MT-09. Dark side of Japan

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja RHR
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
^Yamahan oma tangon kiinnityspultteihin tuleva naviteline on ainakin mun mieleen, kun sen päälle pulttaa oikean navin. Saisiko siihen jonkun kännytelineen hyvin, sitä en osaa arvailla.

Moro! 2014 vuosimallin MT-09 tuli hommattua kolmisen viikkoa sitten 4500 kilometreillä joten kuin uusi pyörä löyty. Aikas hiljainen on vakioputkella ja nyt tarvis kohtuu hintaista putkistoa/sliparia... Nyt ehdotuksia tulemaan. Pyörään on ecu flash tehty kuulemma AJ bikellä entisen omistajan toimesta joten putken voi ilmeisesti vaihtaa huoletta? Minkäänlaista nykimistä en ole pyörässä huomannut joten mitään vertailukohtaa ei vakiona käyttäytyvään ole...
USB-pistokkeen paikkaki löyty mittariston alta, joten millaisia puhelin/navi virityksiä teiltä löytyy ko. pyörään? Mikä ois hyvä kännyteline tankoon joka pysyy vielä menossa mukanaki?

Onnea pyörän ostosta! Mulla on kiinni ram mountin nipparimalli. Pysyy hyvin eikä känny vahingossa karkaa.
https://m.clasohlson.com/fi/Polkupyöräpidike-älypuhelimelle,-Ram-Mounts-X-grip/38-5993

Onnea pyörän ostosta! Mulla on kiinni ram mountin nipparimalli. Pysyy hyvin eikä känny vahingossa karkaa.
https://m.clasohlson.com/fi/Polkupyöräpidike-älypuhelimelle,-Ram-Mounts-X-grip/38-5993

Mulle on tulossa 1" ball for M8 thread. For RAM arm. Black tilaan ehkä talvella kun on aikaa. Jossain jenkkivideoissa oon nähnyt ton MT-09:iin ruuvattuna.
Vanhassa pyörässä se oli omalla kiinnikkeellä ohjausgossa mutta oli joka asennossa ikävästi mittareiden edessä.
Epäsymmetrinen mittaristo onkin aika fiksu jos haluaa lisää näyttöjä eteensä.

Powercommanderit ja muut piggybackit jättäisin asentamatta koska ecua muokkaamalla saa enemmän vastinetta rahoille.

Olen päätynyt samaan, ECU Flash joko valmiilla kartoilla tai ilman.
Mulla on 2019 malli ja pääsyt vasta viikon ajamaan huonoissa olosuhteissa mutta tämä tuntuu toimivan nikottelematta eli tehtaan säädöt on jo minulle sinänsä kohdallaan kun vertaa vanhaan Suzuki VX-800 (-91) V2 koneeseen joka oli todella on-off tyylinen alakierroksilla. Mutta pehmeä siitä eteenpäin kun tehoja vaan puolet uudesta (ja painoa joku 250 kg).

Tykkään itse ropata joten päädyin tilaamaan FTeculta kaapelit, softat ja laajakaistalambdan(Activetune).
Huikea ero. Alhaisilla kierroksilla ei nyi tai röpötä kuten ennen. Samalla hävisi on/off ilmiö tasakaasulla. Ja persdynolla mitattuna mukavasti on tullut lisää tehoa.

AJ Bike tekisi koko homman dynossa 650€. Samin Autopajaan sain yhden sähköpostin ja sitten hiljaista.

Wiz Performance tekee ECU Flashin kun lähettää sen ECUn heille Englantiin. Kai se posti kulkee vaikka brexit tulisi!?
Näiltä saisi up-to-date kartan juuri omaan vuosimalliin ja pakoputkeen (ainakin Akran race titaani kokoputki joka mulla on).

Onhan noita ECU Flash palveluita muitakain, jenkkeihin asti en ole viitsinyt ottaa yhteyttä.
VeloxRacing (UK) ei suostu postittamaan ulkomaille. Sanoi että osta FTECU Active tune.

Toi Activetune näyttää videolla helpolta ja ehkä on jos voi ajaa mopoa rullilla tms. kiinteällä alustalla eikä maantiellä.
Mutta jos alat säätää maantiellä koeajamalla niin montako iteraatiota tarvitaan että kartat alkaa näyttää hyviltä ja osaako se softa täyttää (interpoloida) ne kohdat joissa ei ole dataa kun eihän sitä kaasua voi säätää/kääntää niin hienosti että koko kartta antaa dataa, vai voiko?

