• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

Yamaha YZF-R1

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja teude
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Mun ymmärryksen mukaan juurikin näin.
Se mihin joku muu vois ottaa kantaa on se, että meneekö liian laihalle jos katin poistaa vai uskaltaako senkin poistaa ilman ruiskun uudelleen säätöä.
Sinne jää kuitenkin EXUP ja tehdas "ahdas" etuputkisto ja jos viä tavallinen ilmansuodatin niin muuttuuko se koneen läpihengitys kuinka paljon.

PS. kävin syksyllä kattoon yhtä 2007 R1 jossa oli Acran koko ränni. Siinä se vasta on hienot äänet ja jäi vähä harmittaan kun jäin sen kanssa arpomaan ja meni nenän edestä..

Tuo olisi kyllä kiva tietää varmaksi ennenkuin lähtee käytännössä kokeilee kuinka laihalla käy jos käy.
Luulisi ainakin jos äänenvaimentajalta on kaikki muu orkkista et vaikutus ei olisi niin iso että laihalle pääsisi

Mun ymmärryksen mukaan juurikin näin.
Se mihin joku muu vois ottaa kantaa on se, että meneekö liian laihalle jos katin poistaa vai uskaltaako senkin poistaa ilman ruiskun uudelleen säätöä.
Sinne jää kuitenkin EXUP ja tehdas "ahdas" etuputkisto ja jos viä tavallinen ilmansuodatin niin muuttuuko se koneen läpihengitys kuinka paljon.

PS. kävin syksyllä kattoon yhtä 2007 R1 jossa oli Acran koko ränni. Siinä se vasta on hienot äänet ja jäi vähä harmittaan kun jäin sen kanssa arpomaan ja meni nenän edestä..

Tässä vaikka esimerkki jos tämmöisen esim tilaisi niin pitääkö pyörä säädättää tai jotain huijauspalikoita laittaa kiinni?
https://www.ebay.com/itm/Carbon-GP-...ispr=1&hash=item35bbbe02cb:g:PZgAAOxyW7tRgs13

Tuo olisi kyllä kiva tietää varmaksi ennenkuin lähtee käytännössä kokeilee kuinka laihalla käy jos käy.
Luulisi ainakin jos äänenvaimentajalta on kaikki muu orkkista et vaikutus ei olisi niin iso että laihalle pääsisi

Lähtökohtaisesti kaikki pyörät ovat vakiona laihalla, koska päästövaatimukset.

Mitä enemmän imu- ja/tai pakopuolta avartaa, sitä laihemmalle se menee. Ainoa tapa selvittää asia on lambdamittaus jarrupenkissä. Pyörät ovat myös yksilöitä, joten mitään amerikanvarmaa ei voi sanoa rukkastuntumalta. Mittaus maksaa todennäköisesti alle satasen ja samaan hintaan saa penkittäjältä neuvot mitä kannattaisi tehdä.

Omana mielipiteenä sanoisin, että kaikki moottorin toimintaa kuristavat ja haittaavat härvelit kannattaa poistaa ja sen jälkeen säädättää pyörä kohdilleen ammattitaitoisella firmalla sen omaa ecua muokkaamalla.

seuraava kysymys olisi tämmöinen : jos ostan vaikka koko putkiston pystyykö pyörän omilla ecuille ym säätämään pyörän toimimaan vai vaatiiko väkisin commanderia? pyörä tosiaan 07... oon vielä melko tietämätön tän rykkösen kanssa.

seuraava kysymys olisi tämmöinen : jos ostan vaikka koko putkiston pystyykö pyörän omilla ecuille ym säätämään pyörän toimimaan vai vaatiiko väkisin commanderia? pyörä tosiaan 07... oon vielä melko tietämätön tän rykkösen kanssa.

