• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

Keskiryhmän kuskit

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Juutana
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Noniin, alkaisi kai mullakin pikkuhiljaa olla aika koittaa siirtyä hitaasta keskiryhmään. Ajattelin siis kysyä että olisiko jotain erityistä mitä ottaa huomioon vaihdosta tehdessä?

Jokusenkymmentä ratapäivää taitaa olla alla ja ainakin kouluttajien mielestä vauhtia oli riittävästi mitä viimevuonna kysäisin. Itse en tosin ole vielä kelloa pitänyt mukana.

Vai sinne vain rohkeasti sekaan?

moro moro..!:bye:

mikä on kemorassa keskiryhmän vauhti haarukka.?
tai että paljonko pitäis vehkeitten mennä että sinne kehtaa.?

Orgin päivillä haarukka taitaa olla 1.20-1.35.

eiköhän siellä sitten pärjää, saa nähä mitä tuo huollettu alusta,rengaslämppärit, ja käännetty vaihdekartta tuo tullessaan.
juhannuksena pitäis päästä kokeilemaan kemoraan että miten tuo rullaa.

No niin tämän kesän osalta yksi tavoite täyttynyt!
Siirrytty keskiryhmästä nopeeseen, eikä sieltä komennettu takaisin :jippikaijee:

Tähän on eniten auttanut oikean ratapyörän ostaminen ja saatujen ajo-oppien noudattaminen.
Kyllä se hyvä alusta vaan on oikeesti tärkeä joilloin pyörää voi ohjata täysin kuten nopeemmat neuvoo.

Seuraavaksi tavoitteeksi asetetaan sitten joka radalla 10s päähän rataennätyksistä pääseminen :WAZAAP:

Noniin, se olisi sitten ensimmäinen kerta keskiryhmässä edessä 17.7. Alastarossa :blink:
Kiitos ja anteeksi jo etukäteen, olkaa helliä :grin:

Noniin, se olisi sitten ensimmäinen kerta keskiryhmässä edessä 17.7. Alastarossa :blink:
Kiitos ja anteeksi jo etukäteen, olkaa helliä :grin:

Tervetuloa vaan! Näillä näkymin itekin vasta ensimmäistä kertaa tänä kesänä radalla ruosteita poistelemassa. Työt haittaa ikävästi harrastustoimintaa :p

Noista lämppäreistä, niin itse ostin tänä kesänä ensimmäiset ja suositusten perusteelle Irc evot eikä voi muuta kuin suositella. Yhtään ei ole kaduttanut päälle 400 euron "tuhlaaminen" noihin.
smile_org.gif

Ihmettelen että tarviiko Keskiryhmän kuskit jo lämppäreitä??? Eiks ne oo vasta nopeiden hommia?
Tosin mä oon vasta noviisi näis hommis..... Vasta kolme ratapäivää takana:jippikaijee: Eikä mulla oo edes kyykkypyörää:grin: Eilen olin ahvenistolla ajamassa ekaa kertaa.....Upee rata! Racecronolla sain parhaaks ajaks 1:36,8 Riittääkö se Orkkislaisten keskiryhmän vauhtiin?

Ihmettelen että tarviiko Keskiryhmän kuskit jo lämppäreitä??? Eiks ne oo vasta nopeiden hommia?
Tosin mä oon vasta noviisi näis hommis..... Vasta kolme ratapäivää takana:jippikaijee: Eikä mulla oo edes kyykkypyörää:grin: Eilen olin ahvenistolla ajamassa ekaa kertaa.....Upee rata! Racecronolla sain parhaaks ajaks 1:36,8 Riittääkö se Orkkislaisten keskiryhmän vauhtiin?

Jos kulkee jo valmiiks peräkärryn / pakun kans radalle. Niin ehdottomasti kannattaa lämppärit hommata. Renkaatkin kestää pidempään, ku ei tuu niin suuria lämpötilaeroja. Ja juu, tuo 36,8 riittää komeesti keskiryhmään.

...parhaaks ajaks 1:36,8 Riittääkö se Orkkislaisten keskiryhmän vauhtiin?

Alitat häilyvän rajan noin 15 sekunnilla. :D

Ei ole lämppärit pakollisia edes nopeessa, mutta helpottavat huomattavasti ajoa. Ei tarvitse tuhlata kolmea kierrosta setin alussa renkaiden lämmittelyyn ja paineiden nostoon, voi työntää urut auki jo ekassa mutkassa. Seosrenkaat lisäksi vetelee ja muljuu epämiellyttävästi kylmänä ja on liukkaita...

