• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

Vakuutukset radalla

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja jules
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
OP Pohjolalla on se 14€ minimilaskutus..sellaista ei omassa tiedossa ole ei olisi mitään minimilaskutusta!

mutta olen tässä koittanut laskeskella mitä tuollasen ratamopon vakuuttaminen kustantaa.
Voit lopettaa laskemisen. OP Pohjolalle soitto ja sieltä kilvettömään ratapyörään liikennevakuutus siten, että soitat yhtä päivää ennenku ajaminen alkaa, ja pyydät vakuutuksen voimaan. Sitte viikonlopun jälkeen Maanantaina laitat netissä irtisanomisilmoituksen. Minimiveloitus viikonlopulta on 14e.

Halvempaa et saa Suomesta ratailuun mistään.

Iffillä on kasko voimassa ajoharjoittelussa jos tulkitsen oikein (tuosta voi sitten saivarrella varmaan onko käsittelyharjoittelu ajoharjoittelua, mutta sitähän se efektiivisesti on, ajaminen on käsittelyä, ei käsittelyä voi harjoitella muuten kuin ajamalla):

Kasko ei ole voimassa:
5)osallistuttaessa kilpailuun tai sen harjoitteluun yleiseltä liikenteeltä suljetulla alueella tai tieosuudella
6) osallistuttaessa ajo- tai nopeusharjoitteluun yleiseltä liikenteeltä suljetulla alueella tai tieosuudella (jollaiseksi katsotaan myös esimerkiksi
Nürburgringin Nordschleifen ja Spa-Francorchampsin niin kutsutut yleisöajovuorot).
Tämä rajoitus ei koske Suomessa tapahtuvaa moottoripyörän käsittelyharjoittelua tieliikennekäyttöön rekisteröidyllä moottoripyörällä eikä liikenneopettajan antamaa ajo-oikeuden saamiseen
liittyvää ajokoulutusta.

Jos vahinko sattuu alueella, joilla harjoitetaan nopeus- tai ajoharjoittelua tai muuta siihen rinnastettavaa toimintaa, omavastuu on kolminkertainen, kuitenkin aina vähintään 20 prosenttia vahingon määrästä.

Itse tankkasin juuri LähiTapiolan ehtoja ja kasko ei ole voimassa edes ajoharjoittelussa. Ehtojen mukaan siitä pitää sopia vakuutusyhtiön kanssa erikseen. Jää kyllä itsellä Ajotaito II väliin tuon takia.

Ifiltä asiaa olen tiedustellut. Vakuutus on voimassa kun kyse ei ole kilpailutapahtumasta.
Mutta kai sieltäkin löytyy joku pienellä printillä oleva vastuun vapautuslaukseke.

Itse tankkasin juuri LähiTapiolan ehtoja ja kasko ei ole voimassa edes ajoharjoittelussa. Ehtojen mukaan siitä pitää sopia vakuutusyhtiön kanssa erikseen. Jää kyllä itsellä Ajotaito II väliin tuon takia.

2.4.10. käytettäessä ajoneuvoa moottoriradalla tai
ajo- tai nopeusharjoittelussa muulla alueella
tai tieosuudella.
Edellä mainittu rajoitus ei koske liikenneopettajan antamaa ajo-oikeuden saamiseen
liittyvää ajokoulutusta tai muuta vakuutusyhtiön kanssa etukäteen sovittua koulutusta.

Tietääkseni nämä pitäisi olla voimassa AT II:lla. Hannula voisi vahvistaa tämän?

Tuon takia ei vielä kannata heittää kirvestä kaivoon ja jättää kurssi käymättä. Siellä jokainen ajaa omaa vauhtiaan, eikä mun yhdistyksen toiminnassa olon aikana ole tietääkseni AT II:lla kaaduttu.

Historia tuntee kyllä, että näin olisi käynyt, mutta todennäköisyys on olematon jos ei itse iske piru olkapäälle kuiskuttelemaan.

Maltti mukana, ja kurssille nauttimaan :thumbup:

tai tieosuudella.
Edellä mainittu rajoitus ei koske liikenneopettajan antamaa ajo-oikeuden saamiseen
liittyvää ajokoulutusta tai muuta vakuutusyhtiön kanssa etukäteen sovittua koulutusta.

Tietääkseni nämä pitäisi olla voimassa meidän AT II:lla. Hannula voisi vahvistaa tämän?

Googlailin itse vanhempia ehtoja ja ilmeisesti noissa on tekstimuodot muuttuneet uudemmissa vakuutuksissa. Kolari- eikä edes lunastusturva ole edes voimassa tuon mukaan. Pitänee pyytää vakuutusyhtiöltä mustaa valkoisella sitten. Jos käy huonoin skenaario niin ei viitsi maksaa uutta pyörää kokonaan itse. Tiellä kun saman töpeksii niin vakuutusyhtiö maksaa. Ei tuossa mitään logiikkaa toki ole.