Ei tarvitse commanderia:

https://www.woolichracing.com/products/yamaha/yzf-r1/2007/300/2007-2008-yamaha-yzf-r1-stock-bin-file-definitions.aspx

Tai

http://www.ifitec.es/index_eng.htm

Ainakin DC Finlandin Naukkarinen tietää näistä jammun ecumodeista about kaiken, taitaa nykyisellään tehdä noita ecumodeja itse.

Sopiikohan R6:n (RJ15 vm. 2008-2016) penkki 2007 vm. R1:een?
a. sopii
b. ei sovi
c. sopii kun vähän modaa
d. kaikki sopii kun paljon modaa
e. älä edes yritä

Kaverin puolesta kyselen....

a. sopii
b. ei sovi
c. sopii kun vähän modaa
e. älä edes yritä

Ulkomuistista sanoisin että ei sovi, varikolla muistaakseni joskus kokeilin. Voin olla väärässä, mutta jos olen niin en ainakaan myönnä sitä :D

Mulla on jossain 07-08 R1 penkinrunko, jos tarvii aihion ratapenkkiä varten?

a. sopii
b. ei sovi
c. sopii kun vähän modaa
e. älä edes yritä

B. ei sovi

d & d riippuu siit mikä/mitä on vähän/paljon?
mut ovat eri kokoiset/nuotoiset, kiinnitys on erilainen...

Ei ehkä varsinaisesti Yamaha aihe, AIM Solo 2dl pitäisi kytkeä ecuun. Se ei ole ongelma, viestittelin etestan kaverin kanssa joka muuten suomalainen. Kysyin saako tuolla samalla kaapelilla latausvirtaa vastasi kyllä vaikkei olisi edes can väylässä.
En viitsinyt enempää udella kun mulle nuo pitää vääntää rautalangasta. Eli piuhassa on 6 johtoa joista 4 tulee ecun liittimeen, ei siis valmis johto. Kuva piuhassa johdot nimetty seuraavasti.
Punainen 9-15 VDC
Sininen CAN-
Valkoinen CAN+
Musta GND
Valkoinen ECU RS232 RX
ECU RS232 TX

Välttääkseni ylettömän kokeilun meneekö noin:

Latausvirtaa saadaan noilla 4 johdolla, punainen vähän eri tapaa nimetty mutta linee sama kuin kuvassa. Tuossa on myöskin verkkovirta laturi jolle oma 5 napainen liiton. Sillä varmasti onnistuu lataus, en kuitenkaan halua silpoa tuota, jos ei muuten onnistu pitää hankkia erillinen johto. Riittää ehkä tunniksi tai 2 helpoin olisi kun ei tarvitse miettiä latausta.

Ei ehkä varsinaisesti Yamaha aihe, AIM Solo 2dl pitäisi kytkeä ecuun. Se ei ole ongelma, viestittelin etestan kaverin kanssa joka muuten suomalainen. Kysyin saako tuolla samalla kaapelilla latausvirtaa vastasi kyllä vaikkei olisi edes can väylässä.
En viitsinyt enempää udella kun mulle nuo pitää vääntää rautalangasta. Eli piuhassa on 6 johtoa joista 4 tulee ecun liittimeen, ei siis valmis johto. Kuva piuhassa johdot nimetty seuraavasti.
Punainen 9-15 VDC
Sininen CAN-
Valkoinen CAN+
Musta GND
Valkoinen ECU RS232 RX
ECU RS232 TX

Välttääkseni ylettömän kokeilun meneekö noin:

Latausvirtaa saadaan noilla 4 johdolla, punainen vähän eri tapaa nimetty mutta linee sama kuin kuvassa. Tuossa on myöskin verkkovirta laturi jolle oma 5 napainen liiton. Sillä varmasti onnistuu lataus, en kuitenkaan halua silpoa tuota, jos ei muuten onnistu pitää hankkia erillinen johto. Riittää ehkä tunniksi tai 2 helpoin olisi kun ei tarvitse miettiä latausta.

Eikös toi punanen ole virransyöttö, musta on maa ja sininen/valkonen CAN -väylän signaali. Vai enkö nyt ymmärtäny jotain?

