ZZR 1400

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Darkkis
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Terve,

Multa jäi hyllyyn lähes käyttämätön musta Sato Racing jalkatappisarja
jossa on käänteinen vaihdekaavio kun möin pois oman ZZR.ni joka oli vm. 2016
viime kesänä. Ehdin ajaa jalkatappisarjalla n. 1800 km. ennenkuin otin
sarjan irti ennen pyörän myyntiä. On muuten nätti ja tosi toimiva jalkatappisarja
ja helppo asentaa.

Kiinnostaako, ellet ole jo hankkinut vastaavaa ?

Uuden hinta verkkokaupan kautta oli ostettaessa 655 euroa.

Jos kiinnostaa niin laita yv:tä.
 
Terve,

Multa jäi hyllyyn lähes käyttämätön musta Sato Racing jalkatappisarja
jossa on käänteinen vaihdekaavio kun möin pois oman ZZR.ni joka oli vm. 2016
viime kesänä. Ehdin ajaa jalkatappisarjalla n. 1800 km. ennenkuin otin
sarjan irti ennen pyörän myyntiä. On muuten nätti ja tosi toimiva jalkatappisarja
ja helppo asentaa.

Kiinnostaako, ellet ole jo hankkinut vastaavaa ?

Uuden hinta verkkokaupan kautta oli ostettaessa 655 euroa.

Jos kiinnostaa niin laita yv:tä.

Moi

OK, kiitos tiedosta. Mulla ei vielä ole Zetoria, mutta katsellaan, miten tilanne kehittyy:)

Kysyin tuossa aiemmin huonosti. Tarkoituksena oli kysyä, voiko kaavion kääntää ilman jalkatappisarjan vaihtoa. Ilmeisesti ei voi.
 
Moro, ekan mallisarjan Seettori olis haussa. En tiedä, onko joku huomannut saman, mutta tänä vuonna keväästä alkaen on käytettyjen hinnat karanneet ihan käsistä. Kolme vuotta sitten oli samoja hintoja mitä nyt vehkeistä jotka ovat vanhentuneet ja keränneet kilsoja sen kolme vuotta. Syyhän on toki ilmeinen ja ei siitä sen enempää. Jokatapauksessa löysin yhden sopivan hintaisen yksilön mikä oli muuten käypäinen mutta siinäpä olikin Automaaginen Bysäytys Systeemi eli ABS. Juuh, mielipiteitä on monia, itse ajattelen että moottorpyärään moinen ei sovi. Että saisiko tästä absittoman seuraavin toimenpitein: ABS-yksikkö(pumppu) pois, anturit pois, jarruletkut uusiksi? Mitä muuta? Vai odotellaanko suosiolla että löytyy sopiva ilman ABSeja? Hintakatto on ja kilsoja sais tietty olla mahd. vähän...
 
Moi, ZZR:stä enempi kokemusta omaavilta kysyisin, että kumman näistä pyöristä ostaisit:
vm. 2006, 5500 €, 84 tkm
vm. 2006, 6900 €, 25 tkm

Itse päätyisin tuohon kalliimpaan kun tarkoitus olisi ajella eikä ole paikkaa ropata eikä oikein haluakaan. Mutta onko noilla km määrillä kuinka iso merkitys? Huoltotiedot on että on huollettu vuosittain, ei kattavia huoltokirjoja / kuitteja tallessa. Vanha pyörä lähti tänään niin uuttaa saatava tilalle mutta onko tästä ritsasta ajokiksi?

yt,

-t
 
Kyseisestä pyörästä en juuri mitään tiedä, mutta lähtökohtaisesti noin vanhoissa pyörissä ilman tunnettua historiaa en hirveästi luottaisi noihin kilometrilukemiin. Että olisi siis ajettu keskimäärin alle 2tkm vuodessa? Noin vähillä kilsoilla ei pyörää ole varmaankaan hirveästi huollettu, kun ei ole ajettukaan.

Melkein tuossa kohtaa ostaisin tuon enemmän ajetun ja laittaisin erotuksen alustan huoltoon ja jää vielä rahaa uusia kulutusosia. Molemmissa kuitenkin riski yllättävään rikkoutumiseen on melko sama.
 
Onhan iso Zetori mahtava pyörä.Mutta hiukan tuon kalliimman kilometrit epäillyttää,jos ei mitään dokumentteja asiasta ole mukana.
 
26tkm ajettu pyörä pitäisi näyttää liki uudenveroiselta, jos kilometrit pitää. Jos näin on ja muutkin faktat tukee niin, ilman muuta vähempi ajettu.
 
Omistajilta pyytäisin pientä tietoa.

Elikkäs, miten kyseinen pyörää sopii hiukan isommalle kuskille? Varsinkin pituus puoli kiinnostaa(194cm)?

Tällä hetkellä pyöränä on 1200ZZR ja sen tilat on itselle hyvät.

