• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

ZZR 1400

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Darkkis
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Tietääkö kukaan tämmöisestä nostimesta http://m.ebay.co.uk/itm/Center-Lift-ConStands-Power-Evo-Kawasaki-ZZR-1400-06-17-Centre-grey-/ ? Olisi kiva kun saisi molemmat päät ylös ja tallissa liikuteltua vaivatta. Mutta onko siitä zetorin kokoluokassa mihinkään? Uskaltaisiko tilata?

Linkki ei toiminut mutta vissiin tämä: http://r.ebay.com/uCS5Co tai tämä http://www.constands.com/en/

Ei ole itsellä kokemusta, Abban Superbike standista on, ja se on hyvä vaikkei liikuttelu onnistukaan. Onhan tuollakin noita tuotteita (sky lift jos haluaa rullailla, front lift arm jos tarttee vaan keula ylös) joita voi harkita. http://abbastands.co.uk/

Täytyy sanoa että näyttää tuo ConStands myös kiinnostavalta!
 
2006 mallisen zzrän etupään nypytys vaivaa.
Renkaat/ pyöränlaakerit vaihdettu ja etupää tarkastettu liikkeessä edellisessä huollossa. Laakerien/renkaiden vaihto auttoi jonkin verran, muttei kokonaan.

Rengaspaineet etu/taka 2.9.
Silti käsiin välittyy pieni jumputus, joka jatkuu ainakin 40-100km/h.
Ei ole nopeusriippuvainen, eli nopeuden vaihdellessa nypytyksen voimakkuus pysyy samana.
Veto päällä tai kytkin pohjassa, ei eroa, sama jumputus.

Ei ole hirveää rytkettä, mutta sen verta ärsyttävä että on mielestäni vika eikä ominaisuus.

Mistä tätä lähtis purkamaan, voiko esim. kuluneet ketjut/rattaat aiheuttaa moista?

Huollossa laitettiin uusi ohjauslaakeri ja kettingit kiristettiin, eipä jumputa ennää. Problem solved.
 
Linkki ei toiminut mutta vissiin tämä: http://r.ebay.com/uCS5Co tai tämä http://www.constands.com/en/

Ei ole itsellä kokemusta, Abban Superbike standista on, ja se on hyvä vaikkei liikuttelu onnistukaan. Onhan tuollakin noita tuotteita (sky lift jos haluaa rullailla, front lift arm jos tarttee vaan keula ylös) joita voi harkita. http://abbastands.co.uk/

Täytyy sanoa että näyttää tuo ConStands myös kiinnostavalta!

Omaa 2008 zetoria pyörittelen tallissa tuon avulla:

http://www.motea.com/en/paddock-sta...aptorcasters-incl-black-mat-i4008-38097-0.htm

Toimiva härveli ja saa rungosta näppärästi nostettua, viimeksi huolsin keulan tuon avulla.
 
Eipä taida ZZR 1400 :kaan tulla ihan heti uutta versiota.. vai tuleeko koskaan..? Mieli jotenkin vetää takaisin ison matkapyörän puikkoihin. Nykyinen versiokin on mainioa, tosin sähköinen alusta, vakkari, shifteri yms. ei haittais menoa:p
 
Kertokaas oikeesti mihin tota shifteriä tarvii?? Ymmärrän shifterin hyödyt kilpaa ajettaessa mutta siviilissä....:orgmp2::orgmp2:
 
Kertokaas oikeesti mihin tota shifteriä tarvii?? Ymmärrän shifterin hyödyt kilpaa ajettaessa mutta siviilissä....:orgmp2::orgmp2:

Jos pääset itse ajamaan shifterin kanssa, et tarvitse selityksiä. Kyse on hauskuudesta. Ja molempiin suuntiin toimiva hauskuus on vielä parempi. Voihan siinä edelleen kytkintä käyttää ja esimerkiksi hitaassa ajossa on hyväkin. Mutta nopeassa ajossa huomaat pian tekeväsi ylimääräisiäkin vaihtoja, koska se on hauskaa.

Shifterin voi myös jälkiasentaa...
 
Jos pääset itse ajamaan shifterin kanssa, et tarvitse selityksiä. Kyse on hauskuudesta. Ja molempiin suuntiin toimiva hauskuus on vielä parempi. Voihan siinä edelleen kytkintä käyttää ja esimerkiksi hitaassa ajossa on hyväkin. Mutta nopeassa ajossa huomaat pian tekeväsi ylimääräisiäkin vaihtoja, koska se on hauskaa.

Shifterin voi myös jälkiasentaa...

Sitähän se on. Ei oikeasti kukaan tarvi mitään uusia vimpaimia ja avustimia, mutta kun ne kerran on ollut, niin ei haluais luopuakaan.. Hitaassa ajossa ja kahdestaan useimmiten kytkimellä, mutta hienosti paukkuu kun saa kaasun täysin pitää auki tai kiinni.

Saa tosiaan jälkiasennuksena shifterin ja vakkarinkin:)
 
Mä en oo ylöspäin kakkoselta vaihtaessa käyttäny kytkintä reiluun 30 vuoteen....:orgmp2::orgmp2:

Ok jos joku tykkää, mulla noi menee ehkä enemmän jo hifistelyn puolelle kuin selkeän hyödyn vrt.esim.luistokytkin, ym.:;):
 
Mites toi shifteri toimii? Katkaseen sytytyksen ja syötön hetkellisesti? Saako asennettua myös 1100 zzr:rään vaikka kaasareilla?
 
