• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

ZZR 1400

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Darkkis
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Monikos käyttää kuuluisaa delvaccia zetorissa ? Itse lykkäsin ne sisään jokunen aika sitten ja pelkästään positiivareita kokemuksia .. vaihteet menee pehmeämmin ja nokkaketjun päräys kylmästartissa vaimeni ja jokusen kerran ollut aivan ääneti , ja ennenhän päräys oli jokakertainen , ei tosin pahankuuloinen mutta kummiskin.

Mistä tätä Delvaccia hommasit? Saako tyyliin Motonetista?

Mulla öljynvaihto edessä ennen ensi viikonlopun alkavaa Ruotsin reissua.

Voisi kokeilla tätä maagista ainetta ekaa kertaa itsekin.

Tuolta ostin MX versioo , hinta oli 89€/20L http://www.ikh.fi/Tampere

Jostain peräkylien latomarketeista saa varmaankin parikymppiä halvemmallakin mutta itselle oli lähin mikä myy MX:ää .. Motonet myy 20L kannuissa vain sitä 1400 vakkia ja varmaan pelittää sekin yhtälailla.

Kiitos tiedosta.

Motonet kanssa myy MX versiota 4L tönikässä.
Se on 15W40. Onko se OK?

Entä sitten tuo 1400 versio? Se on kanssa joko 10W30 tai 15W40.

Onko tuolla alemmalla viskositeettiluokalla väliä Kawassa? Entä tuo ylempi luokka?

Itsekin voisi tuollaisen ison 20L törpön ostaa tallille. Useampi öljynvaihto onnistuu sitten helposti.

VOI YÄK! Joko tää delvackeskustelu alkaa täälläkin? Mulla on varmaan joku Zetorin erikoismalli kun ihan Castrolin normiöljyillä jota huollossa laittavat sinne koneeseen, pelaa helvetin hyvin, vaihteet kolisee niin kuin pitää yleensäkin , just sen verran, ja pelaa muutenkin oikein hyvin. Laittakaa keskenänne privalla jos delvakki enemmän kiehtoo, pysyy tää topicci asiassa....:thumbup::D:D

Mä lehden nyt reissuun eli satamaan ekaks, hauskaa "Delvacin tuoksuista kesää"...:p:orgmp2:

Tulipa hankittua -08 ZZR1400 ja kyllähän tuo on mahtava peli. Sellainen kysymys tuli mieleen, että hiljaisessa vauhdissa 1 ja 2 vaihteella veto päällä kuuluu pieni rahina, joka katoaa kun kytkimen vetää pohjaan tai kiihdyttää.

Olen yrittänyt paikallistaa äänen lähdettä, mutta onko kyseessä ominaisuus?

VOI YÄK! Joko tää delvackeskustelu alkaa täälläkin? Mulla on varmaan joku Zetorin erikoismalli kun ihan Castrolin normiöljyillä jota huollossa laittavat sinne koneeseen, pelaa helvetin hyvin, vaihteet kolisee niin kuin pitää yleensäkin , just sen verran, ja pelaa muutenkin oikein hyvin. Laittakaa keskenänne privalla jos delvakki enemmän kiehtoo, pysyy tää topicci asiassa....:thumbup::D:D

Mä lehden nyt reissuun eli satamaan ekaks, hauskaa "Delvacin tuoksuista kesää"...:p:orgmp2:

No joo sun kantas on tullut selväksi myös moneen kertaan et "sä viet vaan holtoon ja ne roplaa ym".

Hyviä tuoksuja vaan sinne reissuunkin .... :bye:

Mut moponsa itse huoltajille ja aavistuksen jopa hintapuoltakin tutkaileville erittäin hyvä ööli :thumbup:

15W40 on se oikea viskositeetti , MX ja 1400 versiot .. noista saa valita kumman tahtoopi.

No joo sun kantas on tullut selväksi myös moneen kertaan et "sä viet vaan holtoon ja ne roplaa ym".

Hyviä tuoksuja vaan sinne reissuunkin .... :bye:

Mut moponsa itse huoltajille ja aavistuksen jopa hintapuoltakin tutkaileville erittäin hyvä ööli :thumbup:

15W40 on se oikea viskositeetti , MX ja 1400 versiot .. noista saa valita kumman tahtoopi.

