• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

Uudet supersport lelut

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja CBR 600RR
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

CBR 600RR

New member
Yamahalta on tulossa vai onkos tullut jo uusi R6, helveti pähee näköne mitä esittelyvideois nähny. Samoihan Hondalta on tulos uusi 2017 malli Firebladesta... mutta mites R1?? Ja samoin että kun meidä euro lait tulee voimaa ni onko korvaavaa pyörää tulossa CBR 600RR:lle?

Tänää lähti talvisäilöö -09 CBR 600RR ja vähän kutkuttais uutta fillarii ens vuoden AIKANA... oon ollu helveti tyytyväine toho peliin, ainoo mitä puuttuu on vääntö... oon miettiny myös tonnisia (kuten voi ylempää jo arvailla) mutta vähän epäilyttää että tiiän et niiden kautta saisin puuttuvan väännön, mutta minkä ominaisuuden menetän verrattuna tohon tuplaR:ään??? monihan kuitenkin ratailija sanoo että radalla kusiainen on parempi ku litranen(?)

Kokonais km mun hondas on 40,5tkm et mikää ikäloppu km puolesta se ei vielä oo, ja nähny vast 2 ratapäivää... kuitenki ollu mun käytös jo 5v et jos noista muista pyöristä ei löydy sitä jtn niin ainakin update -09 vm uudempaan...

Euro4 lähes tappaa supersport luokan. Jos haluat luokan parhaan, niin osta Triumph Daytona R, kun niitä vielä kaupasta saa.

Lisää hankaluutta päästönormien tienoilta tuo Euro5, joka astuu voimaan 2020. On pyörävalmistajan hieman hankala perustella itselleen uusien määräykset täyttävien mopojen sunnittelua segmentissä, joka on myynnin puolesta henkitoreissaan.

Euro4 lähes tappaa supersport luokan. Jos haluat luokan parhaan, niin osta Triumph Daytona R, kun niitä vielä kaupasta saa.

Lisää hankaluutta päästönormien tienoilta tuo Euro5, joka astuu voimaan 2020. On pyörävalmistajan hieman hankala perustella itselleen uusien määräykset täyttävien mopojen sunnittelua segmentissä, joka on myynnin puolesta henkitoreissaan.

Kuullostaa iha vitu hyvält jo toi euro5.... koht ei ajeta enää millää 2 pyöräsel mikä kulkee kovempaa ku 50km/h...

Kuullostaa iha vitu hyvält jo toi euro5.... koht ei ajeta enää millää 2 pyöräsel mikä kulkee kovempaa ku 50km/h...

Ei hätää... vielä kuitenkin ehdit ostamaan uutena liikkeestä yhden parhaista koskaan rakennetuista sporttipyöristä, nimittäin tuon Daytonan.

Nettimotosta/ ulkomailta noita saa tietty hamaan tappiin saakka käytettyinä.

monihan kuitenkin ratailija sanoo että radalla kusiainen on parempi ku litranen(?)

Litrasella pääset ajamaan suorien alkuosia ja keskiosa kovempaa, kusiaisella loppuosia (kun me amatöörikuljettajat ruvetaan pelkäämään tonnareiden tuomaa vauhtia ja ruvetaan jarruttamaan aikaisemmin). Eli kusiaisella jarruttaminen alkaa myöhemmin. Samoin kusiaisella saa pidettyä mutkanopeuden kovempana, kun on pienemmän hyrrävoimat kuin tonnisessa. Ja mutkan ulostulossa kusiaisella saa avattua nopeammin kaasun täysin auki, kun ei ole niin suurta high-siderin pelkoa. Täytyy avaukissa vaan muistaa, että avaa vasta apeksin jälkeen ja koittaa avausvaiheessa työntää pyörää pystyasentoon, kun itse vielä roikkuu sisämutkan puolella.

