• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

Hornet

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja vennamo
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Kyllä se paino sitten varmaankin vaikuttaa ja aikaisemmat kokemukset! En intä lain:-) Harjoitus tekee hyvää itse kelleen ja toivotaan, että tuleva herhiläisesi vastaa toiveitaisi ja miksipä ei? Kaikkeehan ei voi ennalta tietää ja muiden kokemuksiin nojata, mutta vaikuttaisi siltä, että ei tuossa hankinnassa liene kovin metsässä! Ainakin olet Vellamo saanut monenmoista etukäteistietoa - toisin kuin allekirjoittanut hankiessaan -> lähinnä ulkonäkö ja tiedossa oleva keveys ratkaisi :D. Ja onhan siinä sekin pointti, että jos suht tuoreen herhiläisen hankit, voi sillä olla kiinnostusta jälleenmyynnissä. Tämän vuoden mallistossa Hondan tarjonta tuosta kokoluokasta meni minun makuuni suuntaan järkky, joten senkin voi pitää mielessä :) :)

Tuli sitten hommattua hornetti. Voin kyllä sanoa, että oli kyllä turhaa kaikki puheet pituudesta ja yltääkö vaiko ei jne... spekulointi.
Pyörä on ~170cm pitkälle ja kevyelle kuin nakutettu. Ajoasento on mukava. Pyörä on kevyt, ketterä ja kaikinpuolin sopiva vehe aloittelijalle. Suosittelen. Ja mikä tärkeintä....ihan helvetin hieno. :WAZAAP:
Korkeat kierrosäänet kyllä tuntuu aluksi vähän oudolta, että mitäs tämä oikein huutaa vaikka ajetaan alle 5000rpm ...kuuluu asiaan kait.
Mikähän ois tällä pyörälle semmonen sopiva kierrosalue? Tuntuu, että tuota vois huudattaa loputtomiin?
Jos miinuspuolia haetaan, niin vaihteenvalitsin ja takajarru ovat vähän hakusessa ainakin aluksi. Kovien ajokenkien kanssa ainakin. Vaatii totuttelua.

Kiihdytys tuntuu kanssa kummalta näin rookielle, että ikään kuin vaihteilla ei olisi välejä ollenkaan. Tarpeeksi ripeä kiihdytys ja vaihteen voi nakata 6:lle kaikki sekunnin välein sisään...välitykset liian lyhyet? Niin ja äänet on kyllä meleko onnettomat. :)- Lisäksi vakio kilpiteline oikein huutaa, että vaihda mut vittuun, olen ruma perkele..hahhah

Mistähän johtuis, että ajossa etupäästä kuuluu semmonen kihinä jarruista/jostain sieltä ajossa koko ajan, jonka huomaa hitaassa ajossa?

Mites pesumyrkyt ja vaijeriöljyt (käykö crc?) ja muut vahat ja ketjusprayt? Oisko jotain Motonetin hyväksi havaittuja litkuja jollain antaa vinkkiä?

Jos miinuspuolia haetaan, niin vaihteenvalitsin ja takajarru ovat vähän hakusessa ainakin aluksi. Kovien ajokenkien kanssa ainakin. Vaatii totuttelua.

Mistähän johtuis, että ajossa etupäästä kuuluu semmonen kihinä jarruista/jostain sieltä ajossa koko ajan, jonka huomaa hitaassa ajossa?
Kenkiin tottuu nopeasti ja sen jälkeen ei pehmeällä kengällä (lenkkarit) tee mieli ajella.

Jarru laahaa. Voi olla vika tai ominaisuus. Herkistely usein auttaa.

