• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

Mitä mukana ?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Gromovo
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Tankkilaukussa mukana: Ensiapupakkaus, puukko, tulentekovälineet, kamelinpokälepaketti (paitsi silloin kerran kun rengas puhkesi), jotain pikku työkaluja, joskus tsimmarit ja pyyhe.

Mihin tarkoitukseen tuo fillarin pumppu? Kaikkien näiden vuosien aikan olen tasan kerran joutunut käyttämään niitä kamelinpaskapaikkoja & CO-patruunoita ja ihan kohtuullisesti niillä pärjäsi. Seuraavalla huoltiksella kun tsekkasin paineet niin abt. 0,4bar piti lisätä... Eli miksi tuo fillarin pumppu?

-jp-
Tuo vinkkaamasi vesi oli hyvä. Alkaahan se ahistaa jos ei ole tosiaan ees vettä kun on kuusessa ja kumi tyhjä. Montako CO-patruunaa tarttee vaikka takarenkaan täyttöön ja sekö siis painetaan adapteriin joka on venttiilissä kiinni? Kamelinpaskaa ja mömmö painepurkki on jo mutta täytyy katella millä hintaa saa esim. Alilta noita CO-patruunoita. Pieni ensiapulaukku täytyy lisätä varustukseen ja jos ei itse tarvitse niin ehkä joku muu. http://www.tourerparts.com/tubeless-paikkaussarja.html

Edellisten lisäksi voi harkita Autoliiton Plus-jäsenyyttä.
http://www.autoliitto.fi/edut-jasenyys/jaseneksi-liittyminen/plus-jasenyys/

Noukkivat tieltä, jos vaikka rengas pahasti puhkee tms. Euroopassa. :orgmp:

Toi toimii kyllä hyvin mutta saatta olla kiusallisia viiveitä, Rosenheimissä tyhjää rengasta olisi joku tullut täyttämään seuraavana päivänä, Lapissa Karigasniemen tien varrella ei ollut kenttää soitella autoliitolle eli joutu tekemään likaiset työt ihan itte että matka joutui

Penkin allah yleensä työkalusetti, ensiapulaukku, ropauskäsineet.

Tankkilaukussa vaihtokäsineet, vaihtoalusasu & oloasu, sukat, pyyhe, tapletti, kypäräkamera, johdot/adapterit/akut/laiturit, paperikartta, perinteiset muistiinpanovälineet, ruuvimeisseli, nippusiteitä, huomioliivi, korvatulpat, henkkoht hygi, ketjurasva, juomaa, ruokaa ja joskus jopa oikea kamerakin.

Pidemmällä reissulla takapenkille köytän merimiessäkin, johon teltta, makuupussi, patja, lisävaatteita, ruokaa ja juomaa.

11742695_693151554151233_1469621524341188120_n4bb45.jpg

facebook.com/uljasmusta

Toi toimii kyllä hyvin mutta saatta olla kiusallisia viiveitä, Rosenheimissä tyhjää rengasta olisi joku tullut täyttämään seuraavana päivänä, Lapissa Karigasniemen tien varrella ei ollut kenttää soitella autoliitolle eli joutu tekemään likaiset työt ihan itte että matka joutui
Kerran halkesi auton rengas totaalisesti Ruotsin lapissa eikä sitten ollut tunkkia eikä vararengasta vaan pelkästään se nykysetti eli apuva tarvittiin. Olin Autoliiton jäsen ja mulla oli parikin nroa mutta kumpaankaan en päässyt perille ainoastaan jokin piippari tms. musiikki kuului. En ollut plus-jäsen mutta luotto meni ja nyt en ole enää jäsen.

Pieni hylsysarja, pari tulppaa, sulakkeita yms.yms... ja tietty rautalanka ja nippusiteet. Sadekamppeet, kalsareita saa kaupasta jos tarvitsee. Masiinalla ikää 35 vuotta, joten pientä ruuvaamista sillointällöin voi ilmetä.

Aina penkin alla+katteen lokerossa kamelinpaska, jesaria, rautalankaa, pari copatruunaa+pumppu ja semmoinen pikkustarttiakku sekä kännylaturi. Lyhyillä reissuilla varahanskat tankkilaukussa.
Pidemmillä retkillä sitten max. puoli omaisuutta, yleensä myös jo lueteltujen lisäksi lenkkarit+joku mikrokuitupuku, tulee käytyä illalla kävelemässä joku tunti-puolitoista ja se on ikävää ajokamoissa ja -kengillä. Tietotekniikkaa ei kännyn lisäksi ellei ole työmatka

