• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

Automaattinen ketjujen rasvaus

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja nurmak
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Oscosta kokemuksia viime ja tältä kesältä. Hyvä rasvaus ajankohta on kun tulee tankkaamaan, niin ketjut on ajon jäljiltä lämpimät, nykäsee 10 metriä ennen pysähdystä männän ylös niin ketjut on rasvattuna mittarilla.

Itse laitoin Cobrran keväällä. Nyt Lapin reissulla huomasin, että kusee kaiken alleen. Säiliö tyhjeni, täytin sen, niin samassa rupes valuttamaan öljyä ketjuille. Ja millään en saanut pysähtymään. No sinne ne valui Kajanuksen parkkipaikalle.

Toi cobrra kiinnostaa itseäni lähinnä siksi, ettei tarvitse koskea pyörän omiin sähköihin tai alipaine systeemeihin. Lisäksi on arvatenkin helppo käyttää, kun saa nätisti ohjaustankoon kiinni.

Loobmanilla on aina nuo kimppa-alennukset rasvareista. Olisiko kiinnostusta siis parilla muulla kaverilla tilata loobmanit niin hintaa olisi alle pari kymppiä per laite? Aikaisemmassa kawassa oli kyseinen värkki ja toimi mielestäni hintaansa verrattuna erittäin hyvin, joten ajattelin busaankin sellaisen heti laittaa. Myöhemmin ehkä jotain sivistyneempää laitetta jos näen tarvetta.

Loobmanilla on aina nuo kimppa-alennukset rasvareista. Olisiko kiinnostusta siis parilla muulla kaverilla tilata loobmanit niin hintaa olisi alle pari kymppiä per laite? Aikaisemmassa kawassa oli kyseinen värkki ja toimi mielestäni hintaansa verrattuna erittäin hyvin, joten ajattelin busaankin sellaisen heti laittaa. Myöhemmin ehkä jotain sivistyneempää laitetta jos näen tarvetta.

mua kiinnostaa

Mun Tutoro Auto -rasvari tuli tiensä päähän viiden vuoden ja noin 65t km jälkeen. Lopetti öljyn tiputtamisen :sad:

Minä olisin myös mukana tilauksessa, vaikka ei sitä dukeen saa mitenkään asennettua.

Mikä mahtaa olla syynä? Melko yksinkertainen kapistus myös tuo mekaaninen tutoro.
Siinä on se mopon tärinästä avautuva venttiili siellä jossain muovirungon sisällä, niin se yläosan paino/heiluri mikä on näkyvissä, oli hyvin staattisen oloinen ja kun sitä nosti niin se tuli ylös vetäen metallipuikon mukanaan ja loput rojut kai on siellä jossain muovirungon sisällä. Mitään kontaktia sinne sisuksiin ei saa, niin kyllä se taitaa olla kuollut. Ihmettelin jonkun 500 km kun ei öljynpinta laske vaikka säätöruuvia avaa.

Ilmeisesti siis olisi neljälle kappaleelle tarpeeksi väkeä tilauksessa mukana. Laitatteko vaikka yv:llä minulle teidän sähköpostin niin keräilen kimppaviestin kaikille.

Pistäkää halukkaat yv:llä meiliosoitetta niin pysyn itsekin kärryllä montako tilataan. Ilmeisesti tulee ihan reilu setti nyt sitten.

Pistetään kimppa lukkoon tällä kertaa. Näyttäisi olevan ainakin 8kpl kasassa. Tässä lista ja perässä onko meili ok vai puuttuuko.

Minä, 1kpl, ok
Henkka71, 2kpl, ok
750boost, 1kpl, ok
s151669, 1kpl, ok
ktman, 1kpl, ok
Raulo1, 1kpl, ok
JP78, 1kpl, ok

Pistäkää siis puuttuvat henkilöt vielä yv:llä meiliosoite niin nakkaan koko porukalle ohjeita sitten.

Edit. Mailia lähetelty ja tilaus sisällä. Tulossa 8 loobmania.

Viimeksi muokattu:
Nyt saatiin muutamassa tunnissa 8kpl tilaukseen niin kannattaa järkkäillä toinen jos jäi muitakin junasta. Olen todennut että kimppatilauksiin tuo 7 henkeäkin on ihan riittävä kun loppupäässä sumplitaan toimituksia ja noutoja.

Muutama päivä sitten laitoin Cobrra Nemo 2 automaattisen ketjunvoitelijan. Parissa jutussa olisi vähän ihmeteltävää.

Laite tahtoo tipauttaa muutaman öljypisaran parkkipaikalle, vaikka voitelusta olisi kulunut yli puoli tuntia. Ei kai tämä iso ongelma ole, kun jotkut pyörät merkkaavat alustansa ihan luonnostaan, mutta parempi olisi kun ei tiputtelisi.

Toinen ongelma on epätasainen voitelu. Laitoin letkun ohjeen mukaisesti takarattaan ulkosyrjää hipomaan. Ketjun ulkolaita saa hyvät öljyt, mutta ei se öljy oikein tahdo levitä sinne ketjun sisälaidalle. Onko joku tehnyt tähän ”ongelmaan” jotain virityksiä. Scottoilerilla olisi molemmilta puolilta öljyävä Dual Injector. Sitä näemmä myydään erikseen (Motonetissä loppu). Onko kukaan laittanut Cobrran letkun päähän Scottoilerin Dual Injectoria? Muita hyviä ideoita? (siis idoita Cobrra Nemo 2 automaattisen ketjunvoitelijan parantelemiseen, kardaani tai hihna ei ole ratkaisu siihen)

Back