Biketeam

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja ttuttu
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Täältä myös pisteet tampereelle. Varaosapuolella hyvä palvelu. Harmi että Pyry on lähtenyt ajoneuvomyynnin puolelta asuntomyyjän hommiin.

On taas pyöriä myymässä, tällä kertaa Vantaan liikkeessä.
Sen verran tuore muuvi, että eivät ole näköjään vielä saaneet päivitettyä nettisivuille myyjälistaan uutta nimeä.

Olen itsekin ostanut Pyryltä kaksi pyörää.

Biketeam... ja BMW kauppiaat muutoinkin.

Varsin mielenkiintoinen ilmiö liittyy näihin kuvioihin :blink:

Haluat koeajaa laitteen "manuaalialustalla"......

Siiinä vaiheessa katsotaan kuin vähä-älyistä (em. syystä :;):)
ja sitten alkaa helvetillinen liiba-laaba siitä, että kaikki pyörät
tilataan/ostetaan "kaikilla herkuilla".

Voi tuo pitää paikkansakin, ei siinä mitään.....

Siinä vaiheessa kun kysyy, mahtaisiko määrätyn tyyppisiä
pyöriä mennä potentiaaliselle asiakasryhmälle kaupaksi.....
jos voisi ostaa mitä haluaa ja tarvitsee.... useita tuhansia ja huiman
prosenttiosuuden halvemmalla..... kuin täyteen turhuutta lastatun version....
menee jutut vielä epäjohdonmukaisemmaksi :D.

No.... ainahan kauppias valitsee asiakkaansa... oli sillä siihen varaa tai ei,
ei siinäkään mitään.
Kyllähän moni heittää hyvän matkaa kolmatta kymppiä mopoon edes
koeajamatta sitä.... eikä siinäkään liioin mitään.

On se vaan jotenkin perverssiä, että joka haluaisi koeajaa... ja ihan tosissaan
haahuilee manuaalialustaista Bemua talliinsa..... lähtee ulkomaille koeajamaan sitä....
ja sitä myöten kantaa rahansakin sinne jos sikseen tulee.

Mutta näin meillä.... ja miten menee?
No aika mollissa se laulu tahtoo kulkea :D.

Vittu mitä touhua :D.

On se vaan jotenkin perverssiä, että joka haluaisi koeajaa... ja ihan tosissaan
haahuilee manuaalialustaista Bemua talliinsa..... lähtee ulkomaille koeajamaan sitä....
ja sitä myöten kantaa rahansakin sinne jos sikseen tulee.
Ei taida olla juuri muilla pyörämerkeillä tätä samaa "ongelmaa"? Eli pyörät myydään perusmalleina ja koeajettavaksi ei löydy sitä "parhaiten varusteltua"?
Kyllä ne Bemmultakin löytyy sitten parin vuoden jälkeen kun malli on jo vähän vanhempi ja alkaa käytettyäkin olla markkinoilla.
Mutta tuo Bonen mainitsema "ongelma" ei ole kauppiaan sanelemaa... Vaan sen ettei yksinkertaisesti tehtaalta saa sitä mitä haluaa niin nopeasti kuin haluaa!
Viime vuonna BMW:ltä tuli melko paljon sanomista kun ei löytynyt S1000R koeajopyörää lainkaan kaupasta (se oli myyty), nyt kuulemma ei saa tulevan S1000XR:n (tai vaikkapa R1200RS:n) koeajopyörää myydä! Sen on pysyttävä kaupassa ainakin yhen kauden jotta asiakkaat voivat edes koeajaa... eikä tarvii ostaa sikaa säkissä!
Kokeilepa Bone mennä Yamaha Centeriin koeajamaan vaikkapa MT-09 Tracer!!!

