• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

Ajokengät

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Guest
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Itselläni oli aiemmin noin 200-300 markan maiharit jotka pitivät vettä paremmin kuin kumisaappaani. Hengittävyys sitten oli toinen asia, vedenpitävyys kun siis tarkoitti sitä että myöskään ilma ei kiertänyt. Nyt sitten olisi tarkoitus ostaa oikein kunnon ajokengät, mutta kun pitäisi tietää mitkä ovat hyvät ja mielellään nahkaa. Myyjän mukaan kaikki ajokengät ovat tietysti hyviä, mutta kalliimpi aina parempi...
sad.gif

käytössä tällä hetkellä hywäksi todetut ajo saabbaat ROADSTONE MONCAYO
062802jumpie_prv.gif

Mitäs noi Sievin kengät noin pyöreesti maksaa (maihari, steel cap, GoreTex) ja missä noita myydään?? Millaiset mallit teillä Sievin käyttäjät on?

Mulla on sievin perus maiharit. Hintaa oli 100 euroa.
Ostin ne ihan talvikengiksi, mutta toivottavasti nuilla voi ajella myös mp:llä.

Mulla on Alpinestarsin WEB gore tex saappaat, hinta on näköjään laskenut 27 euroa 225 euroon.Hyvät ovat, ja lämpimät.

On kyllä yhdyttävä tuohon edellisen mielenpiteeseen, lämpimät ovat. Tosin kokemukseni noista saappaista rajoittuu vasta bout viikon sisällä rällättyihin n.500 km, eikä esim. vedenpitävyydestä ole vielä mitään havaintoa.

</span><table border="0" align="center" width="95%" cellpadding="3" cellspacing="1"><tr><td>Siteeraus (Vante @ Huhti. 05 2003,00:55)</td></tr><tr><td id="QUOTE">On kyllä yhdyttävä tuohon edellisen mielenpiteeseen, lämpimät ovat. Tosin kokemukseni noista saappaista rajoittuu vasta bout viikon sisällä rällättyihin n.500 km, eikä esim. vedenpitävyydestä ole vielä mitään havaintoa.[/QUOTE]<span id='postcolor'>
Juu no kyllä ainakin syksyllä kestivät 150km rankkasateessa ajoa, muuten kuin uitettu koira kun ei kunnon takkeja sun muita ollut, mutta jalat oli kotoisan kuivat ja lämpimät.Tosi hyvät perus katukäyttöön.

Tuli tilattua kuvan mukaiset Sidin Vertebra Race Carbon kengät yhdessä Earthendin kanssa.
Saa nähdä miten kauan toimitus kestää, on jo sen verran ovella tämä ajokauden avaus että soisi sen pian tapahtuvan
smile.gif

sidi.jpg

Paljos noille monoille jäi hintaa? vois kelvata mulle myös  
033102beer_1_prv.gif

wink.gif

jep hokasin, et oli tullu tonne shoppiin
crazy.gif

</span><table border="0" align="center" width="95%" cellpadding="3" cellspacing="1"><tr><td>Siteeraus ("R" Sujari @ Joulu. 22 2002,11:30)</td></tr><tr><td id="QUOTE">Mulla on Sidi vertebra cromo tai jotain sinnepäin..Siis se vedenpitävä malli..Ostin vuonna 2000,enkä oo putsannu/hoitanu mitenkään..Ainakin vielä viime kesänä piti vettä.Voin suositella..Suomessa myy ainakinTokimoto  
cool.gif
[/QUOTE]<span id='postcolor'>
smile.gif
Ja ORG!-WebShoppi...
wink.gif
062802moto_prv.gif
062802moto_prv.gif

</span><table border="0" align="center" width="95%" cellpadding="3" cellspacing="1"><tr><td>Siteeraus (ULoop @ Huhti. 12 2003,00:13)</td></tr><tr><td id="QUOTE">Tuli tilattua kuvan mukaiset Sidin Vertebra Race Carbon kengät yhdessä Earthendin kanssa.
Saa nähdä miten kauan toimitus kestää, on jo sen verran ovella tämä ajokauden avaus että soisi sen pian tapahtuvan
smile.gif

sidi.jpg
[/QUOTE]<span id='postcolor'>
ORG! WebShopista löytyy:

