Ketjujen niittaus?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja ctank75
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

ctank75

Rip rap ripan ali Raumalla ajelen busalla
HELP...
Eli onnistuuko niitattava ketju ilman laitetta? Eilen kaljan voimalla saatu ketjut irti ja rattaat kans mutta mutta.. Sitten tuli uusien ketjujen laitto. Eipä juuri naurattanut ku tajusin että a, ei onnistu b, ei onnistu millään c, ainakaan yksin! Joten kun jos joku ystävällinen sielu Espoon seudulla omistaa niittarin onnistuuko lainaus aseveli hintaan tai hell hyvä vinkki miten onnistuu perus vehkeillä?
Kiitoksen esittää hän...:respect:

Saman asian kans tuskailen täällä oulussa....se vastalevyn paikalleen saanti yhtä tuskaa. Ei ole onnistunu vielä. Eilen tilasin netistä niittaus työkalun....olikohan motozonesta ja tais olla forte merkkinen. Aika edullinen oli...tais olla 49e+postikulut. En sitte tiedä tekeekö mitään...

Siinä on siis niittaus ja se levyn puristus juttu samassa työkalussa.

itellä on tuo bilteman työkalu, pätevä laite ja hyvin onnistui ketjujen niittaus ja vanhojen katkaisu. Sen vastakappaleen saa papukaijapihdeillä puristamalla paikoilleen, vuorotellen molemmilta puolilta puristaen :thumbup:

itse ekaa kertaa tein kyseisen homman, youtubesta katsoin "opetusvideon" ja eikun opettelemaan. ja on ne yli 500km jo pysynyt kasassa :grin:

rauhalliseen tahtiin tekemällä meni ehkä n.2h kun vaihdoin rattaat ja ketjut, samalla kaikki paikat putsaten mihin pääsi käsiksi kun oli ketjut ja rattaat pois tieltä.

Itse kokeilin ekana niitata ilman niittaustyökalua, hermo meni ja ei tullu mieleinen lopputulos.
Motonetistä D.I.D:n niittaustyökalu + uusi niitattava ketjuliitin ja johan rupes homma onnistumaan :thumbup:

Eipä ole ennen ketjun katkaisu ja niittaus ollut noin helppoa ja nopeaa, kun on kunnon työkalut.

Ketjun niittaus on vaativuusasteeltaan samaa luokkaa kuin ketjun rasvaaminen, molempiin löytyy työkaluja ja ne helpottaa elämää muttei ne mitään pakollisia ole. :)-

Itse olen niittaillut aikoinaan ihan moskan ja kuulapäävasaran avulla.
Eli ensin liitin läjään pihdeillä ja mittaan työntömitalla, sitten painava vasara taakse ja kuulapäällä kilkutellen niittiä leveäksi.

Nykyään tosin vievaan DID työkalun kopiolla, nopeuttaa työtä mutten yksittäiseen hommaan ostaisi.

Jos jollain on tarvetta Lahden seudulla työkalulle niin allekirjoittaneelta voi kysellä lainaan tuota Bilteeman mallia.

Jos jollain on tarvetta Lahden seudulla työkalulle niin allekirjoittaneelta voi kysellä lainaan tuota Bilteeman mallia.

No nii.. Lahti-grankulla mycket välimatka.. No justiinsa tiedän että kunnon vehkeet pittää olla mutta tilanne sellainen että laina vehje nyt vaan helpottaisi elämää.. Jos ei muuta teen termariin glögi vodkamsekoituksen ja meen talliin ja toivon ihmettä ku huomenna herään..:D

http://www.moto-hame.fi/index.php?main_page=product_info&cPath=356&products_id=1819 tossa on suomi myymälän laite jonka aikoinaan itse tilasin loisilta,ei taida enään olla luikun mallistossa,silloin makso alle 60ekeä rahtineen päivineen.Ketjut kannattaa niitata huolella koska ketjujen katkeaminen voi aiheuttaa pahan onnettumuuden mennessään sykkyrälle ;kuvitele yli 100kmh vauhtia,takapyörä lukkiutuu mutkassa,ketjut lyö jalkaan tai lohkosta läpi.Aina ne ei kiltisti katkea .Epävarmojen kannattaa laittaa jousilukko väliaikaisesti ja ajaa pelkoperseessä korjaamolle laittamaan niitattava tai jos itse niittaa niin tarkistuttaa tulos vaikka sellaisella joka on niitä enemmän niittaillu.

