• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

Pienia kysymyksia aiheesta kuin aiheesta

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja D-Iivil
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Mikä olisi paras tapa saada virtaa CR hussen valoille niin, ettei akkua tarvitsisi ladata aina päivän välein? (Valoton staattori siis kyseessä.) Onnistuisiko noilla sähköillä esimerkiksi akun lataaminen staattorilta vai onko valollinen staattori ainut vaihtoehto? Jos päätän ostaa esimerkiksi WR hussen valollisen staattorin, niin minkälaista modaamista vaatisi toimiakseen? Kiitos jo etukäteen vastauksista.

Et sitten pelin ikää kertonut...

Mutta noin yleisesti vaihtoon menis sekä vauhtipyörä & staattori. WR:n staattori on isompi eikä se mahdu CR:n vauhtiksen kanssa eli parina vaihtoon.

Eikös mutteri 70 avaamalla purkaudu koko tolppa ja jousi singahtaa silmille jos avaat sen ilman jousipuristimia?

Juu, kyllä, vähän stressaavaa hoimmaa se puristaminen, ei kannattane hätikäöidä. Se pitää pakkaa kassassa ja ylin mutteri+lautanen kiinni autossa.

Mulla tulee pyörään motogadgetin mittari.
Nopeusanturi on perus magneetista ottava yhdellä piuhalla.

Pyörässä on ollut vaijerimittari ja mietin saisko tuota hyödynnettyä signaaliin saantiin.

Netistä löytyy kyllä noihin palikoita, mutta kaikissa 2 tai 3 johtoa.
Eli ongelma on tuo kun ei oikein tiedä mitä noi monipiuhaset kaipaa toimiakseen vaikkapa motogadgetin kanssa.

Oisko vinkkiä 

Edit. Enpäs olekkaan varma monella piuhalla kun tarkastaa aloin..

Mulla tulee pyörään motogadgetin mittari.
Nopeusanturi on perus magneetista ottava yhdellä piuhalla.

Pyörässä on ollut vaijerimittari ja mietin saisko tuota hyödynnettyä signaaliin saantiin.

Netistä löytyy kyllä noihin palikoita, mutta kaikissa 2 tai 3 johtoa.
Eli ongelma on tuo kun ei oikein tiedä mitä noi monipiuhaset kaipaa toimiakseen vaikkapa motogadgetin kanssa.

Oisko vinkkiä 

Edit. Enpäs olekkaan varma monella piuhalla kun tarkastaa aloin..

Eikö mittarin manuaalissa tullut accessories osassa ohjetta tuohon hommaan? Mulla Daytonan mittaristo ducatissa ja siihen sai suoraan vakio vaijerin paikkaan käyvän signaaliadapterin.

Täällä oli jotain:
https://motogadget.com/shop/en/accessories/sensors.html?___store=en/

Ei tuolta suoranaista apua tullut, mutta bmw:n laatikkoon käyvä adapteri heillä on. Pitää tutkia voisko hyödyntää tai sit ostaa joku muu ja kokeilla saisko signaalit kohtaamaan toisensa 🙂

Sais vaan tuonkin hoidettua moisella nätisti

Äkkiseltään ei löytynyt SLR650 sopivaa adapteria, näillä oli muutamaan Hondaan käyviä kuitenkin, siitä en tiedä sopiiko yks yhteen vai pitääkö kehittää joku purkkapatentti:
https://www.officine08.com/p78103_speedometer-signal-converter-daytona-15mm.html

Jos tuollaisella saisi jotain signaalia tulemaan niin sittenhän riittäisi kun ajaisi mittaristolle vain oikean kalibroinnin sisään vaikka gps:n avulla, varmaan uudessa mittaristossasi on se ominaisuus. Jollain tuollaisilla virityksillä lähtisin itse yrittämään.

Onko kellään suositella hyvää teollisuusimuria ensisijaisesti hiilikuitupölylle? Partikkelit on niin pieniä, että pöly puskee yleisimmissä imureissa ulos? Näin ainakin olen ymmärtänyt.

Melkein mikä tahansa teollisuus tai ammattikäyttöön tehty imuri missä on kunnollinen suodatus ja on tarkoitettu pölyn poistoon. Kärcher NT30-1 on nykyisin käytössä metalli hiomapölyn imuroinnissa ja toimii loistavasti.

Edellisessä pyörässä oli Touratechin enskajalkatapit, siis tälläiset. Ei niissä mitään vikaa ollut, mutta silti mietin olisiko Pivot Pegzit paremmat tähän nykyiseen ratsuun, linkki?

Onko hyviä kokemuksia tai perusteita puolesta tai vastaan?

Sain jo tarjouksen, mutta en ole vielä tilausta tehnyt. Näyttää löytyvän uusiinkiin gessuihin.

Ilmeisesti Pivot Pegz tapeista ei ole kokemusta tällä foorumilla. Teorissa tuo pienen liikkeen salliva mekanismi vaikuttaa hyvältä, mutta silti epäilyttää.

Todennäköisesti tilaan nuo tsekkiläistä käsityötä olevat kunhan muilta kiireiltä ehdin. Jos joku haluaa pk- seudulta tulla mukaan kimppatilaukseen niin laittakaa viestiä. Postitus on 30 €. Ainakin rsvetnica@outlook.com osoitteeseen tuntuu vastailevan.

Varmaan siksi ku siinä aikanaan kökötti hiekkakankaalla puu sisäpuolella kuin yksinäinen palmu ja ulkokurvikin tarjosi rantamaisemat.

Mun veikkaus.

Eikähän asia ole just noin.
Pari vuotta sitten oli melko outoa tulla Palmasiin kun se "palmu" oli kadettu. Hetken pelotti ajaa takasuoraa "eksyksissä".

Vaihtelin tuossa tallilla Monsterin keula stefoja.... toisessa putkessa on ainoastaan jousi , miksi sinnekkin laitetaan öljyä ? Mä laitoin samanverran kun siihenkin putkeen missä on jousi ja vaimennus

Back