Ja parasta on, kun kusiaisella saa ohitettua tonnarin! :peukutpystyyn:

Tonnareissa on kivaa, kun power wheelie tulee helpommin (tätä pitää yrittää välttää .orgin ratapäivillä, kun ei ole sallittu)

Ei hätää... vielä kuitenkin ehdit ostamaan uutena liikkeestä yhden parhaista koskaan rakennetuista sporttipyöristä, nimittäin tuon Daytonan.

Saako noihin lisävarusteena varakoneen tai miksi ei samalla pari mukaan? :D

Litrasella pääset ajamaan suorien alkuosia ja keskiosa kovempaa, kusiaisella loppuosia (kun me amatöörikuljettajat ruvetaan pelkäämään tonnareiden tuomaa vauhtia ja ruvetaan jarruttamaan aikaisemmin). Eli kusiaisella jarruttaminen alkaa myöhemmin. Samoin kusiaisella saa pidettyä mutkanopeuden kovempana, kun on pienemmän hyrrävoimat kuin tonnisessa. Ja mutkan ulostulossa kusiaisella saa avattua nopeammin kaasun täysin auki, kun ei ole niin suurta high-siderin pelkoa. Täytyy avaukissa vaan muistaa, että avaa vasta apeksin jälkeen ja koittaa avausvaiheessa työntää pyörää pystyasentoon, kun itse vielä roikkuu sisämutkan puolella.

Tonnareissa on kivaa, kun power wheelie tulee helpommin (tätä pitää yrittää välttää .orgin ratapäivillä, kun ei ole sallittu)

Juu näin mä olen myös itse huomannut.... ite en oo koskaa ees tonnisen päällä istunut joten ei siitä kokemuksia muuten kuin kuulopuheiden perusteella... mut omassaki kusiaisessa oon huomannu et ajotyyli voi olla todella agressiivinen eikä pyörä oo oikee moksiskaa kovasta kohtelusta... tai no tiiä sitte missä kunnossa osat on mutta siis käyttäytymiseltään tarkotin lähinnä....

Daytona on kyllä kiva pyörä ajaa, mutta ne pirulaiset kun ei taho pysyä nipussa. Mullakin olis tuolla tallin hyllyssä yks täydesta laulusta korkannu Daytonan pata myytävänä.

Mitä tulee tonnarin (K9 GSX-R) ja kusiaisen (CBR600RR) eroon niin se on harrastelijan hanskoilla n. 3s tonnarin hyväksi Motoparkissa...jos siis osaa hyödyntää tehoedun. Jos ei osaa niin ero on päinvastoin. Kusiaisella on paljon helpompi opetella ajamaan kovaa kuin tonnarilla. Tonnari myös rankaisee virheistä aika paljon tylymmin.

Jos itellä olis varaa ostaa uusi mopo niin hankkisin varmaan kymppikawan tai sit uuden gixerin.

Triumph on mulle todella vieras merkki ja muutenki näi alkuu ei muutenkaa oo mun silmissä mikään moottoripyörien edes top 5 merkki valinta... ei oikee herätä luottamust

Tuossa liitteenä käppyrä tonnarin ja kusiaisen eroista.

Toi on kyllä taivahan tosi. Varsinkin kun pääsee tyrkkäämään ohi semmosessa paikassa, missä tonnarin pitäs olla nopeempi.

Mä oon kyllä sitä mieltä, että meidän pitäs sallia ruutulipun jälkeen keuliminen. Mites muuten sitä oppii vetämään tyylikkään stand up wheelien katsomon edessä? Kylmiltään jos kisoissa yrittää niin ei onnistu varmasti. :p

Liitetiedostot

• Kappyra.JPG
    Kappyra.JPG
    94,9 KB · Katselut: 102
Daytona on kyllä kiva pyörä ajaa, mutta ne pirulaiset kun ei taho pysyä nipussa. Mullakin olis tuolla tallin hyllyssä yks täydesta laulusta korkannu Daytonan pata myytävänä.

