• Huom! Kaikki tĂ€lle foorumille tehty sisĂ€ltö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisĂ€ltö ajetaan tĂ€hĂ€n pÀÀlle.

Kawasaki H2 SX

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja motohtori2
  • AloituspĂ€ivĂ€ AloituspĂ€ivĂ€
Koe istuttu messuilla ja valitettavasti on minun pituiselle (2m) aivan liian pieni.... Ei vaihdu siis Zetori tilalle, vaikka nĂ€in ajattelin 😒

Koe istuttu messuilla ja valitettavasti on minun pituiselle (2m) aivan liian pieni.... Ei vaihdu siis Zetori tilalle, vaikka nĂ€in ajattelin 

Olettaisin ettÀ kyse ei ole kovin suuresta erosta, molemmat on kuitenkin kai samaa matkasupersport segmenttiÀ. Mahtumisessahan kyse on yleensÀ klipari, jalkatappi ja satula kolmiosta, sitÀhÀn voi muutella. Laittaa sÀÀdettÀvÀt kliparit ja tapit ja satulan korkeuttakin voi kasvattaa. Ei tuon takia kannata hyvÀÀ pyörÀÀ hylÀtÀ...

MinÀ kans kÀttelin perusversiosta kaupat. Jokohan maailmalta löytyy muuta sliparia kuin akran..?

MinÀkin kÀvin istumassa ja ZZR1400 siinÀ vÀlissÀ. H2 SX oli just minun makuun. 16 pyörÀÀ tulee Suomeen yhteensÀ ja minun pyörÀ 15.3.
Akra pitÀisi tilata ulkonÀön takia, mutta on ehkÀ liian kallis 1800 Eur!!

MinÀkin kÀvin istumassa ja ZZR1400 siinÀ vÀlissÀ. H2 SX oli just minun makuun. 16 pyörÀÀ tulee Suomeen yhteensÀ ja minun pyörÀ 15.3.
Akra pitÀisi tilata ulkonÀön takia, mutta on ehkÀ liian kallis 1800 Eur!!

Juu, samoin omani tule 15.3. PÀÀasia, ettÀ ehtii ennen kauden alkua. Tossa on onneksi pikkuisen pelivaraa.
LisÀnÀ tulee laukut ja Akra.

Juuri tuo on-off kaasu on H2 hÀiritsevin piirre. NÀhtÀvÀsti tÀhÀnkÀÀn ei ole saatu sitÀ pois. Ja siihen ei varmastikaan Powercommander tms. auta.

PitÀsköhÀn kakkua laittaa hina lisÀÀ, vaikka lÀpÀt 100% kiinni.

EihÀn mitÀÀn huhua ollut tuon myllyn istuttamisesta isompikokoiseen allrounderiin? Vaikka sitten miedonnettunakin :grin:

Olettaisin ettÀ kyse ei ole kovin suuresta erosta, molemmat on kuitenkin kai samaa matkasupersport segmenttiÀ. Mahtumisessahan kyse on yleensÀ klipari, jalkatappi ja satula kolmiosta, sitÀhÀn voi muutella. Laittaa sÀÀdettÀvÀt kliparit ja tapit ja satulan korkeuttakin voi kasvattaa. Ei tuon takia kannata hyvÀÀ pyörÀÀ hylÀtÀ...

On iso ero oikeasti Zetoriin.... Ajo asento H2:sessa on pitkĂ€lle huomattavan pystympi.... Jalkatappeja pitĂ€isi saada yli 2cm alas ja ja ehkĂ€ pari cm taakse, jotta kulma olisi miellyttĂ€vĂ€, mutta ei onnistu.... koska ÀÀnen vaimennin on tiellĂ€...kliparit on jo nyt liian korkealla, eli pari cm alaspĂ€in, kun on gorillan kĂ€det. Penkki on nyt OK korkeudella, mutta kun niin lyhyt, ettĂ€ ajoasento nousee pystyksi ja polvikulma tiukaksi kun ei pÀÀse taaksepĂ€in.... Visiirin ylĂ€osa on nyt navan korkeudella🙂

On iso ero oikeasti Zetoriin.... Ajo asento H2:sessa on pitkĂ€lle huomattavan pystympi.... Jalkatappeja pitĂ€isi saada yli 2cm alas ja ja ehkĂ€ pari cm taakse, jotta kulma olisi miellyttĂ€vĂ€, mutta ei onnistu.... koska ÀÀnen vaimennin on tiellĂ€...kliparit on jo nyt liian korkealla, eli pari cm alaspĂ€in, kun on gorillan kĂ€det. Penkki on nyt OK korkeudella, mutta kun niin lyhyt, ettĂ€ ajoasento nousee pystyksi ja polvikulma tiukaksi kun ei pÀÀse taaksepĂ€in.... Visiirin ylĂ€osa on nyt navan korkeudella🙂

Zetorissa oli kyllÀ minun mielestÀ tapit aika paljon ylempÀnÀ ja kulma tiukempi.

Zetorissa oli kyllÀ minun mielestÀ tapit aika paljon ylempÀnÀ ja kulma tiukempi.

Cycle-Ergon laskurin mukaan H2:sen polvikulma ja etunoja selvÀsti tiukempi kuin Zetorin. LisÀksi Zetorin penkki on pidempi, jolloin voin istua taempana ja silloin polvikulmassa on laskurin mukaan jopa 5 astetta eroa Zetorin hyvÀksi.

Tarttee sanoa, ettÀ olen cycle-ergon laskurin kanssa myös eri mieltÀ. 1400 on huomattavasti kompaktimman tuntuinen, korkeussuunnasta en ole varma, mutta ainakin edempÀnÀ tapit on ja stonga lÀhempÀnÀ.

Ihan perÀkkÀin istuin molemmissa kahteen kertaan ja minulle ero oli selvÀ H2 SX:n eduksi. PitkÀstÀ penkistÀ en osaa sanoa onko siinÀ eroa.
TÀssÀkin on yksi testi:

https://www.bennetts.co.uk/bikesocial/reviews/bikes/kawasaki/kawasaki-ninja-h2-sx-2018-first-ride-and-review

Comfort otherwise seemed pretty good on a day-long ride with numerous breaks. The seat is quite low but better padded than it looks, and there’s a reasonable amount of legroom. (More than the ZZR1400 gives, according to Kawasaki.)

Kawasakin esitteestÀ:

The riding position for the
Ninja H2 SX was designed
with both sport riding and
comfort in mind. Not as far
forward-leaning as the Ninja
ZX-14R, and not as upright
as the Ninja 1000, the Ninja
H2 SX’s riding position offers
a more relaxed bend for both
the elbows and knees than
the Ninja ZX-14R. Realising
high-speed performance with
an upright riding position is
dif cult to achieve, but thanks to the Ninja H2 SX’s superb wind protection a riding position more comfortable than that of the Ninja ZX-14R was possible. The position is comfortable for both in-town riding and long touring, while still enabling the rider to enjoy sporty riding in the hills.

Back