Tuli irrotettua hornetin kaasarit ja huomasin että vakio 100 ja 102 suuttimien tilalle oli laitettu kaikkiin kaasareihin 115 koon suuttimet, jotka pitäs olla vasta -03 mallissa, nykyinen siis -02. Meneekö nuo koot ihan yks yhteen että pyörässä on nyt reilusti isommat suuttimet? Täyskaasulla kun kiihdyttää niin tuntuu empivän korkeilla kierroksilla. Neuloja en tullu kattoneeks vaikka kaasarit oli pöydällä :rant:

Jos jollain ois kiinnostusta niin löytys Arrowin hiilikuituslipari 07-> hornettiin :WAZAAP:. Tietoja enemmän YV:llä

Mikähän ois tällä pyörälle semmonen sopiva kierrosalue? Tuntuu, että tuota vois huudattaa loputtomiin?

Kiihdytys tuntuu kanssa kummalta näin rookielle, että ikään kuin vaihteilla ei olisi välejä ollenkaan. Tarpeeksi ripeä kiihdytys ja vaihteen voi nakata 6:lle kaikki sekunnin välein sisään...välitykset liian lyhyet? Niin ja äänet on kyllä meleko onnettomat. :)- Lisäksi vakio kilpiteline oikein huutaa, että vaihda mut vittuun, olen ruma perkele..hahhah

Mites pesumyrkyt ja vaijeriöljyt (käykö crc?) ja muut vahat ja ketjusprayt? Oisko jotain Motonetin hyväksi havaittuja litkuja jollain antaa vinkkiä?

Maksimivääntö löytyy vasta siinä 12k kohilla, että siinä varmaan olisi hyvä vaihtaa vaihdetta, ellei nyt halua loppuun saakka kierrättää :D

Tuosta kilpitelineestä sen verran, että itse tilasin silloin aikoinaan ermaxin kilventelineen, mutten koskaan asentanut. Tarkemmin kun tutkin pyörää niin näytti siltä että jos halua vaihtaa kilpitelineen, joutuu sahaamaan poikki sen alkuperäsen! Korjatkaa jos olen väärässä..
ÄLÄKÄ käytä missään nimessä CRC:tä, koska se syövyttää!

Jee :jippikaijee:

Mulla kans etujarru kihisee, mutta vain kevyemmin jarruttaessa, nopeammassa ja voimakkaammassa jarrutuksessa ei sano mitään. Ainakin äänenmittauskierrokset on 6000 (näkyy kopan tuntolaatasta), eli siinä kannattaa alkaa vaihtaan vaihdetta viimeistään. (Jos mä muuten puhun läpiä päähäni, niin se johtuu sit siitä, etten oo mikään tekniikan ihmelapsi, mä vaan ajan tolla pyörällä :right: )

Toi lähtee äkäisesti kyllä liikkeelle, jos sen silleen haluaa liikkeelle saada, esmes motarille liikennevaloista lähtiessä. Kannattaa reenata kahvan kääntöä reilusti ja pitää kytkimen liu'utus minimissä, silloin se lähtee kuin rusakko makuulta :p Tai sammuu, niinkuin mulle myös joskus käy, kun en muista antaa hanaa riittävästi :grin: Vaihteiden vaihto on varmaan vähän makuasia, kyllä mä jo ennen motarinopeuksia useasti saan kutosen silmään. Tossa tuntuu olevan myös semmonen resonoiva taajuus 3000-4000 kierroksen välillä, josta nopeasti tahdon aina eroon, joko kierroksia nostamalla tai vaihtamalla isompaa silmään. Pidän 5000 kierrosta parhaimpana käyntialueena tälle pyörälle, silloin on koneen lämpö matalimmillaan ja polttoainetalouskin kohdillaan. No, kaupunkiajossa toi ei ehkä pääse oikeuksiinsa, siellä kone lämpiää ihan huolella, ainakin mulla, jos joutuu paljon seisoon valoissa, ja tosiaan ei paljon pääse kakkosvaihdetta korkeammalle vaihtaan ennen seuraavaa pysähdystä. Kyllä noihin polkimiin tottuu ajan kanssa...

Voisko olla, että on nuo jarruäänet ja hidas liikkeellelähtö olisivat ihan vaan uutuudenkarheutta? Jarrut kannattaa kyllä tarkistaa, jos ne tuntuvat ottavan kiinni ajossa.

