Penkin modaus, verhoomo?

Jos joku on vailla korkeampaa satulaa crossi- tai kuraenduropyörään, niin tuolta löytyy tuuman korotettu satulatäyte ja -kangas https://www.gutsracing.com/.

Taalan kurssista riippuen kustantaa kaikkineen 150...200€. Kun kyselin verhoomoista vastaavan teettämistä, niin kust.arvio oli luokkaa 150€; keinonahkapäällysteellä.

Kyllä suomessa menee tosi hyvin, jos rätkän satula pitää lähettää ranskaan saakka verhoiltavaksi...

Topsellerie vaikutti asialliselta.

Laitoin viestiä surkealla Ranskallani erääseen toiseen vastaavaan Lyonin kupeessa toimivaan puljuun Sellerie Briant, toivomuksena voisimmeko asioida englanniksi....eipä kuulunut vastausta 

Topsellerien kanssa viestittelyni on aina tapahtunut englanniksi ja heidän viestinsä minulle päin ovat aina olleet englantia, pyytämättä. Olen tullut siihen käsitykseen että Skandinavian suuntaan heidän työkielensä on englanti.

Ranskassa on kyllä melkoisen paljon sellaista ajatusta, etenkin pienemmissä yrityksissä, että ainoa kieli jota voidaan käyttää on ranska. Lienee jonkinlaista nationalismia joka ei kylläkään edistä kaupankäyntiä.... Mutta ehkä he uskovat heillä olevan siihen varaa. Vähän kuin suomalaisilla satulantekijöilläkin on jättämällä vastaamatta työpyyntöön..

Miten arvioisit heidän työnsä hinnan suhteessa laatuun?

Btw....kiitoksia vinkeistä, otan mielelläni vastaan lisää 
Mitähän tuohon sanoisi. Edellinen paja joka saman homman teki, teki sen helvetisti halvemmalla, vaan olisimme säästäneet jos ei olisi tarvinnut kahta kertaa teettää. En hauku aiempaa firmaa nimeltä koska sitä ei ole enää olemassa.

Mitähän tuohon sanoisi. Edellinen paja joka saman homman teki, teki sen helvetisti halvemmalla, vaan olisimme säästäneet jos ei olisi tarvinnut kahta kertaa teettää. En hauku aiempaa firmaa nimeltä koska sitä ei ole enää olemassa.
Täsmälleen samat kokemukset täälläkin! :D

-jp-

Kyllä suomessa menee tosi hyvin, jos rätkän satula pitää lähettää ranskaan saakka verhoiltavaksi...

Mun mielestä menee tosi huonosti, kun alan liikkeitä ei kiinnosta.
Ei joko vastata kyselyihin tai ei edes puhelimeen, kuten tuolla Oulunsuunnalla.

Lystin maksajana haluaisin mieluusti jotain konkreettista niin hinnasta kuin työn suorituksesta.

Topsellier vakuutti kotisivujen selkeydellä ja selkeillä eri vaihtoehdoilla.

Penkki lähtee Ranskaan :peukutpystyyn:

Topsellerien kanssa viestittelyni on aina tapahtunut englanniksi ja heidän viestinsä minulle päin ovat aina olleet englantia, pyytämättä. Olen tullut siihen käsitykseen että Skandinavian suuntaan heidän työkielensä on englanti.

Ranskassa on kyllä melkoisen paljon sellaista ajatusta, etenkin pienemmissä yrityksissä, että ainoa kieli jota voidaan käyttää on ranska. Lienee jonkinlaista nationalismia joka ei kylläkään edistä kaupankäyntiä.... Mutta ehkä he uskovat heillä olevan siihen varaa. Vähän kuin suomalaisilla satulantekijöilläkin on jättämällä vastaamatta työpyyntöön..

Millaisia toimitusaikoja Topsellierillä on ollut?

