• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

KTM 950 / 990

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Matso
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Mites näiden laukkujen kanssa. Meneekö akrojen kanssa laukkuraudat kiinni ja mitä maksaa kotimaassa alumiinisalkut + n. 40 ltr takaboksi. Ja onko kuinka tuskallista kahdestaan ajella 990:llä?
Samapa tuo. Tänään vaihto pyörä omistajaa
062802jumpie_prv.gif

Nyt on kesä kuumimillaan ja ilmeisesti lämpö vaikuttaa myös päähän.
biggrin.gif

Olen paikallisen mp-liikkeen pihalla käynyt ihailemassa 990 SMR:ää, kävin koeajamassa myös ja olipahan mukavan tuntuinen peli... kuume ei laantunut, ei sitten yhtään ja nyt on kova ylipuhuminen kotona menossa.

Mutta... nyt on pieni kysymysmerkki vielä ilmassa, eli kun on tuo puoliso joka myös mielellään tulee kyytiin, niin millaiset oltavat tuolla takana istuvalla on? Onko kenelläkään kokemusta pidemmistä reissuista?

Ja toinen kysymys olisi, että onko kukaan uusinut penkkiä, joka sopisi paremmin myös takana istuvalle? KTM:n sivuilla sellainen on, mutta siellä oli maininta ettei se sovi R-malliin?
nixweiss.gif

^ Ainakin mulla on vaimo kehunut kyytiläisen oloja, vaikka perussadomasossa ja sadomasoräyhversiossa on tasainen lankku penkkinä toisin kuin sadomasotouringissa. Hyvät kiinnipitokahvat ja matkustajan tapit melko alhaalla, ei tarvi olla polvet suussa. Ainakin mulla vaimo on pahasti allerginen jatkuvalle jyrkälle polvikulmalle.

Sit jos se ainut kyseenalainen seikka kyydittämisessä, eli penkki vaikuttaa ikävältä, niin eiköhän -t-mallin penkki sovi tuohonkin, ostat sellaisen varaosana.

Itseäni muuten tuo tasainen lankku penkkinä on häirinnyt nimenomaan rata-ajossa. Persaus ei kovissa kiihdytyksissä saa mitään tukea, vaan jokainen täyskiihdytys on leuanvetoa, joka vaihteita vaihdettaessa helposti johtaa pikku woblauksiin.

Ainoaa miinus kaksi päällä ajaessa tossa penkissä on se, että kypärät kolisee ikävästi yhteen jos kyydittävä on suunnilleen saman mittainen.  Se kun viettää vielä kuskia kohden.  Kyykyn kanssa ei tätä ongelmaa oo.

Ja toinen kysymys olisi, että onko kukaan uusinut penkkiä, joka sopisi paremmin myös takana istuvalle? KTM:n sivuilla sellainen on, mutta siellä oli maininta ettei se sovi R-malliin?  

Kyllä siihen ergoseatin saa,vähän tiukempi polvikulma ja kyytiläiselle parempi paikka.

Omassa 07 superdukessa (ajettu ~35tkm) on takarattaassa havaittavissa käsin kokeilemalla pieni välys pyörimissuunnassa, luokkaa 0,5-1mm mutta tuntee selvästi napsuvana kun ratasta heiluttelee. Ratas on kyllä kiinni siinä aluslevyssään, välys on ilmeisesti niissä tapeissa joilla rataskompleksi kiinnittyy. Onko jollekulle tuttu juttu ja lieneekö kuinka vaarallista?

Siellä on kumiset vaimentimet jotka on ehkä vähän kuluneet mutta en tiedä onko 0.5-1 mm haitaksi,voihan ne aina vaihtaa.

Itellä edellisen omistajan teettämä modattu SMT:n penkki. Kyllähän tuo omaa ja varsinkin matkustajan takapuolta säästelee. Yksin lähistöllä ajellessa tykkään kuitenkin enempi alkuperäisestä.

Minkä välein näissä menee huollot ja mitä maksaa? Eli lähinnä nyt isommat huollot (venan säätö) kiinnostaa, kun muut voi tehdä itekkin.

Minkä välein näissä menee huollot ja mitä maksaa? Eli lähinnä nyt isommat huollot (venan säätö) kiinnostaa, kun muut voi tehdä itekkin.
Taitaa olla 15 000 välein isohuolto. Pienihuolto 7500.. uusissa nuo taitaa olla kasvaneet 10 000 km? ja 20 000 km.
Taitaa olla edelleenkin 7500 km huoltoväli LC8-koneisissa: SMR 2011 Owner's manual.

RC8:ssa huoltoväli on kasvanut 10 000 kilometriin ja käsittääkseni takautuvasti vuosimallista 2008 lähtien: RC8R 2011 Owner's manual.