SIDVRCRF43 Sidi: Vertebra Race Carbon, Red-Fluorescent, ulkoinen nilkkasuoja, size:43 249.00 €

t. Lasagne
eek.gif

Kirottua.. tuli tilattua nuo saappaat MPA:lta kun viimeksi katsottuna noiden hinta shopissa oli 300 euroa. Ei jaksaisi joka hinnasta laittaa kyselyä että miksi on kalliimpi kuin muualla  
confused.gif

Missähän noita Sidin ORG. malleja olisi soviteltavissa omaan jalkaan pk seudulla. Kuka tietää ?

Itse ostin pari päivää sitten jotkin ajokengät  
biggrin.gif
 touring ja hiporat. Veden pitävyydestä en vielä tiedä, mutta ainoat täältä Kuopion kaupoista jalkaani sopivat. Hintaa niillä oli 99 ekua. Sain omaa 37 kokoa ja monessa kaupassa ei ollut niin pieniä kokoja vaan naisten tarjonta lähti 38/39. Lasten kengät olivat sitten erikseen.
tounge.gif
Kengät tuntuvat mukavilta ja pari iltaa olen jo tallustellut. Ajattelin käyttää niitä ihan työmatkoilla, että muotoutuvat hiukan ennen kovaa koitosta.

Minulla kun on pieni ja leveä lesti kuin Akulla  
bawling.gif
. Yleensä kun kenkä muuten sopi jäi kärkeen monta senttiä tyhjää tilaa ja ISX:n kengät (made by italy) ne vasta ahtaat olivatkin.  Ja pohja niissä oli ohut kun ajattelee, että mihin ne on tarkoitettu. Niin no takana istumiseen varmaan ja vielä sivuttain  
tounge.gif

Hanxilla vastaan oloiset olivatkin toista sataa ekua, joten jos vesi pysyy ulkona olen tyytyväinen. Muutenkin kun katsoin ajoasuja tulin hyvälle mielelle ostoksestani sassan maalta. Pololta irtosi koko asu postimaksuineen Hanxin takin (by very lady look) hinnalla . Ja muutenkin niissä asuissa oli suojat enemmän jääkiekkoon sopivat kuten polvisellaiset.  
033102bebe_1_prv.gif

No jonkun  
062802moto_prv.gif
 kuukauden perästä sitä saa  
062802jumpie_prv.gif
 tai  
bawling.gif

Tänään ostin Oxtar:in Explorerit, Gore kalvon kanssa. Ilmeisesti se on pykälää halvempi malli kuin tuo Matrix.

169Eur oli lähtö ja 155Eur niin sai ottaa mukaan. Pikaisen lenkuran kävin heittämässä ja kyllä vanhoihin verraten taas hieman parani...

Niin juu, ostin Saloselta Turusta.

Itellä on Falcon vedenpitävät, jo parisenvuotta olleet ja ihan ok on.Sit maihareita oon käyttänyt-ne ei siis vettäpidä ollenkaan,nauhajutut ei oikein oo siinähyvät,mutta toisaalta kuumalla kesäkelillä ok vastaavasti. Toki peruslenkkareillakin tulee kurvailtua ja milloin milläkin työpopoilla-mutta kyllä silti kannattaa hankkia munmielestä ajoontarkoitetut saappaat , ne on ainaparhaat tarkoitukseensa..

Mitenkäs gore -kenkiä pitäisi hoitaa? Tiedän, notta olemassa on rasvoja tuollaisia popoja varten...
Mutta millaisia toimenpiteitä saappaiden kunnossapitämiseen olette tehneet?

Mikä malli teillä on noista sievin turvakengistä ajokenkinä? Paljonko niillä on listahinta ja olisiko siitä mallista missä kuvia?
Kiitoksia!
062802moto_prv.gif

Back