Tää oli oikeestaan arvokas vinkki :thumbup: jotain mitä käytännössä olin hakemassa . Kiitoksia :thumbup:

Tää oli oikeestaan arvokas vinkki :thumbup: jotain mitä käytännössä olin hakemassa . Kiitoksia :thumbup:

Kaikkea mahdollista suunnilleen viikosta kuukauteen, kertovat sivuillaan arvioidun toimitusajan, jos kelvollinen valmis satula löytyy hyllystä niin sen saa suunnilleen viikossa. Jos hyllytavara ei käy ja haluaa omilla toivomuksilla niin menee pahimmillaan suunnilleen kuukausi. Ottavat maksettaessa sisärahan joka palautetaan kun lähettää alkuperäisen satulan heille. Itse olen toiminut näin.

Voi myös lähettää heti alkuperäisen satulan Ranskaan ja uusi tehdään alkuperäiseen runkoon. Ihan hyvä toimintatapa tämäkin, talvella kun pyörä ei ole ajossa. Tällöin ei tarvitse maksaa sisärahaa.

Voi myös ostaa satulan runkoineen kaikkineen ja maksaa molemmat. Sekä päällisen että rungon. Silloin alkuperäinen satula jää itselle.

Joitain malleja saa myös pelkkänä päällisenä jolloin verhoilun voi tehdä itse tai teettää...

Tämä viimeisin tilaukseni on tehty 15.10 ja kun sattui löytymään käypänen suoraan hyllystä niin se on minulla 23.10 noin klo. 10.15.

Sorry snadi OT, mutta mikä oli se "arvokas vinkki? Sekö että Topsellerie saattaa joskus asioida englanniksi vai sekö että franskikset keskimäärin ovat kielitaidottomia mulkkuja?

-jp-

Mun mielestäni liikkeiden vastaamattomuus ei ole se ongelma vaan se, että liikkeissä käy erilaisia taivaanrannan maalareita kyselemässä tai vielä enemmän näitä puhelimella/sähköpostilla kysyjiä, joilla ei ole aikomustakaan tai rahoja teettämiseen.

Usein näissä liikkeissä on vain yksi henkilö joka elättää itsensä töillä. Tuo kaikki vastaaminen erilaisiin kysymyksiin kuluttaa työaikaa alalla, jolla tuntihinnat eivät ole autokorjaamon tuntihintoja vaan lähempänä siistijän ammattia.

Jos viet penkin pohjan liikkeeseen ja sanot, että millä hinnalla aletaan tähän tekemään pehmusteet sekä päällinen ja mulla olisi tällaisia ideoita toteuttamiseen. Väitän, että asiakas saa palvelua.

En ole alalla töissä, mutta kunnioitan näitä ammattilaisia. Itse olen sen verran persaukinen, että olen teettänyt yhden penkin ja olin siihen erittäin tyytyväinen ja nykyään muotoilen pehmusteet itse ja teetän pelkän päällisen. Meinaa vain tulla ergonomialtaan aika outoja penkkejä itse tehden.. :D

Väitän myös, että Suomesta löytyy lukuisia aivan maailma luokan käsityöammattilaisia penkkien tekoon ja ainahan voi itse tilata materiaalit kun käy ensin juttelemassa ammattilaisen kanssa millainen langan paksuus yms on hyviä..

Mun mielestäni liikkeiden vastaamattomuus ei ole se ongelma vaan se, että liikkeissä käy erilaisia taivaanrannan maalareita kyselemässä tai vielä enemmän näitä puhelimella/sähköpostilla kysyjiä, joilla ei ole aikomustakaan tai rahoja teettämiseen.

Usein näissä liikkeissä on vain yksi henkilö joka elättää itsensä töillä. Tuo kaikki vastaaminen erilaisiin kysymyksiin kuluttaa työaikaa alalla, jolla tuntihinnat eivät ole autokorjaamon tuntihintoja vaan lähempänä siistijän ammattia.

Jos viet penkin pohjan liikkeeseen ja sanot, että millä hinnalla aletaan tähän tekemään pehmusteet sekä päällinen ja mulla olisi tällaisia ideoita toteuttamiseen. Väitän, että asiakas saa palvelua.

