• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

-04 S4r ei starttaa.

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja nude
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Veikkaan että ei anna, koska pyrittäessä
Bensa haisee niin luulisi myös käynnistyvät?
Ei mittasin sarjasta tulevan solenoidin johdot
Ja toiseen tuli n. 12v ja toiselle n. 5v??
Eikö toisen pitäs olla maa?? Jossain oikari.
Starttirelekö? Tietääkö joku ton releen osanumeron/
Jonkun vastaavan tarvikereleen?

Iso kiitos kaikille!!

Starttirelekö? Tietääkö joku ton releen osanumeron/
Jonkun vastaavan tarvikereleen?

Iso kiitos kaikille!!

Lataa Ducatin sivuilta varaosaluettelo (Dealers and Services/Maintenance), etsi sieltä varaosanumero, etsi hinta/saatavuus vaikkapa MC Lifestylen varaosahaulla.

Tarvikerele ???

Aikanaan otin omastani releen käteen ja menin Alppilan Autosähköön. Vastaava löyty heti. Ja maksoi ihan muutaman euron.

Tätä just tarkoitin. Ei tarvi olla ducen oma.
Täytyy käydä kääntymässä. Kiitti.

Jos kerran olet konetta pyörittänyt suoraan akulta ja virrat on olleet päällä eikä käynnistynyt niin eikai starttirele palauta hävinnyttä kipinää?

Rele ei solenoidi.
En usko että solenoidissa on vika.
Vaan ennen sitä olevassa releessä?
Sen jälkeen jää ilmeisesti vain ecu.

Voi paska.

Viimeksi muokattu:
Anteeks mä putosin. Mistä mittasit nuo 12 ja 5 V? Toimiiko se starttirele? Naksuuko se kun painat starttinappia? Ne paksut johdot ko. Releellä tulee akulta ja menee startille. Eli toisessa on koko ajan 12V ja toisessa ei mitään. startatessa ne on yhdessä, olettaen että se rele toimii. Ja niiden välille ei saisi tulla jännite-eroa startatessa.

Sitten tämä kipinä.
Mun mielestä jos virta on päällä ja annat 12V suoraan startille ja se pyörittää, pitäisi lähteä käyntiin? Onko tulpat tsekattu?

Eiku helvetti. Onko tässä pyörässä semmoinen käynnistys automatiikka, että painat kerran nappia ja aivot hoitaa koneen käyntiin? ainakin uudemmissa pyörissä on sellainen. Siitä en osaakaan sanoa sitten mitään.

Jep on automatiikka joka hoitaa käynnistymisen.
Tossa kävin mittaamassa sivujalan johdot ja niihinpä ei tule
Enää mitään lukemia?? Toinen johto menee maihin ja
Toinen suoraan eculle!! Näyttää siltä et vika on siellä.

Vika ei voi olla releessä/solenoidissa. Akun huvettua sen verran että käynnistysautomatiikka ei suostu enää starttaamaan, saa tuon pyörän käyntiin oikosulkemalla solenoidin esim. kotiavaimella (kokeiltu on). Eli vaikuttaa siltä että ei sytytä.

Samaan johtopäätökseen tullu itekki.
Mutta mikä v..tu sen aiheuttaa??
No täytyy käydä testerissä jospa se jotain kertois.
Jos sieltäkään ei apuja löydy on s4r halvalla kaupan...

Nyt riitti Italian ihmeet !!

Koitappa ohittaa se sivujalan kytkin. Mulla oireile s4 aikoinaan samalla tavalla. Netistä ohjeet, jotenkin yhellä johdolla se tehtiin.

Eli ajonesto on päällä.
Vikakoodi 1 CA ? Jos joku tietää mitä se tarkoittaa??

Eli ajonesto on päällä.
Vikakoodi 1 CA ? Jos joku tietää mitä se tarkoittaa??

Oletko jo tarkistanut sen ajoneston antennin? Jos se on jostain syystä päässyt hiemankin liikahtamaan, niin se ei lue avainta. Eli se on siis virtalukon ympärillä oleva rengas. Samalla kannattaa tarkistaa sen antenninjohdon liitin.

No niin tänään sain käsiini toisen ecun. Estottoman,
Ja pyörän saa käyntiin tolla eculla solkun navat yhdistämällä,
Mutta napista ei sano mitään. Eli esto liittyy myös mittaristoon?
Voi vittu mikä keksintö!!
Kun toi esto poistetaan tosta ecusta, niin mitä tapahtuu/tehdään
Mittaristolle??

No niin tänään sain käsiini toisen ecun. Estottoman,
Ja pyörän saa käyntiin tolla eculla solkun navat yhdistämällä,
Mutta napista ei sano mitään. Eli esto liittyy myös mittaristoon?
Voi vittu mikä keksintö!!
Kun toi esto poistetaan tosta ecusta, niin mitä tapahtuu/tehdään
Mittaristolle??

Käsittääkseni se esto on vielä siellä mittaristossa ja se pitäisi siis ohjelmoida uudelleen. Ohjemointiin löytyy ohjeet käyttöohjekirjasta ja siihen tarvitsee siis sen koodin. Sen voi myös uudelleen ohjelmoida noilla edellä mainituilla ohjelmillakin (Ducatidiag, yms.) tai sitten lähettää se mittaristo vaikka tuonne moto matrixille jossa he tekevät se pientä korvausta vastaan. Tosin edelleenkään en usko että vika on itse ajonestossa vaan siinä antennissa joka avaimen lukee. Sitä antennia ei taida pystyä testaamaan mitenkään muuten kun vaihtamalla uuteen/toimivaan. Omakohtaista kokemusta mulla ei noista ole, mutta näitä samoja ongelmia olen lukenut noilta ulkomaan Ducati foorumeilta ja antenni vikoja noissa tosiaan on ollut. Tuolta löytyy samoja probleemia kuin sinulla -> http://www.ducati.ms/forums/search.php?searchid=3312268

Back