• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

Apuja renkaan valinnassa

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja spade4
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

spade4

New member
Elikäs takarenkaasta kurokset kurkkii, nyt vaihtoehtona ostaa:
Pirellin Angel ST 190/50/17
Pirellin Diablo Rosso II 190/55/17
Metzelerin ME Z8 Roadtec interact 190/50/17

Kokemuksia porukalla noista mistään?

Ex Hoodeessä oli Pirellin Angelit - ei valittamista, suhteellisen hyvin tuntui kestävänkin. Nykyisessä pyörässä on ollut vajaat 4tkm alla Metukan Z8 takana (juuri tuo sama koko) ja edessäkin n. 2tkm. Vaikuttaisi kulutuskestävyydeltään Pirelliä paremmalta, mutta tuntuu myös jotenkin pehmeämmältä rungoltaan tai liukkaammalta. Tai sitten Puimurissa vaan on enemmän vääntöä niillä alueilla millä mutkasta lähdetään. Vaikea sanoa. Z8:t ostin, koska niiden kestävyyttä ylistettiin. Toinen vaihtoehto mulla olisi ollut Michelin Pilot Road III, enkä poissulkenut Angeleitakaan. Pirellin Diabloista ei ole kokemuksia. Misukasta hyviä kokemuksia ex pyörissä Roadeista ja Road II:sta. Dunlopit kaikki mitä mulla on ollut on kuluneet todella nopeasti.

Ex Hoodeessä oli Pirellin Angelit - ei valittamista, suhteellisen hyvin tuntui kestävänkin. Nykyisessä pyörässä on ollut vajaat 4tkm alla Metukan Z8 takana (juuri tuo sama koko) ja edessäkin n. 2tkm. Vaikuttaisi kulutuskestävyydeltään Pirelliä paremmalta, mutta tuntuu myös jotenkin pehmeämmältä rungoltaan tai liukkaammalta. Tai sitten Puimurissa vaan on enemmän vääntöä niillä alueilla millä mutkasta lähdetään. Vaikea sanoa. Z8:t ostin, koska niiden kestävyyttä ylistettiin. Toinen vaihtoehto mulla olisi ollut Michelin Pilot Road III, enkä poissulkenut Angeleitakaan. Pirellin Diabloista ei ole kokemuksia. Misukasta hyviä kokemuksia ex pyörissä Roadeista ja Road II:sta. Dunlopit kaikki mitä mulla on ollut on kuluneet todella nopeasti.

Kiitos vastauksesta, onko tuossa 4 tkm ajetussa Z8:ssa vielä kuitenkin hyvin pintaa?

Elikäs takarenkaasta kurokset kurkkii, nyt vaihtoehtona ostaa:
Pirellin Angel ST 190/50/17
Pirellin Diablo Rosso II 190/55/17
Metzelerin ME Z8 Roadtec interact 190/50/17

Kokemuksia porukalla noista mistään?

tässä olis taas tällänen kaveri-kerto tyyppinen mielipide :orgmp:

broidilla on 1400zetorissa Misukan pilot road 3 ja kehuu niinmaan perkkuleesti sadekelin pitoa.... suosittelen
kaverilla taas nuo ROSSO II joka toi vanhaan pyörään ihan uusia ulottuvuuksia (-94 750 kikseri)
itsellä on taas perus diablot ja hyvin on pelittänyt nekin?

rengas kikkailut tuntuu aina olevan jotenkin hankalaa koska jos joku on ostanut jotkut niin ne on aina parhaat :p
ja lisäks jos ostat tänään kalleimmat ja parhaat ne on huomenna jo huonommalla seoksella ja tekniikalla valmistetut kumirinkulat?

Kiitos vastauksesta, onko tuossa 4 tkm ajetussa Z8:ssa vielä kuitenkin hyvin pintaa?

Ei uutta häpeä. Voin mittailla kotona mitä on ja katsoa tarkemmat kilsat. Eikä ole säästelty... (Ei kuitenkaan myöskään polteltu tahi lukkojarruteltu.)

Z8 takana ajettu tarkalleen 4198km ja pintaa jäljellä 5mm. :thumbup: Jos kuluu tasaiseen tahtiin, niin 1mm olisi sitten jäljellä n. 12 500km paikkeilla. Tai ainakin muistaisin, että uutena oli 7mm.

Edit: Paineita olen pitänyt takana 3,0 (edessä 2,6).

Z8 takana ajettu tarkalleen 4198km ja pintaa jäljellä 5mm. :thumbup: Jos kuluu tasaiseen tahtiin, niin 1mm olisi sitten jäljellä n. 12 500km paikkeilla. Tai ainakin muistaisin, että uutena oli 7mm.

Edit: Paineita olen pitänyt takana 3,0 (edessä 2,6).

Kiitos TT, tämäkin pulma taitaa olla ratkaistu :) Huomenna aamusta hakemaan Z8 alle.:shoot:

Mulla oli toi z8 edellinen versio z6 pyörässä ja ajoin sen niin loppuun että näkyi vähän jo metallia. Viimesten muutaman tonnin reissuihin kuului muunmuassa kakspäällä ja kolmella laukulla ajettu viron rundi ym ajelua, ja toimi moitteetta ja kesti vaikka oli siis jo tosi loppu! Vaihdoin uuteen samanmoiseen z6 kumiin ja oli se vanha kyllä tosi veltto verrattuna uuteen :D Mutta yllättävä kestävyys, varmaan käytän jatkossakin. Ajoin juuri myös radalla ko kumilla ja kului tasaseen... Suosittelen tota z8, jos/kun on yhtä hyvä kun z6...

Kiitos TT, tämäkin pulma taitaa olla ratkaistu :) Huomenna aamusta hakemaan Z8 alle.:shoot:

Eipä kestä. Mitäs meinaat maksaa kummista? Oma maksoi irtovanteelle asennettuna 170e. Eturengas 120/70/17 oli samassa paikassa irtovanteelle 115e. Nimittäin joissain paikoissa pyytävät käsittämättömän paljon enemmän noista.

Eipä kestä. Mitäs meinaat maksaa kummista? Oma maksoi irtovanteelle asennettuna 170e. Eturengas 120/70/17 oli samassa paikassa irtovanteelle 115e. Nimittäin joissain paikoissa pyytävät käsittämättömän paljon enemmän noista.

Max 180 euroa maksan tuosta vaihdon kanssa, kerron huomen illalla kuinka käytiin. Missä kävit vaihtamassa? Itse ostan aina kaikki MC Scatterilta.

Kävi sitten niin että päädyin Pirellin Diabloon, 190/55/17 hintaa vaihtoineen päivineen 145 euroa. Olen tyytyväinen, 50 km takana ja mukavalta tuntuu :)

z8 interact kesti -08 tonnisessa bladessa joku 12.000 aika reipasta vedätystä eikä pidosta ollut kuivalla puutetta.
Tollanen diablo ei tainnu kestää kun joku 5tonnia ja luisteli reilusti.

Nyt alla misukan pilot pow2ct ja tuntus aika samalta kuin tuo metukkakin..EHKÄ reunilta vähä luikkaampi.

Viimeksi muokattu:
Back