Missä ajelette supermotoillanne?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Jone-83-
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

Jone-83-

New member
Missä ajelette supermotoillanne?

Supermotojen omistajat, missä ja millaista ajoa ajelette pyörillänne? Tuli viime kesänä hankittua EXC-R 450 motorenkailla ja ihan puhdas leikkikaluhan tuo on.

Itse ajelen omalla motolla ihan pelkästään huviajoa, pientä kikkailua, jotain mutkapätkiä ja hiekkateitä sekä polkuja jos sattuu jostain löytymään sellaisia metsäpätkiä minne kehtaa mennä ajelemaan. Tuolla pyörällä ei paljoa tehdä reissuja eikä ajella työmatkoja. Sitä varten tulee täksi kesäksi toinen pyörä.

En nyt tiedä onko smc siinä määrin supermoto, mitä tässä ketjussa haet, mutta vastaus on sen osalta, että joka ikisessä paikassa. Tourinkia, enskaa, rataa, työmatkaa - taipuu kaikkeen. Hiekkatietä, soratietä, asfalttia, polkua, suota... vaihdetaan rengastusta jos ei muuten mene. Hauskaa on aina vaikkei meniskään :)

Kyllä tuolla on ttullut mentyä melkein joka paikassa, mihin oikeastaan uskaltaa mennä motolla....Kyllä sillä touringikin ajaa:orgmp:

En nyt tiedä onko smc siinä määrin supermoto, mitä tässä ketjussa haet.

Onhan se smc supermoto siinä määrin kuin tuo omanikin. Näyttää muillakin supermotojen omistajilla olevan samat ajo mieltymykset kuin itsellänikin.

Viime kesään asti tullut omistettua vain kyykkyjä, mutta en kadu kyykyn pois vaihtamista hetkeäkään. Tuolla motolla on ollut paljon hauskempaa ajella kuin kyykyllä.

Niin hauskaa kun tuolla motolla onkin ajella, niin sillä jää pitemmät reissut ja työmatkat tekemättä, erittäin lyhyen huoltovälin, virtalukon puuttumisen vuoksi. Joskus tullut ajettua sellanen yli 300km lenkki, niin oli kyllä tuon pyörän kanssa perse aika hellänä.

Kyllä, sen takia itse vaihtanut vähän sopivamman penkin tuohon.
Itse joskus miettinyt näin harraste mielessä alkaisi ajaa radalla, mutta se on jäänyt vain haaveeksi

Kyllä, sen takia itse vaihtanut vähän sopivamman penkin tuohon.
Itse joskus miettinyt näin harraste mielessä alkaisi ajaa radalla, mutta se on jäänyt vain haaveeksi

Millaisella radalla? supermoto vaiko ihan normaalilla moottoriradalla? Rataa on tullut ajettua jonkin verran ihan kunnon pyörällä, kait se olis ihan kiva kokeilla tuollakin, mutta ei tolla kyllä kierrosennätyksiä rikottaisi.:D

Millaisella radalla? supermoto vaiko ihan normaalilla moottoriradalla? Rataa on tullut ajettua jonkin verran ihan kunnon pyörällä, kait se olis ihan kiva kokeilla tuollakin, mutta ei tolla kyllä kierrosennätyksiä rikottaisi.:D

Kyllä minulla on hauskaa ollut Kemorassakin ainakin 690:sellä. Kierrosnopeuskin on valtavasti ihan mutkanopeudesta kiinni ja menee tuo suoralla sen 160-175km/h tuuliolosuhteista riippuen. Toki kilokyykky suhahtaa pian avauksen jälkeen suoralla ohi eli tuo pitää sulattaa ja koittaa vaan hinkata eroa mutkaosuuksilla kiinni. Tietääkseni 2T pikku supermotolla on ajettu kemorassa 1:17 tasoa. Minä könyän 10s hitaammin eli sellaista hitaan keskiryhmän vauhtia. Pelimies ajaa näillä nopean vauhteja mutta totta on, ettei moottoriradalla kierrosennätystä supermotolla tehdä.

On myös tullut ajettua mikroautoradalla, mutta sinne 690 on jo aika raskas. Ihan kivaa sekin toki.

Ja prkl asennetta siihen tourinkiin. 720km tour de wtf:n aloituspäivänä. Ajaa seisaaltaan jos perse puutuu :)

Itse olen käynyt muutaman kerran tuossa Lavangon radalla kokeilemassa, ihan jees. Mutta ehkä liian pieni, että johonkin microauto radalle kun pääsisi tai sitten tuolla Hyvinkään moto radalle. Se näyttää hyvältä.
Pitää katto joskus eksyisi sinne, kärryn kanssa

Kyykyllä on tullut ajettua nopeaa keskiryhmän vauhtia. Tolla kotarilla olen joskus ajanut hiukan yli 150kmh vauhtia, se taitaa olla aika lähellä huippuja.:)

Kyllähän tolla muuten tourinkiakin taittaisi, mutta mulla tulis ton 720km jälkeen jo melkein öljynvaihtoväli vastaan.:D

Lavangon ulko mikroauto rata on kyllä todella pieni, jollain isommalla tai supermoto radalla olis ihan kiva kokeilla, ei kyllä mitään hajua miten tolla kuuluisi oikeasti mennä siellä, varmaan yrittäisin samalla tyylillä, kuin kyykyllä isolla radalla.:D

Voihan sillä vetää siihen tyyliin mihin tottunut, MM-sarjaa ajaa yksi entinen superbike tyyppi ja sillä on sama tyyli edelleen

660 smc oli talvella jäärata-ajossa. Nyt on piikit pois, ehdin kerran ajaa enskapolkuja kesärenkailla. Kelit kun kuivuu, niin motovanteille slicksit ja radalle. Karting ja enskaradalla hiukan kömpelö laite. Eteen on kahdet jouset ja taakse koko iskaripaketti eri jousella.

