Honda CBR1000r Naku

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Wald0
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
tiedän/tunnen sellaisenkin motoristin, joka onnistui ajamaan kauden aikana 20tkm kehä III sisäpuolella! :jippikaijee:

Motorrad 8/2014. Kuskina Christian Kellner, rata Alcarrás ja testissä bemarin, Aprilian ja Ktm:n kyykky ja vastaava naku samoilla renkailla (Supercorsa SC2).. Olihan siellä suurin ero kierrosajassa 3,01 s HP4:n ja S1000R:n välillä, A:lla 3.37 ja KTM:llä 2,62 s. Eihän tuolla kiusata, mutta per***een lähellä ne on. :no:

Tuo kolmisen sekuntia ratakierroksella on ihan tolkuttoman iso ero. Käytännössä tuo ero tarkoittaa sitä, että ohi voi mennä missä vaan, koska ero nopeudessa joka paikassa on siihen riittävä. Kun mietit tuon eron niin, että jos lähdette tuolla nopeuserolla kaverin kanssa vetämään esim. 20km pätkän, ehtii kaveri pätkän lopuksi ottaa kypärän päästä ja sytyttää röökin ennen kuin sinä ilmestyt paikalle.

Tuo kolmisen sekuntia ratakierroksella on ihan tolkuttoman iso ero. Käytännössä tuo ero tarkoittaa sitä, että ohi voi mennä missä vaan, koska ero nopeudessa joka paikassa on siihen riittävä. Kun mietit tuon eron niin, että jos lähdette tuolla nopeuserolla kaverin kanssa vetämään esim. 20km pätkän, ehtii kaveri pätkän lopuksi ottaa kypärän päästä ja sytyttää röökin ennen kuin sinä ilmestyt paikalle.

No onhan se teillä nopeilla pitkä aika. Meillä hitaammilla se on "ihan puskurissa". Itse kun luin ton jutun, niin olin ihan varma, että erot ois paljon isommat pelkästään tehoeron vuoksi ton HP:n ja S1000R:n välillä.

Ja polttakoon vaikka tupangin, itse kun ei sauhuttele :p

Kun mietit tuon eron niin, että jos lähdette tuolla nopeuserolla kaverin kanssa vetämään esim. 20km pätkän, ehtii kaveri pätkän lopuksi ottaa kypärän päästä ja sytyttää röökin ennen kuin sinä ilmestyt paikalle.

normisettii pk-ajoilla sillon vanhoina hyvinä aikoina. Joskus ehti jopa tumpata ekan :thumbsup:

Höpsis, primeralla ollaan lossilla kyykkyäkin nopeammin ja evolla vielä sitäkin.

Kansallisen tason motogp nakubemari alle, niin pitää mennä 2 sekunnin sisään kierrosennätyksestä. Kerkeää siinä vetämään yhden hallitun kaadonkin mahan alta jos radalle juoksee hirvi.

ruuhkassa ajaminen on ihan hanurista kaikilla pyörillä.

Itse en ole ikinä tajunnut niitä jotka menee kaupunkiin ajelemaan, itse en aja edes kaupungin läpi kuin pakon edessä.

Siksi en aja työmatkaakaan mp:llä. Koska se ei ole kivaa.

Ajattelen sen vähän niin, että voihan joku pitää vaikka purjehduksesta, mutta ei se yritä sillä purjeveneellä työmatkoja purjehtia. Ei se yritä sillä purjehtia talvella jäissä. Ihan samasta syystä ajan pyörällä aurinkoisella säällä ja kesällä. Koska se on harrastus, eikä työ.

Töihin ajaminen pyörällä on hanurista. Silti ajoin koko kesän pyörällä töihin, miksi?
Koska pyörällä töistä pois lähteminen ei ole hanurista! :D
Saatto kotimatkat "hiukan" välillä venähtää. Kaikista parasta on että meillä loppuu työt joka päivä
ihan mihin-sattuu aikaan, joten emännällekkään ei tarvi selitellä, " olin töissä" :D:D

Höpsis, primeralla ollaan lossilla kyykkyäkin nopeammin ja evolla vielä sitäkin.

Kansallisen tason motogp nakubemari alle, niin pitää mennä 2 sekunnin sisään kierrosennätyksestä. Kerkeää siinä vetämään yhden hallitun kaadonkin mahan alta jos radalle juoksee hirvi.