Alitat häilyvän rajan noin 15 sekunnilla. :D

Ei ole lämppärit pakollisia edes nopeessa, mutta helpottavat huomattavasti ajoa. Ei tarvitse tuhlata kolmea kierrosta setin alussa renkaiden lämmittelyyn ja paineiden nostoon, voi työntää urut auki jo ekassa mutkassa. Seosrenkaat lisäksi vetelee ja muljuu epämiellyttävästi kylmänä ja on liukkaita...

No niin! Nyt meni jakeluun:blink: Kiitokset ja anteeksi junttimaisuuteni:thumbup:

Eilen ahvenistolla tuli hieman ohjelmaa mopon kanssa, ja osaisko täältä joku sanoa mistä lähteä ongelmaa purkamaan:

Varikon edestä nousu ylös, ja mäen nyppylältä kurvi oikealle. Mäen päällä mopo alkaa vatkaamaan, kun pitää heittää se toiselle kyljelle. Vatkaus ei ole mitenkään suurensuurta, mutta kuitenkin ärsyttävää.

Ajan mutkan suurinpiirtein näin: varikon edestä katkoviivoilta ylämäkeen leikaten sisään ja valutan vasemmalle kaartuvaan mutkaan ulospäin josta mäen päällä olen radan vasemmassa laidassa ja siitä sitten oikealle kääntyvään mutkaan sisälle.

Vauhdit ovat noin 1:35-6 ja mopona 1000RR honda.

-tuomas-

Edit: typoja

Viimeksi muokattu:
Eilen ahvenistolla tuli hieman ohjelmaa mopon kanssa, ja osaisko täältä joku sanoa mistä lähteä ongelmaa purkamaan:

Varikon edestä nousu ylös, ja mäen nyppylältä kurvi oikealle. Mäen päällä mopo alkaa vatkaamaan, kun pitää heittää se toiselle kyljelle. Vatkaus ei ole mitenkään suurensuurta, mutta kuitenkin ärsyttävää.

Ajan mutkan suurinpiirtein näin: varikon edestä katkoviivoilta ylämäkääen leikaten sisään ja valutan vasemmalle kaartuvaan mutkaan ulospäin josta mäen päällä olen radan vasemmassa laidassa ja siitä sitten oikealle kääntyvään mutkaan sisälle.

-tuomas-

Alustan säädöistä kiinni, tuossa kohtaa keula kevenee kun se oikealle taittuva mutka on alamäessä.

Mäen päällä mopo alkaa vatkaamaan, kun pitää heittää se toiselle kyljelle. Vatkaus ei ole mitenkään suurensuurta, mutta kuitenkin ärsyttävää.
Veikkaisin et tossa kohtaa otat käsillä klipareista tukea (virhe)/ vedät käsillä klipareista (virhe) jotta saat vaihdettua ajoasentoas. Ts häiritset mopoa ja mopohan ei siitä tykkää.

Alustan säädöistä kiinni, tuossa kohtaa keula kevenee kun se oikealle taittuva mutka on alamäessä.

Eikä oo, tossa kohtaa ei olla tonnarilla enää kaasulla, joten ei se keulakaan kevene. :p
Veikkaan, että scuuba on oikeassa. Ratkaisuna perseen siirtäminen sivulle ennen sitä nyppyä niin ei tule kääntäessä kiskottua tankoa turhaan.

Ajan mutkan suurinpiirtein näin: varikon edestä katkoviivoilta ylämäkeen leikaten sisään ja valutan vasemmalle kaartuvaan mutkaan ulospäin josta mäen päällä olen radan vasemmassa laidassa ja siitä sitten oikealle kääntyvään mutkaan sisälle.

-tuomas-

Edit: typoja

Samaa se tekee 1.31 vauhdissakin. Enkä ole vielä kaatunut tuossa kohtaa :grin: kopkop.

Veikkaisin et tossa kohtaa otat käsillä klipareista tukea (virhe)/ vedät käsillä klipareista (virhe) jotta saat vaihdettua ajoasentoas. Ts häiritset mopoa ja mopohan ei siitä tykkää.

Ja edellisten lisäksi saatat vielä kääntää turhan jyrkästi ja rajusti, jolloin pyörä "ei ehdi mukaan". Tossa kohtaa keula on tosiaan tosi kevyt, joten virheet pyörän käsittelyssä nousevat herkästi esiin.

Toinen vaihtoehto on se, että sulla on kääntöpiste hiukan liian aikaisessa. Koita ajaa nyppylän yli ja kääntää vasta kun keulalle on jo paino palautumassa tai jopa palautunut.

Ykkösneuvoni ehdottomasti on ottaa vähän rauhallisemmin ja haeskella sitä mistä virhe johtuu.

Back