ZZR 1400

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Darkkis
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

Darkkis

New member
Kun kerran muillakin malleilla on omansa, ni pistetään nyt isolle zetorillekin. Eiköhän meitäkin ala jo jokunen .ORGista löytymään. Pyörään liittyviä topicceja kun on jo useita kymmeniä, niin jos vähän koitettais koota yhden alle edes osa.

Ja samantien voisin heittää kysymyksen että minkälaisia putkistoja (kokoränniä siis) porukka on laittanut isoon Zetoriin ja millaiseen hintaan (ei säätöjä, pelkät putket + asennus)?
 
Hyvä idea. Otsikkoon kun sais sen foorumi-sanan mukaan.

Muzzyn kokoputki. Muistaakseni vähän yli tonnin. Ite pistin kiinni. Kannattaa penkittää, muuten ei mitään iloa, päin vastoin.
 
Tämä on hyvä idea, pyörä on sen verran ylihyvä
smile_org.gif
, että ansaitsee oman topicin. Tuo pakoputkihomma kiinnostaa minuakin, mm. onko vm-08 -> pakoputkisto erilainen kuin 06-07 mallisissa, aika monesti (slip-oneissa) on tuo vuosimallirajaus.
 
Tuommonen on ollut haaveissa jonkun aikaa... Miten 1400 toimii kaupunkiajossa? Lähinnä välitykset ja ketteryys? Työmatkaa ja lyhyttä hurua tulee kuitenkin ajettua suurin osa ajoista.

Tuskin ainakaan kankeampi on kuin 1100
tounge.gif
 
Hyvä idea. Otsikkoon kun sais sen foorumi-sanan mukaan.

Muzzyn kokoputki. Muistaakseni vähän yli tonnin. Ite pistin kiinni. Kannattaa penkittää, muuten ei mitään iloa, päin vastoin.
Joo, tarkoitus on kyllä penkittää jos vaihdan. En vaan halua niitä penkityskuluja mukaan hintoihin
smile_org.gif
Mietin sitä "foorumi" sanaa mutta kyseessä kun kuitenkin on yksittäinen topic ja mitään yhtenevää ei muidenkaan mallien topiccien nimeämistavoista löytynyt päädyin pelkkään mallimerkintään...

Onko muuten kuinka työläs vaihtaa putkisto? En oo ihan hirveästi omani kanssa tehnyt tuttavuutta ilman katteita toistaiseksi... Painoa taitaa lähteä aika reilusti tuolla operaatiolla ?

SamiN: 1100 (ei kuitenkaan mitenkään tuhansia kilometrejä) ajaneena väittäisin huomattavasti ketterämmäksi, kone vääntää ihan kivasti alakierroksilta joten välityksetkin toimii. Eihän tuo kyllä silti mikään kaupunkipyörä ole, mutta voittaa kuitenkin esim. vanhan ZXR:ni mennen tullen
smile_org.gif
Ens kesänä vaan koeajolle, sillähän se selviää. Eiköhän Heinolla Kawa-päivillä (7.-8.5.) taas ole tuokin ajettavana... ?
 
Tämä topicci on jees
bowdown.gif


Mitä ns kaupunkiajoon (Espoo-Vantaa) tulee, niin mielestäni tuo on hyvinkin paljon ketterämpi kuin esim tupla-äksä. Ajelen myös työmatkoja säiden salliessa ja silloin tulee pyörittyä ruuhkissa, liikennevaloissa, jonoissa ym..

Omassani on kiinni vain Yoshin sliparit, joten ei niistä sen enempää.
tounge.gif
 
Tuommonen on ollut haaveissa jonkun aikaa... Miten 1400 toimii kaupunkiajossa? Lähinnä välitykset ja ketteryys? Työmatkaa ja lyhyttä hurua tulee kuitenkin ajettua suurin osa ajoista.