En ole alalla töissä, mutta kunnioitan näitä ammattilaisia. Itse olen sen verran persaukinen, että olen teettänyt yhden penkin ja olin siihen erittäin tyytyväinen ja nykyään muotoilen pehmusteet itse ja teetän pelkän päällisen. Meinaa vain tulla ergonomialtaan aika outoja penkkejä itse tehden.. :D

Väitän myös, että Suomesta löytyy lukuisia aivan maailma luokan käsityöammattilaisia penkkien tekoon ja ainahan voi itse tilata materiaalit kun käy ensin juttelemassa ammattilaisen kanssa millainen langan paksuus yms on hyviä..

Kun nämä "ammattilaiset" vielä osaisivat tehdä tai teettää kunnolliset kotisivut malleineen ja hintoineen. Kuten esim. Topsellerie ja moni muukin euroopassa on tehnyt, ei tarvitse vastailla turhiin kyselyihin kun asiakas saa kaiken tarpellisen selville netistä jos vain on lukutaitoa. Kun tämä on tehty kunnolla voikin keskittyä niiden netin kautta tulleiden tilausten toteuttamiseen.

Suomessa ei, vieläkään, ole ymmärretty - muutamaa poikkeusta lukuunottamatta - että kotisivujen on oltava muutakin kuin "hei, me tehdään ja myydään kaikenlaista kivaa, mutta ei kerrota mitä ja millä hinnalla jos et soita tai tule käymään". Kuten esimerkiksi tähänkin säikeeseen linkitetty https://jaakoppis.wordpress.com/ jonka informaatioarvo on mahdolliselle ostajalle käytännössä nolla.

Ainakaan minä en sen enempää soittele kuin lähde käymäänkään jos kotisivujen antama tieto ei ole kaikilta osin riittävää. Tämä on johtanut siihen että eipä juuri tarvitse suomalaisten liikkeiden kanssa asioida. Mikä on sinänsä sääli mutta minkäs teet.

Kun nämä "ammattilaiset" vielä osaisivat tehdä tai teettää kunnolliset kotisivut malleineen ja hintoineen. Kuten esim. Topsellerie ja moni muukin euroopassa on tehnyt, ei tarvitse vastailla turhiin kyselyihin kun asiakas saa kaiken tarpellisen selville netistä jos vain on lukutaitoa. Kun tämä on tehty kunnolla voikin keskittyä niiden netin kautta tulleiden tilausten toteuttamiseen.

Suomessa ei, vieläkään, ole ymmärretty - muutamaa poikkeusta lukuunottamatta - että kotisivujen on oltava muutakin kuin "hei, me tehdään ja myydään kaikenlaista kivaa, mutta ei kerrota mitä ja millä hinnalla jos et soita tai tule käymään". Kuten esimerkiksi tähänkin säikeeseen linkitetty https://jaakoppis.wordpress.com/ jonka informaatioarvo on mahdolliselle ostajalle käytännössä nolla.

Ainakaan minä en sen enempää soittele kuin lähde käymäänkään jos kotisivujen antama tieto ei ole kaikilta osin riittävää. Tämä on johtanut siihen että eipä juuri tarvitse suomalaisten liikkeiden kanssa asioida. Mikä on sinänsä sääli mutta minkäs teet.

Tuosta olen kanssasi kyllä täysin samaa mieltä että kotisivuihin yritysten tulisi panostaa.

Sorry snadi OT, mutta mikä oli se "arvokas vinkki? Sekö että Topsellerie saattaa joskus asioida englanniksi vai sekö että franskikset keskimäärin ovat kielitaidottomia mulkkuja?

-jp-

Topsellier oli arvokas vinkki. En tiennyt tästä aiemmin.

Ei ranskikset oo kielitaidottomia mulkkuja. He vain sattuvat puhumaan kieltä jota puhuu 76 miljoonaa ihmistä äidinkielenään.

Heillä ei vain ole niin suurta tarvetta tulla ymmärretyksi, eivätkä he häpeä sitä.

Ranska on hieno maa.

