• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

Kawasaki ZXR 750

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja eskopaha
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Täytyy vielä käydä kyykkimässä tallissa miten toi poraus onnistuu. Nostopöytä olis nyt kiva, pääsis työskentelemään kunnon asennossa kun pitäisi kerralla onnistua.

Vanha reikä ohjaa aika hyvin. Eihän se terä ole kuin muutaman kympän paksumpi, kun tekee m6 kolon helicoilille.

....mun melkein museoikäisessä japsissa(vmax) on miltei jokaiseen(= useita :grin:) korkanneeseen m6 kierteeseen toiminut "väliaikaisena" pikakorjauksena pidempi Pultti! Jostain syystä melkein kaikki kierteet on syvempiä kuin pultin pituus!? Sitten kun sekin on korkannut niin helicoil tai vastaava! :)-

....mun melkein museoikäisessä japsissa(vmax) on miltei jokaiseen(= useita :grin:) korkanneeseen m6 kierteeseen toiminut "väliaikaisena" pikakorjauksena pidempi Pultti! Jostain syystä melkein kaikki kierteet on syvempiä kuin pultin pituus!? Sitten kun sekin on korkannut niin helicoil tai vastaava! :)-

Tuo on tosiaan toimiva ja sitten jos ei niitä siellä pohjalla ole ehjän kuin muutam niin muttaa sen pinna pultiksi minkä limaa sinne kiinni niin väli aikainen toimi hyvin(kin) pitkään

^&^^
Kiitos hyvistä vinkeistä!
20mm pultin sijaan taisi mennä 50mm ja sain kannen korkkausongelman ratkottua (jo pari viikkoa sitten) ja sitä myöten myös alkuperäisen murheen eli luistavan kytkimen viimeinkin toimimaan.
Vaihdoin uuteen pakkaan paksumpaa välilevyä ja pitoa alkoi löytymään. Pientä hienosäätöä tarvii vielä, nyt tuli ehkä liiankin ottava.
Seuraavaksi ajattelin kohentaa tai siistiä hiukan tuota ulkonäköä, putsata ja maalailla muutamia pisteosia ja korjata katteista pieniä ratkeamisia. Vanteet pitäisi maalata. Nuokin lähinnä ajanvietteen vuoksi, vehkeessä on mun makuuni mukavasti patinaa eikä mikään Concours d'Elegance ole mielessä.
Sitten venttiilien säätö, kaasuttimien/käynnin saaminen paremmaksi....kesän nurkka-ajeluun ja ratapäiville hupiajoon hitaaseen ryhmään...

Liitetiedostot

• Putkari.jpg
    Putkari.jpg
    97,3 KB · Katselut: 85
Ostetaan:
ZXR750 J "K" -92 sopiva ehjä nopeusmittari.

Tai pelkästään nopeusmittarin taakse tuleva ehjä "kulmavaihde" J-malliin. Se mihin vaijerin pää kiinnittyy.
Oon herätelly inspiraatiota kun kevätkin muutaman viikon päästä alkaa. Oon optimisti:thumbup:

Täytyy tutkia saako tota kulmaa varaosana jos ei keltään löydy...

Ebaystä löysin pelkän hammasvaihteen, varaosana ei enään saatavilla. Yhden rattaan spoorit akselikiinnitykseen oli antautuneet ja näin ollen pääsi sutimaan.

Ebaystä löysin pelkän hammasvaihteen, varaosana ei enään saatavilla. Yhden rattaan spoorit akselikiinnitykseen oli antautuneet ja näin ollen pääsi sitomaan.

Luulis moisten omistajien löytävän toisilta ainakin osan varaosista ihan suomestakin.
Itse olen löytänyt pisteosia suomesta ihan kivasti omaan yzf 750 r mopoon mikä ei ole myöskään ihan hittipeli suomessa.