Motonetistä saa ketjuöljyä huokeaan hintaan ja oon ollu itse siihen ihan tyytyväinen. Kun peset pyörän, niin sen jälkeen kandee laittaa ketjuihin mieluummin ketjuvahaa kuin vain pelkkää öljyä - vaikka onhan se öljy parempikin kuin ei mitään. AutoGlymillä on erityisesti moottoripyörän puhdistukseen ja vahaukseen omia aineita, niitä oon käyttänyt ja oon ollut tyytyväinen - ja niitä saa Motonetistä :)

Ai niin, ja mä olen ainakin ihan tyytyväinen siihen, ettei äänet oo liian kovat. Mun ei tartte ainakaan motarilla pitää edes korvatulppia ton kanssa kun yksin ajelee, porukassa pitää muiden vuoksi laittaa... Terwo mittasi vähän aikaa sitten multa puhelimen desibelisoftalla ääniä ja saatiin säälittävä 90dB siitä irti :grin:

Milläs kannalla -99 hornetin ajovalo polttimo on? Ilmeisesti mp:issä noista +70% ym polttimoista on ihan isokin hyöty? Ja kestoikä paljon pidempi kun autossa, itse en ainakaan yli 5000km ajele kesässä.

E: Osramin night racer plus polttimo vaikuttaa mielenkiintoiselta, kestääköhän hornetin umpio tuota? Power input 75w/68w näyttää olevan ja vakio valo hornetissa 60/55w.

Viimeksi muokattu:
Oma -06 mallin 600 Hornakin muuttui oikein mieluisaksi ajaa kun vaihtoi eteen tolppiin Matriksen sisuskalut ja taakse Öhlinsin iskarin.
Ei lyö näpeille enään eikä pääse jousituskaan pohjaamaan. Takapäänkin pintakovuus on poissa. Aluksi luulin tuota Öhlinsiä jopa vialliseksi kun oli aika pehmeä.

Polttimo näyttäis manuskan mukaan olevan ihan perus H4, siis 2004 ja vanhemmat.
2005-06 polttimo(t) on H11.

Kiihdytys tuntuu kanssa kummalta näin rookielle, että ikään kuin vaihteilla ei olisi välejä ollenkaan. Tarpeeksi ripeä kiihdytys ja vaihteen voi nakata 6:lle kaikki sekunnin välein sisään...välitykset liian lyhyet? Niin ja äänet on kyllä meleko onnettomat. :)-

Itellä kihisee kanssa jarrut hieman ja outoa kohinaa kuuluu myös jos rullaa vapaalla. Käsittääkseni kuitenkin ihan normi ääniä Hornetilla.

Välitykset tuntuu tosiaan kaupunkiajossa melko tiheiltä, mutta jos kunnolla kiihdytät niin että kierrokset menee aina yli 10k ni kyllä kullakin vaihteella hetki pitää pyörittää. Vauhtia tuppaa vaan olemaan sitte kutosella jo melko reippaasti. :jpstyle:

Tossa tuntuu olevan myös semmonen resonoiva taajuus 3000-4000 kierroksen välillä, josta nopeasti tahdon aina eroon, joko kierroksia nostamalla tai vaihtamalla isompaa silmään.
Toi resonoiva alue on kyllä mielenkiintonen juttu. Oikeastaan se on ainoa syy miks ite tulee ajeltua tulpilla, sillä kyllä sillä 4k alueella aika usein tulee pöristeltyä. Mutkissa sitten hieman korkeammalla kun ei muuten oikein vääntöä meinaa löytyä. :sad:

Milläs kannalla -99 hornetin ajovalo polttimo on? Ilmeisesti mp:issä noista +70% ym polttimoista on ihan isokin hyöty? Ja kestoikä paljon pidempi kun autossa, itse en ainakaan yli 5000km ajele kesässä.
E: Osramin night racer plus polttimo vaikuttaa mielenkiintoiselta, kestääköhän hornetin umpio tuota? Power input 75w/68w näyttää olevan ja vakio valo hornetissa 60/55w.