Mitä tulee tonnarin (K9 GSX-R) ja kusiaisen (CBR600RR) eroon niin se on harrastelijan hanskoilla n. 3s tonnarin hyväksi Motoparkissa...jos siis osaa hyödyntää tehoedun. Jos ei osaa niin ero on päinvastoin. Kusiaisella on paljon helpompi opetella ajamaan kovaa kuin tonnarilla. Tonnari myös rankaisee virheistä aika paljon tylymmin.

Jos itellä olis varaa ostaa uusi mopo niin hankkisin varmaan kymppikawan tai sit uuden gixerin.

No mites jos mietitää tämmöne sopiva välimaasto että se olis katuvehje ja ratavehje myös ku siltä tuntuu?? Olisko sun valinta sillo sama? Ettei oteta ääripäätä että pelkkä katupyörä tai pelkkä ratapyörä.

Tuossa liitteenä käppyrä tonnarin ja kusiaisen eroista.

Toi on kyllä taivahan tosi. Varsinkin kun pääsee tyrkkäämään ohi semmosessa paikassa, missä tonnarin pitäs olla nopeempi.

Hyvän näköst grafiikkaa, kiitos liitteestä! Kun tätä mä just halusin saada selville et paperilla ku lukee esim Bladen ja 600RR eroja niin painossa 20kg eroa, vääntö, ja huippunopeus... niin tuntuu nii olemattomalta.. mutta kuinka paljon (tai vähän) se sitte ite käytännössä on??? Sun grafiikan mukaa se on juuriki nii vähän mitä se näyttää siinä paperilla muutenki...vai?

No mites jos mietitää tämmöne sopiva välimaasto että se olis katuvehje ja ratavehje myös ku siltä tuntuu?? Olisko sun valinta sillo sama? Ettei oteta ääripäätä että pelkkä katupyörä tai pelkkä ratapyörä.

Kadulle varmaan laittasin 1290 Superduken tai jonkun vastaavan ja radalle sit Kawa tai Gixu. Omaan makuun kyykky on katuajoihin huonoin vaihtoehto, joten siksi tämmöinen valinta.

Hyvän näköst grafiikkaa, kiitos liitteestä! Kun tätä mä just halusin saada selville et paperilla ku lukee esim Bladen ja 600RR eroja niin painossa 20kg eroa, vääntö, ja huippunopeus... niin tuntuu nii olemattomalta.. mutta kuinka paljon (tai vähän) se sitte ite käytännössä on??? Sun grafiikan mukaa se on juuriki nii vähän mitä se näyttää siinä paperilla muutenki...vai?

Keskimutkassa tuo ero näyttäs olevan 0-3km/h ja pisimmän suoran päässä n. 30-35km/h. Mutkat pääasiassa samaa vauhtia tai karvan kusiaisen eduksi, suorilla sit voima puhuu. Ja 20kg painossa tuntuu ajamisessa ihan selvästi, samoin moottoreiden vääntöero on julma. Kusiainen ei mee mihkään jos ei olla oikeella vaihteella ja tehoalueella, kun taas tonnari lähtee aina vaikka nyt olis sattunu pykälän tai jopa kaks isolle jäämään. Mut tehoero on kyllä se suurin ero ajamisessa noiden välillä. Kusiasella ajaessa ehtii lepäillä suorilla ihan kivasti, tonnarin puikoissa ei ehdi.

tee kompromissi, osta joku tonnin V2:nen Ducatti tai vanha Aprilia, tai mitä noit nyt on...
niissä ku tonnarin vääntö ja kuussatkun tehot :cruising:

Patoja laukee aina välillä. Itse en halua uskoa, että olis suurtakaan merkitystä keskivertoturaajalle,et mikä 2000 luvun sportti tai bike on alla. Kyl ne kestää... Daytonassa tais olla alkupään versioissa jotain tauteja, mut käsitys on, että jo kymmenluvulta ostamalla saa priimaa.

Japsien tonnareista mulle mielenkiintoisin olis uus rykkönen, koska siinä on hassunmuotoinen kampura. Toisaalta mun turha näistä niin vakavasti keskustella, koska vain vanhaan fiiattiin riittää varat, ja nekin sylkee aina välillä kyydistä.

Back