Shiftereitä löytyy sytytystä katkovia ja ruiskutusta katkovia, eli kaasarilaitteessa toimii sytytystä katkova. Vaihteensiirtäjään anturi joka tunnistaa polkimelle annetun paineen, ja sitten boxi joka katkaisee noin 60ms ajaksi sytytyksen. Vaihde vaihtuu eikä veto havaittavasti katkea.

Ei ole ollenkaan sama vaihtaa ylöspäin ilman kytkintä, mutta kaasua löysäten. Shifterin idea on kiihdyttää täysi veto päällä koko ajan. Se on koukuttavaa. Voit vaihtaa sujuvasti vaikka keula ilmassa, eikä pyörän vakaus kärsi mutkassa tms.

Luistokytkimen olemassaoloa ei valtaosan ajasta huomaa mitenkään, eli se on enempi hifiä katupyörässä, joskin kiva sekin.
 
Viimeksi muokattu:
Kertokaas oikeesti mihin tota shifteriä tarvii?? Ymmärrän shifterin hyödyt kilpaa ajettaessa mutta siviilissä....:orgmp2::orgmp2:

Tuossa jo muutama näkökulma tulikin, mutta yhtä ei tainnut kukaan mainita, eli ajon vaivattomuutta. Jotenkin se on vaan hemmetin kätevää, että kytkimeen ei tarvitse koskea (ja kaasun asennosta välittää) kuin liikkeellelähdössä ja pysähtyessä, sekä joskus hidasajossa. Toki tuo lausumani toteutuu kunnolla vain kaksisuuntaisella tehdasasenteisella ratkaisulla niin että ajomukavuus on viimeisen päälle, mutta itse ainakin rakastuin keksintöön jo 20min koeajolenkillä.
 
Ajattelin laittaa lämpökahvat moottoripyörään, mutta mikä sopii tuohon 2010 mallin zzr1400?

Nouda Mätänetistä irtoelemettisarja ( http://www.motonet.fi/fi/tuote/4002786/DZ-Hardware-lampokahvasarja-irtoelementeilla ) ja asentele alkuperäisten tuppien alle.
Kuvasarja selostettuna (Mertarannan äänellä & intensiteetillä):
1)Tupit pois ja huolellinen puhdistus
2) Eristysnauhaa tangon päälle siten, että n.3kertaa teippi menee itsensä päälle. Kaasukahvassa tätä eristystä ei tarvitse tehdä
3) Liimaa elemetti paikoilleen
4) Suihkauta tuppiin hiuslakkaa ja sujauta paikoilleen. Toimii liukkarina asennettaessa, kuivuessaan kahvaliimana.

HotGrips.jpg
 
Nouda Mätänetistä irtoelemettisarja ( http://www.motonet.fi/fi/tuote/4002786/DZ-Hardware-lampokahvasarja-irtoelementeilla ) ja asentele alkuperäisten tuppien alle.
Kuvasarja selostettuna (Mertarannan äänellä & intensiteetillä):
1)Tupit pois ja huolellinen puhdistus
2) Eristysnauhaa tangon päälle siten, että n.3kertaa teippi menee itsensä päälle. Kaasukahvassa tätä eristystä ei tarvitse tehdä
3) Liimaa elemetti paikoilleen
4) Suihkauta tuppiin hiuslakkaa ja sujauta paikoilleen. Toimii liukkarina asennettaessa, kuivuessaan kahvaliimana.

katso liitettä 14562

Hyvä ohje. Töötille tulee +12V, joka on päällä vain avaimen kanssa ja oman 10A sulakkeen takana. Tämä muistista.
 
Nouda Mätänetistä irtoelemettisarja ( http://www.motonet.fi/fi/tuote/4002786/DZ-Hardware-lampokahvasarja-irtoelementeilla ) ja asentele alkuperäisten tuppien alle.
Kuvasarja selostettuna (Mertarannan äänellä & intensiteetillä):
1)Tupit pois ja huolellinen puhdistus
2) Eristysnauhaa tangon päälle siten, että n.3kertaa teippi menee itsensä päälle. Kaasukahvassa tätä eristystä ei tarvitse tehdä
3) Liimaa elemetti paikoilleen
4) Suihkauta tuppiin hiuslakkaa ja sujauta paikoilleen. Toimii liukkarina asennettaessa, kuivuessaan kahvaliimana.

katso liitettä 14562
Kiitos, hyvä ohje. Teenkin muuten juuri tuolla lailla.
 
Kysymys muille Zetoristeille!

Omassa 55tkm rullanneessa '09 ZZR1400:ssa kuuluu voimakas ujellus vaihteistosta kolmen tonnin paikkeilla. Etenkin kakkosella ujellusta kuuluu aika hitosti.

Onko muilla samanlaista, onko normaalia, pitäisikö tutkia (intuitio sanoo ettei pitäisi huolia mutta parempi kysyä kuin katua).
 
Ei ujella mut on alkanut sellasta kone on alkanut sellaiseta säpätystä pitämään tänä kesänä.
 
Back
Ylös