Meidän perheeseen on ostettu 4 pyörää Vantaan Biketeamista; Miikka on hoitanut hommansa esimerkillisesti ja kun seuraava pyörä menee hankintaan, osoite tulee olemaan sama. Huollon osalta siirryimme käyttämään sitä Pohjois-Espoossa sijaitsevaa Bemarin merkkihuoltoa. :D

-jp-

Ei taida olla juuri muilla pyörämerkeillä tätä samaa "ongelmaa"? Eli pyörät myydään perusmalleina ja koeajettavaksi ei löydy sitä "parhaiten varusteltua"?
Kyllä ne Bemmultakin löytyy sitten parin vuoden jälkeen kun malli on jo vähän vanhempi ja alkaa käytettyäkin olla markkinoilla.
Mutta tuo Bonen mainitsema "ongelma" ei ole kauppiaan sanelemaa... Vaan sen ettei yksinkertaisesti tehtaalta saa sitä mitä haluaa niin nopeasti kuin haluaa!
Viime vuonna BMW:ltä tuli melko paljon sanomista kun ei löytynyt S1000R koeajopyörää lainkaan kaupasta (se oli myyty), nyt kuulemma ei saa tulevan S1000XR:n (tai vaikkapa R1200RS:n) koeajopyörää myydä! Sen on pysyttävä kaupassa ainakin yhen kauden jotta asiakkaat voivat edes koeajaa... eikä tarvii ostaa sikaa säkissä!
Kokeilepa Bone mennä Yamaha Centeriin koeajamaan vaikkapa MT-09 Tracer!!!

:kääk: Että Jammua?
Näillä maileilla kakarat alkais varmaan
kutsumaan Jammusedäksi :D.

Ei tuo sen riskin arvoinen peli ole :D.

Mut joo, onhan foorumilla joku muukin tuumastellut,
miksi suorastaan painostetaan, jos ei nyt ihan suoraan hölmöksi
tituleerata.........

Jos ei halua maksaa useita tuhansia hilppeistä joita ei halua, eikä tarvitse.
Aika erikoinen vastaus tiskillä on, että kyllä sa sellaisen saat tilaamalla.

Riippuu toki jonkun verran pyörätyypistä noiden lisävermeiden merkitys.

Jos nyt pysytään vaikka tuossa R1200R:ssä, meillä on varmaan kaikkein selkeimmin
sellainen laite, johon ei alkuperäisen ajatuksen ja siltä suunnalta haettavan kokemuksen
kautta monen tonnin vermeet juurikaan sitä lisäarvoa tuo.

Toisaalta.... ne monta "turhaa tonnia" poistaa koko laitteen järkevän
panos-tuotos suhteen listalta...... väittäisin että yllättävän monen kohdalta.
Edelleen.... se, että "joutuu" ostamaan mitä ei halua ja tarvitse..... ei vaan tahdo napata.

Liittyy tietty tuohon aktiivialustaan ihan selkeitä ajotuntuma/selkärankamuisti juttuja.

Ei se ESA huono ole, monessa tapauksessa ihan fiksu homma.
On tuota tullut sen verran kokeiltua, että omalta kohdalta ihan objektiivisen
subjektiivinen peruste on olemassa.

Sitten..... kuka ylipäänsä ostaa (uuden erilaisen) pyörän koeajamatta sitä kunnolla ja rauhassa ?????

Sika säkissä on ihan pikku juttu tuon tyhmyyden rinnalla.
Jokainenhan saa olla asiasta ihan omaa mieltään..... mutta niin myös sitten ajaa sillä vehkeellä.

Kyllä mulla aina on oltava omaan laitteeseen...... jonkinlainen...... hyvä ja luottamuksellinen suhde :p.....
Sen syntymisen mahdollisuuden huomaa ihan yhtä nopeasti ja selkeästi kuin bootsikaupassa.
Jos jotain pientä ja helposti "säädettävää" sattuu olemaan, se ei tietenkään ole ratkaiseva tekijä.

Sanotaan, että ei ole helppoa jos ei tiedä mitä haluaa......
Ei se ihan helppoa ole vaikka tietääkin.... muttei asiaa noin vaan pääse tarkistamaan.

Junilla on taipumus kulkea molempiin suuntiin.

Eli ihan yhtä hyvin se on..... No Honey - No Money..... tiskin toisen puolen....kun se perinteinen toisin päin.

Joku muu saa vapaasti heittää parikymppiä tiskiin ja katsella sitten, ett mitä tuli hankittua.

Jammua... niin justiinsa! Tarkoitin vain sitä että ei ole pelkästään BMW:n (tai Biketeamin) ongelma myydä EI-OO:ta. Varsinkin kun puhutaan markkinoille juuri saapuneesta uudesta mallista.