Viimeksi muokattu:
Itse olen niittaillut aikoinaan ihan moskan ja kuulapäävasaran avulla.
Eli ensin liitin läjään pihdeillä ja mittaan työntömitalla, sitten painava vasara taakse ja kuulapäällä kilkutellen niittiä leveäksi.

Nykyään tosin vievaan DID työkalun kopiolla, nopeuttaa työtä mutten yksittäiseen hommaan ostaisi.

Vähän saman suuntaiset kokemukset. Viimistä edellisen vaihdon tein juurikin moskalla ja vasaralla/pistepuikolla, viimiseen ostin tuon Bilteman niittaustyökalun. Suurin helpotus tuli ketjun katkaisussa, ei tarvinnut akkua uusia rälläkän kipinäsuihkun aiheuttaman pienimuotoisen räjähdyksen seurauksena:paikallatuulee:

Vähän saman suuntaiset kokemukset. Viimistä edellisen vaihdon tein juurikin moskalla ja vasaralla/pistepuikolla, viimiseen ostin tuon Bilteman niittaustyökalun. Suurin helpotus tuli ketjun katkaisussa, ei tarvinnut akkua uusia rälläkän kipinäsuihkun aiheuttaman pienimuotoisen räjähdyksen seurauksena:paikallatuulee:

Juu tottakai on pelko persiissä tuon takia.. Nyt vaan tili tuli tili meni.. Ei justiinsa het juosta ostaa niittaria.. Jos joku voi auttaa nii nolla neljä neljä 5400713.. Lainaa jos saan nii jotain pystyn laittaa:bisseä:

Ajattelin laittaa tähän, mutta sopis myös tuonne tyhmät kysymykset osioon...

Eli tuleeko noi ketjut aina "aukinaisina" ja tarvitaan toi niittaus? Katsoin louis.de -sivuilta tuota videota ja siellä olleessa videossa noi ketjut katkaistiin ensin ja niitattiin myöhemmin takas lenkiksi. Eikö ne mene pujottamalla eturattaan yli ja kun takapyörä kuitenkin on rattaiden vaihtoa varten irti, niin sitten takarattaan yli ja pyörä paikoilleen? :tyhmäminä:

Kuten näkyy, en ole purkanut ja laitellut omaa kiituria (vielä)...

Käyttäkää nyt tota louis.EU -osoitetta kun siellä on ne englannikieliset sivut valmiina :)

Eli tuleeko noi ketjut aina "aukinaisina" ja tarvitaan toi niittaus? Katsoin louis.de -sivuilta tuota videota ja siellä olleessa videossa noi ketjut katkaistiin ensin ja niitattiin myöhemmin takas lenkiksi. Eikö ne mene pujottamalla eturattaan yli ja kun takapyörä kuitenkin on rattaiden vaihtoa varten irti, niin sitten takarattaan yli ja pyörä paikoilleen? :tyhmäminä:

Juu kyllä sit eilen ehtoolla sen tajusin että niittaris näemmä vailla.. No ei tää köyhien hommaa oo mut tilanne tämä...nyt ei justii persiis kestä.. No tuossa tuo nyt odottaa ihmeissään mitäs nyt? No pari viikkoa ja taas tulee korvaus menetetystä työ ajasta..
:tyhmäminä:

ei ainakaan mun pyörässä pysty koska runkotolppa menee välissä.. ketjut tulee aukinaisena, tai ainakin mulla tuli.

Vaan mites pujotat sen yhtenäisen ketjun swingin akselin ympäri? 70-luvulla kun esim Suzukiin myytiin yhtenäiset ketjut, alkoi ketjunvaihto-ohje swingin irrottamisella...

Juu kyllä sit eilen ehtoolla sen tajusin että niittaris näemmä vailla.. No ei tää köyhien hommaa oo mut tilanne tämä...nyt ei justii persiis kestä.. No tuossa tuo nyt odottaa ihmeissään mitäs nyt? No pari viikkoa ja taas tulee korvaus menetetystä työ ajasta..
:tyhmäminä:

huomenna jos sää sallii mopoilun nii mä voisin käydä sipoossa hakemassa mun bilteman niittarin ja tuoda sinnepäin lainaan? tänään en liiku mihinkään tässä säässä :D

huomenna jos sää sallii mopoilun nii mä voisin käydä sipoossa hakemassa mun bilteman niittarin ja tuoda sinnepäin lainaan? tänään en liiku mihinkään tässä säässä :D

Ou jee väizki toit kyllä toivoa tähä kele tilanteeseen... Nro tuolla yllä voitko laittaa viestii jos onnistuu?

Back