• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

HD-miesten ja naisten pienet kysymykset ja neuvot

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja gold
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

gold

New member
Teinpä tälläisen ketjun, ettei aina tarvi erikseen jokaista pikku kysymystä varten uutta ketjua aloittaa.. Tää on vähän niinkuin tälläinen tyhmien kysyjien kerho
biggrin.gif

Ja multa niitä kyssäreitä ainakin tulee kun oon aika uusi näissä HD-hommissa..

Itse aloitan heti kysymällä että meneehän 260-leveä rengas 8,5" vanteelle, meneehän.. Yhdestä taulukosta katsoin että tuo rengas vaatii 8,5"-9,5" vanteen, eli tuon 8,5" pitäs riittää.. Nyt sitten kun saksasta jo kerkesin tilata renkaat, niin huomasin yhdestä toisesta taulukosta että vissiin 250 oiski lähempänä oikeaa
omg.gif

Rengas siis 260/40-18, ja vanne mille se tulee on 8,5-leveä pinna vanne.

Tarviiko tuo muuten sisuskumen?
idea3.gif

Eiköhän pinnavanteen kanssa laiteta aina sisägumi. Joitain poikkeuksia kyllä on.

Kyllä mä uskon että tuo sun ostama rengas menee tolle vanteelle. Jotkut ovat laittaneet Bobin takarenkaaksi 180/55 17 rengasta alkuperäisvanteelle. Suositus tuolle rengaskoolle on 5,5" ja Bobin vanne on 4,5". Renkaan profiili saattaa kyllä muuttua. Mutta tuokin taitaa riippua valmistajasta. Siis renkaan.

Mistähän löytyis 1" paksuista akseliterästä? Salkokin kelpaa, teen kierteet itse.

Mistähän löytyis 1" paksuista akseliterästä? Salkokin kelpaa, teen kierteet itse.
Jospa hankkisi millisen tangon josta voisi sorvauttaa tuumasen....ja sitten kierteet. Osaava sorvaaja tekee....
Jos ei valmista löydy, niin tarkotus oli että sorvailen sitten. Tai sitten sorvaan holkit. Aina se vaan olisi paree jos ei tarvisi sorvailla
smile_org.gif
Sorvaaminen on maailman toiseksi mukavinta hommaa....
tounge.gif

Back