Jammua... niin justiinsa! Tarkoitin vain sitä että ei ole pelkästään BMW:n (tai Biketeamin) ongelma myydä EI-OO:ta. Varsinkin kun puhutaan markkinoille juuri saapuneesta uudesta mallista.

Tuota..... Vaikka asiakaspuolella tuo "kuva" hahmottuisikin ihan hyvin, on lähtökohtaisesti hieman
kyseenalaista lähteä samoin tein suorilta jaloilta "aidan yli" laulamaan muiden lauluja :D.

Eihän tässä varsinaisesti mitään myyjää olla ristiinnaulitsemassa. Samassa..... sanoisiko
murenevassa ruuhessa Välimeren tyrskyissä..... ne kaikki kelluu minkä kukakin kelluu:D.
(Huom. positiivinen ja kannustava asenne:D)

Ehkä tämä "Bemuongelma" on lähtökohtaisesti hieman kauempaa peräisin???

Oli brändi, imago ja jonkinlaiset kohderyhmät mietitty jossain miten tahansa......

sanoisin kyllä, että jossain viiraa pahasti jos näissä maisemissa ja markkinoilla
laitteiden myymisen "oikeutus" ratkeaa vahvasti sen mukaan, että mökistä
löytyy vaadittava määrä "marmorilattiaa" :D.

Vähän on pelisilmä kateissa samalla tapaa kun menis peräkylillä kirkolla paariin
pinkissä puvussa, taalais svenskaa ja siemailis pikkurilli pystyssä kuplivaa.....
tai paremminkin toivoisi saavansa sitä tiskiltä.
Todellisuus on kuitenkin.... Kaa arhua, Koo ohvia vai Kaa arjalaa.... ja homot vittuun :grin:.
??? Oliko siinä kolme Koota peräkkäin?

Ihan sattumalta kyllä, ilman politiikkaa, suvaitsemattomuutta, tai rasismia.
Enemmänkin kansanperinteestä taitaa olla kyse :p.

Yamahaa ei kyllä pidä kutsua Jammuksi, se on Yammu !

Mulla ei ole muuta kuin risuja annettavaksi Biketeamista, jo ammoisista ajoista lähtien kun sijaitsi Juvanmalmilla. Ikinä sieltä mitää ole ostanut, niin huonoja tarjouksia saanut.... ylihintaisia kuntoonsa ja ajokilometreihinsä nähden. Ja eikös ne ennen tuoneet itsekin saksasta niitä. Kerrankin yhtä pyörää siellä tarkastelin, takaswingissä hirveetä klappia.... mainitsin myyjälle siitä, sen vastaus oli ettei siitä voi olla kun on meidän rengasasentajan entinen pyörä :blink:
Mun mielestä surkein pulju ollut aina heti Fränkin jälkeen.:grin:

Toivottavasti tuo Bemun ajomahdollisuusjuttu ei kirvoita liikaa
marisemaan tästä putiikista, ettei tule palstoille turhaa "tilastoharhaa".

Samassa surkioiden rivissä täällä kaikki Bemukauppiaat seisoo....
kukin omine selityksineen.

Just meinasin sanoa samaa että Bemarin myyjillä on kaikilla sama ongelma.

Mulla ei ole Biketeamista kuin positiivisia kokemuksia.

Syksyllä kävin Turun liikkeessä ensimmäistä kertaa ihmettelemässä moottoripyöriä. Vaikka alaikäisenä kävelin liikkeeseen, tuli heti joku paikalle kattomaan mitä tapahtuu ja siinä menikin helposti tunti puhuessa kaikennäköistä. Muutaman kerran kävin syksyn ja kevään välillä kattelemassa ja joka kerta joku tuli juttelemaan ja tiedustelemaan. Lisäksi pyöriä esiteltiin ja myyjät tuntuivat osaavan kyllä asiansa.

Samaa ei voi sanoa kaikista alueen liikkeistä. Suurin ja huonoin Turun moottoripyöräkauppa on ehdottomasti Bikeworld. Syksyllä kävin kahdesti, kummallakaan kerralla kukaan ei tullut kysymään mitään. Sama juttu nyt muutama viikko sitten kun kävin katselemassa pyöriä. Syksyllä niillä oli sellainen tyytyväisyysnappulahärveli ovensuussa, nähtävästi olivat talven aikana ottaneet pois. Ilmeisesti olin painanut liian monta kertaa sitä huonointa arvosananappulaa...

