• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

Teräspunos jarruletkun teetätys

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Temes87
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

Temes87

New member
Teräspunos jarruletkun teetätys

Eli onko joku paikka missä saisi teetätettyä teräspunos jarruletkuja?

kiitos vastauksista. Kuopion alueelta kyselin hydrauliikka liikkeistä muttei yksikään tee nimenomaan jarruletkuja. täytyy soittaa noihin ja tilata.

Lisätään listaan vielä Porvoon Mittaletku: http://www.mittaletku.fi/tuotteet/hel-performance-jarruletkut/
Tuolta tuli ainakin pari vuotta sitten letkut kohtuullisella hinnalla ja hyvällä palvelulla.

Yleensä noiden tavallisten hydraulikauppojen ongelmana on se, että niillä ei ole varastossa erityisesti jarrukäyttöön tarkoitettuja letkuja ja liittimiä. Normaalista teflon/teräspunosletkusta saa kyllä tehtyä toimivat jarruletkut, mutta tulos on vähän kömpelö. Letku on aika paksua ja kankeaa eikä siinä ole yleensä kumipintaa teräspunoksen päällä. Hydraulikäyttöön tarkoitetut liittimetkin ovat melko järeän mallisia mopon jarruihin. Lisäksi monet firmat eivät ole kovin halukkaita tekemään letkuja jarrukäyttöön vastuukysymyksien takia.

P.S. Olisikohan tämä kuulunut ennemmin tuonne tekniikka-osioon? Vai onko tästä tarkoitus tehdä isompikin projektikertomus? :;):

Ääni Porvoon Mittaletkulle, astelin mittojen kanssa sisään ja letkut väännettiin odottaessa.

kiitos vastauksista. Kuopion alueelta kyselin hydrauliikka liikkeistä muttei yksikään tee nimenomaan jarruletkuja. täytyy soittaa noihin ja tilata.

Mamasan tekee ihan mittojen perusteella. Kilauta sinne ja kysäse. Tuskin on toimituskaan mahottoman hintanen.

Joitakin hydrauliikkafirmoja voi säikäyttää sana jarruletku. Onko niissä sitten jotain erilaisia sertifikaatteja tms? Onnistuu ehkä paremmin jos ei puhu jarruista mitään.:grin:

Tarvetta ei ole, mutta onko kukaan tilannut Kiinasta jarruletkuja Ebay, Aliexpress tms? Myyvät muutamalla eurolla eri pituisia ja värisiä punosletkuja. Minulla oli joskus vuosia sitten Kiinalainen mönkkäri. Siinä oli punosletkut ja ei mitään erityistä tullut ilmi neljään vuoteen mitä se härpäke minulla oli.

Mitään rakettitiedettähän noissa ei ole. Letku jos on kunnollista ja senkun prässää liittimet päihin. Samanlaiset prässit sielläkin on.

Mamasanilla ovat prätkämiehiä, joku vuosi sitten maksoi etujarruletkut (3kpl yht) 60€ vai 63€ kotiin postitettuna muistaakseni. Itse lähetin vanhat malliksi.

tilasin duellilta, listalla oli tietyn mittaiset letkut ja liittimet, itse kasattava letku, mutta tulee ainakin banjo liittimet oikeaan asentoon ettei vedä väärässä asennossa letkua kierrokselle.

Ääni Porvoon mittaketjulle,tilasin pari viikkoa sitten ,tuli kolmessa päivässä ja hyvää työtä...

En uskalla luvata mitään mutta täällä Lapinlahden Teollisuuslinkissä saattaisivat punosletkuja pystyä tekemään. Ainakin joskus eräs kaveri sanoi muistaakseni sieltä kyselleensä. Kannattaa varmaan soittaa tuonne ja kysyä.

Ääni Porvoon mittaketjulle,tilasin pari viikkoa sitten ,tuli kolmessa päivässä ja hyvää työtä...

Loppukesästä tilasin itsekin täältä. Antoi vaan pyörän mallin ja letkuille halutun värin puhelimessa. Muutamassa päivässä tuli minullekin paketti kotiin :thumbup:

Helpompi kysyä täältä kuin ottaa itse yhteyttä :p. Tuo mamasan olisi nurkilla ja voisin tehdä ensi kesänä kymppivuotis vaihdon letkuille. Onko noilla taulukko vakioletkujen mitoista ja päätynipoista, vai pitäisikö ne mitata vanhoista?

Helpompi kysyä täältä kuin ottaa itse yhteyttä :p. Tuo mamasan olisi nurkilla ja voisin tehdä ensi kesänä kymppivuotis vaihdon letkuille. Onko noilla taulukko vakioletkujen mitoista ja päätynipoista, vai pitäisikö ne mitata vanhoista?

En tiiä onko taulukkoa, mutta varman päälle kun pelaa niin vie vanhat malliks. Osuu sit varmasti banjojen kulmat oikein. Hiljaseen aikaan saattaa onnistua jopa odottaessa, mutta aina on saanu parissa päivässä letkut.

Alkuperäinen kysymys oli kai, että missä voisi teettää jarruletkuja.
Tuo ei ehkä ole paras tai oikea paikka.
Vai mikä tässä oli ajatus?

Ajatuksena oli ettei noita välttämättä tarvitse tettää, vaan tuolta saa suoraan pyörän merkin ja mallin mukaan valmiin sarjan. Tietysti jos valmis ei millään sovi, niin sitten vaan tettäämään omilla mitoilla.

Back