Kävin koeistumassa 1400:n ja olihan se taas virhe, heräsi ihan helvetilliset vaihtohalut. Tosin tällä kertaa muutan ostostrategiaa sen verran, että nyt ajattelin jo käydä koeajamassa pyörän ennen päätöstä.

Mutta haluaisin kuitenkin käyttäjiltä tietoa.
bowdown.gif

Mulla reippaasti kokoa ja pituuttakin 192 cm. 1400 ZZR on kyllä näistä reippaammista pyöristä se ainoa, jossa riittää tilaa. Itse en ole lähtenyt normi setuppia muuttamaan kuin netistä ostettavilla ohjainten korotuspaloilla, joka on oikein riittävä ja hyvä. Sen sijaan renkaita olen kokeillut kaikenlaisia ja ainakin tämä uudempi Gen2 menee täysin pilalle laittamalla Michelin Road 4 -renkaat. Mich Power 5, taakse 200/55 -gummi, niin ajettavuus on sen jälkeen :thumbup:
 
Moro,

ZZR1400 kiinnostaisi ja olen yrittänyt etsiä huolto-ohjelmaa jotta voi noista myytävistä pyöristä varmistaa että huollot on tehty kuten sovittu, tai että ainakin tietää mitä pitää itse tehdä. Mistä löytyisi, google tuotti tuloksen kyllä jenkkiversioista, mutta jotain eroa tänne Eurooppaan?

Juha
 
Minkä ikäisen Zetorin huolto-ohjelmaa haet?

En tuiedä onko Gen1 ja Gen2 eroa mutta tässä Gen2 huollot pääpiirteissään:
- Sisäänajohuolto 1000km, lähinnä öljyn ja suodattimen vaihto ja jotain yleistarkistuksia
- 6000km välein on normihuollot, ihan viimeisissä (2020) saattoi olla long life huolto-ohjelma, jolloin huoltoväli on 12tkm mutta tästä en ole ihan varma. Öljyt nyt kannattaa vaihtaa kertaan kauteen enivei vaikka kilsoja ei niin paljoa tulisi.

Yleisimpien huoltokohteiden kilsat on seuraavat:

Öljyn ja suodattimen vaihto 12tkm välein
Ilmasuodatin 18tkm välein
Jarru- ja kytkinnesteiden vaihto 12tkm välein
Sytkätulppien vaihto 12tkm välein
Venttiilinvälykset 48tkm

Tuossa nyt noi tärkeimmät. Huolto-ohjelmaan kuuluu lisäksi miljoona muutakin pikkuasiaa; muttereiden kiristystä, huohottimen toimintaa, läppien säätöä yms.

Laita tarkentavia kysymyksiä, jos jokin jäi epäselväksi.
 
Minkä ikäisen Zetorin huolto-ohjelmaa haet?

En tuiedä onko Gen1 ja Gen2 eroa mutta tässä Gen2 huollot pääpiirteissään:
- Sisäänajohuolto 1000km, lähinnä öljyn ja suodattimen vaihto ja jotain yleistarkistuksia
- 6000km välein on normihuollot, ihan viimeisissä (2020) saattoi olla long life huolto-ohjelma, jolloin huoltoväli on 12tkm mutta tästä en ole ihan varma. Öljyt nyt kannattaa vaihtaa kertaan kauteen enivei vaikka kilsoja ei niin paljoa tulisi.

Yleisimpien huoltokohteiden kilsat on seuraavat:

Öljyn ja suodattimen vaihto 12tkm välein
Ilmasuodatin 18tkm välein
Jarru- ja kytkinnesteiden vaihto 12tkm välein
Sytkätulppien vaihto 12tkm välein
Venttiilinvälykset 48tkm

Tuossa nyt noi tärkeimmät. Huolto-ohjelmaan kuuluu lisäksi miljoona muutakin pikkuasiaa; muttereiden kiristystä, huohottimen toimintaa, läppien säätöä yms.

Laita tarkentavia kysymyksiä, jos jokin jäi epäselväksi.



Kiitoksia, molempia olen katsellut, gen1 ja gen2. Lähinnä tuo venttiilien tarkistus oli sellainen sekoittava asia kun jostain liikkeestäkin mainittiin että 24 tkm olisi tarkistuksen väli ja jossain mainittiin 42 tkm. Eihän se hommana ole mahdoton mutta pitää ottaa kuitenkin huomioon. Jos pyörän hankkii niin mielellän ensimäisen kesän keskittyisi ajamiseen.
 
Moro

Mimmosii tyypppivikoja löytyy 06-09 ikäsistä yksilöistä ja kuinka paljon nää kestää kilometrejä, esim onko 60tkm ajettu jo vältettettävä määrä kuten noissa tonnisissa kyykyissä? Olisin kiinnostunut seuraavalla kaudella hommaamaan zetorin ja tod näk budjetti osuu johonkin noihin alkupään vehkeisiin. Kiitoksia jo etukäteen vastauksista
 
Moi, hankin viime kesänä 2006 mallin pyörän ja syksyllä meni mittariston nestekidenäyttö sekaisin, mittarikorjaamolla sille ei voitu mitään tehdä ja pitäisi keksiä jotain tilalle. Vanhatkin mittarit tuntuu olevan aika harvassa ja osa aika kalliita.

