ZZR 1100

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Terppis
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Pitäisköhän mun hyppylangalla pistää koeajolle pumppu koko ajan pyörimää,jospa siitä johtuis kun ei oikeen oo vetoja ja hyydähtää tossa 3000rpm jälkeen aika totaalisesti,tosin 1,5v seissyt niin kaasarit voi olla tukossa näistä paskabensoista.

Ei kuulosta bensapumppuongelmalta. Ennemmin veikkaisin niitä kaasareita.
 
Meille jäi tallille edesmenneen tallikaverin 1993 rekisteröidyn zzr 1100:n osia, mahtaako löytyä kiinnostusta osille.
Jäämistönä on etu/takavanne(etusessa kohtuullinen pr4 kumi paikalla) takaseen on vetolevy ilman kumeja sekä suora keula ja pisteosia kuten takapamppu ja cdi-boxi kliparit ja jotain muoviosia..
Kysymyksenä on jos kiinnostusta riittää niin voin laittaa myynti-ilmoituksen kuvineen.
 
Tuli suunnitelmiin muutoksia ja muutto edessä niin luopuisin rullaavasta ´93 mallisesta D Zetorista, HALVALLA.

E. Myyty.
 
Viimeksi muokattu:
Moikka kaikille,
Onkos porukalla kokemusta näistä kiinan kate sarjoista. Hinta olis kyllä houkutteleva.
Olis oikean väriset ja valmiit teippaukset.
Laatu vähä toki arveluttaa...

https://a.aliexpress.com/_mNDg4zc

Kuulemma käyttökelpoiset mutta eivät täydellisesti istuvat, mitä maailmalta kuulin. Värit ja teippauksetkin ovat tosi lähellä orggista jos kohta ekspertti huomaa pieniä eroja geometriassa ja sävyissä, ainakin aiemmissa versioissa oli näin.
 
Kuulemma käyttökelpoiset mutta eivät täydellisesti istuvat, mitä maailmalta kuulin. Värit ja teippauksetkin ovat tosi lähellä orggista jos kohta ekspertti huomaa pieniä eroja geometriassa ja sävyissä, ainakin aiemmissa versioissa oli näin.

Ok kiitos tiedosta.
Lähinnä mietityttää koska olis mahdollisesti tarkoitus yrittää nuseokatsastaa parin vuoden päästä niin mietin vaan että kelpaako.
Saishan noita varmaan jostain purkupyöristä kans mutta taitaa 30v vanha muovi olla aika rapeaa joka tapauksessa niin mieluummin ehkä hommais vaan kiinan pojilta uudet
 
Moi,

Oisko jollain hajua zzr 1100 pidemmistä kaasuvaijereista korokepaloja käytettäessä minkä mallin kävis, orggikset vähän tiukat ?


Oisko Stormin vaijerit pidemmät ?
 
Viimeksi muokattu:
Moro! Juuri hankittu zzr1100 vm-94ja huomasin tossa valoissa seisoessa, kun vaihde on päällä ja kytkin pohjassa niin kun reippaamin vääntää kaasua pyörä lähtee liikkeelle. Vika kytkimessä vai ominaisuus?
 
Moro! Juuri hankittu zzr1100 vm-94ja huomasin tossa valoissa seisoessa, kun vaihde on päällä ja kytkin pohjassa niin kun reippaamin vääntää kaasua pyörä lähtee liikkeelle. Vika kytkimessä vai ominaisuus?

Ei sen pitäisi pyrkiä eteenpäin kytkin pohjassa. Kuinka voimakkaasti se pyrkii eteenpäin ? Ihan täydellä voimalla vai hentoisen kevyesti ?
Voisi olla ilmaa letkussa tai työsylinterissä niin ei irrota kunnolla.
 
Miksi sitä pitäisi valoissa vaihde päällä tuolleen ryntäytellä? Näyttää vierellä olijalle, että kylä lähtee?
 
Moro! Juuri hankittu zzr1100 vm-94ja huomasin tossa valoissa seisoessa, kun vaihde on päällä ja kytkin pohjassa niin kun reippaamin vääntää kaasua pyörä lähtee liikkeelle. Vika kytkimessä vai ominaisuus?

Enempi märän monilevykytkimen ominaisuus.

Mietippä sitä kytkimen rakennetta: Kytkinpakassa on liki 10 paria kitka-välilevyjä ja ne kovin paljoa "raotu" kun kun kytkimen on tarkoitus irroittaa. Eli isoilla kierroksilla kun levyjen välinen nopeusero on suuri alkaa öljy toimia kanto-aineena ja kytkin alkaa välittää voimaa...
Autoissa (ja vanhoiss Bermareissa) olevan kuivan yksilevykytkimen kuuluukin sitten irroittaa kokonaan.

