• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

Pikakyssärit

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja juu-zo
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Ostaako kukaan nykyään käytettyjä ajovarusteita? Kannattaako niitä yrittää myydä vai heittää suoraan roskiin?
Kyse siis käytetyistä, mutta käyttökelpoisista varusteista.
Kokemuksia kaupantekotilanteista?

Kyllä.
Toki kunto pitää olla sellainen, että mitä myyjäkin kehtaisi käyttää ja hinnoittelu pitää olla kohdallaan.
Esim. jos MP-messuilta tai paikallisen MP-liikkeen tarjousrekistä saa hyvän tekstiiliajotakin 50€urolla, niin ei se käytetty voi ainakaan enempää maksaa.

Hyviä myytäviä ajovarusteita on crossisuojat, kengät, nahkakamat.
Itse en ehkä ostaisi käytettynä kypäriä, hanskoja ja ihoa vasten tulevia ajokamoja ja myöskään tusinatekstiilikamat on on monesti halvempia uutena kuin käytettynä.

Ostaako kukaan nykyään käytettyjä ajovarusteita? Kannattaako niitä yrittää myydä vai heittää suoraan roskiin?
Kyse siis käytetyistä, mutta käyttökelpoisista varusteista.
Kokemuksia kaupantekotilanteista?

Lähes kaikki tullu ostettua käytettynä, jos hinta&laatu kohtaa niin kaupaksi menee. Tai lahjoita jos et kehtaa hintaa ottaa,turha käyttökelpoista roskiin laittaa.

vesiliirtoa ei onneksi ole pyörällä tullut koettua ja toivottavasti ei tulekkaan.

mikähän mahtaa olla suurinpiirtein nopeus jossa tommoinen normi matkapyörän rengas rupeaa menettämään pitonsa kun tiellä on muutaman millin kerros vettä eli semmoinen reippaahko vesisade.

vesiliirtoa ei onneksi ole pyörällä tullut koettua ja toivottavasti ei tulekkaan.

mikähän mahtaa olla suurinpiirtein nopeus jossa tommoinen normi matkapyörän rengas rupeaa menettämään pitonsa kun tiellä on muutaman millin kerros vettä eli semmoinen reippaahko vesisade.

130Km/h motarilla uudehkot diablot alla, ei merkkiä liirrosta, vettä tuli kuin esteristä. Pysähdyin sumpille kun autoilija tuli ihmettelemään kuinka uskalsin ohittaa sen aikaisemmin.

Kellään kokemusta Enuma merkkisistä ketjuista? Ajattelin louisilta tilata kun haluan oranssit enkä ainakaan vielä ole löytänyt muita. Stormilla olis siniset RK:t mitkä mulla olikin mutta periaattesta en kanna siihen putiikkiin enää rahaa. Mitä netistä itte etsin niin Enuma=EK Chain?

Eiks EK ole ihan kunnon merkki kuitenkin? Ainakin mulla on ollu EK:n ja RK:n rattaita enkä ole niissä huomannut mainittavaa eroa mut EK:n ketjua en oo koskaan ostanu.

Eiks EK ole ihan kunnon merkki kuitenkin? Ainakin mulla on ollu EK:n ja RK:n rattaita enkä ole niissä huomannut mainittavaa eroa mut EK:n ketjua en oo koskaan ostanu.

Ketjuissa olen yrittänyt pitäytyä merkeissä did, rk ja afam, toki voi olla ihan ok ketju vaikkei ole minulle tuttu.

Täs ny kävi sellanen homma et olin suunnitellu ihan tavan ketjua, sit ykskaks tuli viesti tyypiltä joka koneistaa mulle takaratasta että minkä värisen mä siitä haluan niin tuli sit sininen siitä rattaasta joten pyörän teemaan siihen sopis oranssi ketju. Ei toi RK:n lippulaivakaan näköjään kestäny kun kaks kesää, en osaa sanoa km lukua mut reippaasti alle kympin joten eikai se auta kun kokeilla. Ebay paskaan en tässä asiassa hipasekkaan mut tietääkseni EK pitäs olla yks vanhimpia japanilaisia mp ketjuvalmistajia joten ei ne nyt ihan savea voi olla.

Täs ny kävi sellanen homma et olin suunnitellu ihan tavan ketjua, sit ykskaks tuli viesti tyypiltä joka koneistaa mulle takaratasta että minkä värisen mä siitä haluan niin tuli sit sininen siitä rattaasta joten pyörän teemaan siihen sopis oranssi ketju. Ei toi RK:n lippulaivakaan näköjään kestäny kun kaks kesää, en osaa sanoa km lukua mut reippaasti alle kympin joten eikai se auta kun kokeilla. Ebay paskaan en tässä asiassa hipasekkaan mut tietääkseni EK pitäs olla yks vanhimpia japanilaisia mp ketjuvalmistajia joten ei ne nyt ihan savea voi olla.

