• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

Hävettääkö ikinä?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Taajuus
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Kerran.

Vuosia sitten lähdin treeneistä parkin läpi keulien ja kas kummaa niin siin T riteykses misä poistutaan parkkiksest niin oli joku käynnyt hiekkaa heittää (valunut peräkärryst) asfaltin päälle treenien akana sillä loppuhuipennuksena että pyörä ei stopanut ja sain vaivoin pidettyä pystyssä.
Ojan yli vauhdilla ja omakotitalon pensasaitan läpi pihalle ja samasta vauhdistä pihan läpi ja postillaatikon vierestä ulos tielle taas :doh:

Ei ollut kun 15 joukkuekaveria ja saman verran tuntemattomia seuraamassa tilanetta niin .....

T risteys parkin jälkeen niin vasemmalle tie loppuu 5 metrin jälkeen ja oikealle poistutaan mutkien kautta maantielle ja näkyvyys hyvä joka suuntaan,paitsi eteenpäin sen pensasaidan takia,tai muutama kuukausi siin oli semmoinen pyörän menevä reikä mist sai katottua omakotitalon pihalle .:grin:

Hyvä aihe!

Hävetti viimeksi tämän kauden ensimmäisellä ajokerralla. Tulin Itiksen suunnasta myllypuron liikennevaloihin ja ne oli just vaihtumassa vihreäksi, kolmisen autoa molemmissa jonoissa menosuuntaan, lisää kaasua ja splittaus vauhdilla siitä välistä. Autot ehtivät vähän lähteä liikkeelle ennen kuin oli ohi.

Ei siinä mitään, mutta vihreä aalto ei kantanut seuraavista valoista. Eli siinä sitten seisoskelin näitten splittauksen uhrien edessä. Kannattiko? :paikallatuulee:

Ja kyllähän näitä on vaikka kuinka paljon.

Ei siinä mitään, mutta vihreä aalto ei kantanut seuraavista valoista. Eli siinä sitten seisoskelin näitten splittauksen uhrien edessä. Kannattiko? :paikallatuulee:
Harhaudutaan vähän aiheesta, mutta splittaaminen on hyvä puheenaihe :)

Miksi puhut splittauksen uhreista? Miksi jäit siihen eteen? Olisit ottanut seuraavissakin valoissa sen saman paikan niiden kaistojen välissä (tai esim. oikean kaistan ihan vasemmassa reunassa) ja viittonut ne takana tulleet autot siihen rinnallesi kummallekin puolelle. Valojen taas vaihtuessa kytkin ylös ja adios. Näin autoilijoille olisi ehkä jäänyt päähän idea siitä, että eihän tuo splittaaja hidastanut heidän etenemistään lainkaan. Itse toimin näin - eikä hävetä :p

Heh heh, jotenkin tutun kuuloisia tarinoita! Noi pensasaitojen läpiajelut on vielä kokeilematta, mutta ainakin kuulostaa ihan helvetin hauskalta :p

Kyllä ne omatkin hetket koetaan erilaisina turhina ohituksina/ kiihdyttelyinä ja etenkin alkukauteen sisältyy pari mopon sammumista. Jostain syystä sivuseisontatuki tuppaa unohtumaan alas ja pykälän päälle lyödessä sammuu kone kuin lyötynä... :blink: Tässä vaiheessa viimeistään muistaa laittaa visiirin kiinni...

Eli ei muuta kuin leuka rintaan ja kohti uusia noloja tilanteita :;):

Harhaudutaan vähän aiheesta, mutta splittaaminen on hyvä puheenaihe :)

Miksi puhut splittauksen uhreista? Miksi jäit siihen eteen? Olisit ottanut seuraavissakin valoissa sen saman paikan niiden kaistojen välissä (tai esim. oikean kaistan ihan vasemmassa reunassa) ja viittonut ne takana tulleet autot siihen rinnallesi kummallekin puolelle. Valojen taas vaihtuessa kytkin ylös ja adios. Näin autoilijoille olisi ehkä jäänyt päähän idea siitä, että eihän tuo splittaaja hidastanut heidän etenemistään lainkaan. Itse toimin näin - eikä hävetä :p

