• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

Aurinkovisiirin putsaus (Schuberth)

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja p00xpat
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Täällä kun vouhkataan talouspaperin hiovasta vaikutuksesta niin tiesittekö että osassa mikrokuituliinoissa on käytetty jätelasia hiovana aineena joka tehostaa puhdistusta?

No eihän sillä varsinaisesti ole väliä mistä aineesta liina on tehty, vaan että kuinka karkeita hiovia komponentteja siinä on. Talouspaperin savihiukkaset ovat mitä sattuu ja yhdelläkin karkeammalla hiukkasella saa komeat jäljet erityisesti pinlockiin.

Eilen otinkin kaikki kolme visiiriä irti ja juoksevan veden alla astianpesuaineella avustaen puhtaaksi. Kuivumaan sitten vapaasti ja hyvät näytti tulleen. :)

Pinlockiin jää aina jäljet jos sitä hinkkaa kuivaksi melkein millä vaan. Kuivaus pitää tehdä erittäin kevyesti ja siihen käy mikä tahansa imukykyinen liina. Kuivana hankaamista se ei kestä yhtään.

Enemmän aikaa menee aurinkovisiirin kanssa pelleillessä kun avata se visiiri konaan.

Noh,
Nykyään ajelen Nolan 104:lla, sama käsi joka nousee avaamaan peukku ojossa visiiriä, voi pysähtyä jo ennen visiiriä, koska tuossa kypärässä aurinkovisiiri nousee vasemmalta leukaperissä olevasta napista painamalla ja joku vieteri systeemi vetää sen ylös.

Eli aurinkovisiiri on jo ylhäällä siinä vaiheessa, kun käsi vielä hapuaisi varsinaista visiiriä.

Edittii aiheeseen, eli edellinen kypärä oli schuberthin valmistama bemerin kypärä, siinä tuo aurinkovisiiri naarmuuntui putsatessa pilalle talouspaperilla, luokaton paska.

http://www.duell.fi/Tuote-esittelytkayttoohjeet

Jos alkuperäiset käyttöohjeet on hukassa, niin täältä niitä löytyy ihan kotimaan kielellä.

Joo, ohjeitten mukaan toimien pysyy varmaankin tavara kunnossa. Mutta vaikkapa reissussa ei yleensä malta liottaa visiirin ulkopintaa kovinkaan hellävaraisesti puolta tuntia. Toisaalta hankalampi rasti on pinlock ja aurinkovisiiri, kun on ajanut märällä tiellä autojonossa, jossa kurasumua ja pisaroitakin tulee enempi tai vähempi leukaosan tuuletusaukosta sisään leviten sitten visiirien sisäpinnoille. En kovin hanakasti lähtisi mikrokuidullakaan hankaamaan ennen vesihuuhtelua.

Noh kaikki kestää aikansa ja sitten uutta visiiriä peliin.

Ei ole schubertistä kokemusta mutta sharkin aurinkovisiiristä lähti harmaus pois ihan bräkleenillä

Talouspaperin ominaisuuksista en tiedä mittään, mutta visiirin olen saanut kivasti puhtaaksi huuhtaisemalla ensin kurat pois juoksevan veden alla ja sitten sumuttamalla Turtlewaxin lasinpesuvaahtoa visiriin. Hetken kun antaa vaikuttaa, niin lähtee sitkeimmätkin ötökät kuin taikaiskusta.

mä putsasin just molemmat visiirit hotellin pikkupyyhkeellä jonka olin kevyesti kastanut, ja hops ,jo alkoi taas näkemään,:jippikaijee:

se aurinkovisiiri on vaan sen verran hankala saada takas paikalleen että tahtoo jäädä sormenjälkiä

mä putsasin just molemmat visiirit hotellin pikkupyyhkeellä jonka olin kevyesti kastanut, ja hops ,jo alkoi taas näkemään,:jippikaijee:

se aurinkovisiiri on vaan sen verran hankala saada takas paikalleen että tahtoo jäädä sormenjälkiä

Itse nyppäisen aurinkovisiirin aina irti puhdistusta varten. Pesen sen aina juoksevalla vedellä, eikä mitään kemikaaleja ole tähän mennessä tarvinut. Paikallelaitto onnistuu helposti kun pitää kiinni läheltä kiinnikkeitä. Sinne jäävät sormenjäljet eivät jää ainakaan minun näkökenttääni.

ja täysin samat ongelmat. Tulee mieluummin ajeltua aurinkolasit päässä, kun tuo visiiri on aina sumuinen ja viiruinen. Lisäksi pinta on tosi herkkä naarmuille.

Minulla on myös pinlockin kanssa ollut viime aikoina vähäsen probleemeja. Se ei nimittäin enää ole niin tiukasti visiiriä vasten, eli sateella pinlockin ja visiirin väliin pääsee vettä. Tosi ärsyttävää.

Mulla oli sama homma pinlockin kanssa, valahti tavallaan vähän alas. kiinnitystappeja kääntämällä visiiriä saa "tiukemmalle" ja sillä se ongelma poistui.

Herrasmiehellä on aina pari kumihanskoja mukana :p

Back