Jee
Mulla kans etujarru kihisee, mutta vain kevyemmin jarruttaessa, nopeammassa ja voimakkaammassa jarrutuksessa ei sano mitään. Ainakin äänenmittauskierrokset on 6000 (näkyy kopan tuntolaatasta), eli siinä kannattaa alkaa vaihtaan vaihdetta viimeistään. (Jos mä muuten puhun läpiä päähäni, niin se johtuu sit siitä, etten oo mikään tekniikan ihmelapsi, mä vaan ajan tolla pyörällä

)
Toi lähtee äkäisesti kyllä liikkeelle, jos sen silleen haluaa liikkeelle saada, esmes motarille liikennevaloista lähtiessä. Kannattaa reenata kahvan kääntöä reilusti ja pitää kytkimen liu'utus minimissä, silloin se lähtee kuin rusakko makuulta

Tai sammuu, niinkuin mulle myös joskus käy, kun en muista antaa hanaa riittävästi

Vaihteiden vaihto on varmaan vähän makuasia, kyllä mä jo ennen motarinopeuksia useasti saan kutosen silmään. Tossa tuntuu olevan myös semmonen resonoiva taajuus 3000-4000 kierroksen välillä, josta nopeasti tahdon aina eroon, joko kierroksia nostamalla tai vaihtamalla isompaa silmään. Pidän 5000 kierrosta parhaimpana käyntialueena tälle pyörälle, silloin on koneen lämpö matalimmillaan ja polttoainetalouskin kohdillaan. No, kaupunkiajossa toi ei ehkä pääse oikeuksiinsa, siellä kone lämpiää ihan huolella, ainakin mulla, jos joutuu paljon seisoon valoissa, ja tosiaan ei paljon pääse kakkosvaihdetta korkeammalle vaihtaan ennen seuraavaa pysähdystä. Kyllä noihin polkimiin tottuu ajan kanssa...
Voisko olla, että on nuo jarruäänet ja hidas liikkeellelähtö olisivat ihan vaan uutuudenkarheutta? Jarrut kannattaa kyllä tarkistaa, jos ne tuntuvat ottavan kiinni ajossa.
Motonetistä saa ketjuöljyä huokeaan hintaan ja oon ollu itse siihen ihan tyytyväinen. Kun peset pyörän, niin sen jälkeen kandee laittaa ketjuihin mieluummin ketjuvahaa kuin vain pelkkää öljyä - vaikka onhan se öljy parempikin kuin ei mitään. AutoGlymillä on erityisesti moottoripyörän puhdistukseen ja vahaukseen omia aineita, niitä oon käyttänyt ja oon ollut tyytyväinen - ja niitä saa Motonetistä
Ai niin, ja mä olen ainakin ihan tyytyväinen siihen, ettei äänet oo liian kovat. Mun ei tartte ainakaan motarilla pitää edes korvatulppia ton kanssa kun yksin ajelee, porukassa pitää muiden vuoksi laittaa... Terwo mittasi vähän aikaa sitten multa puhelimen desibelisoftalla ääniä ja saatiin säälittävä 90dB siitä irti