• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

Kypärää uusimassa.

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja mika69
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Kiitos martec kommentista.
Arai ja Shoei sopivat kyllä hyvin päähän mutta tuossa X-551 on kuvien mukaan hienommat värivaihtoehdot(sen verran on turhamainen :D).
Lisäksi taitaa olla jonkinverran keveämpi. Pitää mennä sovittelemaan. Hintaerot ei nyt niin suuret ole kun seuraa tarjouksia.

Mites usein SHOEIN mallit muuttuu? XR-1100 malli on ollut jo vähän aikaa.
onkohan tulossa XR-1200 malli lähiaikoina?

GT-Air tuli uutena mallina myyntiin, on mm. sisäänrakennettu aurinko visiiri. Reilun viikon käyttökokemuksen jälkeen ihan hyvä verrattuna vanhaan XR-1000:seen.

ite tuli haettua tuo motonetin tarjous tuosta qwestistä, emäntä ilmotti itsensä kanta asiakaaksi kun ite olin jo niin hinnaks jäi 270e eli ei paha...:)

Minulla on nyt ollut pari kuukautta tuo X551 käytössä enkä oikein ole ollut tyytyväinen. Vanha Arai Chaser istui päähän paremmin, x551 on jotenkin löysä poskien kohdalta ja antaa kypärän heilua sivusuunnassa hieman ja taas toisaalta kiristää otsalta ja ohimoilta. Nämä varmasti liittyvät vain pääni muotoon johon tuo Arai sopi paremmin. Aurinkolipan saa tosiaan säädettyä liiankin alas jolloin jo peittää näkyvyyttä liikaa. Aurinkovisiiri on toiminut minulla hyvin, ei ongelmia huurtumisen kanssa.

En ole myöskään tyytyväinen ilmanvaihtoon. Kypärän päällä olevista tuuletusaukoista tulee ilmaa kypärään vain painaessani leuan rintaan, normaalissa ajoasennossa selkä suorana en huomaa mitään eroa, ovatko ne auki vai kiinni. Estääkö tuo aurinkolippa sitten jotenkin ilman virtaamisen noista aukoista sisään kypärään, mene ja tiedä?

Niin ja heti aluksi aurinkolippa naarmutti visiiriin pitkän naarmun, joka on suoraan näkökentässä...

Olenkin nyt etsimässä uutta kypärää tämän X-Liten sijaan...Schuberth C3 yksi vaihtoehto.

Shoeita kyllä mutta Neotec mallia, onkohan joku saanut sitä jostain DD-lukolla. :O

En tiedä miten ulkomailta suoraan tilattuna, mutta jos ostat suomesta shoein kypärän (joissa pikalukko),niin DD:n lukon saa vain lähettämällä sen takas shoeille ja se vaihto maksaa 80e. Ja siis kypärä täytyy ensin olla ostettuna..joten aika pitkä prosessi se.

Viimeksi muokattu:
ite tuli haettua tuo motonetin tarjous tuosta qwestistä, emäntä ilmotti itsensä kanta asiakaaksi kun ite olin jo niin hinnaks jäi 270e eli ei paha...:)

Ite kävin tän hakee kans ja kun ite olin jo kanta-asiakas niin laitoin emännän rekisteröitymään
kanta-asiakkaaks, niin ei tuo 270 ollut todellakaan paha hinta kun muutenkin tuo shoei tuntuu
niin sopivan omaan kuuppaan...:;):

Minulla on nyt ollut pari kuukautta tuo X551 käytössä enkä oikein ole ollut tyytyväinen.

Tämä taas osoittaa hyvin sen, että kypärän valinta on oikeasti varsin yksilöllistä ja loppupeleissä se valinta kannattaa tehdä kuitenkin ihan itse. Lisäksi pyörätyyppi vaikuttaa vielä todella paljon siihen, että toimiiko joku tietty kypärä ajossa vai ei.