Pitäs kyllä joku Helanto tai Legendi tai vastaava saada taas tänne palstalle kirjottamaan. Menis talvi rattosasti. :D

No tulihan se sieltä! Kiitos tämä riittää... Useimmat motoristit nimittäin ajavat moottoripyörillään nimenomaan kadulla! Niin minä kuin tämä wald0kin!

Kyllä mä radalle menisin myös... MUTTA KUN EI TÄÄLLÄ S**TA*** VIETNAMISSA OLE YHTÄÄN RATOJA ELLEI SAIGONIN LAUKKARATAA LASKETA !!

No..HCM highway on kyllä mukava "rata" ;)

On kilokyykyllä tosi kiva, miksi oletat ettei olis? :dunno:
Oli meinaan aika kuoppainen! Huonokuntoinen! Pomppuinen! jne jne Semmoista tietä kun täällä Suomessa ajelee TouRinkia niin kilokyykkymiehet alkaa valittamaan tien huonosta kunnosta!

Oli meinaan aika kuoppainen! Huonokuntoinen! Pomppuinen! jne jne Semmoista tietä kun täällä Suomessa ajelee TouRinkia niin kilokyykkymiehet alkaa valittamaan tien huonosta kunnosta!

Valittaako myös kusiaiskyykkymiehet? Ihan vaan sillä kyselen, että onko oleellista eroo ihmistyypissä, joka ostaa tyttömopon vs. tonnarin. :;):

Ajatte liian hiljaa. Vauhti 150+, niin alkaa se kyykky asettua, ja pahimmat citymaasturit ovat kirvonneet pusikkoon. :D

On kyllä pirun nätti faitteri. Jotenkin tuntuu siltä että toi jäähdytin vaatii jotain, mutta mitä :dunno:.
Mitä tulee ajo-ominaisuuksiin varmaan pirun kiva jos pysytään sileellä päällysteellä. Kunnolliseen rock suhailuun ei taida toimia. Kyllä noi kyykut on tehty vain ja ainoastaan radalle ja sileelle päällysteelle ja hyvä niin. Voin laittaa vaikka haasteen.

Ensi viikon sunnuntaina Paimion ABC Tammisilta, 100km lenkki. Nopein leveimmällä hymyllä lenkin suorittanut voittakoon. Minä tee reitin. Kaikki tervetuloa kokeilemaan :thumbup:

Touringissa ajellaan nopeusrajoituksia kunnioittaen, ei pääse kyykkyjen ominaisuudet kunnolla esille.

ps. kiva nähdä kun joku on tehnyt tyylikkään moden

On kyllä pirun nätti faitteri. Jotenkin tuntuu siltä että toi jäähdytin vaatii jotain, mutta mitä :dunno:.
Mitä tulee ajo-ominaisuuksiin varmaan pirun kiva jos pysytään sileellä päällysteellä. Kunnolliseen rock suhailuun ei taida toimia. Kyllä noi kyykut on tehty vain ja ainoastaan radalle ja sileelle päällysteelle ja hyvä niin. Voin laittaa vaikka haasteen.

Hyvin pitkälti samaa mieltä sun kanssa, mutta radan jälkeen hauskin paikka missä olen kyykkyä vienyt on semmonen kunnon kuulalaakerisoratie. Renkaina oli muuten samat kumit kuin radallakin, eli supercorsat. Oli kivan irtonaista menoo ja tekemisen meininkiä vaikka vauhti pysy pääosin tikkarin mukaisissa lukemissa. Suht tasanen tosin tarttee tie olla. Kyykkyn jousitus ei ota hirveen hyvin teräviä patteja vastaan. Ja hyppäämiseen ne on aika huonoja. Tai siis hyvin semmosella hyppää, mutta alastulo-ominaisuudet ei oo ihan parhaat mahdolliset. :grin:

Valittaako myös kusiaiskyykkymiehet? Ihan vaan sillä kyselen, että onko oleellista eroo ihmistyypissä, joka ostaa tyttömopon vs. tonnarin. :;):

On on, siis niit eroja :blink:
Ainakin minä ostan tonnarin, et saan sitt tehoilla korjatuks noit ajotaidon puutteita edes vähän... :grin:

Eipä se nyt mitenkään erityisen kuoppanen tai pomppunen ollu, paremmas kunnos kun keskiverto 3-numeroinen tie täällä kotimaassa :;):

Ajatte liian hiljaa. Vauhti 150+, niin alkaa se kyykky asettua, ja pahimmat citymaasturit ovat kirvonneet pusikkoon. :D

Turun Maukka & Henkka näyttäis tietävän mikä on homman ydin :)-

Back