Lentolaukku ajokamoille

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja JMH
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

JMH

Orgin Keulahahmo
Mistähän noita sais tilattua? Ois kesällä tarvetta.

Tai onko jollain Turun seudulla antaa juhannuksen kiemuroilla pariksi viikoksi lainaan?

Juu on... menee nahkat, kypärät jne.

Pitää googlailla vähän asian tiimoilta.

Kabiinilaukkuun ei taida moiset mahtua eli puhutaan aivan tavallisesta matkalaukusta ruumaan? Niitä saa parhaimmillaan muutamalla kympillä Verkkokaupasta, Tokmannilta jne. Jos ei siis mikään merkkilaukku pidä olla ja pehmeä laukku kelpaa.

Olisiko kypärä parempi ottaa käsimatkatavaraksi omassa pussissaan? meinaan ne ruumaan menevät matkalaukut saavat aika kyytiä siellä linjastoilla ja voi tulla kolhuja.

Kabiinilaukkuun ei taida moiset mahtua eli puhutaan aivan tavallisesta matkalaukusta ruumaan? Niitä saa parhaimmillaan muutamalla kympillä Verkkokaupasta, Tokmannilta jne. Jos ei siis mikään merkkilaukku pidä olla ja pehmeä laukku kelpaa.

Joo. On mulla iso Samsonite, pienempi laukkua ja vaikka mitä rekkulaa.

Helvetin iso lätkäkassi rullilla vois olla halvempi, kuin mp-kamoille tarkoitettu laukku. Kypärä käsimatkatavaraksi.

Mukaan pitäis mahtua ajo- ja reissukamat takalaukkuineen. Repun saa kypärän kanssa kabiiniin.

Helvetin iso lätkäkassi rullilla vois olla halvempi, kuin mp-kamoille tarkoitettu laukku. Kypärä käsimatkatavaraksi.

Mukaan pitäis mahtua ajo- ja reissukamat takalaukkuineen. Repun saa kypärän kanssa kabiiniin.

Itse asiassa riippuu vähän lentoyhtiöstä. Kypärä menee mitoiltaan ylitse lentolaukun rajoista. Riippuu onko yhtiöllä rajoitettu laukun ympärysmitta vai jokainen osa korkeus, leveys, syvyys lisäksi erikseen. Mikäli jälkimmäinen niin kypärää ei välttämättä saa matkustamoon mukaan.

Itse asiassa riippuu vähän lentoyhtiöstä. Kypärä menee mitoiltaan ylitse lentolaukun rajoista. Riippuu onko yhtiöllä rajoitettu laukun ympärysmitta vai jokainen osa korkeus, leveys, syvyys lisäksi erikseen. Mikäli jälkimmäinen niin kypärää ei välttämättä saa matkustamoon mukaan.

Kun seuraa koneessa minkäkokoisia laukkuja porukka roudaa kabiinin puolelle niin kypärä on kyllä pienimmästä päästä. Mulla ei ole ollu ongelmia kypärän kanssa käsimatkatavarana.

Kun seuraa koneessa minkäkokoisia laukkuja porukka roudaa kabiinin puolelle niin kypärä on kyllä pienimmästä päästä. Mulla ei ole ollu ongelmia kypärän kanssa käsimatkatavarana.

Ihan riippuu, että miten tarkkana portilla ovat ja onko kone miten täynnä. Välillä käyttävät sitä sapluunaa mittaajana ja siitä ei kyllä kypärä mahdu. Samoin menee ylitse henkilökohtaisen tavaran mittarajoista ainakin Finnairilla. Kypärä on toki kokonaismitoiltaan pieni, mutta lentoyhtiöt ovat välillä tosi tarkkoja yksittäisistä mitoista.

Fiksuinta on varmistaa etukäteen ko lentoyhtiöltä, tässä keskustelussa ei yhtiö tullut esiin. Ja ainakin varautua siihen, että pehmustetta on ympärillä riittävästi, jos kypärä saa portilta kuljetuksen ruumaan.

Sit laittaisin sen päähän, ja sanoisin, et välillä huimaa pahasti.

En oo vittu ekaa kertaa lentokoneessa.

Mä oon ainakin aina saanut vielä kypärän pussissa käsimatkatavaroiden lisäksi. Taitaa joillakin yhtiöstä lukea ohjeissakin. Ja ainahan sen ruukun voi tuupata päähän siinä portilla jos alkavat avautumaan. :grin:

Joo, kypärä menee kyllä putkeen "manpursena" kabiinilaukun kanssa :D

Kannattaa vain olla tarkkana sen lätkäkassin kanssa, voi mennä mitat ja painot yli normaalin laukun, eli mennä kategoriaan painavat laukut ja tulla rutkasti lisämaksettavaa. Yleensä on halvempaa maksaa kaksi max 23 kg laukkua kuin yksi 30 kg.

^
Kävi mielessä, ja hyvä muistutus jollekin. Itselle aivan sama kesän reissun kokonaisbudjetissa.

...yli 23 kg maksaa esim. Finnairilla 55-75 EUR. Vaikka raha ei olisikaan ongelma, niin kannattaa silti muistaa, että yksittäinen laukku ei saa painaa yli 3x kg (olisko ollut 32kg?). Sen yli menevät ei mene välttämättä lentoyhtiöillä edes lisämaksulla. 32 kg on tietty jo aika paljon...

...yli 23 kg maksaa esim. Finnairilla 55-75 EUR. Vaikka raha ei olisikaan ongelma, niin kannattaa silti muistaa, että yksittäinen laukku ei saa painaa yli 3x kg (olisko ollut 32kg?). Sen yli menevät ei mene välttämättä lentoyhtiöillä edes lisämaksulla. 32 kg on tietty jo aika paljon...

Jos näin onnettomasti kävis, tulis vaan aika raskas lento nahkapuku päällä.

Vois hiki hieman haista. :D

Ei se lento välistä jäis.

Back