Ilmanvaihtoon pitää vielä todeta disclaimerina, että mulla ei ole vielä tähän päivään mennessä ole tainnut olla sellaista umpikypärää jonka ilmanvaihtoon olisin ollut täysin tyytyväinen.

Tosin mullakin olisi vielä hinku ostaa uusi kypärä vaikka noita "aktiivikäytössä" olevia kypäriä on tällä hetkellä pari kappaletta. Lähinnä kiinnostaisi hieman edullisemmista vaihtoehdoista Sharkin Speed R ja sen mainostettu toimivuus nakupyörän kanssa. Kyseinen ruukku tuntuu myös jonkinverran jakavan mielipiteitä.

Toinen malli joka tällä hetkellä kiinnostaisi on sitten Shoei GT-Air.

DD-lukko pysyy käsittääkseni paljon varmemmin kiinni, tai näin minulle on ainakin väitetty. Ensimmäisessä kypärässäni oli pikalukko, kahdessa seuraavassa DD. Minä en kyllä aio koskea pitkälläkään tikulla enää pikalukolliseen. DD on kuitenkin aina oikealla kireydellä, eikä minun mielestä yhtään hankala käyttää.

Mitä nyt olen käytellyt pari kuukautta pikalukolla varustettua Shoei GT-Airia, niin enpä enää palaisi DD-kiinnitykseen, sen verran kätevä tuo pikalukko on ja vielä sen verran nerokkaasti toteutettu, että hihnan saa aina oikealle kireydelle kuten DD -kiinnityksessäkin. Ei DD:n käyttämisessäkään mitään hankalaa ole, mutta jos jonkun asian voi tehdä vieläkin helpommin niin miksei, ihan tarpeeksi noissa prätkävarusteissa on siltikin säätämistä ajoon lähdettäessä.

Pikalukon kestävyydestä on paha sanoa, mutta Shoein kaltainen valmistaja ei kyllä tee mitään huonoa tai epävarmaa, eli ainakin itse luotan lukkoon ihan täysin.

Ihan yleisellä tasolla vois kehua tota Gt-airia ainakin sen verran, että aurinkovisiiri on aivan loistava. Kypärä on myös selkeästi hiljaisempi kun XR-1000 ja aerodynaamisesti paljon onnistuneempi eli Shoein suunnittelusoastolla on tehty taas ihan hyvää työtä.

Onko jollain kokemuksia Bandit kypäristä ? En ole sellasta päässyt missään kokeilemaan, enkä myös tiedä onko e hyväksytty. Hinnan puolesta tuntuis että hyväksyntä olis, vai onkohan vaan hinta hilattu maineen vuoksi ylös :blink:
Onhan toi vähän pommittajien suosima malli, mut hei, onhan Stigilläkin sellanen :thumbup:
Ja niin tietty, mitäs pahaa pommittajissa on :orgmp2:

Pari viikkoa sitten hankin Sharkin Speed-r potan ja täytyy sanoa, että olen tyytyväinen. On hiljaisempi kuin Nolanin n-85 kypärä ja ottaa tuulta todella paljon vähemmän. On ns. nakupyörille tarkoitettu ja sopii oman pyörän pystympään ajoasentoon. Aikaisemmin piti satasen vauhdissa mennä jo matalemmaksi pyörteeltä suojaan, mutta nyt pystyy olemaan kaikissa vauhdeissa pystyssä ja kypärä pysyy ilmavirran mukana paikoillaan. En suosittele kuitenkaan kyykymmille malleilla, koska heti vähänkään kun kallistaa kypärää alaspäin tulee kypärästä meluisa ja alkaa ravistaa enemmän tuulen mukana.

Visiiri liikkuu portaattomasti ja on paksu, todella helppo vaihtaa ja ei huuruunnu. Kypärän sisällä oleva aurinkovisiiri toimii myös hienosti yhdellä kädellä. Poskipalat painoivat aluksi, mutta muotoutuivat nopeasti omaan päähän sopivaksi. Kypäräpuhelimelle on valmiit paikat ja Sena oli todella helppo asentaa.

