• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

Ajokengät

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Guest
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Mulla on sama koko kuin muidenkin jalkineiden kanssa. 42 kävelykengät, maiharit, vaelluskengät ja addun nappikset, 42,5 Asicsin lenkkarit ja Astarsit 42. Eli kyllä mun mielestä melko lailla samaa on. Toki jalkineiden lesteissä on eroja.

Ja mitä tuohon hankalaan kävelemiseen tulee, niin kaikki kengät on mun mielestä aluksi vähän jäykät. Ne missä on muoviset tuet / suojukset eivät siitä paljoa pehmene, mutta kokonahkaiset muuttuu käytössä. Ja vaikka olis aluksi vähän kapeat, niin nahka venyy kyllä hieman. Mutta ei noi TCX:t huolo vaihtoehto ole.

Makuasioita, sano koira kun ****aan nuoli... :dunno:

OK, TCX:t paino sisäpuolelta jalkaan ja jäykän oloiset oli mutta kai ne käytössä pehmenee.

Mulla on tommoset. Ihan jees perushousut.
Muistaakseni menee myös kengän varren päälle jos niinpäin haluaa pitää.

Mulla on tommoset. Ihan jees perushousut.
Muistaakseni menee myös kengän varren päälle jos niinpäin haluaa pitää.

OK, on vaan tuo koko 54 Jyväskylässä mikä saattais sopia, pitäis kokeilla onko sopiva hoikalle.

OK, TCX:t paino sisäpuolelta jalkaan ja jäykän oloiset oli mutta kai ne käytössä pehmenee.

Perussääntönä voinee pitää, että mitä suojaavampi kenkä, sitä ikävämpi kävellä. Mulla TCX S-R1 eikä ne mitenkään ole menettäny jäykkyyttä.

Mites nuo koot, jos on 43 talvikengän koko niin onko sama näissä mp-saappaissa?.

Mulla on S-MX kutoset, gore-versiona. Normaalisti kengänkoko mulla on 43, mutta näissä piti ottaa 44 että tuntui mukavalta.
e. itse kävin sovittamassa kivijalkaliikkeessä ja tilasin nimenomaan moto.de-puljusta.

Mul vois olla ylimääräisenä TCX s-Speed kengät kokoa 44, oma jalkine yleensä 43.
Käytetty alle 5krt joten ovat kuin uudet.
Maksoi muistaakseni viime syksynä yli 200 joten tarjoa jotain sen alle
Mikko
nollaviisnolla3805471

Eikös noi saapasrasvalla hinkatut nahkakengät pitäis olla ihan hyvät sateellakin tosin en omillani ole ollu missään monsuuni sateilla ajelemassa mutta viellä toistaiseksi on jalat pysynneet kuivana:)

Sweepin GPR Evo Racing ajosaappaat saapuivat tänään postissa. Koko on periaatteessa just passeli, mutta hieman napakka jalkapöydän päältä. Onko kokemusta muotoutuvatko ja venyvätkö nuo käytössä yhtään? Luistimia on kyllä muotoiltu erilaisin keinoin ja bootsit venyvät käytössä sopiviksi, mutta mites nämä?

Sweepin GPR Evo Racing ajosaappaat saapuivat tänään postissa. Koko on periaatteessa just passeli, mutta hieman napakka jalkapöydän päältä. Onko kokemusta muotoutuvatko ja venyvätkö nuo käytössä yhtään? Luistimia on kyllä muotoiltu erilaisin keinoin ja bootsit venyvät käytössä sopiviksi, mutta mites nämä?

Ao mallista ei kokemusta, mutta toistaiseksi kaikki nahkakengät ovat muotoutuneet ajan myötä. Ei kai näissä ne nahan perusominaisuudet ja lainalaisuudet mihinkään ole muuttuneet. :)

Ja samoilla menetelmillä niitä voi koittaa venyttää kuin muitakin nahkatuotteita.

Ao mallista ei kokemusta, mutta toistaiseksi kaikki nahkakengät ovat muotoutuneet ajan myötä. Ei kai näissä ne nahan perusominaisuudet ja lainalaisuudet mihinkään ole muuttuneet. :)

Ja samoilla menetelmillä niitä voi koittaa venyttää kuin muitakin nahkatuotteita.