Ihan pätevä merkki EK on.

http://www.motorcafe.fi onko kellään tietoa, onko Suviranta auki? Joku motoristi sano että viimeviikon torstaina olisi ainakin ollut kiinni..

Tietoa ei ole, mutta ennusmerkit on huonot. Facebook-sivut on poistettu tai piilotettu, www-sivuilla ei ole mitään päivityksiä muuta kuin suljettu kaudelta 2016. Tuohon kun liittää viime kevään "ei avata enää - avataan sittenkin vielä täksi kaudeksi" -venkoilun, niin pahaa pelkään, että jotain muuta täytyy keksiä torstai-iltojen ratoksi.

Tosi harmi on jos ennusteeni toteutuu, oli kuitenkin juuri sopivan matkan ja hyvien reittien päässä melko monesta suunnasta.

Tietoa ei ole, mutta ennusmerkit on huonot. Facebook-sivut on poistettu tai piilotettu, www-sivuilla ei ole mitään päivityksiä muuta kuin suljettu kaudelta 2016. Tuohon kun liittää viime kevään "ei avata enää - avataan sittenkin vielä täksi kaudeksi" -venkoilun, niin pahaa pelkään, että jotain muuta täytyy keksiä torstai-iltojen ratoksi.

Tosi harmi on jos ennusteeni toteutuu, oli kuitenkin juuri sopivan matkan ja hyvien reittien päässä melko monesta suunnasta.

Virveli ilmoitteli että torstaisin on motoristi-ilta. Taisi olla tällä viikolla ensimmäisen kerran, itse en tällä viikolla paikalle ehdi.

http://virvelinrantakrouvi.fi/

Virveli ilmoitteli että torstaisin on motoristi-ilta. Taisi olla tällä viikolla ensimmäisen kerran, itse en tällä viikolla paikalle ehdi.

http://virvelinrantakrouvi.fi/

Loistavaa jos joku noinkin lähellä Suvirantaa oleva ja ihan potentiaalisen näköinen paikka ottaa "homman haltuun". Armotonta tiedottamista tuo toki kaipaa, itsekään en ole koko Virvelistä koskaan kuullut, vaikka on tuttuja Hämeenlinnassa ja noita kahvi- ja ruokapaikkoja seudulla on jonkin verran koluttu.

Miten lähtee vahingossa ruiskuteltu ketjurasva renkaasta? Ei uskaltaisi ajaa pois tuota rasvaa.

Miten lähtee vahingossa ruiskuteltu ketjurasva renkaasta? Ei uskaltaisi ajaa pois tuota rasvaa.
Kuinka paljon sitä rasvaa on? Jos nyt koko rengas ei ole rasvan peitossa niin kyllä sen voi hiljaa ajaa siitä pois. Aina sitä vähän renkaalle roiskuu jos on ronskimmin ruiskutellut ja lähtee ajamaan ja ylimääräiset rasvat roiskuu pois.

Jos pääset hiekkatielle ajamaan niin pari kertaa ruopaiset rengasta niin karhentaa pinnan.

Kuinka paljon sitä rasvaa on? Jos nyt koko rengas ei ole rasvan peitossa niin kyllä sen voi hiljaa ajaa siitä pois. Aina sitä vähän renkaalle roiskuu jos on ronskimmin ruiskutellut ja lähtee ajamaan ja ylimääräiset rasvat roiskuu pois.

Jos pääset hiekkatielle ajamaan niin pari kertaa ruopaiset rengasta niin karhentaa pinnan.

Keskellä ei ole yhtään, mutta siinä millä kanttaillaan on noin puolessa renkaassa. Tuo on aika kumma että noin kovalla paineella tulee purkista, kun hankala saada nätisti. Onkohan asfaltilla kuinka liukas, että lähteekö alta mutkassa..?

Keskellä ei ole yhtään, mutta siinä millä kanttaillaan on noin puolessa renkaassa. Tuo on aika kumma että noin kovalla paineella tulee purkista, kun hankala saada nätisti. Onkohan asfaltilla kuinka liukas, että lähteekö alta mutkassa..?
Yritä pyyhkiä rätillä (älä levitä vaan pyyhi) pois kaikki mitä lähtee irti. Rauhallisesti kun lähdet ajamaan niin pitäisi kulua pois. Hiekkatie tosiaan auttaa asiaan.

Omassakin renkaassa aika usein ketjurasvaa/öljyläikkää tallin lattialta mutta nopiaa se siitä kuluu kun muutaman kilometrin viettää tien päällä.

Tulipa tässä vaan mieleen, että vika ei taida olla ketjumerkissä jos alle 10tkm ajettu vaihtokunnossa..ehkä syyllinen löytyy satulan ja sarvien välistä? Ilman voitelua ei ketjut kestä. RK, EK ja DID lienevät kaikki laatutavaraa

Back