Tervehtiminen

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Anne
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Teneriffalla ajellessa tuli kyykky vastaan, ja sen kuski nosti vasemman käden suoraan ylöspäin nyrkissä. Muistelisin että tämä on joidenkin eurooppalaiskuskien tapa. Osaako joku sanoa tarkemmin mistä oli kyse? Niin ja itse vastasin toki orggimorolla :orgmp:

Kyykkymies oli varmaan rasisti.

Kyllä, morjestan. "Genrestä" riippumatta. Itse ajelen nykyään kyykkysellä, en kiloisella. En aja talvella, tai mielellään edes sateella. Silloin voi hinkkailla projektipyörää.
Kerran morottelin motarilla vastaantulevaa nahkaliiveihin sonnustautunutta custom-henkisellä pyörällä liikkeellä ollutta hanua oikein reippaalla tervehdyksellä kahden kaistan yli. Vastasi iloiseen moikkaukseeni nostamalla vasemman kätensä nyrkin pystyyn ja ojentamalla keskimmäisen sormensa kohti taivasta. Tiedä sitten oliko mestarin edustaman kerhon oma moikkaus :dunno:.

Niin ja orggimoroa en ole uskaltanut käyttää, kun en ole ollut varma kuuluuko se vaan maksaneiden jäsenien etuihin... :O

Viimeksi muokattu:
Niin ja orggimoroa en ole uskaltanut käyttää, kun en ole ollut varma kuuluuko se vaan maksaneiden jäsenien etuihin... :O

Joo, kannattaa varoa käyttämästä. Muuten pamahtaa samantien jäsenmaksua perivä lasku postiluukusta. :grin::grin::grin:

Eli ei kuulu. Vaan kyseessä on nimenomaan foorumimorjestus, jolla ei käsittääkseni ole mitään tekemistä sen kanssa, onko joku henkilö foorumia pyörittävän yhdistyksen jäsen, vai ei. :) Sormea yläilmoihin vaan, moro moro! :D

Kun ajan perushondalla, niin lähes kaikki vastaantulijat tervehtii. Mutta kun ajan piikinvärisellä endurolla, niin alle puolet tervehtii. Saatana se ei ole mopo eikä piikki vaan kaksisataaviisikymmentäkuutioninen.

Kyl se kuuluu hyviin tapoihin moikata hengenheimolaisia mopon kokoon ja näköön tihrustelematta:thumbup:
Tulee siitä vaan sen verran mukava fiilis:jpstyle:

Lapa on pystyssä kaikille paitsi skoottereille ja mopoille...niitä tulee niin paljon vastaan, että olisi jo vaarallistaa ajaa yhdellä kädellä kaupunkialueella!:D

Mä en morjesta kun itteeni kovemmille kuskeille!
Eli kerran oon lapaa nostanu ja sekin oli peilin edessä!
... ei vaineskaan...
Kaikkia joita kerkee morjestaan niin moikkaan. Joskus risteyksissä/valoissa ei vaan kerkee. Mopot/skootterit morjestan tässä kotikulmilla. Muksujen tuttuja suurin osa niistä. Tien päällä heristän etusormea herkästi.

Virossa ja Latviassa näköjään tervehditään samallalailla kun Suomessa, ja yksi melko varma orkki moro bongattu myös. :thumbup:

Ketäs ne on nämä kahden sormen (voitonmerkki) tervehtijät? Muutama tuli viime kesänä vastaan.

Mä en tapaa moikata moposkoottereita, välillä vaan käy niin et sit vasta liian myöhään huomaa, että oho, olikin FJR...

No niin voidaan todeta että ajoakausi on alkanut, keskustelemme aiheesta ketä saa tervehtiä ja ketä ei saa tervehtiä. Turvallisia kilometrejä!

-H

Yleensä tulee tervehdittyä kaikkia paitsi mopoautoja luonnollisesti. Tosin mopokuskien ilme on yleensä niin hämmentyny, kun "iso" pyörä moikkaa etteivät tajua takaisin moikata. On tietenkin mahdollista, että vain naureskelevat kypärän sisällä goprolleen kuinka joku fabu yritti moikata..
Ilokseni huomannut, että jokainen mp-poliisikin moikannut reippaasti takas tänä vuonna.

Täytyy todeta että kun moikkaa vastaantulevaa motoristia ja saa vastamoikkauksen niin tulee aina todella hyvä yhteenkuluvuuden tunne ja iloinen mieli. :D

Hirveesti morottelin ja moikkailin tänään vastaantuleville kanssa mopoilijoille niin kukaan ei moikannu lieko kiirus töistä kotiin ja sit ku olin toivosta luopunut niin joku HD kuski tulee lapa pystyssä vastaan, onneks ehdin edes vähän moikata takas :right:

Monella on vielä näin kauden alussa morotukset hukassa. Jostain syystä useimmiten custom-kuskeilta. Ehkä kauden ensimmäiset kilometrit on menossa ja jännitys kovimmillaan. Kyykkykuskit ovat näköjään olleet jo jonkin aikaa liikkeellä ja morot tulee liki aina. Itsellä oli kauden avaus reilu kaksi kuukautta sitten, on ehtinyt monet päivät ajamaan ilman yhtään vastaantulevaa mp:tä. Nyt on mukava morotella kun muitakin tulee vastaan :bye:

Tänään vihtarilla vastaantuleva Customi morotti oikeen reilusti. Empiiristen muutaman viikon perusteella niillä on muuten morot aika tiukassa. Ite pyrin moikkaamaan kaikkia muita paitsi mopoja.. Ehkä just siks, että siinä iässä ei ole muuta vaihtoehtoa kun kaksipyöräinen tai fillari, isommissa peleissä se onkin sitten jo harrastuskysymys :)

Monella on vielä näin kauden alussa morotukset hukassa. Jostain syystä useimmiten kyykky-kuskeilta. Ehkä kauden ensimmäiset kilometrit on menossa ja jännitys kovimmillaan. Ymmärtäähän sen kun käsilläseisonta ja kyykkypaska on oikeasti hankala yhdistää. Custom-kuskit ovat näköjään olleet jo jonkin aikaa liikkeellä ja morot tulee liki aina. Itsellä oli kauden avaus reilu kuukausi sitten, on ehtinyt monet päivät ajamaan ilman yhtään vastaantulevaa mp:tä. Mukava moikkailla riippumatta pyörätyypistä.:jpstyle:

:D

Ilmeisesti siis custom-kuskit osaavat morottaa, mutta lähinnä vain toisia customeita. Toisaalta kyykkykuskit osaavat morottaa lähinnä toisia kyykkistelijöitä. Kyseessä ei ehkä olekaan jännittävien ensikilometrien kouristuksenomainen kahvatuppien puristus vaan jokin muu syy. Huomasin tässä senkin että jos pistää schubertin sijasta krossikypärän päähän niin morotukset vähenee reippaasti. Mikähän siinäkin on, moikkaako krossikypäräkuskitkin vaan toisiaan :blink: Vaikeaksi menee. No onneksi itse saa silti morottaa kaikkia muiden estoista välittämättä.

Back