Mulla oli tilannenopeus sitä luokkaa (ei kuitenkaan ehkä ylinopeutta), että näin silmissäni miten autoilijoille tuli kiire kotiin kirjoittamaan yleisönosastoartikkelia: "Varma kevään merkki, moottoripyöräilijät jälleen vaarantamassa autoilijan turvallisuuden" :p

Wuiddu :D, mulla kun välillä sellanen tunne, että mä oon tosi paska "suamalainen"..... ni nyhhämmää
vast hokasin mist se johtuu :D.

Hävytön miäs...... mutta luojan kiitos, tällä mennään.... :p

Moon ylpee vedoistani!
Splittaus kuuluu sujuvaan liikenteeseen.
Nopeammalla vehkeellä kiihdyttämisestä saa nauttia.

Tainniinno, sillo hävetti kun meni hyperin pihassa leikkiminen konttaamiseksi.
No ehkä sekin hiukan punoitti kun komian letkan ohituksen jälkeen tienposkessa juttelin poliisien kanssa ja ne hetki sitten ohittamani autot vilkuttelivat.

Mutta omatunto onkin sitten jo ankarampi.
Se kuumottaa sen verran herkästi, että estää onneksi pahemmin muita vaarantamasta useimmiten ja suurimmat hölmöilyt ja riskit sittenkin sijoittuu radalle yms.

Se pelko, se ajatuskin siitä tunteesta, että saattaisi ajaa jonkun lapsen päälle, pysyvästi loukkaannuttaa jonkun äidin, isän, veljen tai siskon... Onneksi on sittenkin vähän järkeäkin päässä.

Toisaalta joskus tuntuu, että onkohan kypärä sittenkin liian pieni.

Viime kesänä joku ilta iski kauhia raggarifiilis ku joku äMVitonen V10 bemu alko hiillostamaan mopon persusta. Kyllähän tuosta nyt provosoituu jopa kukkahattu.

Siinä kruisailin kylän läpi ja pysähdyin kylän ainokaisiin liikennevaloihin ja Bemari vieläki perseessä kaasuttelee ja minä takas ulvotan pyörää. SAAATANALLINEN lähtö keula pystyssä. Sinne jäi Bemari, mutta kun eturengas kosketti maahan niin julmettu voblaus alko ja varmaan pari lusikallista paskaa housuun. Sain kuitenkin mopon pidettyä pystyssä ja oikeassa kurssissa, säikähin kuitenkin niin pirusti että ajelin sitten hetken lähes kävelyvauhtia eteenpäin ja Benari tietty ohi suht hitaasti ajellen ja peukut pystyssä.

Ei oikeastaan sillon hävettänyt, kun säikähti niin paljon, mutta nyt kyllä aika paljon.

splittasin aikoinaan kehäykkösellä liikennevalojen keulille ja kuinkas ollakaan, työmaalla pomo tuli avautumaan ajelustani!:)- Oli siis ollut yksi splitatuista:p

Eipä tuo bemari oikein pärjää edes vanhalla kuussataselle niin pitkään kun mennaan suoraa tietä. Vasta 200+ vauhdeissa alkaa bemarin kiihtyvyys olemaan parempi. Jos alla taas on uudehko tonnari, ei bemulla ole mitään jakoja. Mutkasella tiellä sitten suht kädetönkin autokuski pöllyttää keskiverto mopoilijan 6-0.

Nojaa.... riippuu vähän mitä keskiverrolla tarkoitetaan :;): Otin joku syksy A6 quotrolta turpiin todella mutkasella tiellä. Tosin puhtaasti siksi että lämpötila oli alle 10 astetta ja seosrenkaat alla. Tosin ennen sitä kun oli vähän pitempää suoraa ja leveämpää tietä.. meinasin painaa ohi kun audi jäi hidastelemaan...