Karza on ihan mukava hemmo. Nähnyt livenä kaverin ja hauskaa ollut AC/DC live musa- DVD: ta katsellessa ja muutaman ölpän ääressä. Ei saa ottaa liian vakavasti inter.net palstalla kaekkee :)

Jees,

Hintatietoisena tuo Delvacci kiinnostaa.
Kiitos. Mä ostan sitten itse kanssa testiin tuota 15W40 viscoa. Katsotaan kumpaa saan Vantaan IKHsta.

-Hessu-

Keskiviivaa vilaseen ehtoommalla lähtee myös hän ....

Ja ihan uus PR2 takana paitti eilen testiajettu .. ja iha ite laitettu.

Vetomiehet sanoo tieten ettei sillä pysy tiellä .. lipsuu.

Jaa niiiin .. se internetti suodatin , säädetääs .... noni.

:thumbup:

Kokemuksia MOtul 5100 15W50 -öljystä zetorissa? Hoksasin eilen, että eräässä oululaisessa liikkeessä oli myytävänä 4 litran kanistereita Motulin 5100 15W50 -ölppää hintaan 39.90€.

Onko monille kokemuksia vähän paksumman öljyn käytöstä zetorissa. Nykyään koneessa pyörii Bel-Rayn EXP 10W40, jotka pelaa ihan moitteettomasti. Toisaalta olen pitemmän aikaan miettinyt, että kun tulee kesällä kuitenkin tuolla kaupungilla ajeltua aika paljonkin niin hieman enemmän yläpäätä "sisältävä" öljy voisi olla kokeilemisen arvoinen. Nyt kun vielä tuo Motulin kanisteri on suht edullinen niin kiinnostus vain kasvoi.
Ja samalla tulisi testattua miten tuo Motul toimii koneessa.

Jos joku osaa suoraan sanoa, että ei toimi niin eipähän menisi nuokaan rahat hukkaan. :orgmp:

Kokemuksia MOtul 5100 15W50 -öljystä zetorissa? Hoksasin eilen, että eräässä oululaisessa liikkeessä oli myytävänä 4 litran kanistereita Motulin 5100 15W50 -ölppää hintaan 39.90€.

Onko monille kokemuksia vähän paksumman öljyn käytöstä zetorissa. Nykyään koneessa pyörii Bel-Rayn EXP 10W40, jotka pelaa ihan moitteettomasti. Toisaalta olen pitemmän aikaan miettinyt, että kun tulee kesällä kuitenkin tuolla kaupungilla ajeltua aika paljonkin niin hieman enemmän yläpäätä "sisältävä" öljy voisi olla kokeilemisen arvoinen. Nyt kun vielä tuo Motulin kanisteri on suht edullinen niin kiinnostus vain kasvoi.
Ja samalla tulisi testattua miten tuo Motul toimii koneessa.

Jos joku osaa suoraan sanoa, että ei toimi niin eipähän menisi nuokaan rahat hukkaan. :orgmp:

Empä osaa tuohon 15W50 ottaa kantaa , mutta asiaa hipoen huomio noista Motuleista .

Eli olen testannut siittä 10W40 5100 ja 5000 version.

5000 teki kytkimestä selkeästi napakammin ottavan tuntuisen .. omasta mielestä parempi , johtunee siittä että on enempi normi mineraali pohjainen. 5100:lla olin välillä tuntevani pienoista kytkimen luistoa kunnon repäsyissä .. aivan varma en ole luistiko mutta ameriikan foorumeilla luistoa on eräilläkin ollut ilmeisesti näillä "täys" synteettisillä .

Näytti olleen puhetta Puigin tuplakuplasta.
Viime vuonna hommasin sellasen satasella Spare Wheelistä, kerran kokeilin ja jäi hyllyyn. Asentelin nyt uusiksi paikoilleen ja taitaa päätyä takasin hyllyyn, nostaa jotenkin tuulen suoraan kypärään. (pituutta on 190cm)

Samanlainen kokemus omalla 188 varrella, ei hyvä -möin pois.

Lämpöanturista ja Ruåtsin reissusta.

