• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

KTM 690 SMC

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja maddog
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Ajjaako kukhaan näilä talvela ja minkälaista se on?

Tuli yksi talvi ajettua SMC:llä. Suosittelen, sen verran hauskaa oli. Paras "ajokausi" moniin vuosiin.

17" välikelin nastat oli alla. Kannattaa laittaa enskavanteet jos sopivasti löydät, niin saa vähän helpomman rengastuksen alle. Tuollainen 17" etunen on aika härski vietävä nastoilla...

Onkos keltään mitattu mölyjä? Varsinkaan acran putkella ja sliparilla.
On meinaan naapurit huomannut et mulla on mopo vaihtunut:) asun uudella hemmetin tiheeseen rakennetulla omakotialueella. Kivasti paukkuu pihatiellä talojen välissä..

(vai pitäiskö ruuvata killeri kii:O)

On meinaan naapurit huomannut et mulla on mopo vaihtunut:) asun uudella hemmetin tiheeseen rakennetulla omakotialueella. Kivasti paukkuu pihatiellä talojen välissä..

Onneks se jaksaa mennä pienilläkin kierroksilla niin ei tarvii huudattaa siellä talojen välissä?

Juuri ko. asian takia jätin killerin paikalleen ja käytän säädättämässä pyörän killeri kiinni.

Talviajelu kieltämättä kiehtois :) Mitäs tämmösen supermoton vakuutusmaksut on verrattuna vaikka nykyiseen Z750:n? Bensaa nyt ainaki kuluu pari litraa vähemmän.

Talviajelu kieltämättä kiehtois :) Mitäs tämmösen supermoton vakuutusmaksut on verrattuna vaikka nykyiseen Z750:n? Bensaa nyt ainaki kuluu pari litraa vähemmän.

Vakuutukset niin yhtiökohtaisia. Itsellä on liikennevakuutus noin 400-500e vuodessa 40% bonareilla. Kulutus 4l/100km ja mopo täysin vakio.

Kuten memphis sanoi niin riippuu kovasti siitä ja tästä. Maksoin juuri liikenteen ja osakaskon vuodeksi 496e. Bonarit on melkein tapissa. Kulutus pyörii sliparin, avoimen suodatinkannen, -1+2 -välien ja akrakartan myötä 4,9l/100km tasossa.

Kulutus on sinällään huvittava. Tuolla käy Oulusta Pudasjärvellä reilulla 9l bensamäärällä. Auto vie sen samalla matkalla jo mennessä. Iinatin mikroautoradalla kurvailee muutamalla litralla kädet puhki ja pukuun hajut.

Epäilen itse hiukan että pumppuja saa huoltaa talvikäytössä useammin.

Pyörä kävi dynotettavana (690 Enduro, 2009) ja Leo tuumasi, että joku oli sitä jo räplännyt ennenkin, kun kartassa ei ollut mitään muutettavaa, vaikka olin juuri vaihtanut avaramman ilmaboxin ja uuden putken..

Antoi prätkäpajan dynossa takarenkaalta 62,5 hp ja Leo sanoi, että joku 2010 SMC jonka olivat säädättäneet joku aika sitten antoi n. 10 hp vähemmän kierrosalueella 3000 - 6000 rpm ja huipputehoissa 5 hp vähemmän, kuin mitä tuo minun.

Eli jotain siihen on vissiin sitten tehty mistä minä en ole tietoinen eikä ollut pyörän myynyt liikekään :P Toinen positiivinen yllätys oli se, että mukana tulleet vanteet oli Behr:n valmistamat..

Pitäisi vissiin enemmän katsella mitä ostaa ja mitä ostosten mukana tulee :D Noh, nyt toisia jarrulevyjä hommaamaan nuihin motovanteisiin, että pääsee Lavankoon ajeleen paremmilla renkuloilla..

Kuten memphis sanoi niin riippuu kovasti siitä ja tästä. Maksoin juuri liikenteen ja osakaskon vuodeksi 496e. Bonarit on melkein tapissa. Kulutus pyörii sliparin, avoimen suodatinkannen, -1+2 -välien ja akrakartan myötä 4,9l/100km tasossa.

