Insta360 kameralla kuvattu

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Go-Za
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

Go-Za

TET Linesman Finland
Tommonen kamera tuli hankittua ja sillä saa ihan hauskoja kuvakulmia:

Mielenkiinnosta, tuleeko noista videoista miten raskaita, eli tarvitseeko tehomyllyn editointiin?

On hieno laite, (Youtubessa useita hienoja reissuvideoita nähtävillä). Kannattaa pidemmillä reissuilla huomioida että akku kestää n. 80min kuvauksen, ja korkealaatuinen video vie ehkä jopa 20gb 30min videossa. On siis hyvä olla vara-akkuja ja riittävän iso muistikortti.. tai useampia pienempiä reissussa mukana.

Kokemukset itsellä alkavat keväällä kunhan säät sallii katupyörä ajelut riittävän turvallisesti.

Mielenkiinnosta, tuleeko noista videoista miten raskaita, eli tarvitseeko tehomyllyn editointiin?
Ensin käytetään Insta360 Studio nimistä editoria kun 360 -video muunnetaan 16:9 muotoon. Sen jälkeen käytän sitten Adobe Premiere Elementsiä jolla olen editoinut jo muutaman vuoden.
Insta 360 Studio on itseasiassa älyttömän helppo ja toimiva editori! Eikä koneelta vaadi senenempää tehoja mitä aikaisemminkaan.
Kannattaa pidemmillä reissuilla huomioida että akku kestää n. 80min kuvauksen
Juu tämä on itseasiassa aika hyvä arvo kun vertaan tohon DJI Osmo Action 1:een jolla kuvaan noin tunnin. Sitten pitää vaihtaa akku. Lämpimämmällä säällä kestää paremmin sekin.

Ensin käytetään Insta360 Studio nimistä editoria kun 360 -video muunnetaan 16:9 muotoon. Sen jälkeen käytän sitten Adobe Premiere Elementsiä jolla olen editoinut jo muutaman vuoden.
Insta 360 Studio on itseasiassa älyttömän helppo ja toimiva editori! Eikä koneelta vaadi senenempää tehoja mitä aikaisemminkaan.
.

Aion itse kokeilla myös suositeltua Open Shot Video editoria.

Aion itse kokeilla myös suositeltua Open Shot Video editoria.
Lopullisen videon editointiin käy tietysti mikä tahansa, vaikka Windowsin oma ClipChamp (joka tukee vain FullHD tasoista kuvaa). Luulen että sitä alkuperäistä Insta360 tiedostoformaattia (.insv ja .insp) ei editoi mikään muu kuin insta360 Studio.

muutenkin kehuivat että se insta360 rs olisi paras aktionkamera myös perinteisellä linssillä. koska toimii eikä bugita ja ulkoisen micin saa helposti.

Mielenkiintoinen laite. Vaikuttaa siltä että gopro ei enää pärjää tälle tai dji:lle, ainakaan luotettavuudessa. Tiä vaikka tähän sortuis.

Back