Jengi näyttää käyvän karting radoilla ajelemassa? minne pääsee ajelemaan? ja paljon toi yleensä kustantaa. olis kiva joskus käydä kokeilemassa vähän tiukempaa ja nopeempaa mutkaa.

Multakin löytyis enska renkaat, ei vaan ole kertaakaan olleet alla mulla, ois kiva käydä jotain kunnon metsäpätkääkin kokeilemassa, en vaan oikein tiedä mihin sitä viittis mennä, kun ei ole mitään aikaisempaa kokemusta tostakaan.

Jengi näyttää käyvän karting radoilla ajelemassa? minne pääsee ajelemaan? ja paljon toi yleensä kustantaa. olis kiva joskus käydä kokeilemassa vähän tiukempaa ja nopeempaa mutkaa.

En tiedä miten tuolla pks-seudulla mutta Keski-Suomessa pääsee ajamaan karting radalle 20eurolla kokopäiväksi.
Tuskin se kauhean kalliimpaa muualla on:jippikaijee:

Tässä uudenmaan alueelle on vaikea päästä ajaa karting radalle motolla äänien takia, vaikka olisi vakio äänet. Espossa on yksi rata, kysyin ei saa äänien takia, helsingissä tattiksen karting rata, ei pääse äänien takia. Mutta mini motolla pääsee kuulema??
Veikkaisin että missään uudenmaan karting radalla ei pääse ajaa motolla.
http://www.jepuz.arkku.net/supermoto/radat.html
Tuolla on noista supermoto radoista, en tiedä missä kaikialla pääsee ajaa 2014.
Harmittaa sinällään, kun ratoja ei ole tässä lähellä, kärryn kanssa jo menee, niin yleensä pitäisi saada joku mukaan, jos sattuu jotain. Niin ei auto jää sinne. Ja jos haluaa ajaa monta eri rataa, niin alkaa väli matkat käymään pitkäksi.

Viimeksi muokattu:
Hyvinkään karting/motorata on lähin paikka pk-seutulaisille, siellä kurapuolen motokuskit käy reenaamassa. Rataa voi ajaa kumpana tahansa, kartingina pelkkää assua tai sitten motolenkkien kanssa.

Aika hölmöä ettei Tattiksen radalle pääse ajamaan, pari vuotta sitten sitä kysyin ja välittömästi tuli hylkäävä päätös. Ilmeisesti kyse on ympäristöluvista ja mitä niihin on kirjoitettu, hyvillä vaimentimilla oleva moto ei juuri enempää pidä meteliä mitä muutkaan sillä radalla pyörivät värkit.

Joo ja miettii että miten kova meteli sellaisesta minimotosta lähtee. Muistelen joskus silloin kun se avattiin että siellä pääsi ajaa, mutta sen lentokentän toisella puolella astuvat "paremmat" ihmiset vissiin kielsivät sen.
Se lavanko on ihan jees, mutta ehkä minulle parempi/pienempi pyörä, tuo nykyinen tuntuu vähän turhan isolta.
No tietysti tuo ikea:n parkkipaikalla joskus käynyt ajaa:)-:)- Pitäisi löytää joku iso parkkipaikka, mutta nekin on niin myöhään auki täällä ja ei saa ajaa..

Ihme juttu, ettei täälläpäin pääse ajelemaan. noita karting ratoja löytyy tästä lähistöltä kuitenkin aika paljon.

Toisaalta multa kyllä löytyy kärry ja kaikki ratakamat jos valmiiksi katu rata ajoilta, niin ei olisi ongelmaa lähteä pidemmällekään.

Jos radalle menee, niin olisiko hyvä olla crossi/supermoto saappaat ja crossikypärä? tähän asti olen mennyt RR kypärällä ja kengillä.

Ihme juttu, ettei täälläpäin pääse ajelemaan. noita karting ratoja löytyy tästä lähistöltä kuitenkin aika paljon.
Jos radalle menee, niin olisiko hyvä olla crossi/supermoto saappaat ja crossikypärä? tähän asti olen mennyt RR kypärällä ja kengillä.

Tuolta espoosta en ole kysynyt kuin yhdestä paikasta. Kyllä tavallisella kypärällä voi vetää ja miksi ei RR kengillä, kunhan ei vedä hyppyreistä kunnolla. Musta joskus tuntuu että tuo crossi kypärä on vain ulkönäkö kysymys ja onhan se kevyt

Krossikypärällä ja laseilla ilma virtaa kypärän sisällä pikkasen paremmin kun visiiri ruukussa, aika iso ero kun on vähän aikaa jumpannut radalla:;):

Minimotoissa on aika usein nähty suoria ja melkein suoria putkia, pitää paljon enemmän meteliä kun oma 690 joka sekään ei ole vakioputkistolla ja ilmansuodattimella. Mielelläni kävisin välillä mikroradalla ajamassa vaikka monet onkin turhan syheröitä 690 möhkölle, parempi se siellä olisi toteuttaa itteään kun liikenneympyöröissä ja mutkaisilal kyläteillä. Siksi ne motot tuli myytyä pois kun järkevän matkan (n20km) päässä ei ole rataa käytössä, Lavanko on sopivan matkan päässä mutta kun siitäkin puuttuu alalenkki niin rata on aivan liian mikkihiiri ajettava eikä 690 tarvii kolmosta suurempaa vaihdetta käyttää, jos sitäkään.

Back