• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

ZZR 1100

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Terppis
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Tarviitko kytkintä c vai d malliin?Mulla olis viallinen d kone myynnissä ilman kaasareita ja ehkä ilman laturia riippuen siitä käykö laturi c malliin.

Miten näissä zetoreissa toimintaperiaate kun tuo bensapumppu kun ei koko aikaa surise,relehän siellä on,mutta miten se katkaisee pumpun?Onko mitään hyötyö tai haittaa jos sen releyttäis niin että aina surisis päällä kun virrat on päällä,luulis että käynnistettävyys paranisi.

Miten näissä zetoreissa toimintaperiaate kun tuo bensapumppu kun ei koko aikaa surise,relehän siellä on,mutta miten se katkaisee pumpun?Onko mitään hyötyö tai haittaa jos sen releyttäis niin että aina surisis päällä kun virrat on päällä,luulis että käynnistettävyys paranisi.

Kun moottori pyörii kehottaa sytkäboxi pumppua naputtamaan. Kannattaa releyttää niin että pumppu pyörii kun virrat on päällä. Siten laitteen saa käyntiin helposti talvenkin jälkeen.
Voihan bensapumpun plusjohtoon myös kolvailla piuhan jonka voi väliaikaisesti kytkeä akun plusnapaan ennen käynnistysyritystä...

Viimeksi muokattu:
ei tarvi ku vaan uuden johdon ,sen alkuperäisen herätejohdon tilalle.
ittel oli aikanaan ihan vaan painonappi millä pystyi käyttämään pumppua pidemmän seisonnan jälkeen.

Eli tarvitsee ilmeisesti erilaisen releen kuin tuon alkuperäisen?

Rele on kiinni kannassa, joka on samanlainen kun pyörässä käytetyt moninapaiset liittimet. Irrotin releen kannasta ja laitoin tilalle liittimen, jossa kaksi napaa oli kytketty yhteen. Yksinkertaista, siistiä ja alkuperäinen rele on helppo vaihtaa takaisin jos siltä tuntuu.

Jep,mulla olisikin jouten varaosapyörän releet ja johtosarja.Pitää selvittää vaan minkä väriset pihat pitää laittaa yhteen.
Mutta saa mulle kertookkin johtojen värit:grin:

Viimeksi muokattu:
Jep,mulla olisikin jouten varaosapyörän releet ja johtosarja.Pitää selvittää vaan minkä väriset pihat pitää laittaa yhteen.
Mutta saa mulle kertookkin johtojen värit:grin:

Punainen ja sini/musta.

Kanta on punainen, joten perfektionistina hankin tietysti punaisen liittimen ebaysta :)

Mikäköhän idea on tossa mun kunnossa olevassa koneessa kun ne kumiset tulpat joiden alta synkataan kaasarit,niin 1 ja 4 kaasarit on yhdistetty letkulla toisiinsa ja ne tulpalliset on koneen keskellä?Varaosakoneessa taas kaikissa kaasareissa on ne tulpat.

Mikäköhän idea on tossa mun kunnossa olevassa koneessa kun ne kumiset tulpat joiden alta synkataan kaasarit,niin 1 ja 4 kaasarit on yhdistetty letkulla toisiinsa ja ne tulpalliset on koneen keskellä?Varaosakoneessa taas kaikissa kaasareissa on ne tulpat.

Kuullostaa melkoisen oudolta. Voisiko olla edellisen omistajan ”viritys”?

Tuoreemmissa zetoreissa on pakokaasun toisioilmajärjestelmä jonka venttiilille menee alipaineletku kaasareiden kurkuilta. Olisiko kyseessä moinen moottori? Sinänsä on ihan sama onko letkulähdöissä tulpat vai onko ne yhdistetty toisiinsa letkulla.

Sinänsä on ihan sama onko letkulähdöissä tulpat vai onko ne yhdistetty toisiinsa letkulla.

Tästä rohkenen olla eri mieltä. Eri sylintereiden imukanavassa kaasuläpän takana on erilainen alipaine eri kohdissa kampi- ja nokka-akseleiden kierrosta. Tästä johtuen ainakin teoriassa tuollaisen yhdysletkun kautta kulkevalla ilmalla / alipainepulsseilla voi olla vaikutusta kaasareiden toimintaan ja sylinterin saamaan seokseen. Tai riippuen imusarjan nipan koosta ja kaasareiden synkkauksen tasaisuudesta letkussa voisi kulkea koko ajan ilmavirta pienemmästä alipaineesta suurempaan. Onko tuolla mitään käytännössä havaittavaa todellista merkitystä koneen käyntiin, sitä en uskalla lähteä arvuuttelemaan, mutta itse ainakin tulppaisin nuo.

Kone kyllä kävi tolla kombolla erittäin hienosti,mulla on varaosakoneessa nuo tulpat niin varmaan laitan ne kuuluville paikoilleen.

Oiskos kukaan zzr omistaja ystävällinen ja katsois missä kohtaa lämpömittarin neula suunnilleen on kun termari aukee tai se kohta kun flekti lähtee pyörimään?Mielellään kuva,mutta riittää jos kertoo suunnilleen viisarin etäisyyden punaisesn rajan alusta.

Oiskos kukaan zzr omistaja ystävällinen ja katsois missä kohtaa lämpömittarin neula suunnilleen on kun termari aukee tai se kohta kun flekti lähtee pyörimään?Mielellään kuva,mutta riittää jos kertoo suunnilleen viisarin etäisyyden punaisesn rajan alusta.

Muistissani näen hämärän kuvan missä termostaatti avautuu kun lämpömittarin neula on kivunnut ehkä millin verran alatapista ylöspäin ja flekti lähtee pyörimään kun neula on jo hieman ohittanut mittarin puolivälin. :D

Ei kai se niin nopeesti aukee.Mulla on propleemana että neula akseleineen lähti irti ja pitäisi saada jotenkin se oikeeseen kohtaan.

Kokeilin hyppylangalla että flekti lähti pyörimään ja lähtikin,mutta pyöri vaan muutaman sekunnin ja sitten loppui,onko normaali käytäntö?

Muistissani näen hämärän kuvan missä termostaatti avautuu kun lämpömittarin neula on kivunnut ehkä millin verran alatapista ylöspäin ja flekti lähtee pyörimään kun neula on jo hieman ohittanut mittarin puolivälin. :D

Kyllä se itseasiassa noin lähes menee kun kävin katsomassa kaverin zzr:tä

Back