• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

CB1000R

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Julle_80
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Onko kukaan tehnyt itse venttiivälysten tarkistusta/säätöä CB:lle? Onko paha homma untuvikolle ja mitä erikoisvälineitä tarvii?

Ei oo vielä ollu kilometrien puolesta tarvetta, mutta aika ahdas on kyllä, joten veisin itse suosiolla huoltoliikkeeseen...

Onko kukaan tehnyt itse venttiivälysten tarkistusta/säätöä CB:lle? Onko paha homma untuvikolle ja mitä erikoisvälineitä tarvii?

Ei ole minun pyörässäni kilometrit vielä lähelläkään niitä lukemia, että kyseisiin hommiin olisi tarvista alkaa mutta jos pyörä vielä omistuksessani sen hetken koittaessa on, epäilemättä minä senkin työn itse teen.

Momenttiavainta erikoisempaa työkalua en muista tarvinneeni missään aiemmassa pyörässä. Nähtäväksi jää, tarvitaanko tässä pyörässä. Ei venttiilin välysten tarkistaminen ja säätäminen mikään erityisen vaikea homma ole mutta huolellisuutta se vaatii. Jonkinlainen opaskirja tai -pdf olisi paikallaan. CBF1000:n ohjekirjakin saattaa venttiilien säätämisen osalta käydä, olen ymmärtänyt, että R:ssä on sen kansi, ei CBR:n.

Tuossa aiemmin taisin ehtiä mainostamaan pyörän vaihtoa. Noh, hommahan ei ny menny ihan käsikirjoituksen mukaan, vaan vanha lojaali ratsu sai jäädä talliin :D Nyt talven aikana kuitenkin alkanu muutamat asiat pyörässä tympimään, ja pakkohan sitä öhlinssiä oli laatikollinen tilata ja samalla kilpiteline vaihtui säädettävään... Onkos muut haitahtuneet talven aikana "turhuuksiin" ??

No omat kamat tulikin jo tuolla mainittua ja eilen kävinkin hakemassa alkuperäisen putken ja kilpitelineen liikkeestä pois kun uudet asenneltiin paikalleen.

Ei tässä pyörään varmaan enään tule uusia kilkkeitä ennen kesää hommattua mutta varustepuolelle jotain (nahkan päälle sadetakkia ehkä, windstopper paitaa jne).

Seuraava homma olisikin sitten heti kun pyörän saa niin pistää nuo jousituksen-säädöt kohalleen ja ruuvata vielä parit tarvikkeet kiinni. Tuolla ainakin jotain oli mistä voisi lähteä liikkeelle http://www.sportrider.com/bikes/146_1112_2011_honda_cb1000r_full_test/viewall.html#ixzz2GnoUXogc ja taisi tässäkin ketjussa vastaavia säätöjä olla. 88kg + kamat ja satunnainen matkustaja-säädöt pitäisi saada viriteltyä.

Onkos muut haitahtuneet talven aikana "turhuuksiin" ??

Koska edelliesn omistajan jäljiltä taka-istuin puuttui ja oli korvattuna vain muovilipareella pitihän siihen matkustajalle istuinta ruveta hankkimaan.... No arvatahan saattoi että Suomesta kysyttyäni siirtyi hankin kohden nettiä ja sieltä sitten sorruin tilaamaan taka-matkustajalle uuden istuimen alcantaralla verhoiltuna ja sitten saman tein myös itse kuskille samaan väritykseen ja tyyliin sopivan... Liekö turhempaa härpäkettä pyörään olemassakaan :blink:

No ainakin nyt ensi kesänä saa sitten taakse tuon kanssaeläjän kyytiin :orgmp:

Koska edelliesn omistajan jäljiltä taka-istuin puuttui ja oli korvattuna vain muovilipareella pitihän siihen matkustajalle istuinta ruveta hankkimaan.... No arvatahan saattoi että Suomesta kysyttyäni siirtyi hankin kohden nettiä ja sieltä sitten sorruin tilaamaan taka-matkustajalle uuden istuimen alcantaralla verhoiltuna ja sitten saman tein myös itse kuskille samaan väritykseen ja tyyliin sopivan... Liekö turhempaa härpäkettä pyörään olemassakaan :blink:

No ainakin nyt ensi kesänä saa sitten taakse tuon kanssaeläjän kyytiin :orgmp:

Luimoton tekeleitä?

Tuossa aiemmin taisin ehtiä mainostamaan pyörän vaihtoa. Noh, hommahan ei ny menny ihan käsikirjoituksen mukaan, vaan vanha lojaali ratsu sai jäädä talliin :D Nyt talven aikana kuitenkin alkanu muutamat asiat pyörässä tympimään, ja pakkohan sitä öhlinssiä oli laatikollinen tilata ja samalla kilpiteline vaihtui säädettävään... Onkos muut haitahtuneet talven aikana "turhuuksiin" ??