Ja vielä tulee mieleen että jos jollakulla on jo toi Activetune laitteisto niin ei kai seuraava tarvitse kuin lisenssin ja kaapelin sekä paljonko maksaa korvausta käytetystä ajasta ja vaivasta :)

AKRAPOVIC Racing Line Titanium + modattu db-killer

Täytyy sanoa että älkää menkö modaamaan tätä. Soundit on kyllä kovat mutta aivan paskaisen räkäiset ja saa aivot resonoimaan kypärän sisällä 5000+ kierrosten jälkeen.
Tyhjäkäynnillä kuulostaa kyllä sporttisen hienolta mutta jokin tässä mättää pahasti kun antaa hanaa.

Tilasin jo uuden (db-killerin 80€) ja mielenkiintoista nähdä mitä sille nykyiselle on tehty kun saan sen irti.
Peltiruuvilla se on kiinni ja oisko lukkopihdeillä vedetty irti.
En anna pois ilmaiseksi mutta en paljoa pyydä jos kiinnostaa :D

Kaverin (Akran) Carbon kokoputki (taitaa olla hyväksymätöntä ei saa kattia) on ihan eri planeetalta ja vaikka se on äänekäs makuuni niin se on hienostunut ja sporttinen, juuri sellainen kuin voisi olettaa tarvikeputkelta. Olkoonkin että Akran jota kai hiljasieksi haukutaan.

Liitetiedostot

• akra.jpg
    akra.jpg
    103,4 KB · Katselut: 62
Wiz Performance tekee ECU Flashin kun lähettää sen ECUn heille Englantiin. Kai se posti kulkee vaikka brexit tulisi!?

Henkilökohtaiset kokemukset brittien postilaitoksesta kannustavat selvittämään mahdollisen katoamisen ja postivakuuttamisen ehdot hyvin. Jos lähetät jotain britteihin ja saat sen takaisin vasta mahdollisen brexitin jälkeen, niin varaudu todistelemaan tullille, että tavara on omasi, ettei siitä yritetä karhuta tulleja ja alveja.

+2 heppaa katkaisemalla pätkä putkea imuilmanotosta?

Näin ne videot kertoo :D

Aika hyvä tapa tuunata edullisesti jos omistaa rautasahan.

Liitetiedostot

• airbox_mod.jpg
    airbox_mod.jpg
    31,9 KB · Katselut: 58
Henkilökohtaiset kokemukset brittien postilaitoksesta kannustavat selvittämään mahdollisen katoamisen ja postivakuuttamisen ehdot hyvin. Jos lähetät jotain britteihin ja saat sen takaisin vasta mahdollisen brexitin jälkeen, niin varaudu todistelemaan tullille, että tavara on omasi, ettei siitä yritetä karhuta tulleja ja alveja.

Itsekin suosittelevat: "We recommend upgrading to special delivery on checkout for ECU flashes".
Eli jokin kaupallinen kuriiripalvelu, kai.

Mutta vähän se hirvittää lähettää jotain näin arvokasta postissa ja toivoa saavansa sen takaisin ehompana ilman tullin väliintuloa.

Mutta vähän se hirvittää lähettää jotain näin arvokasta postissa ja toivoa saavansa sen takaisin ehompana ilman tullin väliintuloa.

Käsittääkseni tulliin voisi tehdä jonkinlaisen maastavienti-ilmoituksen tms, jolla paluumuodollisuuksia voisi helpottaa, mutta en tiedä tarkemmin miten tuo menee.

+2 heppaa katkaisemalla pätkä putkea imuilmanotosta?

Näin ne videot kertoo :D

Aika hyvä tapa tuunata edullisesti jos omistaa rautasahan.

Kannattaa toki kahlata Tuubissa ja ihmetellä mitä kaikkea siellä esitelläänkään.
Ei siitä vielä sellaisenaan haittaa ole :D.

Kuten moni... on monasti... monessa yhteydessä aiemmin todennut: NYT TARKKANA SIELLÄ!

Kovin usein niputetaan erinäinen määrä "rautaan" ja/tai "softaan" tehtyjä muutoksia ja jutun juonena
on kuitenkin vain yksi muutos.

Toki.... kokonaisuushan loppupeleissä ratkaisee, mutta jo pelkkä sutin (filtterin) muutos lähtötilanteesta
saattaa aiheuttaa sellaisenaan esitetyn suuruisen muutoksen..... ja edelleen.... puhutaan lähes aina
myös pelkästä "täysvedon" muutoksesta. Usein esim. noihin boximodeihin tosiaan liittyy myös sutimuutos.

Kannattaa myös muistaa aina kun liikutaan edes jossain 100 rwhp luokassa, että 1-3 hpn muutoksista
aika merkittävä osuus "hukkuu jo kohinaan" eri vedoissa. Tuon luokan eroja syntyy/ei synny jo
pelkästään sillä, miten se HiPo- harsosuti on öljytty..... vai halutaanko sen piirtävän hienosti
ja vedetään vertailuvedot "kuivalla" sudilla :D.

