• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

Mistä halavalla ketjujen niittaustyökalu?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja jiisas
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Lauantaina ostin Allrightista DID:n ketjun katkaisu ja niittaustyökalun. En tiedä sopiiko muille ketjuille, omassa mopossa did ketjut joissa on reikä ketjulukon tappien päässä.
Hintaa oli 79 egee.

Louisin työkalulla (10003170) on onnistunut katkaisu/niittaus hyvin.
Helpompi kantaa mukana reissussa kuin lekat ja meistit...
tounge.gif

Lauantaina ostin Allrightista DID:n ketjun katkaisu ja niittaustyökalun. En tiedä sopiiko muille ketjuille, omassa mopossa did ketjut joissa on reikä ketjulukon tappien päässä.
Hintaa oli 79 egee.
Tuosta tulikin mieleeni, että tietääkö joku sopiiko esim. juuri tuo DID työkalu myös muille reikäpäisille niittilukoille, kuten RK:lle vai onko niissä eroja? Tuos RK:n niitattavassa lukossa on halkaisijaltaan 3 mm reikä tapin kärjessä ja tapin ulkohalkaisija on 5,2 mm. Reiän syvyyttä en tiedä.

Vois sit yrittää pummia joltain lainaksi työkalun!

Jees. Viimekesänä ostelin muistaakseni stormilta sen halvan niittaussarjan. Kestihän se yhden niittauksen. Särki meni eikä siihen edes paljoa voimaa tarvittu. Jos nyt siis aikoo ostaa nuita niittausvehkeitä niin investoikaa kerralla niihin parempiin, vaikka kavereiden kanssa kimpassa. Itse olen naputellu vasaralla ja pistepuikolla, joku vaikka vielä lekaa pitämään vastapuolelle niin on todella helppo homma.
Useimmat niittastyökalut on tarkoitettu D.I.D -ketjujen nitittaukseen. Esim. Reginan ketjut vaatii huomattavasti järeämmät työkalut.

katohan vaan, just kerkesin viimevuonna ostaan viidellä kympillä tuon rothewallin, prkl
biggrin.gif
Oli kyllä huomattavasti miellyttävämpi tuolla niitata kuin vasaralla. Ja katkasukin suju siististi
wink.gif

Oks sulla varaketjutkin aina ajossa mukana?
tounge.gif
Mulla ei koskaan ole ollut tarvetta tien päällä alkaa ketjuja vaihteleen.

Nojoo. Mun mielestä onnistuu mainiosti vasaralla ja piikillä, kun on rälläköinyt vanhat vitjat poikki.

Ei ole oma mopo kuvissa...
Ei ole kokonaista varaketjua, vaaksan pätkä ja tarpeeksi lukkoja riittää. Toivottavasti.

Harvemmin noita noita ketjuja tarkoituksella tienpäällä mittaillaan
wink.gif

Ja hyvin noilla korjatuilla ketjuilla on perille/kotiin päästy.

Reginan ketjujen niittaus ainakin onnistui loistavasti "pallopäävasaraa" apuna käyttäen.
062802moto_prv.gif

Siis rahan jonka aikoo laittaa ketjujen niitaus systeemeihin,voi sijoittaa mielestäni järkevämmin hyviin ketjuöljyihin tai vahoihin(kummatki on ihan hyviä,ketjut vaan pitää olla puhtaat,paskasia ketjuja ei suojaa mikään mömmö)Vasara,leka,söörnäri, lukkopihdit,työntömitta,niillä se ketjujen niittaus luonnistuu.

Selitäppäs kansalle tämä lausunto kun tuo ed. viesti on kuitenkin jo 14 v. ikäinen ? No kohtahan se menee rippikouluun...

No siinä oli noheva mode poistanu sen mainoksen, mutta ei mun kommenttia siihen. Nyt on sekin viesti historiaa.

Selitäppäs kansalle tämä lausunto kun tuo ed. viesti on kuitenkin jo 14 v. ikäinen ? No kohtahan se menee rippikouluun...

Oli useampaan ketjujen rassaukseen liittyvään ketjuun käyty mainostamassa jotain ranen vuokratyökalufirmaa tms. tänään.

Edit; ettei menisi ihan off-topiciksi niin tilasin tuossa viikolla ketjutyökalun
https://toolfin.com/ketjunkatkaisu-ja-niittaustyokalu-520-532.html

en tiedä onko hyvä, luultavasti ei 30€ hinnalla. Raportoidaan kunhan joskus saapuu ja saadaan ketjut talven aikana vaihdettua

Tuo on jo niin halpa että voisin luopua rälläkkä/pallopäävasarametodista. Muista raportoida.

^

Ja yllä oleva on hyvä huomioida, kun pohtii työkalun vaatimuksia noin yleensä.

Nyt ei plaanata kantta.

Halvalla voi saada ihan toimivan.

Voihan olla niin, että ko. tuotteessa "runko" kestää, muut nippelit ei sitten niin hyvin.
Mutta niitä nippeleitä voi teettää tutulla sorvarilla, ostaa parempia ja niin edelleen.

Hinta on kyllä sitä luokkaa, että en näe estettä kokeilulle.
Tallissa on kuitenkin vielä muuta ketjuvetoinen moottoripyörä.

Tuota minä vähän toivon kun olen itseni tutuin riittävästi sorvarintapainen olen. Siis toki vielä enemmän toivon että on käyttökelpoinen suoraan. Runkoa tuskin jaksaa alkaa tusaamaan.

Back