Tuskin ainakaan kankeampi on kuin 1100  
tounge.gif
Erittäin kannatettava tämmöinen, kannatetaan voimakkaasti!
tounge.gif


SamiN:lle: Iso zetori on oikein hyvä käsitellä liikenteen seassa. Isossa moottorissa riittää puhtia ryömintäänkin ja sitä ei tarvitse vinguttaa yhtään. Poikkeuksellisen hyvä jarrutuntuma ja -teho antaa käsiteltävyyteen lisää paljon plussaa. Onhan se isona pyöränä toki enemän sovelias isolle maantielle. Pikkuisena miinuksena antaisin liikenteen seassa ajamiseen moottorin käyntilämpötilan ja flektin pyörimisen. Se flekti kun tupaa pyörimään kesällä melkein koko ajan, kun ajaa alle 50.
 
Omaani (uusi/ajamaton vm.-08 hopia/nopia)tulossa kevväämmällä Yoshin TRC full+PC-V+Bikefoxiin penkitykseen että saadaan pelaamaan myös kunnolla...hintaa kohtuullisesti paketilla, ei paha. Eihän tää oo muutenkaan persaukisten harrastus...
tounge.gif


Ja toinen modi, tilasin Top Saddlerilta Ranskasta muotoillun Deluxe-penkin Zetoriin, väreinä harmaa+musta...
062802moto_prv.gif


Katteen pleksi on myös Kawan oma malli se hiukan korkeampi kuin vakio lasi...
ghostface.gif
..sekä rekkarin kiinnityshärdelli on muutettu vakiosta toisenlaiseen, aika paljon sirompaan versioon..
 
Hyvä idea. Otsikkoon kun sais sen foorumi-sanan mukaan.

Muzzyn kokoputki. Muistaakseni vähän yli tonnin. Ite pistin kiinni. Kannattaa penkittää, muuten ei mitään iloa, päin vastoin.
Joo, tarkoitus on kyllä penkittää jos vaihdan. En vaan halua niitä penkityskuluja mukaan hintoihin
smile_org.gif
Mietin sitä "foorumi" sanaa mutta kyseessä kun kuitenkin on yksittäinen topic ja mitään yhtenevää ei muidenkaan mallien topiccien nimeämistavoista löytynyt päädyin pelkkään mallimerkintään...

Onko muuten kuinka työläs vaihtaa putkisto? En oo ihan hirveästi omani kanssa tehnyt tuttavuutta ilman katteita toistaiseksi... Painoa taitaa lähteä aika reilusti tuolla operaatiolla ?

SamiN: 1100 (ei kuitenkaan mitenkään tuhansia kilometrejä) ajaneena väittäisin huomattavasti ketterämmäksi, kone vääntää ihan kivasti alakierroksilta joten välityksetkin toimii. Eihän tuo kyllä silti mikään kaupunkipyörä ole, mutta voittaa kuitenkin esim. vanhan ZXR:ni mennen tullen
smile_org.gif
Ens kesänä vaan koeajolle, sillähän se selviää. Eiköhän Heinolla Kawa-päivillä (7.-8.5.) taas ole tuokin ajettavana... ?
Eipä sitä foorumi-sanaa tarvita, hyvä näin.

Putki on helppo vaihtaa. Vähän katteita pois ja syylari alhaalta irti niin saa mukavasti tilaa. Ite tosin vaihdoin syylaria irrottamatta. Katteet kannattaa irrottaa ala- ja keskiosa yhtenä kappaleena.
 
SamiN:lle: Iso zetori on oikein hyvä käsitellä liikenteen seassa. Isossa moottorissa riittää puhtia ryömintäänkin ja sitä ei tarvitse vinguttaa yhtään. Poikkeuksellisen hyvä jarrutuntuma ja -teho antaa käsiteltävyyteen lisää paljon plussaa. Onhan se isona pyöränä toki enemän sovelias isolle maantielle. Pikkuisena miinuksena antaisin liikenteen seassa ajamiseen moottorin käyntilämpötilan ja flektin pyörimisen. Se flekti kun tupaa pyörimään kesällä melkein koko ajan, kun ajaa alle 50.
No munat vaahdossa tällä nyksälläkin saa ruuhkassa ajella
biggrin.gif


Mitä muutosta -08 malliin tuli? Avarampi käyrästö, ruiskun karttaa muutettu ja toiset suuttimet? Oliko runkoon tehty jotain muutoksia ja miten ne vaikuttavat? Vanhempia malleja kun olisi jo kohtuu rahaan tarjolla. ABSillinen pitää olla kuitenkin.