Nyt sitten tosiaan kävin edellisviikolla tekemässä kaupat uudesta Triumphista. Kortin saan 12. päivä ja lupasivat hoitaa sen siihen mennessä kuntoon. Tosin nyt vähän jännitetään, että ehtivätkö Triumphin osat Turkuun siihen mennessä. Ikää kun on vasta 18 vuotta, pitää pyörään asentaa rajoitussarja 35 kilowattiin. Lisäksi kaupanpäälle sai muutaman katepalan lisää, ne tulevat samalla.

Todella hyvä kuva jäänyt kyseisestä firmasta, suosittelen! Ehdottomasti paras liike Turussa!

Ruusuja Biketeam Tampereelle. Eilen varasin ajan Rocketin ecun päivitykseen. Tänään menin sovittuna aikana ja kaikki hoitui, niinkuin oli sovittukin. Hintakin piti paikkansa ja aikaa ei kulunut kuin 15min puheineen. Suosittelen.

Ruusuja Biketeam Tampereelle. Eilen varasin ajan Rocketin ecun päivitykseen. Tänään menin sovittuna aikana ja kaikki hoitui, niinkuin oli sovittukin. Hintakin piti paikkansa ja aikaa ei kulunut kuin 15min puheineen. Suosittelen.

Taisit olla mun edellä jonossa :) Kuulin kun juttelit asiasta myyntitytön kanssa. Itse hain Tigerin 20tkm huollosta. Oli asiallinen hinta, ottaen huomioon että siinä tehdään "kaikki". Pitkä lista johon itsellä menisi monta päivää - vaikka service manuaali onkin ja jonkinlaista näppituntumaa huoltohommiin. Näillä meni 4h. Ja ainakin päällisinpuolin siististi pistetty takaisin kasaan. Kyllä tuonne voi viedä toistekin.

Triumphin ECUa voi muuten päivitellä itse. Tuosta softa: http://www.tuneecu.com/ ja tuosta piuha: http://www.lonelec.co.uk/index.php?main_page=product_info&cPath=1_7&products_id=32 Itse vaihdan samalla kun vaihdan äänenvaimenninta, tigeriin on eri softa suoremmalle vaimentimelle.

Taisit olla mun edellä jonossa :) Kuulin kun juttelit asiasta myyntitytön kanssa. Itse hain Tigerin 20tkm huollosta. Oli asiallinen hinta, ottaen huomioon että siinä tehdään "kaikki". Pitkä lista johon itsellä menisi monta päivää - vaikka service manuaali onkin ja jonkinlaista näppituntumaa huoltohommiin. Näillä meni 4h. Ja ainakin päällisinpuolin siististi pistetty takaisin kasaan. Kyllä tuonne voi viedä toistekin.

Triumphin ECUa voi muuten päivitellä itse. Tuosta softa: http://www.tuneecu.com/ ja tuosta piuha: http://www.lonelec.co.uk/index.php?main_page=product_info&cPath=1_7&products_id=32 Itse vaihdan samalla kun vaihdan äänenvaimenninta, tigeriin on eri softa suoremmalle vaimentimelle.

No juu, moro vaan ja kiitti linkeistä.

Aina olen saanut loistavaa palvelua Vantaan Biketeamista, joskaan en ole pyöriä sieltä ollut ostamassa, tai käyttänyt huollossa. Viime viikolla menin Arain kypäräni kanssa sinne, kun en saanut visiiriä kunnolla kiinni. Kävi ilmi, että visiirin mekanismeja kummallakin puolella oli käsitelty varsin väkivaltaisesti, jolloin yksi jos toinenkin muoviosa oli rikki (mysteeri, sillä olen ostanut kypärän uutena)

Myyjätyttö purki koko visiirimekanismin, ja vaihtoi rikkinäiset osat uusiin. Hintaa hommalle tuli 8Eur.

Käsittämättömän hyvää palvelua, jälleen kerran.

Yleensä olen ollut ihan tyytyväinen Vantaan Biketeamin toimintaan. Viimekertainen huolto jätti vähän toivomisen varaa kuitenkin: ketjut oli vedetty ns. vitun kireälle ja ensi töikseen joutui kotipihassa säätämään järkevämmäksi. Lisäksi katteissa oli jotain öljy/rasvapaskaa. Buu.