Göteborgiin päästy onnistuneesti, mutta matkalla tuli pari kertaa jännäkakkafiilis, kun ajotauon jälkeen pisti virrat päälle, niin hyppeli lämpömittari ylös ja alas.
Kun taas tsekkasi paisarin ja syylärin, niin totesin nestettä olevan koneessa.
Uskalsin käynnistää ja heti lopetti mittari ylös ja alas hyppelyn.

Tätä jatkui koko matkan jokaisella tauolla.

Vaihtelevaa keliä menomatkalla ja sateessa jopa laski yhden palkin alemmas mittari puolestavälistä.

Kävin tänään ajelemassa Göteborgin liepeillä vaihtelevaa ajoa, ja ei nyt tällä hetkellä tehnyt tätä.

Jostain jenkkifoorumilta lueskelin, että jos akku on liian korkeassa varaustilassa, voisi jotain tällaista tapahtua???

Entä lämpötila-anturi?

Tein nyt pikailmauksen jäähdytysjärjestelmään. Mopo käynnissä ja syylärin korkki auki. Lämmöt puoleenväliin. Jotain pientä ilmaa tuli ulos. Ei mitään poikkeavaa. Eikä ruiskinut ulos kun antoi kierroksia.
Olisiko paisarin korkki pitänyt kanssa olla auki ilmatessa?

Kiitos etukäteen viisammille vastauksista.

Laitoin omaan 2013 malliin Kiinasta tilatun tuplakuplan, istui ihan hyvin. Vielä on ajossa testaamatta mutta varmasti parempi kuin alkuperäinen. Kun nostin ohjausta, alkoi alkuperäisellä tuulemaan suoraan kypärään (186cm).

Olen kanssa sivulaukkuja miettinyt, millaiset nuo blazet ovat käytännössäja mistä saisi edullisesti?

Itse itselleni vastaten, 4200 km Euroopan reissu plus muuta pörräystä takana niin että mittarissa jo ~11 500 km. Kiinan tuplakupla mahdollisti saksalaiset matkanopeudet ilman suurempia tuulensuhinoita ja laukutkin kesti ~200 km/h marssivauhtia. Blazet siis kyseessä, muuten ihan hyvät mutta hiukan ovat putkia hakanneet niin että niissä näkyy naarmuja. Rumasti asetellut ja kuplalliset kalvot ovat estäneet katteiden naarmuuntumisen. Lisäksi Blazejen pohjat ovat aika lämpimät pitkän ajopäivän jälkeen. Pitänee talvella laskea putkia ja laittaa kiinteät laukut.

Morjesta :), mietiskelen pyörän vaihtoa ja ZZR 1400 on yksi vaihtoehto. ABSit pitää olla ja kysyisinkin, osaako joku kertoa, mikä on tämän pyörän ABS-historia? Missä vuosimalleissa on, missä ei, onko joitain vuosimalleja sekä-että?

Morjesta :), mietiskelen pyörän vaihtoa ja ZZR 1400 on yksi vaihtoehto. ABSit pitää olla ja kysyisinkin, osaako joku kertoa, mikä on tämän pyörän ABS-historia? Missä vuosimalleissa on, missä ei, onko joitain vuosimalleja sekä-että?

2006-07 sekä-että, 2008-> ei saa ilman.

Onkos kellään tuota tän vuoden "uutuutta" eli Performance sport-mallia? Tahtois tietää kuinka takana oleva Öhlins toimii? Onko selkeesti parempi kuin Kawan oma takajousitus? Tai onko jollain perusmallissa tuo Öhlari takana?

Kovassa ajossa Alppien mutkateillä varsinkin jos pinta oli epätasaista, Kawan takapään huonous tuli taas esille. Keula toimii kyllä suhteutettuna paremmin.

Vihdoinkin tuli mahdollisuus hankkia tämä, unelmieni pyörä ja kyllä, nyt se on kotona. Tänä kesänä ei pitänyt prätkää hankkia, mutta minkäs sitä mies itselleen voi.
Iski mielenhäiriö ja nyt se sit tuli hankittua.

Olen jo varovaisesti lukenut tätä topikkia läpi, mutta nyt täytyy keskittyä oikein ajan kanssa tähän.

2006 vuoden tummanharmaa Zetori on nyt mun. :orgmp:

Back