Tuosta olen kanssasi kyllä täysin samaa mieltä että kotisivuihin yritysten tulisi panostaa.

Täysin asiaa ja säästäisi aikaa varsinaiseen tuottavaan työntekoon laittaa nuo kotisivut kuntoon.

Esimerkkinä tuo AutoDeco Oulusta.

Ei mitään varmuutta onko firma enää olemassa. Ajankohtaista osiossa viimeinen päivitys vuodelta 2014.

Näin se menee myös itsellä.

Pitää osata tehdä ja pitää osata myydä.
Se kuva minkä yritys antaa itsestään ulospäin, kuten kotisivujen myötä kertoo paljon osaamisesta.
Jos ei viitsitä tehdä huolella ja kunnolla yrityksen tärkeintä käyntikorttia, miksi sitten se varsinainen tuotos viitsittäsisiin tehdä kunnolla?

Kuten tuolla jo aiemmin Patukka mainitsi.. huolella tehty alkutyö ja markkinointi antaa riittävää tietoa ja karsii valmiiksi ”taivaanrannanmaalarit” jotka kuitenkin saattavat olla maksavia asiakkaita, kunhan heille osataan myydä.

Se joka osaa myydä ja hoitaa myös jälkimarkkinoinnin, tulee pärjäämään myös tulevaisuudessa.

Valitettavasti ... minkäs teet....ikävän usein meikäläisenkin eurot valuu ulkomaille.

Mielenkiintoinen näkökulma. Kasvoutusten, puhelimessa ja jopa sähköpostivastauksesta näkee aika nopeasti arvioiko yrittäjä minua päästä varpaisiin potentiaalisena asiakkaana vai onko hänen tarkoitus palvella minua alusta asti siitä näkökulmasta, että minusta tulee asiakas.

Valitettavasti Suomessa aika usein törmää siihen, että sähköposteihin ei vastata tai vastaukset ovat hyvin lyhyitä ja tylyjä. Tämän olen huomannut yksityishenkilönä ja kansainvälisen yrityksen työntekijänä. Itse lähetän aika paljon kyselyjä (yksityishenkilönä) sähköpostilla, koska näen, että niihin yritys voi vastata silloin kun sopii.
Jos yrittäjä ei halua minulle tuotetta tai palvelua myydä, niin itse en ainakaan ala väkisin ostamaan ellei hinta ole erityisen edullinen.

Yrittäjän näkökulmasta näkisin, että muutama ystävällinen sana sähköpostivastauksessa ei montaa senttiä maksa, sen lisäksi että antaa epämääräiselle asiakkaalle esim. hinta-arvion isolla skaalalla ja pyytää lisätietoja. Se vastaus kun on vielä tallennettuna pohjaksi luonnoksiin, niin copy-pastena homma vie 15 sekuntia.

Juurikin tuommoiset pikkufirmat, jotka myyvät omaa osaamistaan tarvitsisivat koulutusta asiakkaiden kohtaamiseen. En minä ole huolissani menestyvistä pikkufirmoista, vaan niistä jotka pyörivät kiikun kaakun kannattavuuden ja konkurssin rajalla.

Joo olen itsekin monta kertaa ollut pettynyt Suomalaisten firmojen tapaan tehdä kauppaa. Esimerkiksi liike auki vain ma-pe 08.00-16.00.
Sitten vanhat puhelinnumerot netissä yms.
Tuossa penkkijutussa vain jäi häiritsemään se, että niissä firmoissa, missä olen asioinut on muutenkin useiden viikkojen jonot ja siihen käytännössä yksityisyrittäjän arkeen ei vain mahdu enempää tunteja.
Jos taas on huonompia firmoja, niin mielestäni voikin kaatua.. Ei oikea käsityöammattilainen tarvitse edes nykyaikana muuta, kuin tyytyväisiä asiakkaita mainostamaan..
Nimim. Penkinpäällinen itsetehtyyn pohjaan 80 euroa tikkauksineen, veroineen, keinonahkoineen yms.. Riittää mulle.Screenshot_2017-09-27-19-54-31.jpg

Back