Täytyy sanoa että Vantaan Biketeamille iso kiitos - tapahtui tänään klo 16 aikoin:
Olin käväsemässä siinä pihalla pyörämyymälän puolella ja jo parkiin laitettaessa ihmettelin kun pyörä kallistui enemmän kuin normaalisti... no pois lähdettäessä ihmettelin kun vaihdekiksi meni "liian ylös" -> oli pettänyt jalan kiinnityksen ruuvi (murtunut) ja siinä samassa kiinnikkeessä on vaihdekiksi kiinni. No, kiitos sille motoristille joka tuli auttamaan ja pitämään pyörä pystyssä kun tutkin mitä oli käynyt ja hain Biketeamin huollon tiskiltä kaverin paikalle....
Huolto otti pyörän hellään huomaansa ja tunnin kuluttua oli vanha murtunut ruuvi kaivettu kolostaan ulos ja vaihdettu uusi tilalle. (oli meinaan katkennut sisälle vastakierteeseen...).
Kerrankin kävi joku tuommoinen ongelma pyörähuollon pihassa, olis jostain ju!"lan seläntakaa voinut tulla hinaajakeikka..... tai sitten väkisin kakkonen silmään ja hitaasti kituuttaen kotia :P

Pyörä kauppaa tänään tehty puhelimitse Vantaan Biketeamiin ja täytyy antaa ruusuja. Sovittiin puhelimitse kauppaa käytetystä Explorerista. Sanoin, että asustelen tässä Tampereelta n. 40 km ja eipä ole juuri nyt asiaa Vantaan suuntaan. Kaveri kertoi asiallisesti pyörästä puhelimitse ja sanoi, että voi lähettää pyörän Tampereelle. Tässä kohtaa ei edes ollut vielä nimiä alla.

Pyörä tuli huollettuna Tampereen pisteelle ja toinen myyjä hoiti sovitulla tavalla paperit kuntoon. Hyvitys vanhasta oli varsin järkevä. Todella hyvä palvelu! Varmasti pidän ykkösvaihtoehtona tätä lafkaa seuraavaa pyörä hankkiessa! :peukutpystyyn:

Biketeam Vantaan huolto ei todellakaan toiminut kohdallani. Vein pyörän (Triumph 2012) helmikuun 15. 32 tkm huoltoon välttääkseni ruuhkat. Aika oli sovittu viikkoa aikaisemmin. Sain pyöräni takaisin toukokuun 4.!!! Oli talvilomia ja koulutuksia eikä ollutkaan tarvittavia säätöpaloja. Viikkoja kului ja huollosta ei kukaan ilmoitellu mitään. Itse kävin paikalla ja soittelin useaan kertaan, et missä mennään. Paras vastaus tuli maaliskuun lopulla: on ruuhkaa huollossa. Pyörän saatuani ja tankkauksen jälkeen pyörä lähti yskien käyntiin ja sammui. Lähti hetken päästä käyntiin ja toimi ok. Lauantai aamuna matkaan ja 60 km kotoa meinas lähteä henki. Ohitustilanteessa pyörä sammui. Pääsin ehjin nahoin pientareelle ja ihmettelin missä vika. Bensaa valui koko koneen ympäriltä maahan. Bensaletkun pikakiinnike irti. Oli huollossa rikkoutunut. Nippusiteillä varmistus ja hissukseen takas kotiin. Purkaessani tienvarressa katteita huomasin niiden olevan löysällä ja osa puuttui. Juuri huomasin että alumiininen pohjapanssari on unohtunut huollon lattialle. Eli sain huollosta takaisin hengenvaarallisen pyörän puuttuvilla osilla. :rant::rant:

^
Toivottavasti useampikin MP-huollon kaveri lukee tämän tekstin, ja pohtii, että miksi jotkut suhtautuvat nihkeästi 70-80 € tuntiveloitukseen.

Se on useamman ruvettava vaikka itkun kanssa tekemään huollot itse/ kimpassa kavereiden kanssa, että työ tulee edes kunnolla tehtyä.

Siinä vaiheessa kun veloitus on tuo, työ tulee tehdä viimeisen päälle ja ajoissa, eikä ole MITÄÄN selityksiä. Piste.

Back