Eikös toi punanen ole virransyöttö, musta on maa ja sininen/valkonen CAN -väylän signaali. Vai enkö nyt ymmärtäny jotain?

Hmm luultavasti ymmärsit aivan oikein. Mietin että tuleeko sieltä eculta päin virtaa, mutta tätyy tulla, tuskin ne huvikseen on laittanut 4 johtoa.

Hmm luultavasti ymmärsit aivan oikein. Mietin että tuleeko sieltä eculta päin virtaa, mutta tätyy tulla, tuskin ne huvikseen on laittanut 4 johtoa.

se punainen antaa +12VDC syötön minkä otat jostain virtalukon / kytkimen takaa. Tai saattaahan sen ECU:ltakin voida ottaa, makuasia.
Sitten ECU kommmunikointiin valkkaat joko 2 CAN —johdinta tai 2 RS —sarjaliikenne johdinta riiippuen siitä mitä väylää ECUs juttelee.
” CAN, RS232 or K-Line to 1,000+ industry leading ECUs”

Nyt on ekat ajot ajettu itselle uudella pyörällä.
Muutama kysymys heräsi koneen yllättävän voimakkaasta nakutuksesta pienissä nopeuksissa vanha r6 piti samantyylistä kylläkin.. Tiiä sit pitääkö huolestua vai ei..
Toinen outo seikka oli että kuumana ei lähde yhtä hyvin käymään kun kylmänä onko muilla tämmöisiä oireita?

Mistähän kannattaisi lähteä vikaa, etsimään tai paremminkin mitä oikeastaan tapahtui.
Flashasin pyörän(Flashtune) aivan stock asetuksilla otin vaan ohjausiskaria ja muuta ominaisuuksia pois päältä jotka ovat turhia osien karsinnan jälkeen.
Pyöränä R1S 2016, oikean stockki tiedoston latasin ja flashaus meni ongelmitta läpi eikä mitään virhettä näytöllä.
Virrat menevät päälle ja bensapumppu aktivoituu normaalisti.
Mutta nyt pyörä ei inahdakaan, kun starttaa näyttö menee mustaksi ja jotain nakutusta kuuluu vaan.
Virtalukkohan tuosta on otettu pois eli voisiko tuo olla immobilizer joka nyt tökkii koska itse flashauksessa ei ollut mahdollisuutta aktivoida tuota pois toki mahtaako US versiossa edes tuollaista ollakaan.

Virrat menevät päälle ja bensapumppu aktivoituu normaalisti.
Mutta nyt pyörä ei inahdakaan, kun starttaa näyttö menee mustaksi ja jotain nakutusta kuuluu vaan.

Huono akku teki mulla vastaavan jutun. Jännite tippui starttauksen aikana johonkin 8-9 V välille. Korjaantui akun vaihdolla.

Tämä. Onnettoman pieni akku. Hetkessä kyykkää, kun virrat päällä jotain ropaa.

Näin tuo näytti olevan:)
Täytyykin muistaa, et on noin surkea akku kyseessä ettei kestä mitään, toki tuo eka flashaus kestää huomattavasti kauemmin mitä seuraavat.

Näin tuo näytti olevan:)
Täytyykin muistaa, et on noin surkea akku kyseessä ettei kestä mitään, toki tuo eka flashaus kestää huomattavasti kauemmin mitä seuraavat.

Eikö siinä flashaus ohjeessakin neuvota virtalähteen käytössä. Jos jännite kyykkää liian alas saattaa olla enmmän murheita.

Eikö siinä flashaus ohjeessakin neuvota virtalähteen käytössä. Jos jännite kyykkää liian alas saattaa olla enmmän murheita.

Semmoisen yleisohjeen olen joskus saanut, että kun ronkkii noita ohjainlaitteita tai ecua, niin aina akkulaturi kiinni tai moottori käynnissä (autohommissa jos räplättävä ohjainlaite ei vaikuta moottoriin).

Back