En nyt väitä, että tuolla aina koitetaan penkissä "koijata apinaa", mutta jos hiemankaan tuohon on halua,
saadaan pienillä/oikeilla järjestelyillä, tekemättä pyörään mitään muutoksia, aikamoisia eroja vetoihin.
Eikä ole tarpeen mennä edes "italialaiseen normienläpäisytaiteeseen" :p.

Enemmän kannattaa ehkä keskittyä siihen, että jos alkujaan on jotain, joka käytöksessä vaivaa....
ja pienillä säädöillä saadaan käytös kohdilleen..... ollaan voittajien joukossa ja nautitaan ajamisesta.

Enemmän kannattaa ehkä keskittyä siihen, että jos alkujaan on jotain, joka käytöksessä vaivaa....
ja pienillä säädöillä saadaan käytös kohdilleen..... ollaan voittajien joukossa ja nautitaan ajamisesta.

Minusta tätä konettaa ei kannata tuunata lainkaan, ellei jostain kumman syystä halua. Tehoja ja vääntöä piisaa riittävästi ja uusimmissa vuosimalleissa säädöt tehtaalta on jo varsin hyvin kohdillaan, ainakin minulle.
Ja käytettyä ostaessa arvostan että kaikki on orkkista. Säätäjän jäljiltä en uskaltaisi ostaa yhtä huolettomasti.

Kysehän on siitä että jos mä voin tehdä ja musta tuntuu siltä niin mä teen mikä tuntuu hyvältä ja on ehkä hauskaa ellei onnistu töppäämään jolloin voi vähän itkettää.
Ja kun tuolla bensatankin alla on ihan oikea tietokone niin sitähän on hauska säätää tai säädättää. Rajoilla ollaan että hankinko releet ja säädän itse vai annanko muiden tehdä. Jos olisi oma talliin niin tuskin miettisin vaan tekisin itse.

Ja se on hienoa kun kehitys kehittyy ja voi opiskella uutta ja on sellainen peli johon voi ostaa lähes rajattomasti osia jos haluaa. Tässä hyvä esimerkki suruttomasta rahan käytöstä hienoon peliin. Eikä tässä vielä kaikki :D

Samahan se on mitä tekee ja miten.... kun vaan tietää mitä on tekemässä :D.

"Järkevä" ei sitten sen jälkeen ole välttämättä ollenkaan relevantti määre ja ilman
sitäkin homma voi olla bueno.

Turhan paljon vaan touhutaan varsin "tosissaan" jonkun perässä ilman päätä & häntää.
Se on ihan eri juttu kuin "harkittu hulluus".... jota pitää ehdottomasti arvostaa omassa lajissaan :D.

Onko täällä henkilöitä kenellä olisi ollut Mt-07 aiemmin ja vaihtanut ysiin? kiinnostaisi tietää onko ysin ylläpitäminen ja ajaminen sen enempää kalliimpi kuin seiskan, tietysti bensa ja vakuutus mutta muuta?

Tämän hankkiminen on vielä ihan mietinnässä, pitäisi käydä testiajamassa, sitten kesän lopussa myisin seiskan ja kattelisin ysiä nettimotosta talven yli, sopivaa yksilöä etsiessäni.

Onko täällä henkilöitä kenellä olisi ollut Mt-07 aiemmin ja vaihtanut ysiin? kiinnostaisi tietää onko ysin ylläpitäminen ja ajaminen sen enempää kalliimpi kuin seiskan, tietysti bensa ja vakuutus mutta muuta?

Tämän hankkiminen on vielä ihan mietinnässä, pitäisi käydä testiajamassa, sitten kesän lopussa myisin seiskan ja kattelisin ysiä nettimotosta talven yli, sopivaa yksilöä etsiessäni.

Pyörät on niin erilaisia ettei niitä kannata edes vertailla.
Toimintasäde (207 miles = 333 kilometers vs 130 miles =209 kilometers) kertoo että kulutuksessa on eroa kun tankit on kai saman kokoiset.

Mulla on ollut ikäni pikku-kasko mopoissa ja säästyneillä vakuutusrahoilla voisin kai ostaa jo pyörän tai kaksi - jos ne rahat olisi tilillä :)

Ostin oman ysin niin myöhään syksyllä etten ajanut silloin tankillistakaan. Mutta toi toimintasäde kyllä vähän kyrsii jo etukäteen kun edellisellä mopolla (naku 800 V2 vm -90, 60 hp) menin noin 320 rauhallista ajoa. Motarilla 140-160 lasissa pudotti toimintasädettä lähes 50 km ja pelkään samaan nyt. Pääsee alle 200 km!?