Ja nyt kun huollon yhteydessä tarkemmin katsoin niin löytyy myös toki ensiapupaketti ja monitoimityökalu ovat penkinalla. Molempia tarvittu...ensiapupaketilla sidottu auton avustamana lipat ottanut minishortsinen skootteristityttö (joku sh sitoi ja minä soitin sen avustaneenrattijuopon perään poliisia) ja monitoimityökalilla avattu Altassa huonehintaan kuulunut viinipullo :D

Oma EDC (every day carry) ei taida sisältää oikeen mitään muuta kuin visiirinputsausliinoja yksittäispakattuna taskussa. Vähänkään pidemmälle reissulle sitten yleensä pakkaan sen verran työkaluja että pystyy vähintään nilkuttaa ihmisten ilmoille (veilä ei oo tarvinnu). Mistä noita CO pateja saa? oon pohtinu rengaspaikkasarjan lisäämistä arsenaaliin mutten tahdo sellasta vaahtopulloa kantaa kun oon kuullu juttuja et vähänkään halvempi auton aluvanne on halvempi uusia kun putsaa siitä paskasta kun se kovettuu.

Oma EDC (every day carry) ei taida sisältää oikeen mitään muuta kuin visiirinputsausliinoja yksittäispakattuna taskussa. Vähänkään pidemmälle reissulle sitten yleensä pakkaan sen verran työkaluja että pystyy vähintään nilkuttaa ihmisten ilmoille (veilä ei oo tarvinnu). Mistä noita CO pateja saa? oon pohtinu rengaspaikkasarjan lisäämistä arsenaaliin mutten tahdo sellasta vaahtopulloa kantaa kun oon kuullu juttuja et vähänkään halvempi auton aluvanne on halvempi uusia kun putsaa siitä paskasta kun se kovettuu.

Tuolta ainakin kokopakettina http://www.motonet.fi/fi/tuote/808832/MP-renkaan-paikkaussarja

Ja pulloja http://www.biltema.fi/fi/Autoilu---...ilihappopatruuna-16-g-2000022992/?artId=82574

:thumbup: ei oo silleen paha raha, juutuubista oon kattonu miten noita käytetään mut käytännössä ei oo koskaan tarvinnu kokeilla...

^Taidanpa luopua vaahtopullosta ja hommaan tilalle noita pieneen tilaan mahtuvia CO-patruunoita mutta monellako täyttää takarenkaan? Näyttää siltä että se vaan ruuvataan venttiiliin mutta olikos ventsussa myös sisäkierre, ulkokierre kyllä on, vai vaatiiko adapterin? Kamelinpaskat yms. pienet korjausvehkeet on ja pieni ketjuspray, täytyy muistaa myös mainittu vesi ja pieni ensiapupakkaus.

^Taidanpa luopua vaahtopullosta ja hommaan tilalle noita pieneen tilaan mahtuvia CO-patruunoita mutta monellako täyttää takarenkaan? Näyttää siltä että se vaan ruuvataan venttiiliin mutta olikos ventsussa myös sisäkierre, ulkokierre kyllä on, vai vaatiiko adapterin? Kamelinpaskat yms. pienet korjausvehkeet on ja pieni ketjuspray, täytyy muistaa myös mainittu vesi ja pieni ensiapupakkaus.

Tossa motonetin setissähän toi adapterinpätkä näkyy. Ja jos rengas on ihan tyhjä niin kyllä noita joutuu ainakin pari kolme patruunaa laittamaan. Ite ottaisin mieluummin tilalle sellaisen pienen käsipumpun, sellasellakin täyttää renkaan viidessä minuutissa pienen hien kera.

Tuollainen MotoNetin paikkaussarja on ollut jo muutaman vuoden satulan alla. Siinä on mukana kaikki tarpeellinen,työkalut,paikat,hiilidiioksidi patruunat ja adapteriletku. Sillä pääsee oikeasti lähimmälle huoltsikalle,toisin kuin paikkavaahdoilla , jotka on vähän arpapeliä.

Gessun takaseen tuli sellainen 2,5 baria kolmella patruunalla. Sellainen juttu vielä että tuon paikkasatsin lisäksi on hyvä olla matkassa Leatherman tai vastaava, millä saa vedettyä veks sen vuodon aiheuttaneen naulan tms. Mulla ainakin on sellainen paikkasetti, että Leatherman mahtuu hyvin siihen samaan pussiin.

-jp-

^^Jep, kurkin vain tuon Bilteman patruunalinkin kun nuo muut rojut on jo. Tuo hikoilu vaihtoehto on tosiaan parempi eli sellainen pieni pumppu sopivalla adapterilla. Toppa tupakkaa vielä sivulaukkuun vaikka en enää poltakaan kuin satunnaisesti mutta tuo operaatio vaatii kyllä röökin vaikka ei sen ihmeempi homma olekaan.:)

Pienikokoinen akkukäyttöinen rengaspumppu (esim Airman) on selvästi kätevämpi kuin CO2-patruunat.

Back