Joo, tuo materiaali, mikrosynteettinen nahka, kuulosti hieman kaunistellulle kernieläimelle, mutta ehkä näistä kelpo saappaat vielä muotoutuu. ;)

Muillekkin varoituksena että älkää ostako ainakaan Sweep GP17 ajokenkiä.

Todella tiukat, ei meinaa saada mahtumaan jos nahkapuku päällä. (Enkä omista mitenkää isoa pohjetta).

Voi toki olla että mulle osu just ne paskat, ois ehkä pitänyt mennä saunaan kengät jalassa et olis löystynyt sillä ennenkuin vetoketju antautui.. :paikallatuulee:

Muilla kokemuksia samoista kengistä?

Todella tiukat, ei meinaa saada mahtumaan jos nahkapuku päällä. (Enkä omista mitenkää isoa pohjetta).

Voi toki olla että mulle osu just ne paskat, ois ehkä pitänyt mennä saunaan kengät jalassa et olis löystynyt sillä ennenkuin vetoketju antautui.. :paikallatuulee:

Jep. Tuolla nuo kaapissa makaa täysin käytgämättömänä. Syksyllä ostin ja sain kyl kiinni liikkeessä, mut ei ollu sillon pukuu päällä. Itellä hieman ahdisti jalkapöydän kohdalta, mut aattelin, et toi kyl muokkaantuu. Pitänee kokeilla joku päivä. Olin kyl ajatellu ne myydä Astarien alta pois.

Jep. Tuolla nuo kaapissa makaa täysin käytgämättömänä. Syksyllä ostin ja sain kyl kiinni liikkeessä, mut ei ollu sillon pukuu päällä. Itellä hieman ahdisti jalkapöydän kohdalta, mut aattelin, et toi kyl muokkaantuu. Pitänee kokeilla joku päivä. Olin kyl ajatellu ne myydä Astarien alta pois.

Olis pitäny olla nuukailematta ja laittaa muutama kymppi lisää vaikka Sideihin.

Mutta, taas kerran opittiin kantapäänkautta tämäkin että älä osta halvinta AINA..

Ehkä sitä oppii 😁

Re: Ajokengät

Ostin kans syksyllä nuo Sweep GP17 kengät.
Samat kokemukset, eli tiukat nilkan/jalkapöydän kohdilta. Syksyllä ajoin niilä pari kertaa ja kevään ekaan ajoon lähtiessä petti vetskari toisesta kengästä. Hoitu kyllä takuuna kuntoon, mutta tiukat ne on edelleen.

Tietenkin kehitys voi olla mennyt etiäppäin mutta: aikoinaan kun kulutiin aikaani eräässä firmassa joka yritti kehitellä keinonahkaa, sen eräs vanhempi asjantuntija osasi kertoa että esim. keinonahkakengän pulma on se että se palautuu käytön jälkeen (ja kuivuttuaan) muotoonsa ja on siten seuraavan kerran jalkaan laittaessa taas kuin uusi... Ja tuntuu epämukavalta. Nahkakengät taas mukautuu ja kuivuttuaankin säilyttävät sen muodon johon ovat mukautuneet.

Noh, ajokengät voi olla hiukan eri juttu kun niissä on vahvikkeita ja eri materiaaleista kerroksia - eikä niillä juuri kävellä pitkiä reissuja...

Juuri tätä mietin, mutta kyllä nämä jonkin verran ovat muotoutuneet kun muutaman päivän on tepastellut pari sukkaa jalassa ja vähän lämmitellyt hiustenkuivaajalla. Kyllä tässäkin hommassa aito nahka vaan olisi paras, kuten ajoasuissakin, ja kumisaappaat sitten muihin hommiin.

Vetoketjuun valjasrasvaa vaikka pumpulipuikolla tms. niin luistaa tosi hyvin. Omiani sovitin nahkapuku päällä ja hyvin ne istuu, tosin kaikki on yksilöllistä.

Olis pitäny olla nuukailematta ja laittaa muutama kymppi lisää vaikka Sideihin.

Kyllä Sideissäkin mulla on sama ongelma, kun on nahkahousut säärisyndin kanssa päällä niin vetskari ei tahdo mennä kiinni varsinkin toisessa jalassa, johon on jääny päälle pysyvä turvotus. Oon kokeillu vuosien aikana Fusionia, Mag-1:stä, Vertigoa, ST:tä ja kaikissa sama tilanne.

Back