• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

1100XX (Blackbird)

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja FixxaH
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Paljonko sillä on ajettu? Muistelen että aika harvoin alle satasen ajettuna on joutunut säätöjä tekemään venttiileihin.

121tkm on menty,tarttis jostain löytää kiristys momentit nokka akselin kiinnityspukkien pulteille..

Nyt olis pyörä nipussa tyhjäkäynnin vaeltaminen ainaskin rauhottu tässä niitä lukemia ennen säätöä:
1sylinteri imut 0.1 ja0.12 pako 0.2 ja 0.22
2 sylinteri imut 0.13 ja 0.13 pako 0.25 ja 0.26
3 sylinteri imut 0.13 ja0.14 pako 0.27 ja 0.26
4 sylinteri imut 0.13 ja 0.12 pako 0.23 ja 0.21elikkäs tuntus että imut menee pienemmäks ja sit pakopuolen 2. Ja 3. Sylintereitten isonis asentaja meinas syyks että käyvät kuumempana mut tiedä sitte päivän homma oli 12 venaa säädettiin ja rahaa paloi 400 tulppineen tiivisteineen säätöpaloineen ja sentajalle.

Viimeksi muokattu:
1.ja4.sylintereitten pakovenoihin ei kajottu muuten kaikki loput 12kpl säädettiin ja imut vähän tolen yläkanttiin että josko lähtee menee taas pienemmäksi 0.15-0.18 väliin on nyt imut.Sinä joka noita lukemia kyselit niin sullakin näytti olevan imut järestään 0.13 ja oliko yks 0.1..

Viimeksi muokattu:
Ei mikään mahdoton homma kova purkaminen vaan tulpilla oli ajettu se 12tkm et aika turha vaihto kun makso 140€ mut eipähän tartte niistäkään murehtia.

Viimeksi muokattu:
Säätöpalat ei masanut kuin 5€/kpl ja niitä tarvittiin vain 6kpl kun loput asetaja sai laitettua ristin.

Viimeksi muokattu:
1.ja4.sylintereitten pakovenoihin ei kajottu muuten kaikki loput 12kpl säädettiin ja imut vähän tolen yläkanttiin että josko lähtee menee taas pienemmäksi 0.15-0.18 väliin on nyt imut.Sinä joka noita lukemia kyselit niin sullakin näytti olevan imut järestään 0.13 ja oliko yks 0.1..

Juu näin oli, että omassani oli myös ykkössylinterin toinen imu sen 0,10 mutta kiitoksia tiedoista. Auttaa haarukoimaan mihin suuntaan Hondan välykset ajastaan menee.

Taitaa käydä kaasarimallin XX laihalla kun kevyesti nypyttää pintakaasulla ajellessa varsinkin 4, 5 ja 6 vaihteilla 3000 - 4000 kierroksen välillä. Ryypyn tarjoaminen tasaa kyytiä. Lähtee hyvin käyntiin kylmänä ja kuumana. Hankin pelin hiljan ja edellisen omistajan mukaan mm. ilmanputsari ja tulpat tänä keväänä uusittu. En ole tätä vielä tarkistanut.

Tuli mieleen että voisiko kylmillä keleillä olla kuinka paljon vaikutusta laihalla käymiseen? Ne muutamat lenkit mitä on tullut ajeltua on lämpötila ollut jotain 5 ja 10 asteen välillä. No toki kelien lämmetessä tämän mahdollinen vaikutus selviää...

Voihan olla että ilmanputsariksi on asennettu jokin paremmin virtaavakin. Onko kokemuksia orkkis / tarvikesuodatinten vaikutuksesta käyntiin? Onko niissä huomattu eroja?

Eikös mahdollinen imuvuoto jossain antaisi jotain merkkiä itsestään muillakin kierrosalueilla? Jostain luin että 98:lla ajaminen vähentäisi nypytystä vs. 95 bensa. Liekkö hevosmiesten juttuja?

Tämän kesän kestäneen ja välillä piilossa olleen ongelman aiheutti viallinen kaasun asentotunnistin. Olipas kiva kurvailla kun ei nykyttänyt maantienopeuksissa.

Saako -06 böördiin vaihdettua jarrupalat ereen irroittamatta satuloita?

Teoriassa voi ehkä onnistua, mutta itse en ole onnistunut. Pari kertaa testimielessä. Oleellisesti helpompaa, kun ottaa satulat irti. Jos ei muuten, ni vaihtaa palat renkaanvaihdon yhteydessä.

Okei kun mun xx on alkanu pitää sellasta vinkumista ja se ääni on mielestäni koventunut pikku hiljaa en sitten tiedä tulisko jarruista vai voisiko olla pyörän laakeri menossa?

Himmel!

Olenko katsonut aina öljyn määrän väärin?

Lintusen manuaalissa vm. 97-98 sanotaan öljyn määrän tarkistuksesta notta: remove the oil level dipstick wipe it clean. reinstall the oil level dipstick, but do not screw it.

Olen tähän asti ollut siinä uskossa että öljyt katsottaisiin tikku pohjaan painettuna. Ilmeisesti olen ollut väärässä.

Kyllä mä olen ollut siinä uskossa että pyörä keskiseisontajalalla/pukilla ja tikku/korkki kierretään pohjaan öljyn pitaa tarkistettaessa näin olen vaihtanut öljyt aiempaan hondaani tähän cebariin vaihdatin liikkeessä enkä ole tarkistellut pintaa.

Kyllä mä olen ollut siinä uskossa että pyörä keskiseisontajalalla/pukilla ja tikku/korkki kierretään pohjaan öljyn pitaa tarkistettaessa näin olen vaihtanut öljyt aiempaan hondaani tähän cebariin vaihdatin liikkeessä enkä ole tarkistellut pintaa.

Minä olen ollut siinä uskossa että tikkua EI kierretä pohjaan. Näin joku ammattilainen joskus kertoi jo 80 luvulla , en muista kuka. Ja öljy tytetään yläpintaan, sehän ei lisäänny vaan vaan vähenee. Jos lisääntyy niin sitten sekaan menee bensaa.

Kannattaa asia tarkistaa pyöräkohtaisesti ohjekirjasta. Usein Hondissa pinta tarkistetaan kiertämättä tikkua kiinni.

Back