Valmistaja lupaa renkaan säilyvän käytännössä uuden veroisena n. 5 vuotta jos sitä säilytetään viileässä ja valolta suojattuna. Pyörässä alla oleva rengas kovettuu huomattavasti nopeammin varsinkin jos on kesät seisonut ulkona, jolloin UV-valo pääsee vanhentamaan kumia. Se kuinka paljon rengas kovettuu on niin monesta tekijästä kiinni, ettei mitään varmaa voi sanoa muuten kuin kokeilemalla. Pinnasta kumi on varmasti kova kuin kivi, mutta kun pinnan ajaa auki, voi kumi toimia ihan hyvin tai sitten ei.
Itse olen ajanut parhaimmillaan tai pahimmillaan 6-7 vuotta vanhoilla käytetyillä slikseillä ja osa niistä on ollu alkuun liukkaita, osa ei. Joku kumi pitää pinnan rikkouduttua hyvin ja toiset taas ei yhtään. Sliksit kuitenkin on pääsääntöisesti käytettynäkin säilytetty auringolta suojassa, joten kovettuminen lienee hitaampaa kuin jatkuvasti käyttöpyörän alla olevassa renkaassa. Eli yksiselitteistä vastausta aloittajan kysymykseen ei voi antaa. Itse kuitenkin vaihtaisin renkaat jos ovat noin vanhat.