ZZR 1200 nokat

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja palrag
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

palrag

New member
Onko pitänyt vaihtaa nokkia, ja missä kunnossa ovat olleet ja paljonko silloin oli kilometrejä, myös vuosimalli. Onko takuu pelannut.

Minulla 03 ajettu 14800km, venttiilin tarkistuksen yhteydessä huomasin parissa nokan kärjessä nirhaumaa, kyselen sumekolta mitä siellä sanotaan. Eräs konkari meinasi,että synteettiset ovat kuumana niin lirua, että valuvat nokilta pois. Voi olla perää ja varsinkin kun pitkän seisonnan jälkeen kierrokset nostetaan 3500:n, ehkä edellinen omistaja, joka ei ollut edes huolehtinut öljynvaihdosta.

Vielä pitää mainita, kun on pyöriä ollut jos minkalaisia 30 vuoden ajan, niin nyt on pyörä jota en hevillä vaihda, esim: busan omistaneena, että ei ne ole muutkaan mitään romuja olleet. Eiköhän nokka ongelma selvinne, ei viitsi hyvää konetta sen takia pilata. Paras alavääntö minun pyöristä, ja kyllä lähtee muutenkin.

Onko pitänyt vaihtaa nokkia, ja missä kunnossa ovat olleet ja paljonko silloin oli kilometrejä, myös vuosimalli. Onko takuu pelannut.
Mulla on -02 malli ja siihen vaihdettiin nokka-akselit 36:n kilotonnin kohdalla. Takuu pelasi ja homma hoitui.
Mun kaverin ZZR 1200:sta -03 vaihdettiin nokat n. 25000:n huoltokäynnin yhteydessä takuuseen. Kyllä niissä jotakin vikaa on ollut.

Tuolla tallissa on talvisäilytyksessä kaverin -02 ZZR1200, ajettu n. 25 tkm; tietääkseni ei nokka-akseleissa ole ollut mitään hämminkiä. Öljynä Castrol ja vaihtovälit normaalia tiheämmät.

Selvä tapaus, ei muuta kuin huoltoon yhteys, minulla vähemmän nirhaumaa. Huolto puh. 09-5028360

Tere palrag!

Aloitin tuon aikaisemman viestiketjun (Mr.Saki liittänyt tänne)... Eipä tullut kovinkaan montaa vastausta ainakaan org. laisilta. Noh, se ei poista sitä tosiasiaa, että jotain häikkää noissa nokka-akseleissa ja/tai nostimissa on ollut (on edelleen??). Oma pyöräni vm. 2004 on tallissa ja ko. akselien vaihdon jälkeen olen ajanut noin 11 000 km. Ajokauden lopuksi teetätin täyshuollon, jossa myös tarkastetiin nokat, nyt ei ollut mitään jälkiä taikka kulumaa havaittavissa. Öljynä olen heti uudesta asti käyttänyt Castrolin GPS:ääSAE 10-40.

Jotenkin jäi sellainen tunne, että SUMEKO / KAWASAKI yritti ja yrittää vähätellä ko. ongelmaa, koska jouduin suurin piirtein itse "painostamaan päälle", että sain ko. osat takuuseen.

Kannattaa kyllä olla yhteydessä SUMEKOON ja vaatia ko.osien takuuvaihtoa, koska kyseinen vika on tyyppivika - sanoavat he mitä tahansa! Se että varsinainen takuuaika (2 vuotta) on ohitse, niin se ei poista heidän vastuuta korvata ko.osia!

Moro. Minulla kawa rekisteröity 5/2003, olisi tarkoitus lähiaikoina soittaa Sumukolle kun eivät sähköpostiin vastaa. Mistähän summista tuossa on kyse kun kitsastelevat vai miksi se on niin vaikeaa, ja meneekö kumpikin vaihtoon, jos toisessa on vikaa. Itse tekisin vaihdon. kawan muutenkin parjatulle maineelle, se ei ainakaan tee hyvää, kun on vähän vakavan puoleinen ongelma. Varmaan vaikuttanut myös uusien myyntiin.

Voi rähmä  
nixweiss.gif

Meitsin moposta todettiin imunokasta pinnoitteen kuluminen -05 ostettu ja edellisen vuoden mallia (-04) ja ajettu kokonaista 12 tkm. Mut takuuseen pitäis mennä... tarttis varata vaan aikaa .. hohhoijaa...

Nyt on molemmat nokat vaihdettu  
062802jumpie_prv.gif

Kovaa menoa ja huonoa huoltoa...  
033102beer_1_prv.gif

Kiitokset JV-motorsportille erinomaisesta huollosta ei voi muuta kuin kehua.

Back