Eipä ole turhuuksia tullu hommattua vain etu ja taka nakit vaihtuu kevääseen mennes.Oikea ratkaisu pysyä edelleen tiimissä Velmu :thumbup:

Luimoton tekeleitä?

Ei, olivat ihan hondan omia. Sekin yllätti että ovat moisia tehneet, niin sortuihan siihen sitten. Ihan kiva muuten mutta Hondan keltaisen brodeerauksen väri saisi olla jotain hillitympää :) Se mikä arvuuttaa on että mitenhän kestävät vettä ilman räikeitä kasvustoja pinnassaan... vähän tuli fiilis että nämä on tarkoitettu ajoon kuivalla kelille henkilölle joka säilyttää pyöränsä sisällä hallissa... no itselläni vain katua ja parkkiruutua tarjolla, niin sittenpä näkee :right:

Cb1000r

Ei, olivat ihan hondan omia. Sekin yllätti että ovat moisia tehneet, niin sortuihan siihen sitten. Ihan kiva muuten mutta Hondan keltaisen brodeerauksen väri saisi olla jotain hillitympää :) Se mikä arvuuttaa on että mitenhän kestävät vettä ilman räikeitä kasvustoja pinnassaan... vähän tuli fiilis että nämä on tarkoitettu ajoon kuivalla kelille henkilölle joka säilyttää pyöränsä sisällä hallissa... no itselläni vain katua ja parkkiruutua tarjolla, niin sittenpä näkee :right:

Jep jep, voi olla että on ns kuivankelin kamaa, tai anakin vaikuttaa siltä. Ny joudut käydä aina iltaisin peittelemässä :D

Nii ja tuli askarreltua Öhlinssin taakse...

https://dl.dropbox.com/s/qcn020go8h7vlfa/Photo 26.1.2013 10.57.01.jpg?dl=1

Viimeksi muokattu:
Onko kenelläkää xenoneita keulilla? Mimmonen homma on asentaa semmoset ja mikä kannatais laittaa??

Cb1000r

Onko kenelläkää xenoneita keulilla? Mimmonen homma on asentaa semmoset ja mikä kannatais laittaa??

Mä en ite kyllä omaan kokemukseen perustuen laittaisi xenoneita. Muutama vuosi takaperin värkkäilin monenlaisten jälkias. Xenoneiden kanssa ja kaikissa oli jotakin häikkää. Viallisia polttimoita ( tärinää, värieroja ja valokuviovikaa) ballasteja rikki ja kaikkea muuta ongelmaa. Hintaluokaltaan ne xenonit ei tod ollu mitään halvimpia, vaan niitä ns "parhaita" jälkiasennut xenoneita. Nyt menty Phililpsin polttimoilla sekä auto että pyörä. Tämä siis mun mielipide jälkias xenoneista...

Viimeksi muokattu:
Tuli nyt laitettua Bi-Xenon keulalle ja kyllä maailma kirkastui :thumbup: nähtäväks jää et toimiiko kauaa.

Mä laitoin viime keväänä, hommana aika helppo, tilasin satsin missä oli mukana ns. sovittimia erilaisille asennuskannoille, vaikka oli siis bi xenon H4 kannalla, miniballastin saa piilotettua hyvin.

2-3 kertaa käynnistäessä ei ole syttynyt, uudelleen käynnistys ja pelaa normaalisti, toistaiseksi ei muita ongelmia. Reissuun jos lähtee niin ottaisin mukaan vakio polttimon että tarvittaessa saa roplata paikalleen jos palaa tai muita ongelmia esiintyy.

Veljen 08 Z750 tuokin homma oli monimutkaisempi.

Pieni ajo-asennon muuton kiinnostaisi, aavistuksen suorempaaa stongaa varmaan, leveyttä ei varmaan paljoa pysty lisäämään jos haluaa pelkällä tangon vaihdolla selvitä, ettei tarvi siis jatkoja laitella vaijereihin tms.

Millaisia tankoja olette vaihtanut tai suosittelette? Linkkejä? Kuvia?

Ny on öhlinssit alla, ja ihan mukavallehan tuo tuntuu :) Takana se perus öhlärin tolppa paluunsäädöllä ja edessä 0.9k jouset, uudet stefat ja tietty uudet öhlärin öljyt. Ny kelpaa polkasta kausi käyntiin, kunhan kelit vain saapuis. Nii ja jos sattuis ohjausiskarin saamaan vielä irti ennen kaudenaloitusta...

Back