Vaihdettiin just miehen kanssa molemmat polttimot '07 herhiläiseen. Ne olikin kestäneet jo 22000 km :) En tiedä vanhemmista malleista, mutta ainakaan uudempiin ei välttämättä tartte olla mitkään erikoispolttimot, ihan perussetti tuntuu riittävän. Itse vaihto sitten olikin ihan oma juttunsa, alkuun tuntui että japanilainen insinööri ei ole suunnitellut valoja edes vaihdettavaksi... :rant:

Ai niin, pit lisätä, että mielestäni nuo +50%..+90% polttimot on ihan huuhaata ja kusetusta ja kalliita, yllätys.
Kaasuvaloja saa kiinakaupasta muutamalla kympillä ja nuo polttimot liki saman hintaisia.
Senonissa tosin voi tulla nakupyörässä vaikeuksia Ballastien sijoituksen kanssa. :kääk:

Tuota ballastien sijoitusta mietin juuri. Joillain tuntui olevan ihan hyviä kokemuksia noista +90 polttimoista, jos halvalla saa niin voisihan sitä testata ja vertailla. Laitan sitten kuvia, kun/jos vaihdan tuon polttimon, eipähän pimahda sitten pimeällä ainakaan tänä ajokautena.

Maksimivääntö löytyy vasta siinä 12k kohilla, että siinä varmaan olisi hyvä vaihtaa vaihdetta, ellei nyt halua loppuun saakka kierrättää :D

Tuosta kilpitelineestä sen verran, että itse tilasin silloin aikoinaan ermaxin kilventelineen, mutten koskaan asentanut. Tarkemmin kun tutkin pyörää niin näytti siltä että jos halua vaihtaa kilpitelineen, joutuu sahaamaan poikki sen alkuperäsen! Korjatkaa jos olen väärässä..
ÄLÄKÄ käytä missään nimessä CRC:tä, koska se syövyttää!

Ei ainakaan uudemmissa tartte mitään kilpitelineitä sahata poikki :D Sinne vaan nakkaa uutta paikalleen.

Outoa tuo, että CRC syövyttäis? Jos esim kytkinvaijeria vähän suihkuttelis, tuskin se mitään syövyttää?
Eikös tota crc:tä nyt voi laittaa melekee minne vaan?

Outoa tuo, että CRC syövyttäis? Jos esim kytkinvaijeria vähän suihkuttelis, tuskin se mitään syövyttää?
Eikös tota crc:tä nyt voi laittaa melekee minne vaan?

Joskus nuoruudessa tuli laitettua crc:tä tai jotain vastaavaa ilmakkoon että tulis tehoja lisää, ajan kanssa se syövytti tiivisteestä puolet pois :blink:

Ei muuten kellään ois ylimääräsenä -02 600 hornetin vakiosuuttimia?

Nippa!
Mitkä siinä on vakiona ? Tuon manuaalin mukaan olisi 1/4#100 ja 2/3#102 ??
Mulla on noista pykälää suurempi sarja jouten. Täytyy vielä tarkastaa koot.

Nippa!
Mitkä siinä on vakiona ? Tuon manuaalin mukaan olisi 1/4#100 ja 2/3#102 ??
Mulla on noista pykälää suurempi sarja jouten. Täytyy vielä tarkastaa koot.

Manuaalin tietojen varassa itekin on mentävä, edellinen omistaja laittanu -03 mallin 115 koon suuttimet, liekkö ollu jotain viripalikkaa lisänä. Vakiolle taitaa kuitenkin olla vähän turhan isot :blink:

Onko kokemuksia kuinka laturissa piisaa potku, kun laittaa tuplaetuvalot orkkiksen tilalle? Tuossahan valon ottama teho tuplaantuu, eli piisaako vielä laturissa teho lataamaan akkua? 900 kyse mikäli näissä eroa on 600 verrattuna.

Back