• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

1100XX (Blackbird)

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja FixxaH
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Vilkku ei meinaa toimia oikealle. Moneen kertaan saa aina töniä kytkimestä, että jotain valoa syttyisi. Avasin, puhdistin ja voitelin boksin siitä kahvasta. Onko muita ideoita?

Mulla tekee tuota lähinnä aina talven jälkeen (kumpaankin suuntaan). Rele naksuttaa niin perkeleesti, eikä vilkulla tapahdu mitään kunnes jossain vaiheessa viiveella (5-10sek) alkaa vilkuttamaan. Mutta kun jonkun aikaa on renkutellut vilkkua päälle ja pois peräkanaa, niin alkaa pikkuhiljaa toimimaan ja sitten toimii yleensä koko kesän. Hapettumaa releen kärjissä tai vilkkukatkaisijassa?

Viimeksi muokattu:
Muistaisiko kukaan vakion väliputkien läpimittaa ennen änkkäreitä. Pyörän saan vasta viikon päästä käsiini, jos jotain möykkäpönttöjä hommaisi vakioänärien tilalle.

Moro, Ostin tuossa keväällä bläckkärin ja nyt melkein 3000km oon sillä ajellut.
Tänään aamulla töihin mennessä ei mitään ongelmia mutta takaisin tulleessa huomasin ettei vilkut toimi ja kun kotiin pääsin niin vapaa valokaan ei syttynyt.
Nyt on akku mennyt melkein tyhjäksi eikä jaksa starttaa?? Olisiko jännitteensäädin vika? Akku tällä hetkellä latauksessa laturissa. Mistä lähtee vikaa etsii? Huomenna olis ollu tarkoitus lähtee mökille ja sunnuntaina back...500km mutta taitaa tulla kotilo reissu. Vuosimalli 2001, ruisku aj.120tkm

Staattori. jännitteensäädin .akku .kun saat käyntiin mittaa lataus pitäis olla hiukka yli 14.jännitesäädin aikast yleinen vika

Käyntiin saatu työntämällä, akun jännite käynnissä ollessa pikkasen päälle 9v ja kun antaa kierroksia niin nousee johonkin 10,7. Tämä mitattu suoraan akun nahoista. Valot kirkastuu kun kierroksia tyhjäkäynnillä nostaa. Akku nyt irti ja älylaturissa, oli niin tyhjä ettei meinannut alkaa edes lataa.

Viimeksi muokattu:
En nyt varmast muist oliko niin et kun jännitteensäädin oli rikki niin anto pal yli 14 ja staattori niin liian vähän .keskusteluista löytyy kyllä ne mittaus jutut staatorilta tulevat kolme keltasta johtoon .mun veikkaus menee staatoril .itellä meni staatori mikä rikkos jännitteensäätimen mikä akun . poxin ja startti solenoidin 😲

Staattoria nyt olen mittaillut. Tyhjäkäynnillä n.13 volttia vaihtovirta antaa kaikki 3 piuhaa ja kun kierroksia antaa niin menee yli 20voltin.

Staattoria nyt olen mittaillut. Tyhjäkäynnillä n.13 volttia vaihtovirta antaa kaikki 3 piuhaa ja kun kierroksia antaa niin menee yli 20voltin.

Mulla simahti staattori viime kesänä. Saattaa antaa viallisenakin jännitettä. Omani oli hajonnut siten, että staattori oli maissa ja virta kierteli pitkin pyörän runkoa. Jännitesäätäjä siinä sitten kärähti samalla,

Nyt kun tuli itse teetettyä uusi avain Suutarilla, niin suosittelen kyllä Porista suutari rintalaa Isossakarhussa.

Hinnaksi jäi vain 120euroo uudella siruavaimella. Paikkakuntalaiset Hondaliikkeet nosti kädet pystyyn asian kohdalla...

Moi,

Staattori vialta tuo nyt haiskahtaa.
Staattorin 3 piuhaa tyhjäkäynnillä antaa ulos 12,4vac ja kierrosten ollessa 5000rpm ulostuleva jännite +30-32vac luokkaa, tämä siis staattorin liittimen irtiollessa.
Johtoja erikseen mitatessa antaa vastuksen jokaiselta johdolta 4,8 ohmia maata vasten mitattuna eli paskana on.
Eikö staatorin ulostulojännite pitänyt olla jotakin +60vac luokkaa.

HEI..
Nyt tarviin bläkkärin 96-98 orgis pleksin se lyhyt versio , saa olla naarmuilla ym kunhan on muuten ehjä.
eli jos jollain on sellainen tallin nurkis ni olisin kiitollinen jos sellaisen löytäisin nopeesti ....

t Karitee

Back