• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

Ajokengät

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Guest
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Näistä turvakengistä varmaakin saisi hyvät "hintatietoisen poposet" ja ovat kyllä gore kalvolla vedenpitävät (olen testannut).

Mulla on Sidi vertebra cromo tai jotain sinnepäin..Siis se vedenpitävä malli..Ostin vuonna 2000,enkä oo putsannu/hoitanu mitenkään..Ainakin vielä viime kesänä piti vettä.Voin suositella..Suomessa myy ainakinTokimoto  
cool.gif

Ajelin viime kesänä Haix:n Rangerit jalassa.. vettä tuli jonkin verran taivaalta mut jalat pysyi kuivina ja lämpiminä. Eikä suurempaa kulumistakaan huomannu eikä muutenkaan vaihteen vaitamisessa ollu mitään ongelmia. Mut toisaalta hintakin noissa popoissa on kohillaan et melkein suosittelen ajokenkien ostamista niinkuin itsekin sitten tein.
062802moto_prv.gif

Kokeilkaapas silikonia tuohon kenkien narinaan. Samaa ainetta olen laittanut arain pottaan kun visiirin liike on muuttunut vähän tahmeammaksi.

</span><table border="0" align="center" width="95%" cellpadding="3" cellspacing="1"><tr><td>Siteeraus (jerry125 @ Tammi. 18 2003,20:16)</td></tr><tr><td id="QUOTE">Kokeilkaapas silikonia tuohon kenkien narinaan. Samaa ainetta olen laittanut arain pottaan kun visiirin liike on muuttunut vähän tahmeammaksi.[/QUOTE]<span id='postcolor'>
Muutenkin kannattaa kokeilla tuota silikonia moneenkin paikkaan, halvempaa keinoa poistaa narinat ja kitinät ei olekaan...tietysti järki mukana tässäkin asiassa...
tounge.gif

Sievin maiharimallinen turvakenkä on ollut ajokenkänä. Pohjassa on naulaan astumis suoja ja turvakärki. Kenkä on pitnäyt sateen ihan hyvin ulkona, vaikka ei olekaan gore-tex kenkä. Kenkä on mukava jalassa vaikka joutuis kävelemäänkin.

sievin turvajalkine suhthyvä ,syksymmällä nauhojen reijistä tuntui vetoa reippaammassa vauhdissa!
sad.gif
062802moto_prv.gif

Hmm, hyvä huomata, notta näitä Oxtar Matrix Gore-Tex:ja kehuttu. Meinaan itse kävin lauantaina liikkeessä tesmaamassa ja istuivat ainakin minun jalkaani tosi hyvin, joten tommoset kai otan ja sit mopon kaupanpäälle.

**Vante**

jos kerran nettiin pääsette, niin pankaas vilkaisten www.polo-motorrad.de sivuja
Itse ostin sieltä viimekesänä sadan eken Gore-Tex kengät ja eipä ole tarvinnut katua.
Puolipitkää mallia,mukavan kevyet, istuu jalkaan kuin sukka ja pitää vettä.Vetoketju sivussa.Väriltään yksinkertaiset mustat, mutta on siellä koreampiakin ja hinta ei todellakaan päätä huimaa.
Sitä ennen yritin minäkin Diadoran kengillä pärjätä, mutta suutuin kun Kontiossa piti kulkea likomärissä kengissä, vettä kun tuli aika reilusti pohjanmaalla tulomatkalla.Ei tiennyt minne olis muovipussit vetänyt ja paras ratkaisu oli kuiva sukka jalkaan, pussi päälle ja sit vasta märkä kenkä...
Silloin tuli mieleen että hyvään kenkään kannattaa vaikka vähän satsatakin.
Ja jos on tiukan budjetin kesä, niin on siellä kenkiä ekestä alkaen...Postikulut 8 ekeä

Ostin viime keväänä Sidin Vertebrat, ei ole vesi tullut kertaakaan sukkiin asti.
smile.gif
Pintaa olen hoitanut Boston:in Rain Guard Super nahkarasvalla. Ensin kengät puhtaiksi ja sitten rasvat päälle.
033102beer_1_prv.gif

Voi perkale tulikohan otettua sittenkin ihan pa***t kengät
IXS Ultra. No onneksi tulee mopon mukana eikä siten lisää kuluja.

Duunipaikan piikkiin hain tänävuonna sievin goretex turvamonot. Luulen, että niillä on mukava ajella, kunhan sitten pitää veden ulkopuolella.
lookaround.gif

Hyväksi on havaittu Alpinestarsin Webit. Vettä pitää ja ovat hyvät jalassa.
tounge.gif

Lisää kehuja Oxtarin Matrix Goreille (viime la 170 rahaa)! Istuu jalkaan mahtavasti verrattuna muihin saman hintaluokan kenkiin. Tietty jaloissakin on eroja.