Ei kannata jättää AT II:sta väliin. Oppii yhdessä päivässä enemmän kuin koko kesässä. Ryhmän mukana kun painaa, niin riskit todella minimaalisesti koholla, jos yhtään, verrattuna kadulla suhailuun.

Siitä vielä tuli sellainen mieleen, ettei kannata hommata sellaisia mopoja, joita on pidettävä kuin kipeätä pillua. Ei tuu ajamisesta mitään. Menee ajeluksi.

Uskaltaisin luvata, että tuolla kurssilla kaatuminen on äärimmäisen epätodennäköistä, kun vain noudattaa kouluttajien neuvoja. Tuolla kurssilla kun opetellaan niitä pyörän perushallintataitoja kontrolloidussa ympäristössä. Nuo kurssin perusopit tekevät ajamisesta niin kadulla kuin radallakin (jos siihen sattuu syttymään) huomattavasti vaivattomampaa ja turvallisempaa.

Ystävällisin terveisin
Koulutusvastaava
MotOrg Ry

Googlailin itse vanhempia ehtoja ja ilmeisesti noissa on tekstimuodot muuttuneet uudemmissa vakuutuksissa. Kolari- eikä edes lunastusturva ole edes voimassa tuon mukaan. Pitänee pyytää vakuutusyhtiöltä mustaa valkoisella sitten. Jos käy huonoin skenaario niin ei viitsi maksaa uutta pyörää kokonaan itse. Tiellä kun saman töpeksii niin vakuutusyhtiö maksaa. Ei tuossa mitään logiikkaa toki ole.

Kun olet vakuutusyhtiöön yhteydessä, kerro että kyseessä on Liikenneturvan ennakoivan ajon kouluttajan vetämä ennakoivan ajon kurssi niin ovat sitten vakuutusyhtiön päässä ajan tasalla, että millaisesta kurssista on kyse.

Ei kannata jättää AT II:sta väliin. Oppii yhdessä päivässä enemmän kuin koko kesässä. Ryhmän mukana kun painaa, niin riskit todella minimaalisesti koholla, jos yhtään, verrattuna kadulla suhailuun.

Tuolla kurssilla kun opetellaan niitä pyörän perushallintataitoja kontrolloidussa ympäristössä. Nuo kurssin perusopit tekevät ajamisesta niin kadulla kuin radallakin (jos siihen sattuu syttymään) huomattavasti vaivattomampaa ja turvallisempaa.

Näitä ja vastaavia kommentteja lukiessa latautuu todella korkeat odotukset lopputulokseen. No eipä siihen toki tarvita muuta kuin että kouluttajat on huippuyksilöitä ja koulutettavat ovat täysin kädettömiä :D

Toivottavasti kelit on kohdallaan että pääsee itse tämän toteamaan.

Näitä ja vastaavia kommentteja lukiessa latautuu todella korkeat odotukset lopputulokseen. No eipä siihen toki tarvita muuta kuin että kouluttajat on huippuyksilöitä ja koulutettavat ovat täysin kädettömiä :D

Sekin, ja ympäristö laittaa vähän lisävaatimuksia ajamiselle, jolloin virheet näkyvät ja tuntuvat selvemmin, mutta seuraukset eivät ole mutterimutkaa, hapuilevaa kaasun käyttöä, ja kamalaa ajolinjaa kohtalokkaampia.

Näitä voidaan sitten kimpassa kauhistella.

Avoimin mielin kun lähtee kurssille ja oikeasti keskittyy kurssin asiaan. Kurssilta ajaa yleensä kotiin huomattavasti turvallisempi kuljettaja.
Kouluttajina yritämme parhaamme neuvoa ja opastaa. Huippuyksilö on ehkä liian ylistävä.

Tervetuloa kesällä kurssille.

Kun olet vakuutusyhtiöön yhteydessä, kerro että kyseessä on Liikenneturvan ennakoivan ajon kouluttajan vetämä ennakoivan ajon kurssi niin ovat sitten vakuutusyhtiön päässä ajan tasalla, että millaisesta kurssista on kyse.

Joo pitää kysyä sieltä ihan kirjallisena. Onpahan sitten mustaa valkoisella worst case scenarion osalta.

tai tieosuudella.

Tietääkseni nämä pitäisi olla voimassa AT II:lla. Hannula voisi vahvistaa tämän?

Nämä sopimiset oli ennen sovittu Motorg ry:n ja Tapiolan kesken ennen jokaista ajokautta niin että kaskon törmäysvahinko-osuus oli voimassa meidän kursseilla automaattisesti, pois lukien Ajotaito 4 ja 5. En tiedä onko tuo perinne jatkunut, ilman sitä etukäteen sopiminen on jokaisen syytä tehdä itse. Jos siellä on samoja ihmisiä vastailemassa kuin silloin niin sopimisen pitäisi olla hyvin suoraviivainen juttu. Kannattaa siis mainita kurssin nimi kun kyselee asiaa.

Back