Osia ja venttiilinsäätäjää odotellessa fixailin kaikkea pientä, putsailin ja vaihdoin oikeanlaisia ruuveja sekalaisten tilalle. Takakate on hiilikuitua ja korjailin muutamia ratkeamia hiilikuitukitillä. Tuhtia tavaraa, ei tarvii saunakaljoja kittihöyryjen jälkeen :kääk:
Huomenna pitää vielä siistiä nuo varsinaiset katteet.

Seriffiä tuli kans raaputeltua Lavangon kurapuurosta puhtaaksi. Jokohan huomenna olisi sen verran kuivempi keli että pääsis välillä ajamaankin.

Kummasti se päivä menee tallissa vaikkei oikein mitään aikaiseksi saakaan. :thumbup:

Liitetiedostot

• IMG_20191207_183109.jpg
    IMG_20191207_183109.jpg
    90,9 KB · Katselut: 88
Onkos kenellekään jäänyt sarjaa venttiilin säätöpaloja yli tämmöiseen? Tarina kertoo, että tuohon peliin on viimeksi säädetty venttiilivälykset smirgelillä, joten tarkoitus on vaihtaa kaikki palat.

Stormilta 16 kpl ~ 50€.
Joo näyttää olevan hyllyssä Vantaalla hyvin kokoja. Ajatus oli, ettei tarvisi hankkia mikrometriä tätä varten, jos siellä olisi tiedossa olevat koot paikallaan. Hyvähän ne toisaalta on kuitenkin mitata.

Joo näyttää olevan hyllyssä Vantaalla hyvin kokoja. Ajatus oli, ettei tarvisi hankkia mikrometriä tätä varten, jos siellä olisi tiedossa olevat koot paikallaan. Hyvähän ne toisaalta on kuitenkin mitata.

Mikrometri Motonetistä kympillä.

Miten mun päässä ei nyt yhdisty ajatus smirgelillä säädetyistä välyksistä ja mittaamatta tunnetun vahvuisista paloista? :blink: Jos niitä on smirglailtu niin eikö ne oo ilman muuta pakko mitata...

Miten mun päässä ei nyt yhdisty ajatus smirgelillä säädetyistä välyksistä ja mittaamatta tunnetun vahvuisista paloista? :blink: Jos niitä on smirglailtu niin eikö ne oo ilman muuta pakko mitata...

Juu varmasti onkin mitattu mutta jälkipolville ei ole jtetty tietoa, minkä kokoiset ne on (tai paremminkin oli) asennuksen jäljiltä.

Ajattelin että oikotienä onneen olisi heittänyt vaikka vakiokokoiset palat smirgattujen tilalle ja mitannut sitten välyksen ja hakenut taulukosta oikean kokoiset palat. Tossa kun ei tartte nokkia irrottaa...

Sent from my iPhone using Tapatalk

Juu varmasti onkin mitattu mutta jälkipolville ei ole jtetty tietoa, minkä kokoiset ne on (tai paremminkin oli) asennuksen jäljiltä.

Ajattelin että oikotienä onneen olisi heittänyt vaikka vakiokokoiset palat smirgattujen tilalle ja mitannut sitten välyksen ja hakenut taulukosta oikean kokoiset palat. Tossa kun ei tartte nokkia irrottaa...

Mun näkökulmasta tässä oikotiessä on ongelma. Käsitettä ”vakiokokoinen pala” ei kai ole olemassakaan, vaan koneistustoleranssien takia palat ovat erikokoisia jo tehtaalta lähtevässä koneessa. Ja toisaalta jos niissä nyt paikallaan olevissa hiotuissa paloissa olisikin numerot tallella, niin samanvahvuisten ”ehjien” palojen asennus todennäköisesti johtaisi tilanteeseen, jossa ei ole jäljellä välystä mitä mitata. Tämän ajatuksen perusteella nykyisten palojen mittaus ja sen mukaan taulukosta ostaminen aiheuttaisi minusta vähiten turhaa työtä. Toki jos ne on hiottu huonosti, niin lienevät vinoja ja mittaustulokset joka tapauksessa jossain määrin arvoituksellisia.

Back