• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

Yamaha YZF-R1

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja teude
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Löytyykö keneltäkään omakohtaista kokemusta R1 -09 ram air -putkista. Eli tarkoitetaan yhtenäisiä lasikuidusta tehtyjä putkia. Tuli asennettua kuitukatteet ja orkkis torvet on 30mm lyhyet.

Ideoita hankintaan kotimaasta?
Netistä saa, mutta kahdessa paikassa toimitusajat 4vko.

Tai muita ideoita millä orkkis kumitorvet jatkaa??

Nyt olis myynnissä kaluston vaihtumisen vuoksi puoli tallillista R1 osia. Enimmäkseen 98-01 malleihin, jotain osia myös 02-03 malleihin. Jos on osatarpeita, niin kannattaa tsekata myynti-ilmo tai laittaa YV.

- T -

Jos oikein hifistelemään aletaan, niin löytyykö jostain punaista jarrunestettä ?

Uutta R1:stä päästään ihastelemaan BSB:ssa ja WSBK:n STK1000 luokassa ensikaudella. Koskahan näistä uusista malleista alkaa arvosteluja tippumaan?

Onko joku asentanut 07-08 Rykköseen Gilles Variobar säädettäviä clipareita? Riittääkö vakio vaijerit ja jarruletkut?

Onko joku asentanut 07-08 Rykköseen Gilles Variobar säädettäviä clipareita? Riittääkö vakio vaijerit ja jarruletkut?

En juurikaan noita, mutta tuskin nuo vakiota senttiä kahta suuntaan leventävät, eli uskaltaisin edetä homman kanssa. Omassa LSL ja uskallan suositella ainakin reippaampaan ajoon milloin vaan.

Kyllä sen keskitapin kuuluu olla "irrallaan" koska sen tehtävä on välittää kytkinvaijerin liike painelevylle joka pyörii koneen käydessä. Sen vuoksi se ei voi olla kiinteästi missään kiinni. Kytkinkopan asentaminen vaatii oikeanlaisen tekniikan, siinä tapissa olevan hammastuksen tulee kohdata sen välitysakselin hammastus juuri oikeassa asennossa. Helpoiten sen voi kokeilla pyörittämällä välitysakselia kopan asennuksen jälkeen -> vaste on tunnuttava.

Sen jälkeen laitetaan se vipu kopan ulkopuolen pooriin semmoiseen asentoon että vaijeri vetää sitä oikeassa kulmassa. Eli tässä tapauksessa voi keskitappi olla oikein paikoillaan, koska koppaa on vaikea saada paikalleen ellei näin ole, mutta se kopan ulkopuoleinen "vetovipu" on väärässä asennossa jolloin kytkin ei irroita.

Kyseessä ei siis ole kovin monimutkainen juttu, mutta asiat on tehtävä juuri oikeassa järjestyksessä ja mahdollisuuksia on mennä metsään monessakin kohtaa. Eli siis aika epätyypillinen tapaus Yamahan huoltamisessa.

Irroita siis ensin se vipu joka on lukkorenkaalla lukittuna kopan ulkopuolella ja kokeile akselia pyörittämällä tuntuuko siellä vaste. Jos se pyörii vapaasti ympäri, niin sit koppa auki ja akselin uudelleen asemointi. Jos vaste tuntuu, niin akseli vasteeseen ja vipu jousineen 90 asteen kulmaan vajeriin nähden ja sit vaijeri kiinni ja säätämään välyksiä.

- T -

Tässä juuri parhaillaan säätelen vaijeria, ennen, kun öljyt laitoin koneeseen pyörää pystyi työntämään vaihde päällä kytkin pohjassa, eli siis otti kiinni, kun laitoin litkut koneeseen, kytkin ei enää säätöyrityksistä huolimatta enää irroitakkaan. Alkaa vähän jo pikkuhiljaa v*tuttaa... Eli mitähän tälle nyt vielä keksii?

Edit
vaikuttaakohan kun laitoin vakio jousilevyn ton ebc kevlarpaketin oman sijaan, toi ebc levy on jonkinverran vakiota korkeampi, että onkohan vaan toi mun jousilevy sitten se joka sen aiheuttaa?

Edit2
Rupesin miettimään, että onko välilevyjen asennuksella väliä, mitenpäin ne asentaa kytkinkruunuun?

Viimeksi muokattu:
Sattuuko jollain olemaan R1 RN19 (2007-2008) kannentiivistettä käsissä? Vakion paksuus kiinnostaisi.
Ja toisekseen, onko jollekin jäänyt 0.35mm vahvaa YEC kitti tiivistettä hyllyyn pyörimään? Voisin ostaa pois kuleksimasta.

Sattuuko jollain olemaan R1 RN19 (2007-2008) kannentiivistettä käsissä? Vakion paksuus kiinnostaisi.
Ja toisekseen, onko jollekin jäänyt 0.35mm vahvaa YEC kitti tiivistettä hyllyyn pyörimään? Voisin ostaa pois kuleksimasta.

Kysyikkö jo wehnältä?

Mulla saattaa olla ylimääräisiä YEC kannentiivisteitä.. Katon illalla kun olen kotiutunut. Mulla olis männänrengas settejäkin useampi jos niille olis tarvetta.

Löytyy myös orkkis tiiviste jonka paksuuden voin mitata myös.

Mulla saattaa olla ylimääräisiä YEC kannentiivisteitä.. Katon illalla kun olen kotiutunut. Mulla olis männänrengas settejäkin useampi jos niille olis tarvetta.

Löytyy myös orkkis tiiviste jonka paksuuden voin mitata myös.

Kiitos jo etukäteen.

4C8-11181-80 GASKET CYLINDER HEAD This is kit head-gasket (t =0.35mm) for 2007~2008 YZF-R1

Tuolla koodilla jos löytyy, niin täysosuma.

Myös seuraavat kiinnostaa:

5VY-11351-70 GASKET CYLINDER This is kit head-gasket (t =0.10mm) for 2004~2008 YZF-R1

5VY-11351-80 GASKET CYLINDER This is kit head-gasket (t =0.15mm) for 2004~2008 YZF-R1

Eli näillä tarkoitetaan lohkon ja sylinteriryhmän väliin tulevaa tiivistettä.

Back