• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

Suositelkaa ajokenkiä

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Jartsi
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Jalaksen työkengät tuntuu toimivan hyvin, viime vuonna yli 18000km eikä jalat kastuneet yhtään, voi kävellä, käyttää yleiskenkänä muutenkin (itse käytän läpi vuoden), kestää kuumaa (ei sula pakariin..), happoa jne, alukärki. saa myös metallipohjalla (kestää naulaan astumisen). hintaa alle 100e. Läheisestä rautakaupasta.
mallia en muista mutta ovat 'maihari' malliset.

Italolla (.ORG-shop) näin jotkut Richan kalvolliset popot eilen ja hinta oli 99€.

- Kuva -

Hienoa,tulevat tohvelini ovat siis nämä tai Sweepin Tourerit jotka ovat näemmä eurobikerillä myynnissä heinäkuuhun asti hintaan 99 euroa, riippuen kumpia pääsen ensin johonkin paikalliseen shoppiin sovittamaan. Kiitosta vaan avusta kaikille!
Ostin samanlaiset Richa imola- merkkiset ajosaappaat Saloselta Turusta. Kolmen ajoreissun jälkeen toisesta saappaasta hajosi vetskari. Vettä kyllä pitävät. Maahantuojan mielestä mun tarttis viedä saappaat suutarille korjattavaks jos mahdollista ja jos ei suutarin mielestä onnistu, ni sit liikkeeseen vaihtoon. Mun tuli vaan mieleeni, et jos suutari ottaa ne vetskarin saumat auki ja vaihtaa vetskarin, pitääkö sen jälkeen vettä? Toinen asia joka askarruttaa, onko saappaissa tehtaan takuu enää voimassa jos joku suutari on mennyt räpeltämään niitä? Tuskin suutari kuitenkaan antaa niin hyvää takuuaikaa kuin tehdas? Muutenkin vähän arveluttaa tämä kuvio, että oon ostanut uudet saappaat jotka hajoo heti kättelyssä ja mun tarttis kiikuttaa niitä korjattavaks ja sen jälkeen liikkeeseen perimään rahoja korjauksesta. Onko tällainen käytäntö miten yleistä?
veryangry.gif

Ostin samanlaiset Richa imola- merkkiset ajosaappaat Saloselta Turusta. Kolmen ajoreissun jälkeen toisesta saappaasta hajosi vetskari. Vettä kyllä pitävät. Maahantuojan mielestä mun tarttis viedä saappaat suutarille korjattavaks jos mahdollista ja jos ei suutarin mielestä onnistu, ni sit liikkeeseen vaihtoon. Mun tuli vaan mieleeni, et jos suutari ottaa ne vetskarin saumat auki ja vaihtaa vetskarin, pitääkö sen jälkeen vettä? Toinen asia joka askarruttaa, onko saappaissa tehtaan takuu enää voimassa jos joku suutari on mennyt räpeltämään niitä? Tuskin suutari kuitenkaan antaa niin hyvää takuuaikaa kuin tehdas? Muutenkin vähän arveluttaa tämä kuvio, että oon ostanut uudet saappaat jotka hajoo heti kättelyssä ja mun tarttis kiikuttaa niitä korjattavaks ja sen jälkeen liikkeeseen perimään rahoja korjauksesta. Onko tällainen käytäntö miten yleistä?
veryangry.gif
Nooh, joskus se suutari voi olla ihan hyväkin veto.

Mulla hajos tuossa loppusyksystä Sidin vertebra II:sta toinen vetskarin vedin. Vein sitten kauppaan noi ja ne lähetettiin maahantuojalle, joka taas edelleen toimitti ne tehtaalle. Tuolla matkalla popot ovat nyt majailleet yli 2 kk.

Vetimen olisi saanut 5-10 minuutissa suutarilla uusittua jokusella eurolla. Olisi vaan pitänyt tajuta eikä kiikuttaa takuuseen
sad_orig.gif

Kuukauden päivät meni, mutta sain viimein saappaat hommattua. Oxtareja lähdin ostamaan, Sidiin päädyin. Sidi sopi meikäläisen kapealle koivelle huomattavasti paremmin, ihan niinku omaa jalkaa ois muottina käytetty
biggrin.gif
Vertebra II Tepor siis. Hinta oli vähän suolainen, mutta ei huvittanut alkaa tilailemaan mistään. Ja eikun
062802moto_prv.gif

Onko muuten sellaisia ajosaappaita, joissa olisi vahvistettu suoja varpaille (tyyliin turvakenkä)?