Mistään lastentaudeista tai tyyppivioista en muista lukeneeni mistään...
 
tuosta käsiteltävyydestä kaupunkiajossa..

yllättävän keveähän tuo on mutta empä nyt käyttäisi ketterä sanaa.
pahimpina puutteena kaupunkiajoon turhan pitkä ykkönen.mikä nyt tosin on liki kaikissa vaivana.

mutta kokonaisuutena erittäin onnistunut pyörä.

ps..peskää sitä syyläriä niin pysyy lämmöt paremmin kuris.samaten jatke etulokasuojaan
wink.gif
 
Tuossa linkki esisarjalla tehtyyn koeajoon tosi kuumissa oloissa. Kaippa tuolle koneen jäähdytysongelmalle on jo näissä tuotantopyörissä jotain tehty, olosuhteet olivat tietty tuossa ajossa varsin kovat.

http://www.bikeland.org/articles/zx14_long_term.pdf

Omassani edellisen omistajan mukaan flekti ei pyörinyt aluksi ollenkaan... vasta boksin ohjelmiston päivityksen(?) jälkeen alkoi flekti pyöriä, nyt asetettu käynnistymään 83 asteessa. Pitänee seurata lämpöjä... ja flektin käynnistymistä.
 
Hondakuskit puuhaavat kokoontumista XX:lle.
Miten olis ZZR 1400:lle sama homma ?
062802moto_prv.gif
 
Käviskö jonkun lentokenttäajojen yhteydessä? Samalla vois laillisesti kokeilla kuis kiihtyy ja kulkee.
smile_org.gif
 
SamiN:lle: Iso zetori on oikein hyvä käsitellä liikenteen seassa. Isossa moottorissa riittää puhtia ryömintäänkin ja sitä ei tarvitse vinguttaa yhtään. Poikkeuksellisen hyvä jarrutuntuma ja -teho antaa käsiteltävyyteen lisää paljon plussaa. Onhan se isona pyöränä toki enemän sovelias isolle maantielle. Pikkuisena miinuksena antaisin liikenteen seassa ajamiseen moottorin käyntilämpötilan ja flektin pyörimisen. Se flekti kun tupaa pyörimään kesällä melkein koko ajan, kun ajaa alle 50.
No munat vaahdossa tällä nyksälläkin saa ruuhkassa ajella  
biggrin.gif


Mitä muutosta  -08 malliin tuli? Avarampi käyrästö, ruiskun karttaa muutettu ja toiset suuttimet? Oliko runkoon tehty jotain muutoksia ja miten ne vaikuttavat? Vanhempia malleja kun olisi jo kohtuu rahaan tarjolla. ABSillinen pitää olla kuitenkin.

Mistään lastentaudeista tai tyyppivioista en muista lukeneeni mistään...
-08 vuosimallia ei enää ilman ABS saanukaan. Ainakin jotain pientä tais olla rakenteissakin (muutenkin kun koneen osalta) ainakin täältä muistelisin lukeneeni että ilmanottoon oli joku palikka vaihdettu muovisesta metalliseen ettei ime ns. "ohi putsarin" (vai käsitinköhän väärin) isoissa nopeuksissa (muovinen kun antoi periks)...
En tiedä voiko sitä nyt varsinaisesti tyyppiviaksi kutsua mutta täällä useasti esille tuotu asia on ihan faktaa että syyläri on aika suojaamaton ja etulokari vähän turhan lyhyt.
Ja joo, tosiaan lämpiää aika hätäseen, mut flekti kyl pelaa hyvin, ts. ei ne lämmöt sit enää siitä tietystä lämmöstä nouse vaikka mitä tekis. Nimimerkillä +30 lämmöissä saksan autobahnin ruuhkissa tunnin viettänyt... Toki kyl siinä vaihees ku se pysähty täysin sammutin ja lykin eteenpäin jos sattu sen autonmitan kerran viiteen minuuttiin liikahtaan
biggrin.gif
Eipähän tullu kuskillekaan kylmä...
biggrin.gif
 
Back
Ylös