Tuli sitten pähkäilyjen jälkeen tilattua hjc r-pha 10, elikkä viime vuoden malli kyseisestä potasta. Oli sopivassa alennuksessa netissä ja testailujen perusteella sopi päähän paremmin kuin sharkin speed-r tai shoei xr-1100. Nämä kolme mallia oli pohdinnassa ja tiukassa syynissä. Yksinkertaisesti ihastuin hjc:n istuvuuteen omassa päässä. Samalla tuli tyttöystävälle tilatua halvempi hjc kun hjc tuntui olevan kuulemma hänenkin päähän kaikkein paras verrattuna myös muihin merkkeihin. Ei plus malliin päädyin tosiaan vähäisten erojen ja hinnan takia. Katsotaan kun kypärät saapuvat. Varmasti päihittävät nykyiset 6 vuotta vanhat kypärät.

Onko kenelläkään kokemusta GT-Air, C3 ja S2 välisistä eroista? Nykyinen XR-1000 on palvellut hyvin 6 ajokautta ja ainoa miinus on meluisuus. Schuberth mainostaa sivuillaan, että C3 olisi markkinoiden hiljaisin kypärä 82dB luvulla. S2 vastaavasti 88dB ja sitäkin kehuvat hiljaiseksi, vaikka lukujen perusteella noiden ero pitäisi olla todella merkittävä. Mitähän luokkaa Shoein vastaavat melutasot on, vai löytyyköhän edes vertailukelpoisia lukuja?

On se nyt kumma kun ei meinaa suomesta löytyä avopottaa mikä ei ole järkyttävän avaruuskypärän näköinen.
Kaikki tähän mennessä kokeillut on olleet sellaisia hirveitä palloja. Ainoat asiallisen näköiset on "ei tieliikennekäyttöön" merkinnöillä. Vinkkeä cooleista avopotista saa antaa. :jpstyle:

On se nyt kumma kun ei meinaa suomesta löytyä avopottaa mikä ei ole järkyttävän avaruuskypärän näköinen.
Kaikki tähän mennessä kokeillut on olleet sellaisia hirveitä palloja. Ainoat asiallisen näköiset on "ei tieliikennekäyttöön" merkinnöillä. Vinkkeä cooleista avopotista saa antaa. :jpstyle:

http://www.eurobiker.fi/moottoripyo...shark-raw-soyouz-mustahopeamusta-p-10038.html
Tuo on omasta mielestä aika siisti. Ton maskin ja lasit saa tietenkin irti.

Onko kenelläkään kokemusta GT-Air, C3 ja S2 välisistä eroista? Nykyinen XR-1000 on palvellut hyvin 6 ajokautta ja ainoa miinus on meluisuus. Schuberth mainostaa sivuillaan, että C3 olisi markkinoiden hiljaisin kypärä 82dB luvulla. S2 vastaavasti 88dB ja sitäkin kehuvat hiljaiseksi, vaikka lukujen perusteella noiden ero pitäisi olla todella merkittävä. Mitähän luokkaa Shoein vastaavat melutasot on, vai löytyyköhän edes vertailukelpoisia lukuja?

Itsellä ollut nyt GT-Air ~5000 km ajossa ja en kyllä ole erityisen hiljaiseksi huomannut. Arvostelujen perusteella olisin odottanut hiljaisempaa. Sovita kaikkia ja jos mahdollista pyydä koeajolle.

Viimeksi muokattu:
Itsellä ollut nyt GT-Air ~5000 km ajossa ja en kyllä ole erityisen hiljaiseksi huomannut. Arvostelujen perusteella olisin odottanut hiljaisempaa. Sovita kaikkia ja jos mahdollista pyydä koeajolle.

Vähän on huonosti koeajokypäriä saatavilla, ainakin täällä Oulun liikkeissä. EMC:ltä löytyy C3, pitää käydä se kokeilemassa tällä viikolla.

Back