Vaikuttaa nuo ajokengät aikamoiselta rahastukselta, tässä kun on selannut luetteloita ja ravannut liikkeissä niin kaikki kengät näyttävät samalta. Mitä eroa noilla kenkien materiaaleilla on sitten käytössä? Ihan pitempi aikaisen käytön aiheuttaman kulumisen/ulkonäön/ajomukavuuden/vedenpitävyyden...

Sen vähän mitä olen ajellut niin aina on tullut ajeltua jollain perus maihareilla, mutta pitemmässä ajossa tulee vilu ilman villasukkia (ja niiden kanssa taas kuuma).

Eihän se mukava ole palellakkaan, kuivailla sukkia tai myöhemmin kuunnella nilkkojensa narisevan.
withstupid.gif

Siis nahka vai Gorekengät?

</span><table border="0" align="center" width="95%" cellpadding="3" cellspacing="1"><tr><td>Siteeraus (Atte @ Maalis. 17 2003,15:46)</td></tr><tr><td id="QUOTE">Hyväksi on havaittu Alpinestarsin Webit. Vettä pitää ja ovat hyvät jalassa. :kieltäsullevaan:[/QUOTE]<span id='postcolor'>

Niinhän siinä sit kävi, ett itekin hankin tuollaiset Web:it. Ainakin hyväntuntoiset ja jämäkät jalassa ja mitä kommentteja olen lukenut noista niin positiivisia ovat olleet. Toivottavasti itekin voin sanoa samaa kunhan olen päässyt tesmaamaan niitä ajossa.

</span><table border="0" align="center" width="95%" cellpadding="3" cellspacing="1"><tr><td>Siteeraus </td></tr><tr><td id="QUOTE">Vaikuttaa nuo ajokengät aikamoiselta rahastukselta, tässä kun on selannut luetteloita ja ravannut liikkeissä niin kaikki kengät näyttävät samalta.[/QUOTE]<span id='postcolor'> Kyllä se veden pitävyys on mun mielestä se juttu. Siihen voisin jopa rahaa upottaakkin. Toki kenkien täytyy mukavatkin olla!

Itse ostin tuossa talven kuluessa Oxtarin T.C.S. Sport Goretexit, joissa nimensä mukaisesti on myös ihka oikeat GoreTEX kalvot (kuinka yllättävää). Parannuksia viimekaudelle on tapahtunut mm. lestin levennys (Itse en saanut viimevuoden 43 jalkaani, ja ostin tämänvuotiset 43??) Nilkan tukisysteemi on kokenut joitain uudistuksia, ja titaanin väriset laaharit ovat ilmestyneet kärkiin, sekä kengän "hengitysaukkoihin" on laitettu tuning-verkkoa.
Mukana kengissä tulee pullo silikoni oljyä jolla natiseva muovi vaikenee... kannattaa vain varoa uittamasta nahkaa sillä silikonilla kun nuo kalvot eivät siitä oikein pidä!!

devil.gif

</span><table border="0" align="center" width="95%" cellpadding="3" cellspacing="1"><tr><td>Siteeraus (-devil- @ Joulu. 30 2002,12:56)</td></tr><tr><td id="QUOTE">Ajelin viime kesänä Haix:n Rangerit jalassa.. vettä tuli jonkin verran taivaalta mut jalat pysyi kuivina ja lämpiminä. Eikä suurempaa kulumistakaan huomannu eikä muutenkaan vaihteen vaitamisessa ollu mitään ongelmia. Mut toisaalta hintakin noissa popoissa on kohillaan et melkein suosittelen ajokenkien ostamista niinkuin itsekin sitten tein.
062802moto_prv.gif
[/QUOTE]<span id='postcolor'>
On ittellä myös samaiset Rangerit ja todella hyvin pitävät vettä, koskaan ei ole niissä varpaat kastuneet oli keli mikä hyvänsä, mutta mun mielestä ajokengiksi liian pehmeät ja paksukärkiset. Ostin sitten itelle alpinestarsin ajopopot ja oon ollu tyytyväinen kyseisiin töppösiin
062802moto_prv.gif

Onko tosiaankin olemassa vedepitäviä "goretex" kenkiä, jotka pitävät vettä, vaikka sataisi kolme päivää putkeen???????
Itselläni on ollut muutama vuosi sitten n.1200mk goretex kengät, mutta kyllä ne on alkanut jo vuotamaan toisena päivänä, eikä niitä sen jälkeen saa millään kuivattua.
Olen käyttänyt kumppareita reissussa viimeiset pari vuotta eikä oo jalat kastunu.
Kertokaa kommentteja "goretex" (tai sympatex tms.) kengistä, jotka on pitkillä reissuilla, usean päivän sateilla pitäneet jalat kuivana.

Back