Mut jos mutkien välissä on edes kohtuullisia suoria... niin ainakin tonnisella ajaessa bemu tms kuski näkee aina loittonevat perävalot:p Ei meinaan tarvi kummosta suoraa, et vetomies nappaa 2.5 markkaa mittariin:WAZAAP: Keula pystyssä tietysti:p

tänää kyl hieman meinas hävettää vaikka onneks kukaa muuku kaveri ei nähny ku räppäsin yhel sivutiellä kaverista ohi ja siin samalla ku oon päässy ohi suzukista katkes ramair putken kiinnike ja koko V*tun ramairputki tiivisteinee päivinee lähtee lentoo :D sieltä kaverinkanssa ojasta etittiin irronneita osia (onneks ei ollu kauheen vilkasliikenteinen tie)

tänään splittaus kaistojen keskelle ja yhtäkkiä alkoi hävettään ja valot vaihtui niin siinä ei kissaa ehtinyt datsuni kuskit sanoa ku lähin ku pieru saharaan lievästi etunen kytkettynä ylös.. :grin:

Tuo splittailu on itelle vielä vähän hankala asia. Pelkkä ajattelu saa häpeän tunteen, enkä kovin vähässä kummassa kehtaisi lähteä splittailemaan. Selväähän se on, että varsinkin tietynlaisissa tilanteissa tuo on vain järkevää, mutta joku siinä vaan ottaa vastaan. Oon monesti miettiny millasissa tilanteissa sitä kehtais lähteä splittailemaan ja jopa pysähtynyt ruuhkatilanne tuottaa ajatuksen tasolla vähän ongelmia. Miten tästä pääsee eroon, vai tarvitseeko edes?

Jos itse on autolla, en kyllä splittaamista katso yhtään kieroon, ellei sitä sitten tehdä jotenkin tökerösti. Autolla koitan aina tehdä tilaa ryhmittäytymällä, tulee sieltä takaa sitten mikä ajoneuvo tahansa, joten omista asenteista ei siinä mielessä ole kyse.

Täällä pohjosessa nyt ei onneksi ole edes ruuhkia ja onko tuolle nyt sitten parin auton takia liikennevaloissa mitään oikeaa tarvettakaan. Siltikin joskus ärsyttää oma vaivaantuneisuus asiassa.

Mielenkiintosta keskustelua, mua ei kyllä splittailu hävetä yhtään vaikka kyseessä olisi Turun surkeat "ruuhkat". Jos on tilaisuus ja kaunis päivä ni kyllä mä sinne keulan kärjille menen ilman mitään tunnon tuskia. Tosin hiukan saa aina kattoa että minkälainen auto siinä keulilla sitten on, kummasti autoilijat provosoituu vaikka ite olis ihan siististi vaan menemässä pienemmän oikeudella kärkeen.

Kyllähän se splittailu melkein aina pistää hävettämään kun ne samat kotilot on siinä takapuolessa seuraavissa valoissa suurella todennäköisyydellä. No voi olla, että HC-splittailijat ovat päässeet seuraavalle asteelle, missä sitä ei ilmene (riittävän tuttu reitti että tietää missä pääsee seuraavista valoista karkuun tms?).

Mutta kai se on niin kuin kaljan juonti, hetken mielihyvä voittaa krapulan pelon. :grin:

Eli on se splittaamisen kiusaus suuri allekirjoittaneellakin :cruising:

Isoin punotus naamalle tuli ensimmäisenä motoristivuonna paikallisen grillin pihassa kun sinnikkäästi tarjosin vaihdetta silmään seisontatuki alhaalla enkä kuolemaksenikaan keksinyt, miksi pyörä töksähtää sammuksiin, eikä starttaa vaihde päällä... Ja säilykekirsikkana kakun päällä grillin drive-in-luukulta lähtevä corolla-kuski vinkkais minulle että "taitaa olla jääny tuo jalka alas...". Sille kuskille tiedoksi että kiitos minä sanoin, vaikka kypärän sisältä taisi kantautua vai ömmömmmömm-ääntä. Ja reipas puna. FAIL? FAIL.

Back