Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Bensa näyttää maistuvan kun näytti 7,8 l/100km kulutusta vaikka ajelin sisäänajoa rauhallisesti.
Itse ajoin 800km ennen kuin luovuin pelistä, siihen saakka ajotietokone antoi keskikulutuksen 6,3 l/100km.
Oikeasti toivoisin että olisin voinut jakaa Mikon mielipiteen laitteen hyvyydestä.

Emme olleet luotuja toisillemme ja jatkoimme eri teitä.
Pahin ongelma oli värinät, 300km ajon jälkeen kädet, perse ja jalat oli puuduksissa, en voinut kuvitellakaan useamman päivän Euroopan turneen tekemistä, matkapyöräksi sen kuitenkin kuvittelin soveltuvan.
Muita enemmän tai vähemmän itseäni ärsyttäviä ominaisuuksia oli pitkä lista:
1. Lyhyet välitykset, satasen vauhdissa jo yli 4.000rpm jolloin värinät alkavat
2. Todella ohut/voimattoman tuntuinen veto alle 4.000rpm, joten värinäaluetta oli vaikea vältellä
3. Säksättävä moottoriääni, se ainoa ääni mitä sieltä kuuli oli epämiellyttävän epäilyttävä
4. Ketjujen ruoskiva rallatus ja pomppiminen, ikään kuin olisi tosi löysällä vaikka ei ollutkaan. Tätä ääntelyä ei voinut olla kuulematta.
5. Ducati Connect systeemi kokonaisuudessaan, yhteyksien katkoilu ja yleinen toimimattomuus
6. Puhelinkotelon pienuus, lukitsemattomuus ja kuumuus (yhteys katkeaa puhelimen kuumentumisen takia)
7. Keyless ride ei ylety tankinkorkkiin eikä laukkuihin
8. Märällä ajon roiskeet ihan joka paikkaan
9. Bensankulutus ja sitä myöden range tankillisella
10. Blind spot radar toimii vain takaa saapuvien osalta, ei esim ohitettavien osalta
11. Pienet/lyhyet jalkatapit
12. Adaptiivisen vakkarin toiminta mutkateillä
Sitähän sattuu, että kemiat ei natsaa varsinkaan kun ei ole koeajanut ennen kauppaa. Parempi onkin erota heti. Alla omia kantoja kyseisiin seikkoihin:
Onpa outoa nuo värinät, minä olen pitänyt aivan värinättömänä. Jos ihan tarkka olen niin eturengas ei ole ihan täysin tasapainossa. 1. Välitykset on minusta aivan normaalia, että kierroksia on yli 4000 satasen vauhdissa. 2. Voimaa on hyvin kun ottaa rajoittimia pois, keula kevenee aina. 3. Säksätys on totta, mutta Ducatit säksättävät. Multistrada 1200 ääneen en tottunut minäkään, se vaan ei ollut hyvä vaika vaihtoi vaimenninta. Tämä kuulostaa välillä jopa vähän samalta kuin Desmosedici. Odotan Akran myötä parannusta asiaan. 4. Ketjut kuuluvat joskus, mutta en ole huomannut häiriöksi kun on oikea vaihde päällä. 5. Ducati Connect on susi, en saanut toimimaan mutta syytin asiasta minun huonoa puhelinta. En tiedä mihin tarvitsisin Connect appia niin otin pois samantien. 6. Puhelinkoteloon laitoin kaikkea muuta pientä kuin puhelimen, mm. Korvatulpat, maskeja ja laturin. 7. Keyless ride toimii tankinkorkkiin, laukkuhin ei. Olisi kyllä hyvä laukkuihinkin. 8. Sateessa kastuin normaalisti. 9. Bensaa syö paljon ja olen myös moittinut sitä. Tankillisella pääsee varmaan 300 km. 10. Blind spotin pitääkin toimia vain takaa tulevien osalta. Jos ohitan niin tiedänhän minä, että ne on siinä. Minua häiritsisi, jos ohitettavatkin näkyisivät. 11. En ole huomannutkaan, pitää katsoa. 12. Minusta adaptiivinen vakkari toimii täydellisesti ja paremmin kuin monissa autoissa. Olen positiivisesti yllättynyt. Ei sen ehkä tarvitsisi toimiakaan tosi mutkaisella tiellä, esim. jos en pitäisi tavallistakaan vakkaria kyseisellä tiellä niin en varmaan tätäkään.
Mitä ajattelit tilalle?
Pahin ongelma oli värinät, 300km ajon jälkeen kädet, perse ja jalat oli puuduksissa, en voinut kuvitellakaan useamman päivän Euroopan turneen tekemistä, matkapyöräksi sen kuitenkin kuvittelin soveltuvan.
Muita enemmän tai vähemmän itseäni ärsyttäviä ominaisuuksia oli pitkä lista:
...
Tee Mikko sellainen testi maantie vauhdissa, laita vakkari päälle ja aja ilman käsiä, niin näet kuinka peilit tutisee yhtäkkiä [emoji50]
No anyway, mulle se ei passannut, joten se siitä ja mä hävisin 5 tonnia. Poistun tästä keskustelusta.
Matka jatkuu ilman moisia ongelmia, eilen ja tänään yhteensä liki tuhat km.
Kiitos. Tuota katsellut varovaisesti sillä silmällä...koeajopaikkoja ei hirveästi ole.
Kaikki omaan kokemukseen perustuva kiinnostaa.
Hienoa, jännittävä päivä siis tiedossa. Koeajoraporttia ja ensitunnelmia odotellaanMaanantaina eli ylihuomenna pitäis hakee oma.
.Tietääkseni rm heinolla on koeajopyörä. Soita ja kysele.