Tällä hetkellä ajosaappaat on mallia perus ja vetäsin hiekoitushiekalla lipat viime maanantaina. Nyt kaksi varvasta murtuneena ja kuukauden ajotauko.
confused_orig.gif

Tyyliin sievi ja jalas ainakin löytyy. Eihän ne ajokenkien nimellä kulje mutta saa niillä ajaa.

Sidi vertebralle ääni.. Istuu jalkaan ko hanskat käteen.

+loistavat jalassa, kävelykin onnistuu

-vetskarit, kolmas ajokausi noilla lähtee ja vetskarit on hajonneet, liikkuu tahmeesti ja toisesta irtosi se "vedin". Laitoin avaimenperän renkaan tilalle, toimii ;)

Muutama päivä nyt tullu pörhättyä Oxtarin TCS Goret jalassa ja aivan törkeän hyvät on ollu. Ainoa miinus narisevista muovinivelistä, mut eiköhän se narinakin lakkaa, ku viittiis jotain silikonia niihin töhäytää
thumbs-up.gif

Kauan meni ennenkuin itse löysin hobbittijalkaan sopivat bootsit. Oxtar Explorer on paras mopokenkä, jotka minulla on koskaan ollut. Mukava jalassa, pitää vettä eikä ole liian kuuma. Lisäksi pystyy jopa kävelemään ilman narinoita. Ainoa miinus jollekulle voi olla kahden eri materiaalin (nahka ja kangas) yhdistelmä, joka juuri saa aikaan tuon mukavuuden.
Mulla samanlaiset, ei jalat kastu eikä natise kävellessä ja on hyvät hieman leveemmälle jalalle joilla on vielä hyvä kävellä.
Hyvät jalkineet
bowdown.gif
.

Ajatuksena ostaa uudet popot, Oxtarin TCS goret tai SIDI Vertigo Teporit. Kertokaas käyttäjäkokemuksia näin kuuman kauden tiimoilta, hengittääkö tarpeeksi jne...?

Ei uskalla ostaa vedeltä suojaamattomia versioita, kun sitte pitäisi aina olla varalle jotku muovipussit vesisateita varten.
confused_orig.gif

Pistetäänpä oma suositus viel peliin! Kannattaa tsekata Forman Arrow saappaat!Pitäisi olla veden pitävät(en ole päässyt vielä kokeilemaan) ja omaan jalkaan ainakin todella hyvän tuntuiset...  
Kenkiä myy aikakin 4mc!!!

Oxtarin TCS goret on ainakin pelan omaan makuun hyvin myös helteellä, ei oo ollu liian kuumat ja on myös hyvin kestän vettä.

Täältä ääni myös Oxtarin TCS Goreille!
thumbs-up.gif

Todella mukavat myös kävellessä kaupungilla eikä natise enää suuntaan eikä toiseen kun suihkutin hieman ketjuravaa saranoihin.

Onko muuten sellaisia ajosaappaita, joissa olisi vahvistettu suoja varpaille (tyyliin turvakenkä)?

Tällä hetkellä ajosaappaat on mallia perus ja vetäsin hiekoitushiekalla lipat viime maanantaina. Nyt kaksi varvasta murtuneena ja kuukauden ajotauko.  
confused_orig.gif
Meidän verkkokaupan Motogo -ajokengässä on varvassuoja ja nyt kun itse olen ajanut niillä 7500 kilometriä niin voin suositella lämpimästi Motogo -kenkiä. Ne pitää vettä, hengittää kuumalla ja niillä voi kiivetä vaikka Bonetten huipulle. Mutta onhan ne alunperin työkengiksi suunniteltu. Tyyliltään ne ei ole mitään Ultimate Racingiä vaan enemmän Boots meininkiä.

Oxtarin TCS ilman Gorekalvoa olleet itellä jalassa kuukauden päivät. Andorrassa ei näyttänyt paljoa olevan Gorella varustettuja versioita kaupan eli vesi kulkeutuu tuuletusaukoista sisälle vesikelillä. Mutta silloin voi vaikka käyttää vanhoja Oxtarin Matrixeja tai sadesuojia. Kuitenkin hinta oli kohtuullinen 125€
smile_org.gif

Itelle tuo TCS sopi jalkaan paremmin kuin Sidi. Sideissä on kapeampi lesti kuin Oxtarin kengissä.

Oxtarin TCS Gore on toistaiseksi parasta mitä mun jalalle saa.
Istuu ja pitää vettä hyvin. Jos on ravihevosen pohkeet ja nahat päällä, voi kenkä olla kapeahko varren yläosasta.

Oxtar TCS gore täälläkin, hyvin toimii ja narina loppuu ketjuöljyllä kerran parissa viikossa.

Back