Olisiko jollakin antaa vinkkiä uusista tarroista 950SM:oon?
Itellä toi pyörä on kokomusta jos ei huomioi KTM tekstin ääriviivoja. Näin syssyllä kun ilmat pimenee ei tahdo pyörää näkyä
sivulta katseltaessa. Olisi ehkä hyvä saada hieman lisänäkyvyyttä tuohon mopoon.
Olen muuutenkin ajatellut hieman päivittää kottaraisen jokseenkin tylsää värimaailmaa.

Oranssista 3M:n Scotchlite 680 tarrasta nuo oranssit ääriviivat.
Näkyy ainakin pimeässä kohtuu hyvin, itsellä muutaman millin raita pleksin reunassa joka kyllä näkyy ...
Ja tuotahan löytyy myös mustana (680-85), joka heijastaa valkoisena.
Ja löytyy E-merkinnät noista tarroista...

Olisiko jollakin antaa vinkkiä uusista tarroista 950SM:oon?
Itellä toi pyörä on kokomusta jos ei huomioi KTM tekstin ääriviivoja. Näin syssyllä kun ilmat pimenee ei tahdo pyörää näkyä
sivulta katseltaessa. Olisi ehkä hyvä saada hieman lisänäkyvyyttä tuohon mopoon.
Olen muuutenkin ajatellut hieman päivittää kottaraisen jokseenkin tylsää värimaailmaa.
Kysys Crispyltä (crispy at crispydesigns.co.uk), itelle tuli SE:hen tommoset, saa sitten ihan millaiset tarrat haluaa, jos valmiista malleista ei löydy.

Ja tuolla Duke ketjussa näytti joku laittaneen Crispyn tarrat Dukeen.

23082011015.jpg

Mainiota! Mitenkäs nuo kotarin omat tarrasarjat? Eikös niitäkin ole saatavilla melko kirjavissa väreissä?
Saisi pyörään muutenkin hieman enemmän racing ulkonäköä  
062802moto_prv.gif

Onko kukaan tehnyt / teettänyt ihan custom tarroja pärräänsä? Miten tuollainen helpoiten onnistuisi?
Olin jostakin lukevinani että mm. Englannissa olisi
kaveri joka tekee kyseiseen pyörään (950 SM) tarrasarjoja
enemmänkin kuin harrastuksena.

Mainiota Pete. Kerkesit vastaamaan kysymykseeni ennen kuin kerkesin sen kirjoittaa
biggrin.gif
Kiitoksia
062802jumpie_prv.gif

En ihan helpolla löytänyt keskustelua tästä, joten kysytään nyt jos jollakin on kokemuksia / tietoa.
Eli ongelmana on palaneen käry  
biggrin.gif
 Mulla siis 950SM josta on märällä ajaessa alkanut nousemaan palaneen käryä.
Kyse ei nyt ole ihan normaalista sadekelin lämpenemisen hajusta vaan pärrä haisee prikulleen samalta kun nuotio kun sitä yrittää sytyttää  
crazy.gif

Onko kokemuksia mistä haju tulee tai miten sen saa loppumaan  
nixweiss.gif

Entäs millaisia öljyjä ootte koneessa käyttäny tai onko niillä edes mitään eroa? Mulla jostakin syystä kotka syö vähäsen oljyä, tosin on aika yleistä kuulemma?
Olen kiitollinen kaikesta avusta ja mielipiteistä  
bowdown.gif

Oikosululta haisee. Tankki sun muuta irti ja johtosarjan tarkastukseen. 690 endurosta oli eräältä kaverilta tuolta kurapyöräsivun puolelta, hankautunut useasta erikohdasta paskaksi. Osittain johtunut tärinästä, mutta koko johtosarja oli vedelty tehtaalla mitä erikoisimmista väleistä ja nippusiteillä kiinni. Muistaakseni myös ruisku meni paskaksi tässä samassa tapauksessa. Ja ihan omaan laskuun sai korjata.

Onko kaikki talviunilla vai kiillottamassa pyörää kun on hiljaista täällä.
Omaan kottaraiseen pitäisi talven aikana tehdä seuraavaa.
Säätää kaasarit kun nyki syksyllä, tasakaasulla ja pienillä kierroksilla nyki.
Onko kenelläkään kokemusta hiilikuitu vanteista? Jos sellaiset laittaisi tai jotkin muut kevyet. Voisi tulla vielä parempi ajettava. Jos joillain linkkiä johonkin mestaan, niin olisi hyvä.
Ohjaus iskunvaimennin olisi tuohon hyvä, joten sen asennus edessä. Tähän myös ideoita mikä olisi hyvä.
Pyörän peräpäätä olen katsellut ja tullut siihen tulokseen että kaipaa lyhennystä. Joten jos heti satulan jälkeen vietäisisin poikki. Tällöin tulee ongelmaksi vain äänen vaimentimet, pitäisi lyhentää todella paljon. Myös yhtä äänen maimenninta olen tuumaillut tyyliin RC. Tulisi varmaan kevyempi. Painopiste alemmaksi.
Kommentteja ja ideoita voi antaa.

PS. Pyöränvaihto kuumetta pitää jollain konstilla hillitä.

Viimeksi muokattu:
Back