Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Kuvasta ei näy mutta vieressä on yksi kuusikolo jonka joku on vääntäny pyöreeks. Eli se vaikeuttaa hommaa entuudestaan.
Tietääkö kukaan saako hydraulisen putkentaivuttimen lestejä ostettua mistään irrallaan, itse en semipikaisella googlausella löytänyt. Mietin et mullahan on prässi, ja tod näk aikalailla vääntelen sitä yhden kokoista putkea suurimmaksi osaksi, äkkiäkös mä kotelopalkista leikkelen sellasen boksin mihin saa vasterissat mut jostain tarttis sen männän päähän tulevan osan. Tietty jos lykästäis ja jostain romupihalta löytäis sopivan kokoisen tarpeeks järeen rissan minkä leikkaa halki ja hitsaa siihen "kengän" sille männänpäälle niin siinähän se jo olisi...
Tää kiinnostais muakin. 40mm erityisesti kovasti.
Tietääkö kukaan saako hydraulisen putkentaivuttimen lestejä ostettua mistään irrallaan, itse en semipikaisella googlausella löytänyt. Mietin et mullahan on prässi, ja tod näk aikalailla vääntelen sitä yhden kokoista putkea suurimmaksi osaksi, äkkiäkös mä kotelopalkista leikkelen sellasen boksin mihin saa vasterissat mut jostain tarttis sen männän päähän tulevan osan. Tietty jos lykästäis ja jostain romupihalta löytäis sopivan kokoisen tarpeeks järeen rissan minkä leikkaa halki ja hitsaa siihen "kengän" sille männänpäälle niin siinähän se jo olisi...
http://m.ebay.com/itm/Hydraulic-Pipe-Tube-Bender-6-Dies-Tubing-Exhaust-Bending-12-Ton-HEAVY-DUTY-NEW-/151080267609?nav=SEARCH
Hmm... jos kokonaisen vehjaksen saa samaan hintaan kun mitä se kenkä maksaa ei paljoo kantti askarrella... tohon tietty rahtia ja alvia vähän päälle vielä mut toi nyt menee helpolla osiin...
http://m.ebay.com/itm/Hydraulic-Pipe-Tube-Bender-6-Dies-Tubing-Exhaust-Bending-12-Ton-HEAVY-DUTY-NEW-/151080267609?nav=SEARCH
Hmm... jos kokonaisen vehjaksen saa samaan hintaan kun mitä se kenkä maksaa ei paljoo kantti askarrella... tohon tietty rahtia ja alvia vähän päälle vielä mut toi nyt menee helpolla osiin...
Jos salo/turku suunnalla joku tollasta kaipaa nii 70e lähtis tollanen bilteman setti. Yhdet turvakaaret väännetty
Olis taas vähän kysyttävää terminologiasta ja työtavoista.
Olen opiskellut erilaisia tapoja kiinnittää alumiinilevyä toisiinsa ja päätynyt pääasiallisesti ulkonäköseikkojen takia messinkijuottamiseen (lopputulosta ei maalata). Ameeriikan maalla näyttäisi olevan kaksi työtapaa, kovajuottaminen eli hard soldering/hard welding joka näyttää tapahtuvan happiasetyleenipolttimen kanssa, tämä on luonnollisesti liian kuumaa alumiinille. Mutta sitten on myös työtapa nimeltä "brazing". Tämä näyttää tapahtuvan ihan sellaisen spraypullopolttimen kanssa ja kuulemma käytetyissä tikuissakin on fluksi sisällä. Saako näitä tikkuja jostain suomesta ja mitähän sitä pitäisi mennä ostamaan? Levyjen vetelyn suunnittelin minimoivani ensin pop-niittaamalla levyt yhteen, ja sauman tasoituksen jälkeen ennen loppukiillotusta poraan popparit veke ja korvaan kupukantaniiteillä, joita toivon löytäväni jostain kuparin värisenä (pronssi?) Tarkoitus tehdä vähän sellanen steampunk tyyppinen katesarja seuraavaan pyörään.
Eli kysymya kuuluu mistä noita tikkuja? Mitä kysyn saadakseni niitä? Tietääkö joku mistä saisi pronssinvärisiä niittejä?