Jos normaali tk-kierroksilla (+ vain vähän lisää) pysyy paikoillaan ja vapaa löytyy paikoillaan koneen käydessä ongelmitta niin kaikki ok.
Toki kulunut kytkin ja esim (lämmöstä) vääntyneet välilevyt altistaa tälle.
 
Mistä saisi kasan kaasuttajan osia zzr1100D1 malliin kohtuuhinnalla ? Neulaputket on niin ryssityn näköiset ja osa tukossa samoin kuin nuo suuttimetkin. Kiinasta tulleen on liian pienet, 35 tyhjäkäynti ( pitää olla 38) sekä pääsuutin 145 kun pitää olla 158 ja 160.
Netistä löytyy kyllä erilaisia paikkoja mutta kokonaishinta kasvaa kun jokainen osa on yli 30€.

Katselin noita mikroskoopin alla ja ne on jo kyllä huonot. Päät on puristettu lyttyyn , ei välttämättä haittaa mutta ei se hyväksi ole.
Ultraäänipesurilla ja liuottimilla nuo ei lähde, kokeiltu on . Eikä se sitä pintaa korjaa. Ehkä jos olisi sopivan kokoinen poranterä niin nuo voisi korjata, muuten pitää ostaa uutta osaa ( onhan tässä talvi aikaa taas räpeltää kakkkospyörää)
 
kaasarin suuttimiin liittyen muistikuva että erimerkisillä suutin satseissa reijän koko voi olla eri mitä orginaal vaikka numero
voi olla sama ja neulan profiili myös erillainen
 
zzr c mallissa jouduttiin pienentämään pää suutinta wisecon ylikoko mäntä sarjan jälkeen eli jossain on jotain suuttimia ja uus satsi tulossa ebay eli kiinasta, saas nährä mitä tulee meinaa suutin kokoja
 
zzr c mallissa jouduttiin pienentämään pää suutinta wisecon ylikoko mäntä sarjan jälkeen eli jossain on jotain suuttimia ja uus satsi tulossa ebay eli kiinasta, saas nährä mitä tulee meinaa suutin kokoja

Jos sulle jää ylimääräisiä idle suuttimia (koko 38) niin voisin olla kiinnostunut mikäli ne ei ole tukossa. Se reikä on niin pieni ettei sitä saa millään rassattua auki, kaikki pehmeät johdot on mulla liian paksuja, kovilla aineillahan sitä ei saa mennä rassaamaan kun sen koko kasvaa yllättävän helposti noissa kokoluokissa.
 
Itse olen rassannut Zetorin idle-suuttimet sähkökitaran ylä-E kielellä, .009 tuumaa eli noin 0.22 milliä. Musaliikkeestä euron tai nykyinflaatiolla kaksi tai harrastajalta vanha kieli ilmaiseksi. Samalla on lähtenyt kaikki muutkin suuttimet ja reiät auki.

Omalla vastuulla, mutta ei siihen voi tyytyä että suuttimen aukot jotenkin niin kivettyisivät ettei niitä enää auki saisi.

Pääsuuttimissa kannattaa muistaa että Keihin ja Dynojet suuttimet eivät vastaa samaa numerointia ja Mikuni on myös erikseen. Luottaa sitten tähän jos uskaltaa.
https://www.jetsrus.com/FAQs/FAQ_mikuni_vs_dynojet_vs_keihin_sizes.htm

Muuten tuon taulukon perusteella näyttää siltä että nämä kolkytjotain idle suuttimet omaisivat yli .009 aukon, tasaisen vauhdin taulukolla.
 
Oletteko kokeilleet keittää suuttimia fairy-vedessä? Siten saa ainakin kaasarirungot kaikkein helpoiten/parhaimmin puhtaiksi.
 
alie :stä 5 kitaran kielta 3.61€ himaan tuotuna

Jollei kivettymät lähde kuparisäikeellä niin miten tuollainen kitarankieli toimii paremmin ?
Pari on niin tukossa koko matkalta ettei päivä valo näy läpi yhtään. Johdonpätkä ei saa aikaiseksi mitään näkyvää
noihin, pari aukesi kovalla rassauksella jotenkuten. En tiedä mitä siellä on, ehkä bensasta jäänyttä hartsia ja se on kivettynyt vuosien saatossa. Nyt ei puhuta talven yli tukkeutuneista suuttimista vaan sellaista jota on olleet purkaamon hyllyssä ties kuinka kauan ja ei ole tieto mitä muuta siinä mahdollisesti on. Muutamaa tuntia kauemmin ei noita jaksa putsata, kaupasta saa ihan uusiakin mutta käytetty toimiva on ihan hyvä vaihtoehto.

Tietysti jos olisi tarpeeksi pieni poranterä niin sillä nuo aukeaisi, tavallinen terä löytyy 1mm ja jotain erilaisia hammaslääkärin teriä mutta nekin on liian isoja. Pitäisi olla kellosepän välineet.
 
Back
Ylös