Onko kukaan vaihtanut tilalle tarvikemittaristoa? Millaisia ja minkälainen homma mahtaa olla? Vähän tuntuisi pahalta katkaista liitin johtonipun päästä ja alkaa kytkemään johtoja paikoilleen.

Olen kerran vaihtanut vanhempaan suzukiin mittariston ja se nyt ei ollut mikään iso homma loppujen lopuksi kun löytyi hyvät sähkökaaviot, mutta mitenkähän tässä pyörässä kun on vähän enemmän sähköjä.

Juha
 
Viimeksi muokattu:
Joskus on nestekidenäyttöjä korjattu putsaamalla tai vaihtamalla seeprakumi. Joitain toisenmallisia on korjattu hiustenkuivaajalla. Yleisvika kaikessa elektroniikassa ylipäätään on kylmäjuotokset ja kuivuneet elkot. Joissain mittaristoissa vissiin on kosahtavia regulaattoreita.

--> täysin zzr:n mittaristoa yleensä ja tätä vikaa erityisesti tuntematta tutkisin / tutkittaisin jollain harrastajalla nuo vaihtoehdot.
 
Onko näin, että yli vuoteen ei ole tullut viestejä Iso-zetoriketjuun?

Itsellä nyt tulee 5v. Ilman pyörää ja alkanut 50v lähestyessä nousta jonkin moista poltetta, josko kokeilisi kolmannen kerran 1400Zzrää?
Kiinnostellut nuo PerformanceS-versiot nyt enimmäkseen, mutta ylipäätään kiinnostaisi kuulla Gen2 pyörien ominaisuuksista.
Onko niissä noihin vamhempiin nähden mitään muuta kehitystä kuin se hiukan kasvanut iskutilavuus ja ktrc-elektroniikka?Minkälainen matka-ajon kulutus noissa on vakiokartoilla?

Kaikenlainen gen1 vs gen2 vertaileva info kiinnostaa?

Ollut muitakin vaihtoehtoja mielessä, mutta kun melko vahva kokemus, että pyörästä pidän ja kun sen kohtuu kilometreillä hankkii, niin melko huolettomia kilometrejä on ollut edellisissä ainakin.
 
Onko niissä noihin vamhempiin nähden mitään muuta kehitystä kuin se hiukan kasvanut iskutilavuus ja ktrc-elektroniikka?Minkälainen matka-ajon kulutus noissa on vakiokartoilla?

Gen2 kone on niin paljon parempi, kuin Gen1, etten miettisi hetkeäkään kumman valitsisi. Jos siis Gen2 mahtuu budjettiin. Tosi kiva pyörä kaikenkaikkiaan. Performance Sportissa on edessä Brembon M50 jarrut ja Öhlinsin TTX takaiskarina verrattuna perusmalliin. Öhlins TTX on mukavammin säädettävissä sen hydraulisäätimen ansiosta ja se on mielesstäni suurin ero perusmalliin. Perusmallin jarruilla ja alustalla pärjää matka-ajelussa aivan mainiosti. Performance Sportteja on myös aika vähän tarjolla.

Matka-ajossa täydellä laukkusatsilla Gen2 kuluttaa n. 5,2-6 l/100km/h Suomen nopeusrajoituksilla. Kahvaa kääntämällä ja nopeutta nostamalla saa bensaa palamaan selvästi enemmän
 
No niin, Kolmas 1400 on nyt alla. MY13 ja täytyy sanoa että moottori on loistava.
Edellisessä gen1 oli suora putki ja kunnolla säädetty, mutta jotenkin tämä gen2 vääntö tuntuu "paljon" paksummalta jo vakionakin. Toki pitkä ajamattomuuskin vaikuttaa, mutta silti.
Sen verran on ikä tuonut lisämaustetta hommaan, että enemmän ajeltua alkaisi kaivata jalkatappien säätösarjaa. Aluksi tuntui, että tämähän on aivan kuin aina ennenkin, mutta kun pari sataa km. istuu, niin kaipaisi polvikulmaa vähemmäksi.

Kyllä tuo muuten tuntuisi maistuvan taas tauon jälkeen.
 
Hei, olikos täällä jossain käsitelty gen1 nokkaketjun kiristimen vaihtoa?Tarkoituksena vaihtaa alkuperäinen kiristin, mitä tulee huomioida?Ketju pärähtää niin kylmänä kuin kuumanakin, ehkä vähän rallattaa myös käynnissä. Pyörä 2007 mallia ja mittarissa reipas 72tkm.Vastauksista/vinkeistä kiitän etu ja takakäteen:)
 
Back
Ylös