Mun mielestäni liikkeiden vastaamattomuus ei ole se ongelma vaan se, että liikkeissä käy erilaisia taivaanrannan maalareita kyselemässä tai vielä enemmän näitä puhelimella/sähköpostilla kysyjiä, joilla ei ole aikomustakaan tai rahoja teettämiseen.
Usein näissä liikkeissä on vain yksi henkilö joka elättää itsensä töillä. Tuo kaikki vastaaminen erilaisiin kysymyksiin kuluttaa työaikaa alalla, jolla tuntihinnat eivät ole autokorjaamon tuntihintoja vaan lähempänä siistijän ammattia.
Jos viet penkin pohjan liikkeeseen ja sanot, että millä hinnalla aletaan tähän tekemään pehmusteet sekä päällinen ja mulla olisi tällaisia ideoita toteuttamiseen. Väitän, että asiakas saa palvelua.
En ole alalla töissä, mutta kunnioitan näitä ammattilaisia. Itse olen sen verran persaukinen, että olen teettänyt yhden penkin ja olin siihen erittäin tyytyväinen ja nykyään muotoilen pehmusteet itse ja teetän pelkän päällisen. Meinaa vain tulla ergonomialtaan aika outoja penkkejä itse tehden..
Väitän myös, että Suomesta löytyy lukuisia aivan maailma luokan käsityöammattilaisia penkkien tekoon ja ainahan voi itse tilata materiaalit kun käy ensin juttelemassa ammattilaisen kanssa millainen langan paksuus yms on hyviä..