Ja ne hyvät yksilöt oli syksyllä sellaisilla myyjillä jotka eivät olleet kiinnostuneet myynnistä niin paljoa että olisivat tinkineet hinnasta oleellisesti. Mutta "alihintaa" tarjoajia oli kuulemma riittävästi liikkeellä.
Multa meni odotellessa se "ihan paras" tarjokas joten päädyin samanvuotiseen (2019) lähes ajamattomaan ja sain siihen tavallaan minua kiinnostavat lisävarusteet kaupan päälle.

Tämä on ehkä sen verran harvinainen malli että helposti "joka valkaa jää ilman".
Vaikea sanoa onko syksy paras aika ostaa?

Toimintasäde (207 miles = 333 kilometers vs 130 miles =209 kilometers) kertoo että kulutuksessa on eroa kun tankit on kai saman kokoiset.

Mulla on ollut ikäni pikku-kasko mopoissa ja säästyneillä vakuutusrahoilla voisin kai ostaa jo pyörän tai kaksi - jos ne rahat olisi tilillä :)

Ostin oman ysin niin myöhään syksyllä etten ajanut silloin tankillistakaan. Mutta toi toimintasäde kyllä vähän kyrsii jo etukäteen kun edellisellä mopolla (naku 800 V2 vm -90, 60 hp) menin noin 320 rauhallista ajoa. Motarilla 140-160 lasissa pudotti toimintasädettä lähes 50 km ja pelkään samaan nyt. Pääsee alle 200 km!?

Ja ne hyvät yksilöt oli syksyllä sellaisilla myyjillä jotka eivät olleet kiinnostuneet myynnistä niin paljoa että olisivat tinkineet hinnasta oleellisesti. Mutta "alihintaa" tarjoajia oli kuulemma riittävästi liikkeellä.
Multa meni odotellessa se "ihan paras" tarjokas joten päädyin samanvuotiseen (2019) lähes ajamattomaan ja sain siihen tavallaan minua kiinnostavat lisävarusteet kaupan päälle.

Tämä on ehkä sen verran harvinainen malli että helposti "joka valkaa jää ilman".

No onpas nihkee toimintasäde :D ei kyllä hirveästi kiinnostaisi tankilla käydä, tuntuu että tulee jo tarpeeksi usein seiskalla, mutta pitää kyllä käydä kesällä testiajamassa ja tehdä päätös sen jälkeen.

Multa meni odotellessa se "ihan paras" tarjokas joten päädyin samanvuotiseen (2019) lähes ajamattomaan ja sain siihen tavallaan minua kiinnostavat lisävarusteet kaupan päälle.Tämä on ehkä sen verran harvinainen malli että helposti "joka valkaa jää ilman".

Tankki on molemmissa 14l ja siitähän se lyhyt toimintasäde johtuu, noilla yllä olevilla specseillä kulutukset on 4,2 ja 4,8l/100km. Ei mikään järisyttävän suuri, todellinen kulutus on sitten aika paljon kuskista kiinni.

Mulla oli 2014 vuosimallin MT-07 ennen ysiä. Ajoin sillä vain A2 vaiheen, ja mielestäni siitä loppui kahden kesän jälkeen voima kesken. Vakuutukset minulla MT-09 720€ täyskasko + liikennevakuutus Tapiolassa.

Bensankulutuksesta en ole koskaan ollut kiinnostunut, syö sen verran mitä ranne käskee. Oikein nätisti ajellessa pääsee jonkun reilut 200km. Mutkatiellä pääsee ehkä reilu 100km minun ajotyylillä. En enää muista mitä tuon seiskan vakuutukset kustanti kulutuksesta puhumattakaan, mutta ei se ero mitenkään hirveä ole. Minusta sillä ei huomattavasti pidemmälle tankillisella päässyt kun ysilläkään, ysillä se tankki vaan tyhjenee hauskemmalla tavalla.

MT-07 oli kyllä hauska pyörä, hyvät äänet ja ihan kiitettävästi se kulkikin. Mutta kyllä siitä voima loppui omasta mielestä kahden kesän jälkeen varsinkin mutkateillä ja onhan se vähän kevarin runkoon rakennetun oloinen koonsa puolesta. Ysissä pystympi ajoasento, ja vetoja aika reilusti enemmän. Jos koeajat ysiä, todennäköisesti tulet sellaisen haluamaan. MT-10 kiinnostaisi pirusti, mutta ei riitä kukkaro. Sitä koeajettuani totesin sen olevan täysi eläin. Ehkä sitten, kun niitä saa käytettynä järkihintaan. :grin:

Back