Kulutus on sinällään huvittava. Tuolla käy Oulusta Pudasjärvellä reilulla 9l bensamäärällä. Auto vie sen samalla matkalla jo mennessä. Iinatin mikroautoradalla kurvailee muutamalla litralla kädet puhki ja pukuun hajut.

Epäilen itse hiukan että pumppuja saa huoltaa talvikäytössä useammin.
Aivan hyvin ne pumput kestää ajoa talvikaudenkin yli. Huollattaahan ne kannattaa kuitenkin joka kevät, ajoi talvella tai ei... Isompi ongelma on niiden iskareiden jäykkyys, sillä ne on löysimmilläänkin turhan jäsyt talviajoon.

Minkälainen 690 Enduro on ajaa kadulla motovanteilla? Lähinnä tuo alusta mietityttää, että millainen se on ja millaiseksi sen saa säädettyä. Entäs etujarru vrt. SMC?

Minkälainen 690 Enduro on ajaa kadulla motovanteilla? Lähinnä tuo alusta mietityttää, että millainen se on ja millaiseksi sen saa säädettyä. Entäs etujarru vrt. SMC?

Kerron omat kokemukset nuista motovanteista, kunhan saan pyörän takaisin ja vaihdettua nuo alle. Paloiksi laitan EBC HH:t, koska ne puree ainakin kovaa, joten uskoisin että nuissa Lavangon vauhdeissa nuilla pärjää ihan hyvin..

Alustastahan saa sellaisen kun siitä pyytää tekemään :D

Mut siksi ite ostin Enduron, kun siihen saa käytännössä heittämällä nuo motovanteet alle vrt. SMC --> endurovanteille. Nyt enää ois tarve toisille endurovanteille, että sais talveksi piikit :P

Menee, ainakin minulla. Vanteet ovat d.i.d dirtstar, edessä 1.85/21 takana 2-50/18. Tietääkseni ovat enduro R:n vanteet. Etujarrun radiaalipuristimen väliin prikat. Tänään aioin mennä metsiin rymyämään, eli nappulat alle, aikaa vanteiden vaihtoon menee max 10 minuuttia.

Menee, ainakin minulla. Vanteet ovat d.i.d dirtstar, edessä 1.85/21 takana 2-50/18. Tietääkseni ovat enduro R:n vanteet. Etujarrun radiaalipuristimen väliin prikat. Tänään aioin mennä metsiin rymyämään, eli nappulat alle, aikaa vanteiden vaihtoon menee max 10 minuuttia.

Oletko shimmannut alustaa löysemmäksi tuonne mettään, vai veteletkö vakio SMC:n kivireki alustalla? Itse en oppinut SMC:llä enskaa ajamaan, oli minulle niin paljon liian kova tuo alusta verrattuna normi kilpaenskoihin. Tuntui ettei saanut pitoakaan oikein mitenkään... Asfaltilla ne WP:t ovat kyllä pirun maukkaat.

Eipä ole shimmailtu, laittelen ne comfort säätöihin kun ajan enskoilla. Viimeksi kun iskareita huollatin kysyin mahdollisuutta shimmata pintakovuus pois, sanottiin vastaukseksi että jos meinaan moottoriradalla ajaa tms niin ei oikeen kompromissia saa aikaiseksi. Keulakin on herkistynyt kun on 20 tkm mittarissa, mielestäni toimii ihan kivasti. Kerran vuoteen teetän iskarihuollon.

Ensimmäinen tuunaus tuli tehtyä, hain biltemasta tangonpääpeilit. Samanlaiset kuin jollain oli tässä ketjussa aiemmin. Näkee ihan törkeesti paremmin mitä orggis peileistä. Ei tärisee yhtään maantienopeuksissa. Näyttääkin paremmalta.

Yksi koeajanut kaveri tuumasi ettei niistä näe mitään eli takana tuleva pyörä on pieni piste vain. No niinhän se on - tuolla alhaalla nuo kyseiset peilit tuottavat erittäin laajan kuvan. Näkyvyys on esteetön ja näkökenttä laaja, mutta kohteet kuvassa pienempiä kuin monien pyörien vakiopeileillä. Minä tykkään myös. Peilit näkyy noissa signaturen kautta löytyvissä kuvissa ja taisi MatKa linkata tuon yksilön peilit suoraan ketjuunkin joskus.

Back